E46 ohjaus hakee.
Collapse
X
-
Jep, ei nuo koiranluut nyt suuntavakauteen vaikuta mutta niistäkin tuossa ekalla sivulla juttua oli. Ja hyvä se on ne samalla tarkistaa, varsinkin kun ne kannattaa samalla vaihtaa kun eivät maksa käytännössä mitään.Originally posted by jr66 View PostÄlä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.
Tuo ohjausnivelen linkitys on hyvä lisä. Se jäi itseltä kokonaan tuohon laittamatta
BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017
BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966 
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"
Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel 
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
En tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.Originally posted by Dj Niksperi View Postkoiranluut nyt suuntavakauteen vaikuta mutta varsinkin kun ne kannattaa samalla vaihtaa kun eivät maksa käytännössä mitään.
Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin
Comment
-
104 € pariOriginally posted by Spetke View PostEn tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.
Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin
Hyi saatana.
Comment
-
Menee nyt hiukan offtopic keskusteluksi ja oletetaan että puhutaan samasta asiasta molemmat, mutta:Originally posted by Spetke View PostEn tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.
Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin
OE-vaihtoehto(Lemförder)
Meyle-HD vaihtoehto
Jos nyt ottaa vaikka nuo Meylet niin en pidä kyllä 40€ pahana rahana ja ei en ole voittanut eurojackpotissa enkä asu loimaalla
Ja vaihtotyö on itsekin todella helppo tehdä. Ymmärrän kyllä että vaihtotyö maksaa korjaamolla tottakai jos ei ole osaamista vaihtaa osia itse.
BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017
BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966 
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"
Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel 
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
Motonetin 25€ trw ja 20€ meyle vakaajan pystytanko on ihan tuota tavallista "tarvike" tavaraa. Kestää sen katsastusvälin nippa nappa.
Ei todellakaan voi sanoa alkuperäislaatuiseksi osaksi.
Vaikka motonetin tekstissä lukee saattaa olla lemförder niin ei se vaan tuohon 25€ hintaan ole. Lemförderin tukkuhintakin on jo huomattavasti tuota korkeampi.
Ja tulee siitä osien hakemisestakin tai tilaamisestakin kustannuksia.
Comment
-
Meillä oli tuossa 2005 sedanissa juurikin aloittajan kuvaavaa vaeltelua, ja lisäksi ns. "bump steeriä" eli monttusella tiellä ohjaus heilui puolelta toiselle jos päästi ratista irti.
Nämä kaikki ongelmat hävisivät kerrasta kun 230tkm kohdalla vaihdettiin alatukivarret eteen. Alkuperäiset olivat lemförderiä ja tilalle laitettiin myöskin lemförderiä, profiteile.de (200/pari). Samalla luonnollisesti takapuslat uusittiin alkuperäistä vastaavilla lemfördereillä, (kumi/öljytäytteiset).
Syy miksi alatukivarsia vaihdettiin: Toisesta tukivarresta oli mennyt yksi pallo väljäksi. En osaa sanoa mikä tuossa niin radikaalisti muuttui kun ne uusittiin, väsyyköhän se pallojen kiinnitys tukivarsiin ajansaatossa.. kuitenkin, ajettavuus parani tosi paljon. Sen jälkeen tuohon on toki vaihdettu etu/takavakaajien runkopuslat ja takakynkkien etupuslat. En niistä huomannut vastaavaa parannusta. Ohjausakselin kumilimppu on vielä vaihtamatta.
Comment
-
Itse tuollaiset Meylen tangot ostaneena niin kyseiset tuotteet tulivat Meylen pahvilaatikoissa jossa sinetit ja osalle on neljän vuoden takuu myyjän puolesta. Näin ollen uskon että on ihan kuranttia kamaa. Tangoissa itsessään myös meylen merkinnät. Eli sain juurikin niitä osia mitä teksti sivuilla kertoo.Originally posted by Spetke View PostMotonetin 25€ trw ja 20€ meyle vakaajan pystytanko on ihan tuota tavallista "tarvike" tavaraa. Kestää sen katsastusvälin nippa nappa.
Ei todellakaan voi sanoa alkuperäislaatuiseksi osaksi.
Vaikka motonetin tekstissä lukee saattaa olla lemförder niin ei se vaan tuohon 25€ hintaan ole. Lemförderin tukkuhintakin on jo huomattavasti tuota korkeampi.
Ja tulee siitä osien hakemisestakin tai tilaamisestakin kustannuksia.
Omalta osaltani offtopic loppuu tähän.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017
BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966 
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"
Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel 
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
Eli tuo nro 5.Originally posted by jr66 View PostÄlä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.
Laitetaan sekin tilaukseen.
Comment
-
Saksasta kun tilaa Lemförderin tangot esim. profiteileltä, niin pari on 30€. Eli eivät ne nyt kovin kalliit ole. Suomessa toki kaikkien osien hinnat on ihan jäätävät.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Osa tuotteista maksaa täällä kolme kertaa niin paljon kuin Saksassa. Lähinnä motonet kilpailee jotenkin hinnalla Saksalaisten varaosaliikkeiden kanssa. Motonetillä toki aika rajoittunut valikoima, eikä itse voi valita minkä valmistajan osia haluaa, vaan joutuu tyytymään siihen mitä sattuu löytymään.Originally posted by Antti O View PostKarkeasti ottaen ne on niin noissa että Saksasta saa 2 Suomen 1 hinnalla
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment