Tossa ois joku ahdinsarja myytävänä ja ilmotuksessa lukee, että täyttää Euro4-normin. Toi pitäis olla todella pätevä ainakin paperilla, mutta mitenköhän noi normien testit menee???
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Tossa ois joku ahdinsarja myytävänä ja ilmotuksessa lukee, että täyttää Euro4-normin. Toi pitäis olla todella pätevä ainakin paperilla, mutta mitenköhän noi normien testit menee???
Kysyin myyjältä, millainen todistus löytyy nomrin täyttymisestä. Vatsaus --> "Yes for sure we do have an evidence the Kit comes TUEV certificate We developed this Kit 2 years together with Alpina
It´s fullfilling the highest standarts"
Eli näyttäisi, että samaa sarjaa muiden kanssa. Alpina -kuvion merkitys jäänee arvoitukseksi lupien kannalta. Tuskin tuo mitään lisäarvoa kuitenkaan, koska mitään muuta todistusta ei ole saatavilla juuri tuosta setistä.
Tossa ois joku ahdinsarja myytävänä ja ilmotuksessa lukee, että täyttää Euro4-normin. Toi pitäis olla todella pätevä ainakin paperilla, mutta mitenköhän noi normien testit menee???
Kysyin myyjältä, millainen todistus löytyy nomrin täyttymisestä. Vatsaus --> "Yes for sure we do have an evidence the Kit comes TUEV certificate We developed this Kit 2 years together with Alpina
It´s fullfilling the highest standarts"
Eli näyttäisi, että samaa sarjaa muiden kanssa. Alpina -kuvion merkitys jäänee arvoitukseksi lupien kannalta. Tuskin tuo mitään lisäarvoa kuitenkaan, koska mitään muuta todistusta ei ole saatavilla juuri tuosta setistä.
Alpina B7:ssä ja Lorinser-Mersuissa käytetään tota ASA:n ahdinta ja esim. www.sanituning.de kauppaa noita samoja sarjoja. Hinnat sisältää asennuksen, mutta teholupaukset on vähä matalammat niitten sivuilla. Sanituningin sivuilla lukee, että sakuissa tollasen ahtimen saa lailliseks esim. kun maksaa 100 euroo niille, niin ne käyttää sitten pelkät auton paprut tüv:llä ja hakee hyväksynnän ilman, että autoo tarvii roudaa mihinkään näytille!!!!!
Onko Alpina samaa tasoa ///M:n kanssa, eli ei kelpaa vertailuvessaks bmw:lle vai kelpaako sittenkin???
p.s. noi on jotain ihmeahtimia, mitkä tuottaa potkua vasta isommilla kierroksilla, eli ei perinteisiä remmiahtimia...
"Alpina hat den 4,4-Liter-V8 von BMW mit einem so genannten Radialverdichter versehen, der ähnlich wie ein mechanischer Kompressor über einen Riemen von der Kurbelwelle angetrieben wird.
Der Lader entfacht seinen Druck aber erst ab einer bestimmten Drosselklappenstellung.
Wird wenig Gas gegeben, bleibt der Verdichter inaktiv, was den Benzinverbrauch im Zaum halten soll.
Wird dagegen kräftiger beschleunigt, schaufelt der Lader mit bis zu 0,8 bar überdruck zusätzliche Luft in die Brennräume, die zuvor noch einen riesigen Ladeluftkühler durchströmt."
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Sain vastauksen infinitasilta ja se TÜV lappu nyt olikin vaan joku mainoskikka...Kertoivat näin:
About the TÜV, I am sorry to inform you that there isn´t a TÜV certifikat for the SK PLUS kit, but still it isn´t that much work in installing it and taking it of at each check, we have many customers doing that in Denmark.
Näistä luonnollisesti Euro-II olisi helpoimmiten läpäistävissä. Vilkaisu auton rekisteriotteeseen kertookin sitten miten hankalasta hommasta on kyse loppupeleissä.
Topikin aloittajan auto on vm. 2000 ja se kuuluu kaiketi III-ryhmään. Eli ei pitäisi ihan mahdotonta olla läpipääsy.
Mutta mutta.... tänään se sitten on totta, eli Bimmerissä on nyt kilvet ja ahdin on rek.otteella. Kaikki tapahtui taiteen sääntöjen mukaan, joten nyt on sitten tässä autoharrastajien luvatussa maassa ainakin yksi laillisesti katsastettu vähäpäästöinen jälkiturbotettu bemari.
-Jyrka-
Hemi, nyt on sitten todistetusti ainakin YKSI vähäpäästöinen auto jälkiturbotettuna Suomen tieliikenteessä, laillisesti.
