Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320 ahtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #31
    joskus

    vaan sen voi käydä kokeilemassa kuinka käy kun ilmoittaa leimalla auton olevan lastutettu, mutta että TUV todistus kyllä löytyy hanskaloorasta...
    Jossain vaiheessa noita lastuja on muutoskatsastettu TUV todistusten perusteella. Tais olla jotain juttua TM:ssä tai Tuulilasissa. Siinä oli oikein kuvat rekisteriotteista mihin oli lastut merkattu. Ja monesti oon nähny kun yksityiset kauppaa autojaan niin ilmossa lukeepi, että muutoskatsastettu lastulle. Onkohan käytäntö nyttemmin tiukentunut konttoreilla vai mikä on homman nimi?

    Comment

    • Janzu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 483
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by jyrka
      Jos nyt unohdetaan kaikki TÜV:t ja tarkastuslaitokset ja keskitytään tuohon mitä AKE:n inssi on kirjoittanut, eli:

      Kuitenkin, jos auto on muuten vakio ja siihen asennetaan jokin valmis turbopaketti, jonka mukana tulevalla todistuksella valmistaja todistaa pakokaasupäästöjen tason riittäväksi asennussarjan asennuksen jälkeenkin, tämä riittänee todisteeksi päästöarvoista.

      Tuossahan se suoraan sanotaan, mitä hyväksyntään tarvitaan. On se valmistajan todistus sitten minkä hyvänsä instituutin leimaama. Soittelen huomenna AKE:een muissa merkeissä ja voin samalla varmistaa, että miten tämä seikka käytännössä on.

      -Jyrka-
      Kerroppa sitten meille muillekin mitä saat tietää...

      Onko toi aken inssin lausunto íhan virallinen ja onko se jossain mustana valkoisella?

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #33
        Originally posted by jyrka
        Jos nyt unohdetaan kaikki TÜV:t ja tarkastuslaitokset ja keskitytään tuohon mitä AKE:n inssi on kirjoittanut, eli:

        Kuitenkin, jos auto on muuten vakio ja siihen asennetaan jokin valmis turbopaketti, jonka mukana tulevalla todistuksella valmistaja todistaa pakokaasupäästöjen tason riittäväksi asennussarjan asennuksen jälkeenkin, tämä riittänee todisteeksi päästöarvoista.

        Tuossahan se suoraan sanotaan, mitä hyväksyntään tarvitaan. On se valmistajan todistus sitten minkä hyvänsä instituutin leimaama. Soittelen huomenna AKE:een muissa merkeissä ja voin samalla varmistaa, että miten tämä seikka käytännössä on.

        -Jyrka-
        No jos näin, niin asiahan on helppoa. Kaverisi ilmoittaa valmistaneensa ahdinpaketin ja todistaa kautta kiven&kannon sen täyttävän päästönormit.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by jyrka
          Jos nyt unohdetaan kaikki TÜV:t ja tarkastuslaitokset ja keskitytään tuohon mitä AKE:n inssi on kirjoittanut, eli:

          Kuitenkin, jos auto on muuten vakio ja siihen asennetaan jokin valmis turbopaketti, jonka mukana tulevalla todistuksella valmistaja todistaa pakokaasupäästöjen tason riittäväksi asennussarjan asennuksen jälkeenkin, tämä riittänee todisteeksi päästöarvoista.

          Tuossahan se suoraan sanotaan, mitä hyväksyntään tarvitaan. On se valmistajan todistus sitten minkä hyvänsä instituutin leimaama. Soittelen huomenna AKE:een muissa merkeissä ja voin samalla varmistaa, että miten tämä seikka käytännössä on.

          -Jyrka-
          Toi saattaa ehkä toimia ennen -98 valmisteilla vehkeillä, mutta epäilen tuotakin. Vuonna 98 tuli voimaan EY-tyyppihyväksyntä autoille ja sen jälkeisille vehkeille ei leimaa saa ellei osoita vaatimuksenmukaisuutta testeillä .. ja nuo testit pätee sitten vain siihen testattuun autoon elikkä jokainen auto käy erikseen testeissä vaikka olisivatkin samalla setillä viritettyjä.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Ja ompa tossa vielä toinenkin mutta...
            Vaikka saisitkin päästö zydeemit kuntoon niin todelliseksi ongelmaksi tulee tekniikan muutos. Näin lyhyesti sanottuna tarvitset merkkiliikkeen todistukset jarruista ym ym... Mutta BMW suomi ei tule myöntämään sellaisia!!! -Se on BMW virallinen kanta. -Joten kannattaa suosiolla unohtaa moiset asiat.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #36
              Eikös "Nykyautoissa" muka sitten riitä ETK-kuvat kuten ennen ?
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              • Janzu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 483
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by Spetke
                Ja ompa tossa vielä toinenkin mutta...
                Vaikka saisitkin päästö zydeemit kuntoon niin todelliseksi ongelmaksi tulee tekniikan muutos. Näin lyhyesti sanottuna tarvitset merkkiliikkeen todistukset jarruista ym ym... Mutta BMW suomi ei tule myöntämään sellaisia!!! -Se on BMW virallinen kanta. -Joten kannattaa suosiolla unohtaa moiset asiat.
                Täytyy kattoo jos tutun kautta sais maahantuonnista jonku todistuksen...Jos tilais ton "halvan" paketin, jonka jälkeen auton suorituskyky vaistais 328in tehoja ni ei varmaan montaa muutosta oo 320seen nähden. Kelpaiskohan AKE:lle virallisen jälleenmyyjän(Laakkonen) todistus autojen eroista...?!?

