Sulla onkin todella hyvillä varusteilla oleva Compacti, lähes sama kuin mulla. Sama ulkoväri yms. lähes samat varusteet. Mulla on automaatti, siinä suurin ero.
Sulla onkin todella hyvillä varusteilla oleva Compacti, lähes sama kuin mulla. Sama ulkoväri yms. lähes samat varusteet. Mulla on automaatti, siinä suurin ero.
Laitan PM osista.
Kyllähän tuo on siedettävillä jo valmiiksi. Automaatin olisin itsekkin ottanut mieluummin, koska talon muutkin on, mutta tämä tuli enempi lasten käyttöön ja toinen on vielä ajokortiton eli opetus tapahtuu tällä yksilöllä, siksi manuaali. Toisaalta mukava välillä ajaa manuaalilla
Kyllähän tuo on siedettävillä jo valmiiksi. Automaatin olisin itsekkin ottanut mieluummin, koska talon muutkin on, mutta tämä tuli enempi lasten käyttöön ja toinen on vielä ajokortiton eli opetus tapahtuu tällä yksilöllä, siksi manuaali. Toisaalta mukava välillä ajaa manuaalilla
Kuulostaa tutulta. 1,5 vuoden kuluttua vanhemmalle kortti ja täällä ihmetellään vanhenpaa autoa kuin lapset....
Sama, mutta nuorimmaiselle. Auto ’01 ja kuski ’02
No jospa se vanhus jaksaisi toimittaa virkaansa vielä jonku vuoden.
Ajatus oli että pysyy taloudessa loppuun saakka. Se milloin se tulee jää nähtäväksi.
Mun juttu menee luokkaan muuta.
Täältäkin yksi vompattituunaaja ilmoittautuu. Vehjes tuli loma-autona Saksasta heinäkuussa 2016 ensimmäiseltä omistajalta by perikunta. Ajatus oli laittaa myyntiin heti Suomen päässä, mutta olikin mieluisampi vaimon käteen kuin silloinen e91 325i. Hyvä vompatti saatiin ja vaikkei sen muotokieli sytytä oikein vieläkään, niin kyllä tuo mutkatiellä jaksaa positiivisesti hämmästyttää suorituskyvyllään.
Eipä tuolle kummosia remppoja normihuoltojen lisäksi ole tehty meidän aikana. Toki vaihdoin huohottimen hilut, disan läpän ja vanoksen tiivisteet. Kuluvaa osaa on mennyt: takaiskarit ja repsikan ovilukko.
Retrofittinä laitoin vakkarin ja M-Sporttaus on tässä huulilla.
FV40507
Eipä tuolle kummosia remppoja normihuoltojen lisäksi ole tehty meidän aikana. Toki vaihdoin huohottimen hilut, disan läpän ja vanoksen tiivisteet. Kuluvaa osaa on mennyt: takaiskarit ja repsikan ovilukko.
Retrofittinä laitoin vakkarin ja M-Sporttaus on tässä huulilla.
FV40507
Upea väri tuossa sinun vompatissa. Mystic on paras sininen mitä on ollut saatavilla minun mielestä. Itsellä oli aiemmin 325i E90 samalla värillä. Jos Suomi olis pikkuisen pienempi maa, meidän pitäis tehdä vompattien kokoontumisajot.
Mun juttu menee luokkaan muuta.
Täältäkin yksi vompattituunaaja ilmoittautuu. Vehjes tuli loma-autona Saksasta heinäkuussa 2016 ensimmäiseltä omistajalta by perikunta. Ajatus oli laittaa myyntiin heti Suomen päässä, mutta olikin mieluisampi vaimon käteen kuin silloinen e91 325i. Hyvä vompatti saatiin ja vaikkei sen muotokieli sytytä oikein vieläkään, niin kyllä tuo mutkatiellä jaksaa positiivisesti hämmästyttää suorituskyvyllään.
Eipä tuolle kummosia remppoja normihuoltojen lisäksi ole tehty meidän aikana. Toki vaihdoin huohottimen hilut, disan läpän ja vanoksen tiivisteet. Kuluvaa osaa on mennyt: takaiskarit ja repsikan ovilukko.
Retrofittinä laitoin vakkarin ja M-Sporttaus on tässä huulilla.
FV40507
No tämä ketju menee kohta bemarista perhe-elämään...
Tarpeelliset rempat schwarzelta, itse olen tehnyt samat koneelle + laturin vaihto
Haittaako tuo?
Itse ajatuksissa tilata myös disaan uudet sisuskalut vaikka se toimivalta näyttää. Vanoksen tiivisteet myös. Käsijarru ottaa kunnolla vain toiselle puolelle, joten vaatii huomiota sekä nopeassa kiihdytyksessä perän tumpsahtelut, olisko puslissa välystä. Ei tunnu normiajossa, mutta kun kierrättää loppuun niin vaihdossa perästä kuuluu sellainen thumps ääni
Upea väri tuossa sinun vompatissa. Mystic on paras sininen mitä on ollut saatavilla minun mielestä. Itsellä oli aiemmin 325i E90 samalla värillä. Jos Suomi olis pikkuisen pienempi maa, meidän pitäis tehdä vompattien kokoontumisajot.
No tämä ketju menee kohta bemarista perhe-elämään...
Tarpeelliset rempat schwarzelta, itse olen tehnyt samat koneelle + laturin vaihto
Jeps!
