Tuo "tuomio" perustui juuri siihen että jo kertaalleen täällä rekisteröity ajoneuvo on hyväksytty tietyllä tehtaan päästötasolla. Kaikki muutokset kertaalleen hyväksyttyyn tasoon vaatii päästöille uuden tyyppitodistuksen.
Eli tähän perustuu kaikki nykykoneiden virikiellot(lastutukset,tms.) ilman speksejä vähäpäästöisyyden täyttymisestä.
Eli täällähän vähäpäästöisyys pitää todistaa ajoneuvokohtaisesti jolloin kaikilla lastujen TUV,tms todistuksilla voi pyyhkäistä...
Tilanne muuttuu mikäli kysymys on maahantuotiorganisaation tyyppihyväksymästä systeemistä josta on näyttää hyväksytty tyyppitodistus kyseiselle muutokselle. Tällaista "yleistodistusta" kukaan yksityishenkilö ei Suomessa saa, vaan jokainen muutos joka vaikuttaa tyypitettyihin päästöihin, pitää uudelleen mittauttaa/hyväksyttää.
Eli tähän perustuu kaikki nykykoneiden virikiellot(lastutukset,tms.) ilman speksejä vähäpäästöisyyden täyttymisestä.
Eli täällähän vähäpäästöisyys pitää todistaa ajoneuvokohtaisesti jolloin kaikilla lastujen TUV,tms todistuksilla voi pyyhkäistä...
Tilanne muuttuu mikäli kysymys on maahantuotiorganisaation tyyppihyväksymästä systeemistä josta on näyttää hyväksytty tyyppitodistus kyseiselle muutokselle. Tällaista "yleistodistusta" kukaan yksityishenkilö ei Suomessa saa, vaan jokainen muutos joka vaikuttaa tyypitettyihin päästöihin, pitää uudelleen mittauttaa/hyväksyttää.
Comment