                Comment

                • jyrka
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 138

                  #38
                  Tänään on kello 12:00 - 15:00 AKE:n tekninen neuvonta käytettävissä, joten luuri käteen ja soittamaan.

                  Suora numero on 0100-7850

                  -Jyrka-
                  -= AUDI A6 3.0 Supercharged =-
                  -= VW Golf R32 3.2 =-

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #39
                    Originally posted by Janzu
                    Täytyy kattoo jos tutun kautta sais maahantuonnista jonku todistuksen...Jos tilais ton "halvan" paketin, jonka jälkeen auton suorituskyky vaistais 328in tehoja ni ei varmaan montaa muutosta oo 320seen nähden. Kelpaiskohan AKE:lle virallisen jälleenmyyjän(Laakkonen) todistus autojen eroista...?!?

                    Ei siinä välttämättä tutuista ole apua... BMW suomi on bemarin virallinen maahantuoja, ja se sanelee piirimyyjille säännöt... oli se sit Laakonen tai länsiauto...
                    Sinänsä huono juttu meitä auton rakentajia ajatellen
                    ainahan voit yrittää vaikka väärenellä kaveriskanssa moisia lappuja...
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      #40
                      Originally posted by Janzu
                      Täytyy kattoo jos tutun kautta sais maahantuonnista jonku todistuksen...Jos tilais ton "halvan" paketin, jonka jälkeen auton suorituskyky vaistais 328in tehoja ni ei varmaan montaa muutosta oo 320seen nähden. Kelpaiskohan AKE:lle virallisen jälleenmyyjän(Laakkonen) todistus autojen eroista...?!?

                      Ei siinä välttämättä tutuista ole apua... BMW suomi on bemarin virallinen maahantuoja, ja se sanelee piirimyyjille säännöt... oli se sit Laakkonen tai Länsiauto...
                      Sinänsä huono juttu meitä auton rakentajia ajatellen
                      ainahan voit yrittää vaikka väärenellä kaveriskanssa moisia lappuja...
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Janzu: Laakkosen leimalla varustettua todistusta et tule saamaan, paitsi ehkä silloin jos tuttusi on joku Laakkosen veljeksistä...
                        Tämä on yhtiön nykyinen politiikka, mutta tässä tapauksessa murheista ehdottomasti pienin koska tähän paperiin ei tarvita Laakkosta.
                        Et tule sitä" halvempaakaan" ahdinpakettia ainakaan seuraavaan kolmeen vuoteen Suomessa 100% varmuudella saamaan katsastettua, joten jemmaa rahat ja laita ne välissä/vaihdossa siihen 328:iin.

                        Comment

                        • Slow_M3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 779

                          #42
                          Mites mahtais käydä jos olis unohtanu pakoputkeen jonkun sukan joka keräis ylimääräiset hiukkaset pois pilaamasta VTT:n kaunista puhdasta pussukkaa? Jos ne huomais että hei tuolla on filtteri! niin mitäs siitä, onko joku sääntö että omassa autossa ei saa pitää lisäsuodatinta jos on ympäristöstä huolestunut? eihän se siellä ole pelkästään mittauksen takia Luultavasti kun VTT:llä on aika tarkat ohjeet mistä mitataan ja miten niin heillä on määritelty mittaus tehtäväksi pakoputken päästä joten mikä putkessa on se putkessa pysyköön

                          Olisko tossa mitään idistä... saadaan ne tiukat säännöt taistelemaan meidän puolesta välillä.
                          sigpic

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Slow_M3
                            Mites mahtais käydä jos olis unohtanu pakoputkeen jonkun sukan joka keräis ylimääräiset hiukkaset pois pilaamasta VTT:n kaunista puhdasta pussukkaa? Jos ne huomais että hei tuolla on filtteri! niin mitäs siitä, onko joku sääntö että omassa autossa ei saa pitää lisäsuodatinta jos on ympäristöstä huolestunut? eihän se siellä ole pelkästään mittauksen takia Luultavasti kun VTT:llä on aika tarkat ohjeet mistä mitataan ja miten niin heillä on määritelty mittaus tehtäväksi pakoputken päästä joten mikä putkessa on se putkessa pysyköön

                            Olisko tossa mitään idistä... saadaan ne tiukat säännöt taistelemaan meidän puolesta välillä.

                            Hmm.. Jännä idea, kulostais aika jäynältä.. Tuskin ne nyt alkais pakoputkea purkamaankaan.. Sinne vaan joku filtteri? Hemi vois asiantuntijana ja näiden juttujen kanssa vääntäneenä kommentoida.
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Joo, sukkia pakoputki täyteen...sillä ne CO2 ja NOx:it lähtee...olen kuullut tämän jossain aiemminkin????
                              Last edited by Hemi; 30-06-2005, 12:07.

                              Comment

                              • Slow_M3
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 779

                                #45
                                Originally posted by Hemi
                                Joo, sukkia pakoputki vaan täyteen...







                                ?
                                Samanlainen filtteri jota ne käyttää itse testissäkin? ei se voi virtausta ahdistaa paljoa tai muutenhan se itse aiheuttaisi testin reputuksen ns. normaalitapauksessa... Nimenomaan hiukkasiahan ne siihen filtteriin kerää mun tietääkseni eikä kaasuja. Testihän tehdään autolla ajamalla ja sitten katsotaan mitä filtterissä on
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