Pahoittelut tuosta johdannon pituudesta
Kyllä tästä korityypistä varmasti aikoinaan ihan kerättävä kappale tulee, jos vehkeet kestää maantisuolaa ja käyttäjät verottajaa
Tässä listaa mitä olen tehnyt välillä 175tkm-235tkm:
Takaisinkutsu apukuskin Airbagista
Takaisinkutsu kuljettajan Airbagista odottaa kutsua maahantuojalta...
Iskarit x 4 (laakerit, jousilautaset, prikat, ruuvit ja suojamuovit) Bilstein B4/Febi bilstein
DISA-päivitys parannetuilla osilla (huolettu varmuudeksi, ei riskiä hajoamisesta)
Vanos-huolto (VITON-tiivisteillä, huollettu varmuudeksi, samalla venttiilikopan tiivisteet yms.)
Lähes kaikki imupuolen tiivisteet
Uusi eristetetty/skandinavia huohotin kokonaisuudessaan (separaattori+letkut)
EGR-putsaus ja tiiviste
Lähes kaikki imupuolen letkut (IMM-letkut + muut letkut)
Bosch Platinum tulpat
Takajarrut kokonaisuudessaan (satulat, levyt, palat, käsijarru, jarruletkut)
Etujarrut (satulat, levyt, palat, jarruletkut)
Apulaitehihnat ja -rullat
Vesipumppu (Meyle HD metallisiivet)
Ilmastointihuolto
Koiranluut
Automaattilaatikon öljynvaihto koneellisesti huuhtelemalla+suodatin+adaptaatioden nollaus 2018 (tehty valmistajan ohjeiden mukaisesti kaksi kertaa näillä kilometreillä, ZF:n suositus 120 km välein)
Peräöljyt 2018 (vaihdettiin kaksi kertaa peräkkäin eli, ns. "huuhtelu")
Polttoainesuodatin
Imu-ja pakonokkien anturit
Öljynsuodattimenjalan tiivisteet
Laturi 2018
Takakontin avauslista (sis. mikrokytkin, rekkarivalot)
Etu tukivarsien takapuslat (Meyle HD)
Raidetangot molemmat (sisä+ulkopäät)
Itse ajatuksissa tilata myös disaan uudet sisuskalut vaikka se toimivalta näyttää. Vanoksen tiivisteet myös. Käsijarru ottaa kunnolla vain toiselle puolelle, joten vaatii huomiota sekä nopeassa kiihdytyksessä perän tumpsahtelut, olisko puslissa välystä. Ei tunnu normiajossa, mutta kun kierrättää loppuun niin vaihdossa perästä kuuluu sellainen thumps ääni
Suoraan Compactiin osuvia vikoja (voi tietty olla muihinkin) olen löytänyt seuraavia:
1. Ikkunan hissit menee rikki, ei käy muista malleista
2. Takakontin listan ympäristö ruostuu kontista
3. Sumuvalot happanee, ei käy muista malleista
4. Ovien alareunat ruostuu. Nykyisessä ei vikaa(tuontiauto), mutta edellisessä mäti oikein kunnolla
5. Ovien ala tiivitelistojen kiinnikkeet menee rikki ja roikkuu miten sattuu ei käy muista malleista
6. Takalasin pyyhin ei toimi, pissapojan letku vuotaa pyyhkimen moottoriin, ei käy muista malleista
7. ? Lisään tähän kun tulee mieleen
Pitää tarkistella kaikki myös omasta. Tosin tuosta listasta tunnistan vain tuon ikkunahissin ongelman. Ainiin, kaukosäätimien kanssa on ongelmia. Pitää tarkistaa antennivahvistin sekä ovien mikrokytkimet. Oven lukosta ja sisällä olevasta napista toimii aina eli gm5 moduli ei liene rikki. Vois siihenkin tieten varalta ne releet vaihtaa, ei olis iso homma kun kolvi pysyy kädessä
Pitää tarkistella kaikki myös omasta. Tosin tuosta listasta tunnistan vain tuon ikkunahissin ongelman. Ainiin, kaukosäätimien kanssa on ongelmia. Pitää tarkistaa antennivahvistin sekä ovien mikrokytkimet. Oven lukosta ja sisällä olevasta napista toimii aina eli gm5 moduli ei liene rikki. Vois siihenkin tieten varalta ne releet vaihtaa, ei olis iso homma kun kolvi pysyy kädessä
Aika vähällä olen näköjään päässyt. Meylen osia ei tule tähän autoon ikinä, mutta kukin tavallan toki .
Autolla ajettu kohta 207tkm ja takapuskurin vasemman kulmapalan yläpuolella on sitä ihanaa kukkaa, jolle pitää tehdä jotain. Kaikki muut paikat on ruosteettomat vielä...
Niinkuin sanottu, auto on vanha ja tietyt osat kannattaa vaihtaa samoilla paskasilla käsillä. Minun auto olisi mennyt leimasta läpi alle puolilla osilla.
EDIT: mitä kokemuksia Meylen osista? Mulla on Meylen alustan osat ollut huonoja, muut ok.
Aika vähällä olen näköjään päässyt. Meylen osia ei tule tähän autoon ikinä, mutta kukin tavallan toki .
Autolla ajettu kohta 207tkm ja takapuskurin vasemman kulmapalan yläpuolella on sitä ihanaa kukkaa, jolle pitää tehdä jotain. Kaikki muut paikat on ruosteettomat vielä...
Comment