Originally posted by antti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Compact hifiä ja muuta
Collapse
X
-
G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
-
-
Olipas hyvä että mielenkiinnosta avasin tämän topicin. Mulla rutisee kanssa apukuskin ikkunannostin toisinaan -> varmuuden vuoksi korjaussarja tilaukseen että on sitten valmiiksi kun hajoaa
Vaikka topikki ei tätä aihetta varsinaisesti käsittelekään niin kysytään kuitenkin, tippuuko lasi oven sisään tms ikävää kun tuo systeemi hajoaa?
Comment
-
-
FZV antenni vahvistin käytetty irti. Päällisin puolin kaikki näytti hyvältä, mutta kun kuoret aukaisi niin hapettumaa oli niin piirilevyllä kuin muutamassa liittimessäkin ja juurikin niissä kohti jossa ovien aukaisu komponentit.
Hapettuman poistoainetta lotraamalla ja tops puikoilla puhdistelemaan. Jos on IPAa niin sekin käy hyvin. Sitten lopuksi vielä suoja-ainetta suojaamaan pintoja ja kontakteja.
Purkki kasaan ja takaisin konttiin... Molemmat avaimet toimi tämän operaation jälkeen. Nyt sitten seuraillaan hävisikö ongelma kokonaan vai vain väliaikaisesti.Last edited by TuomoA; 26-12-2018, 16:27.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Mulla ne on vaan rutissut ja jossain vaiheessa ei enää liiku kunnolla kumpaankaan suuntaan. Kerran kelasi ne vaijerit oikein kunnon sykkyrälle, että hyvä kun sai purettua. Lasi ei ole irronnut ikinä ainakaan vielä...
Originally posted by jj5 View PostOlipas hyvä että mielenkiinnosta avasin tämän topicin. Mulla rutisee kanssa apukuskin ikkunannostin toisinaan -> varmuuden vuoksi korjaussarja tilaukseen että on sitten valmiiksi kun hajoaa
Vaikka topikki ei tätä aihetta varsinaisesti käsittelekään niin kysytään kuitenkin, tippuuko lasi oven sisään tms ikävää kun tuo systeemi hajoaa?E46 325ti Compact
Comment
-
-
Originally posted by antti View PostMulla ne on vaan rutissut ja jossain vaiheessa ei enää liiku kunnolla kumpaankaan suuntaan. Kerran kelasi ne vaijerit oikein kunnon sykkyrälle, että hyvä kun sai purettua. Lasi ei ole irronnut ikinä ainakaan vielä...G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Antti näetkö varusteet VIN numerolla
Antti mitä saat selville tästä meidän Compaktista.
VIN: FV38396
Keväälle 2019 voisi suunnitella E46 Compaktien kokoontusmisajot, tuo oli hyvä ehdotus joltakin.
Originally posted by antti View PostViittitkö laittaa autosi VIN-numeron, mulla vois olla jotain myytäviä osia jos kiinnostaa
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostAntti mitä saat selville tästä meidän Compaktista.
VIN: FV38396
Keväälle 2019 voisi suunnitella E46 Compaktien kokoontusmisajot, tuo oli hyvä ehdotus joltakin.
G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Paras olisi jos löytäisi jostain kohtuu hinnalla koko ikkunahissin jolloin kaapeleita ei tarvitsisi erikseen vaihtaa. Compactiin en ole löytänyt kuin OEM osan, muihin korimalleihin löytyy helposti tarvikkeena.
Esim. Autovaraosat24 ja Ebay yms. myy Compactiin sopivia, mtta jo kuvasta näkee, että on erilainen. Itse tilasin Autovaraosat24:stä "Compactiin sopivan", mutta eihän se kuitenkaan ollut sopiva.
Jos päättää lähteä kaapelien vaihdolla, niin sitten pitää ottaa koko ikkunahissi irti autosta ja vaihtaa kaapelit ja kaapelipyörä.
Originally posted by TuomoA View PostJust katoin videon regulaattorin vaihdosta. Noiden kaapeleiden kanssa on vissiin sama juttu että koko mekanismi pitää ottaa pöydälle ja siinä vaihtaa kaapelit?Last edited by antti; 27-12-2018, 10:14.E46 325ti Compact
Comment
-
-
Originally posted by antti View PostJos päättää lähteä kaapelien vaihdolla, niin sitten pitää ottaa koko ikkunahissi irti autosta ja vaihtaa kaapelit ja kaapelipyörä.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Tein meille BMW Compact omistajille oman Facebook ryhmän
Tein meille BMW Compact mallisarjojen omistajille oman Facebook ryhmän, joka tiettävästi ensimmäinen laatuaan, tehdään siitä hyvä yhteisö kaikin puolin, kuten nytkin olen havainnut Compact omistajien keskuudessa olevan. Tässä linkki sinne.
