Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Compact hifiä ja muuta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 766
    • Espoo

Originally posted by TuomoA View Post
    Tottakai, FV35162
    Sulla onkin todella hyvillä varusteilla oleva Compacti, lähes sama kuin mulla. Sama ulkoväri yms. lähes samat varusteet. Mulla on automaatti, siinä suurin ero.

Laitan PM osista.
    Last edited by antti; 25-12-2018, 23:13.
    E46 325ti Compact

Comment

• TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 533
      • Krs

Originally posted by antti View Post
      Sulla onkin todella hyvillä varusteilla oleva Compacti, lähes sama kuin mulla. Sama ulkoväri yms. lähes samat varusteet. Mulla on automaatti, siinä suurin ero.

Laitan PM osista.
      Kyllähän tuo on siedettävillä jo valmiiksi. Automaatin olisin itsekkin ottanut mieluummin, koska talon muutkin on, mutta tämä tuli enempi lasten käyttöön ja toinen on vielä ajokortiton eli opetus tapahtuu tällä yksilöllä, siksi manuaali. Toisaalta mukava välillä ajaa manuaalilla
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      E82 118dA TitanSilber
      E46 325ti TopasBlau

Comment

• antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 766
        • Espoo

Kuulostaa tutulta. 1,5 vuoden kuluttua vanhemmalle kortti ja täällä ihmetellään vanhenpaa autoa kuin lapset....

Kyllähän tuo on siedettävillä jo valmiiksi. Automaatin olisin itsekkin ottanut mieluummin, koska talon muutkin on, mutta tämä tuli enempi lasten käyttöön ja toinen on vielä ajokortiton eli opetus tapahtuu tällä yksilöllä, siksi manuaali. Toisaalta mukava välillä ajaa manuaalilla
        E46 325ti Compact

Comment

• TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 533
          • Krs

Kuulostaa tutulta. 1,5 vuoden kuluttua vanhemmalle kortti ja täällä ihmetellään vanhenpaa autoa kuin lapset....
          Sama, mutta nuorimmaiselle. Auto ’01 ja kuski ’02
          No jospa se vanhus jaksaisi toimittaa virkaansa vielä jonku vuoden.
          Ajatus oli että pysyy taloudessa loppuun saakka. Se milloin se tulee jää nähtäväksi.
          E82 118dA TitanSilber
          E46 325ti TopasBlau

Comment

• schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

Hyvä säie!

Mun juttu menee luokkaan muuta.
            Täältäkin yksi vompattituunaaja ilmoittautuu. Vehjes tuli loma-autona Saksasta heinäkuussa 2016 ensimmäiseltä omistajalta by perikunta. Ajatus oli laittaa myyntiin heti Suomen päässä, mutta olikin mieluisampi vaimon käteen kuin silloinen e91 325i. Hyvä vompatti saatiin ja vaikkei sen muotokieli sytytä oikein vieläkään, niin kyllä tuo mutkatiellä jaksaa positiivisesti hämmästyttää suorituskyvyllään.

Eipä tuolle kummosia remppoja normihuoltojen lisäksi ole tehty meidän aikana. Toki vaihdoin huohottimen hilut, disan läpän ja vanoksen tiivisteet. Kuluvaa osaa on mennyt: takaiskarit ja repsikan ovilukko.
            Retrofittinä laitoin vakkarin ja M-Sporttaus on tässä huulilla.
            FV40507
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• TuomoA
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 533
              • Krs

Originally posted by schwarze View Post
              Hyvä säie

Eipä tuolle kummosia remppoja normihuoltojen lisäksi ole tehty meidän aikana. Toki vaihdoin huohottimen hilut, disan läpän ja vanoksen tiivisteet. Kuluvaa osaa on mennyt: takaiskarit ja repsikan ovilukko.
              FV40507
              Upea väri tuossa sinun vompatissa. Mystic on paras sininen mitä on ollut saatavilla minun mielestä. Itsellä oli aiemmin 325i E90 samalla värillä. Jos Suomi olis pikkuisen pienempi maa, meidän pitäis tehdä vompattien kokoontumisajot.
              E82 118dA TitanSilber
              E46 325ti TopasBlau

Comment

• antti
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 766
                • Espoo

No tämä ketju menee kohta bemarista perhe-elämään...

