Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Compact hifiä ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomoA
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 533
    • Krs

    #61
    Mitä siinä radiossa se ”TONE LIN?” Tarkoittaa? Sillä oli melko dramaattinen vaikutus äänenlaatuun.
    G26 420iA Msport SanremoGreen
    F22 220iA Msport EstorilBlau
    E82 118dA TitanSilber
    E46 325ti TopasBlau

    Comment

    • antti
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 766
      • Espoo

      #62
      Originally posted by TuomoA View Post
      Verhous ei ole enää irti kontin kannesta, mutta äkkiähän sen ottaa. Kun puhdistelin sen antennivahvistimen, niin puhtaalle siellä näytti joka paikassa. En ole kokeillut toimiiko pyyhin/pissapoika. Laitetaan testijonoon sekin
      Ok. Kokeile kuitenkin toimiiko edes pelkkä pyyhin, sekin kertoo jo jotain.
      E46 325ti Compact

      Comment

      • antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 766
        • Espoo

        #63
        Originally posted by TuomoA View Post
        Mitä siinä radiossa se ”TONE LIN?” Tarkoittaa? Sillä oli melko dramaattinen vaikutus äänenlaatuun.
        Hmmm...nyt tulee epävarmaa... olikohan niin, että sen on äänenvoimakkuuden säätö tai muiden äänensävyn säätö per radio/kasetti/cd/cd-box?? Varmuus löytynee googlesta.
        E46 325ti Compact

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 533
          • Krs

          #64
          Originally posted by antti View Post
          Hmmm...nyt tulee epävarmaa... olikohan niin, että sen on äänenvoimakkuuden säätö tai muiden äänensävyn säätö per radio/kasetti/cd/cd-box?? Varmuus löytynee googlesta.
          Googlesta löytyneestä ohjekirjasta sen funktio olisi kaikkien asetusten palauttaminen keskelle. Mutta minusta se joka toisella asetuskerralla vaihtoi myös äänenlaatua.
          Täältä luettuna https://www.scribd.com/doc/31131658/...o-2001-to-2004
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          E82 118dA TitanSilber
          E46 325ti TopasBlau

          Comment

          • antti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 766
            • Espoo

            #65
            Originally posted by TuomoA View Post
            Googlesta löytyneestä ohjekirjasta sen funktio olisi kaikkien asetusten palauttaminen keskelle. Mutta minusta se joka toisella asetuskerralla vaihtoi myös äänenlaatua.
            Täältä luettuna https://www.scribd.com/doc/31131658/...o-2001-to-2004
            Taitaa pitää paikkansa. Toisin päin sanottuna äänen säädöt tallentuu per input (radio, kasetti, cd, md, cd-boksi, MD-boksi jne.) ja TONE LIN palauttaa ne nollaksi?
            E46 325ti Compact

            Comment

            • antti
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 766
              • Espoo

              #66
              The sound setting for bass and treble is source-dependent, i.e.can be adjusted separately for the radio, CD changer and CD. Changing the audio source will call up the last sound setting used for this particular audio source. The sound setting for the front/back and left/right volume distribution applies to all audio sources.
              E46 325ti Compact

              Comment

              • TuomoA
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 533
                • Krs

                #67
                Takalasin pyyhin/pissapoika... ei toimi. Pitää tarkistaa onko tarkoituksella poistettu käytöstä (sulake poistettu) vai onko nekin rikki.
                G26 420iA Msport SanremoGreen
                F22 220iA Msport EstorilBlau
                E82 118dA TitanSilber
                E46 325ti TopasBlau

                Comment

                • antti
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 766
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by TuomoA View Post
                  Takalasin pyyhin/pissapoika... ei toimi. Pitää tarkistaa onko tarkoituksella poistettu käytöstä (sulake poistettu) vai onko nekin rikki.