Originally posted by TuomoA View PostTällä mennään kun korjaus-sarja on tilattu. Eihän tuo nyt tekemätön paikka ollut, mutta aikaa ottaa varmasti.
Comment
-
-
Tässäpä ohjetta ulkomuistista. Korjailen tähän jos huomaan jotain väärää/puuttuvaa:
-Kaveri on hyvä olla apuna, vaijerit voi irrota 6 eri kohdasta ja kiinnikkeet 2 eri kohdasta
-Vaijerit voi olla oikein asennettuna yhteensä vain yhden mittaiset, eli vaijeripyörän ympärille pitää tulla oikea määrä vaijereita
-Vaijeripyörän "ohjainurat" menee helposti rikki jos vaijeri ei istu kunnolla uriinsa
1. Ovipahvin ruuvit irti
2. Ovipahvin kiinneet auki
3. Irroita kaiuttimien ja peilin säätimen johdot liittimistään -> ovipahvi on irti
4. Airbag irti. (tietty akun navat pois hyvissä ajoin). Airbagin voi myös sitoa roikkumaan pois tieltä ilman, että ottaa johtoa irti
5. kosteussuoja/äänieriste kuumailmapuhaltimen avulla lämmittäen irti ainakin sivupeilin puolelta oven keskikohtaan edeten. kokonaan ei tarvitse irroittaa.
6. Lasi pitää olla jonkun verran auki, jotta vihreät kiinnikkeet näkyy ikkunahissien koloista. Nämä siis lasin alareunan tasolla.
7. Työnnä lasin rei'istä vihreät muoviklipsut oven ulkopeltiin päin, nosta samalla lasia kevyesti, ettei naksahda heti uudestaan kiinni. 2 kpl
8. Nosta lasi pois
9. Avaa ikkunahissien mutterit, muistaakseni 5kpl. 2kpl vasemalla pällekkäin, 1kpl keskellä, 2kpl oikealla päällekäin.
10. Irroita nostimen moottorin sähköjohto. Vedä ikkunahissi moottorineen pois oven sisältä. Hissiä voi huoletta väännellä, siinä on kaksi pysty kiskoa ja vaijerit välissä, vaijerit joustaa
11. Ota hissistä useita valokuvia helpottamaan kasausta
12. Irrota moottori ns. vaihteistosta, eli siitä kohtaa missä vaijeripyörä on (musta muovikotelo, olisko 3-4 ruuvia).
13. Vedä moottori pois. Vaijeripyörässä on boorit, saattaa vaatia kevyttä nitkuttelua puolelta toiselle samalla kuin vedät irti.
14. Nyt vaijeripyörä irtoaa ja vaijeri rullautuu pois vaijepyörän ympäriltä. Todennäköisesti kiskojen vihreät likupalat irtoaa ja koko homma leviää käsiin.
15. Putsaa lika ja vanhat rasvat pois kiskoista ja ns. vaihteiston kuorista.
16. Laita jotain muovirasvaa liukupihhoille ja vaijeripyörän pohjalle koteloon
17. Katsele valokuvia jotka otit kohdassa 11. jotta vaijerit menee oikeaan järjestykseen
18. Seuraavaksi on kaksi tapaa kasata: tässä ehkä helpompi jatkoksi
19. Tärkein kohta: kierritä kahta vaijeria uuden vaijeripyörän ympärille pyörä täyteen ja kasaa ns. vaiheteisto moottorin kanssa kuten se oli ennen purkamista. Älä riko vaijeripyörän vaijeriohjaimia. Tässä vaiheessa vaijerit roikkuu muualta miten sattuu.
20. Kasaa koko hässäkkä valmiiksi kuten se alunperin oli, paitsi jätä yksi vaijeri pois valkoisesta kiskossa olevasta ohjauspyörästä, jätä vaijeri siis valkoisen pyörän ohi.
21. Laita hanskat käteen, jotta saat mahdollisimman pitävän otteen
22. Pyydä kumppanisi puristamaan vaihteistossa olevat jouset pohjaan 2kpl.
23. Revi kovalla voimalla (käsistä riippuen) vaijeri kohdan 20. olevaan ohjauspyörään pienestä kolosta ohauspyörän ympärille ja vaijerin kuori sille varattuun syvennykseen. Jos vaijeri on löysä, sitä on liian vähän vaijeripyörän ympärillä tai vaijeri on irronnut jostain muualta.
Jos vaijeri tuntuu liian tiukalta ja näyttää, että se olisi 0,5-1cm liian lyhyt -> revi lujempaa, kyllä se menee paikalleen
24. Onnittelut, ikävin homma valmis. Ruuvaa ikkunahissi takaisin autoon ja laita vaijerit muovikiinnikkeisiin
25. Ikkuna pitää taas olla sopivassa korkeudessa, jotta vihreät kiinnikkeet näkyy ja ne menevät lasissa oleviin reikiin. Jos laitat virrat kiinni ja airbagin johdot on irti, tulee vikakoodi ja varoitusvalo.