Tarpeelliset rempat schwarzelta, itse olen tehnyt samat koneelle + laturin vaihto

Hyvä säie!

Mun juttu menee luokkaan muuta.
                Täältäkin yksi vompattituunaaja ilmoittautuu. Vehjes tuli loma-autona Saksasta heinäkuussa 2016 ensimmäiseltä omistajalta by perikunta. Ajatus oli laittaa myyntiin heti Suomen päässä, mutta olikin mieluisampi vaimon käteen kuin silloinen e91 325i. Hyvä vompatti saatiin ja vaikkei sen muotokieli sytytä oikein vieläkään, niin kyllä tuo mutkatiellä jaksaa positiivisesti hämmästyttää suorituskyvyllään.

FV40507
                E46 325ti Compact

Comment

• TuomoA
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 533
                  • Krs

Tarpeelliset rempat schwarzelta, itse olen tehnyt samat koneelle + laturin vaihto
                  Haittaako tuo?

Itse ajatuksissa tilata myös disaan uudet sisuskalut vaikka se toimivalta näyttää. Vanoksen tiivisteet myös. Käsijarru ottaa kunnolla vain toiselle puolelle, joten vaatii huomiota sekä nopeassa kiihdytyksessä perän tumpsahtelut, olisko puslissa välystä. Ei tunnu normiajossa, mutta kun kierrättää loppuun niin vaihdossa perästä kuuluu sellainen thumps ääni
                  E82 118dA TitanSilber
                  E46 325ti TopasBlau

Comment

• schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

Upea väri tuossa sinun vompatissa. Mystic on paras sininen mitä on ollut saatavilla minun mielestä. Itsellä oli aiemmin 325i E90 samalla värillä. Jos Suomi olis pikkuisen pienempi maa, meidän pitäis tehdä vompattien kokoontumisajot.

Jeps!
                    Pahoittelut tuosta johdannon pituudesta
                    Kyllä tästä korityypistä varmasti aikoinaan ihan kerättävä kappale tulee, jos vehkeet kestää maantisuolaa ja käyttäjät verottajaa
                    Last edited by schwarze; 26-12-2018, 00:51.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• antti
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 766
                      • Espoo

No eipä haittaa näin joulun aikaan, päin vastoin.

Tässä listaa mitä olen tehnyt välillä 175tkm-235tkm:

Takaisinkutsu apukuskin Airbagista
                      Takaisinkutsu kuljettajan Airbagista odottaa kutsua maahantuojalta...
                      Iskarit x 4 (laakerit, jousilautaset, prikat, ruuvit ja suojamuovit) Bilstein B4/Febi bilstein
                      DISA-päivitys parannetuilla osilla (huolettu varmuudeksi, ei riskiä hajoamisesta)
                      Vanos-huolto (VITON-tiivisteillä, huollettu varmuudeksi, samalla venttiilikopan tiivisteet yms.)
                      Lähes kaikki imupuolen tiivisteet
                      Uusi eristetetty/skandinavia huohotin kokonaisuudessaan (separaattori+letkut)
                      EGR-putsaus ja tiiviste
                      Lähes kaikki imupuolen letkut (IMM-letkut + muut letkut)
                      Bosch Platinum tulpat
                      Takajarrut kokonaisuudessaan (satulat, levyt, palat, käsijarru, jarruletkut)
                      Etujarrut (satulat, levyt, palat, jarruletkut)
                      Apulaitehihnat ja -rullat
                      Vesipumppu (Meyle HD metallisiivet)
                      Ilmastointihuolto
                      Koiranluut
                      Automaattilaatikon öljynvaihto koneellisesti huuhtelemalla+suodatin+adaptaatioden nollaus 2018 (tehty valmistajan ohjeiden mukaisesti kaksi kertaa näillä kilometreillä, ZF:n suositus 120 km välein)
                      Peräöljyt 2018 (vaihdettiin kaksi kertaa peräkkäin eli, ns. "huuhtelu")
                      Polttoainesuodatin
                      Imu-ja pakonokkien anturit
                      Öljynsuodattimenjalan tiivisteet
                      Laturi 2018
                      Takakontin avauslista (sis. mikrokytkin, rekkarivalot)
                      Etu tukivarsien takapuslat (Meyle HD)
                      Raidetangot molemmat (sisä+ulkopäät)

Haittaako tuo?