...niin ja speksattu/katsastettu G-ahtimella jo Saksassa. Tässä ei ole mitään uutta, paitsi ehkä e36 bemun kohdalla. Muun merkkisiä jälkiahdettuja 98-vanhempia(siis Saksassa tai Hollanti/Belgia) on toki Suomessa tuontiautostatuksella leimattu jo aiemminkin. Tästähän ei ollutkaan kyse, vaan jo kertaalleen Suomeen rekisteröidyn 98-uudemman jälkiahtamisesta...vai?
Jep, mutta jos kerran vastaava auto on niillä lapuilla mitä jyrka on AKE:lle vienyt leimassa niin miksei onnistuisi myös saman tekeminen 'alusta' Suomessa.
Ja kyllä, niinhän tuolla edellisessä mainitsin että kyse oli alunalkaen '98 uudemman ahtamisesta. Tosin sellaista jälkiahdettua, tuontipeliäkään, Suomesta ei taida löytyä.
Ei taida tuokaan onnistua kuin juuri noin kuten Jyrka paperinsa sai.
Eli niin että paketti on asennettu, speksattu ja leimattu G-Powerin toimesta jo Saksalaiseen rekisteriotteeseen(tai Belgia/Hollanti) ja auto rekisteröidään täällä tällä valmiilla paperilla.
Ilman VTT:n mittausta=pussitestiä vastaava projekti, täällä aloitettuna, ei siis ainakaan tähän asti ole mennyt läpi.
Tämä Jyrkan "tuonti" G-Power paketti on ensimmäinen Suomeen leimattu e36, mutta vastaavia "tuontipaketteja" on Suomeen leimattu kymmenkunta vuosimalleissa 91-97.
Korostan vielä kerran sitä, että olen itsekkin sitä mieltä että tällä hetkellä Suomessa toimitaan EU:n vastaisesti näissä jälkiahtamiskysymyksissä, joka kyllä tulee joskus...jossain vaiheessa muuttumaan. En missään tapauksessa ole ko."harrastustoimintaa" vastaan, vaan ehdottomasti päinvastoin.
Se että jankutetaan homman onnistuvan kuin vain homman vie läpi, ei tällä hetkellä kuitenkaan johda yhtään mihinkään. Minulle on siis turha kiukutella siitä tosiasiasta että ko.toimenpiteen suorittajia tässä maassa ainakin vielä tätä kirjoitettaessa on pyöreä nolla. Jos/kun? joku saa ensimmäisen 98-uudemman Suomessa jälkiahdettua(tai vanhemmankin), olen siitä erittäin mielissäni. Nyt on tilanne se mikä on ja se on varma että tässä maassa ei ole sellaista ukkoa joka mm.omaan -00 malliseen e39:iin saisi ahdinpaketin leimattua otteeseen. Toivottavasti joku keksii keinon nykybemujen oikealle ja lailliselle virittämiselle.
jälkeen vasta mekaanisia muutoksia. Parasta olisi tietysti jos ecuun voisi tallentaa eri asetuksia ja ajaessa valita niistä mitkä milloinkin huvittaa eli olisi revitysasetukset ja bensansäästöasetukset erikseen. Ja tietty kojelaudassa se välttämätön TURBO nappi, josta saisi kaikkein tiukimmat säädöt käyttöön.
Kaveri puhui että koeajo.tv:ssä oli ollut vissiin joku seatti tms VAG-auto johon pystyi vaihtaa moottorinohjauksen ohjelman eli pystyi valitsemaan eri säädöt vaikka katsastukseen mentäessä. Näkikö kukaan tota jaksoa?
Kaveri puhui että koeajo.tv:ssä oli ollut vissiin joku seatti tms VAG-auto johon pystyi vaihtaa moottorinohjauksen ohjelman eli pystyi valitsemaan eri säädöt vaikka katsastukseen mentäessä. Näkikö kukaan tota jaksoa?
Katselin jakson ja siinä oli 180hp seat johon asennettiin Kytkimellä varustettu lastu. Ohjelmassa korostettiin että tehokkaammalla ohjelmalla ajaminen tieliikenteessä on laitonta. Chippaus maksoi "vaan" tonnin.
Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!
Pariin edelliseen viestiin viitaten http://www.upsolute.com/ . Sieltä löytyy juuri mainitunlainen systeemi, eli kytkimellä "sippi" normaalisäätöihin. http://guildhouse.net/golfv6/golfv6.html Tuolta sen löysin joskus aikoinaan. Kaveri ainakin speksannu sen verran, että luulis toimivia olevan ko. puljun syteemit.
"You open your mouth again I swear I'm gonna break it" - Kornia, mutta hyvää
e89 Z4 3.5i DKG + hayabusa Tbo
x Porsche 911 C4
x e92 LCI 320dA
x e92 330 xD
x 08 WRX
x e82 123dA
x '88 e30 320i "drifting edition"
x '01 e46 320iM
Comment