26. Laita lasi takaisin autoon, tarkista, että klipsit menee lasin reikiin
27. Nyt voit kokeilla, että lasinnostin toimii
28. Varmista äänieristeen tiiviys lämmittämällä massaa ja/tai uudella butyylimassalla. Korjaa mahdolliset repeämät.
29. Vaihda uudet ovipahvin kiinnikkeet ne pienet valkoiset
30. Tarkista, ettei ovipahvin isot mustat kiinnikkeet ole irronneet tehtaan liimauksista. Jos irti, niin liimaa kunnolla takaisin.
31. Ovipahvin ruuveja on kahta pituutta, laita ne samoihin reikiin kuin mistä irroitit
32. Nollaa mahdollinen airbagin vikakoodi, jos virrat oli päällä ja bagin johto oli irti
Vaihtoehtoinen tapa kohdalle 18. on kasata koko ikkunahissi valmiiksi ja asentaa vaijeripyörä viimeisenä.Last edited by antti; 27-12-2018, 18:05.E46 325ti Compact
Comment
-
-
Antti, kiitos. Hyvä ohje.
Neppasin ovipahvin irti, ompa idiootti tapa rakentaa kiinnitykset
Tiedoksi muille jotka eivät ole niitä auki käyttänyt, niin liimaa tulee tarvitsemaan kiinnikkeiden kiinnitykseen (Antti oli tästä jo aiemmin varoittanut). Mutta kun tehtaan "kötöstyksen" näkee, ei voi kuin ihmetellä mitä insinöörin päässä on liikkunut. Yhdessäkään myöhemmin valmistetussa en ole onnistunut irroittamaan kiinnityskohti ovipaneelista.. tässä lähti vänkärin puolelta 3
ei kannata kyllä kiinnittää noita ennen kuin kaikki on tehty, koska ei viitsi uudelleen alkaa liimailemaanG26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Jeps..tuttua hommaa. Liima lienee kovettunut vuosien saatossa. Itse karhensin kiinnikkeen taustan ja vanhan liimapinnan ja liimasin uudestaan. Laitoin puristimen yöksi kevyesti, niin ettei pahvin näkyvälle puolelle jää jälkiä.
En edes yrittänyt poistaa vanhoja liimoja, koska vanhasta liimasta näkee tarkan kiinnityskohdan ja asennon.
Originally posted by TuomoA View PostAntti, kiitos. Hyvä ohje.
Neppasin ovipahvin irti, ompa idiootti tapa rakentaa kiinnitykset
Tiedoksi muille jotka eivät ole niitä auki käyttänyt, niin liimaa tulee tarvitsemaan kiinnikkeiden kiinnitykseen (Antti oli tästä jo aiemmin varoittanut). Mutta kun tehtaan "kötöstyksen" näkee, ei voi kuin ihmetellä mitä insinöörin päässä on liikkunut. Yhdessäkään myöhemmin valmistetussa en ole onnistunut irroittamaan kiinnityskohti ovipaneelista.. tässä lähti vänkärin puolelta 3
ei kannata kyllä kiinnittää noita ennen kuin kaikki on tehty, koska ei viitsi uudelleen alkaa liimailemaanLast edited by antti; 27-12-2018, 18:45.E46 325ti Compact
Comment
-
-
uuh.. olipa työläs päästä takakaiuttimiin käsiksi. Käytännössä piti purkaa koko kontti kaikkine sisäverhoiluineen kattoon asti
No nyt on purettu ja mitat otettu. Takaa diskanttien vaihtoon pitänee ottaa takapenkki pois ja sitten onkin vain kahdella ruuvilla kiinni. toinen airbag kyltin takana ja toinen kiinnike istuimen selkänojan sivupaneelin takana lähellä sitä takaikkunan aukaisu vipua.
jos joku ei jo tiennyt niin tässä Hifi setin kaiuttimien koot.
Edessä ovessa:
1) Alhaalla Mid Basso 16.5cm (6.5"), syvyys 7.5cm (ovi pelti on kaiuttimen kohdalta auki, joten syvempikin menee ja basso pohjaa saa enemmän)
2) Avauskahvan kohdalla 6.5cm (2.5"), syvyys 4.5cm
3) Diskantti peilikolmiossa (en avannut, ne nyt on kaikki samaa koko luokkaa)
4) Diskantti takana sivupaneelissa. (paneelia en käyttänyt irti, koko vaikutta samalta luokalta kuin etuovessa keskellä eli 2.5"
5) Hattuhyllyn vieressä 13cm (5.25"), syvyys 4.5cm. Tämä on melko ahtaassa kotelossa. Saa nähdä mitä löytyy tilalle.
Onko jollain TIS tms, josta näkisi kaikkien kaiuttimien vastukset eli ohmit? Takana hattuhylly oli ainakin 2OhmG26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
Comment