Itse ajatuksissa tilata myös disaan uudet sisuskalut vaikka se toimivalta näyttää. Vanoksen tiivisteet myös. Käsijarru ottaa kunnolla vain toiselle puolelle, joten vaatii huomiota sekä nopeassa kiihdytyksessä perän tumpsahtelut, olisko puslissa välystä. Ei tunnu normiajossa, mutta kun kierrättää loppuun niin vaihdossa perästä kuuluu sellainen thumps ääni
                      Last edited by antti; 26-12-2018, 01:04.
                      E46 325ti Compact

Comment

• antti
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 766
                        • Espoo

Suoraan Compactiin osuvia vikoja (voi tietty olla muihinkin) olen löytänyt seuraavia:

1. Ikkunan hissit menee rikki, ei käy muista malleista
                        2. Takakontin listan ympäristö ruostuu kontista
                        3. Sumuvalot happanee, ei käy muista malleista
                        4. Ovien alareunat ruostuu. Nykyisessä ei vikaa(tuontiauto), mutta edellisessä mäti oikein kunnolla
                        5. Ovien ala tiivitelistojen kiinnikkeet menee rikki ja roikkuu miten sattuu ei käy muista malleista
                        6. Takalasin pyyhin ei toimi, pissapojan letku vuotaa pyyhkimen moottoriin, ei käy muista malleista
                        7. ? Lisään tähän kun tulee mieleen
                        E46 325ti Compact

Comment

• TuomoA
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 533
                          • Krs

Pitää tarkistella kaikki myös omasta. Tosin tuosta listasta tunnistan vain tuon ikkunahissin ongelman. Ainiin, kaukosäätimien kanssa on ongelmia. Pitää tarkistaa antennivahvistin sekä ovien mikrokytkimet. Oven lukosta ja sisällä olevasta napista toimii aina eli gm5 moduli ei liene rikki. Vois siihenkin tieten varalta ne releet vaihtaa, ei olis iso homma kun kolvi pysyy kädessä
                          E82 118dA TitanSilber
                          E46 325ti TopasBlau

Comment

• antti
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 766
                            • Espoo

Tietty nämä kaikki riippuu kilsoista + itse vaihan kerralla enemmän osia samalla vaivalla. Paljon sinun autolla on ajettu?

Antennivahvistin on takakontin kannessa, tarkista, ettei takapyyhkimen pissapoika vuoda kontin sisälle.

Pitää tarkistella kaikki myös omasta. Tosin tuosta listasta tunnistan vain tuon ikkunahissin ongelman. Ainiin, kaukosäätimien kanssa on ongelmia. Pitää tarkistaa antennivahvistin sekä ovien mikrokytkimet. Oven lukosta ja sisällä olevasta napista toimii aina eli gm5 moduli ei liene rikki. Vois siihenkin tieten varalta ne releet vaihtaa, ei olis iso homma kun kolvi pysyy kädessä
                            E46 325ti Compact

Comment

• schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

Aika vähällä olen näköjään päässyt. Meylen osia ei tule tähän autoon ikinä, mutta kukin tavallan toki .
                              Autolla ajettu kohta 207tkm ja takapuskurin vasemman kulmapalan yläpuolella on sitä ihanaa kukkaa, jolle pitää tehdä jotain. Kaikki muut paikat on ruosteettomat vielä...
                              Last edited by schwarze; 26-12-2018, 01:35.

Comment

• antti
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2002
                                • 766
                                • Espoo

Niinkuin sanottu, auto on vanha ja tietyt osat kannattaa vaihtaa samoilla paskasilla käsillä. Minun auto olisi mennyt leimasta läpi alle puolilla osilla.

EDIT: mitä kokemuksia Meylen osista? Mulla on Meylen alustan osat ollut huonoja, muut ok.

Aika vähällä olen näköjään päässyt. Meylen osia ei tule tähän autoon ikinä, mutta kukin tavallan toki .
                                Autolla ajettu kohta 207tkm ja takapuskurin vasemman kulmapalan yläpuolella on sitä ihanaa kukkaa, jolle pitää tehdä jotain. Kaikki muut paikat on ruosteettomat vielä...
                                Last edited by antti; 26-12-2018, 01:59.
                                E46 325ti Compact

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