                  Kannattaa irrottaa pyyhkimen moottori, se on todennäköisesti jumissa. Tarvitsee toimivaa pyyhintä tai ei, niin vielä tärkeämpi on se pissapoika, ettei kastele kaikkea kontin kannen sisältä. Mutta nyt Subarun EGR:n kimppuun, ihanaa...
                  E46 325ti Compact

                  Comment

                  • TuomoA
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 533
                    • Krs

                    #69
                    Originally posted by antti View Post
                    Kannattaa irrottaa pyyhkimen moottori, se on todennäköisesti jumissa. Tarvitsee toimivaa pyyhintä tai ei, niin vielä tärkeämpi on se pissapoika, ettei kastele kaikkea kontin kannen sisältä. Mutta nyt Subarun EGR:n kimppuun, ihanaa...
                    Nythän tuo on levällään koko auto, niin samalla voi purkaa tuon pyyhkijänkin. En kyllä käytä sitä koskaan, mutta kun se kerran on olemassa,niin pitää sen myös toimia
                    G26 420iA Msport SanremoGreen
                    F22 220iA Msport EstorilBlau
                    E82 118dA TitanSilber
                    E46 325ti TopasBlau

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #70
                      Voi olla helppo homma...

                      Olen törmännyt noihin takalasin moottoreiden toimattomuuteen. Niissä syyksi on voinut myös osoittautua mekaaninen vika, eli moottorin akseli on vaan jumittunut ns. putkessaan eli ruostunut käyttämättömyyden vuoksi. Sen saa kyllä ehjänä auki ja sitten hionta ja lopuksi synteettistä vaseliiniä akseliin. Toki tuo mekaaninen jumittuminen voi olla sellainenkin jos kuski on väkipakolla painanut katkaisinta ja moottori kun on jumissa sen seurauksena voi itse sähkömoottorikin vika silloin se ns. palaa.




                      Originally posted by TuomoA View Post
                      Nythän tuo on levällään koko auto, niin samalla voi purkaa tuon pyyhkijänkin. En kyllä käytä sitä koskaan, mutta kun se kerran on olemassa,niin pitää sen myös toimia
                      Last edited by 325E; 01-01-2019, 14:18.

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        #71
                        Takalasinnaarmutin on kyllä itselläni se varuste joka joka autosta deletoidaan aina ensimmäisenä, Suomen olosuhteissa ei vaan toimi.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • TuomoA
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 533
                          • Krs

                          #72
                          Originally posted by Wespa View Post
                          Takalasinnaarmutin on kyllä itselläni se varuste joka joka autosta deletoidaan aina ensimmäisenä, Suomen olosuhteissa ei vaan toimi.
                          Näin se oli tässäkin autossa tehty. Sulake ei ollut paikoillaan. En ole vielä varma laitanko ennenkuin käyttää moottoria auki ja toteaa sen kunnon sekä fiksaa sen pissapojan ettei vuoda nesteitä konttiin
                          G26 420iA Msport SanremoGreen
                          F22 220iA Msport EstorilBlau
                          E82 118dA TitanSilber
                          E46 325ti TopasBlau

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #73
                            Originally posted by Wespa View Post
                            Takalasinnaarmutin on kyllä itselläni se varuste joka joka autosta deletoidaan aina ensimmäisenä, Suomen olosuhteissa ei vaan toimi.
                            Paskapuhetta nuo olosuhteet. Hyvin nuo takaviipperät on kaikissa mun autoissa toimineet.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1832
                              • Karjaa

                              #74
                              No ehkä olisi voinut tarkentaa että tässä tapauksessa se toimiminen viittasi mekaanisen toimimisen ohella vähintään yhtä isosti siihen, että lopulta aika harvoin on sellainen keli että sillä viitsisi mitään pyyhkiä. Aina on joko kuraa ja/tai jäätä sen verran että ei tee mieli naarmuttaa lasia.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1332
                                • pks

                                #75
                                Originally posted by Wespa View Post
                                No ehkä olisi voinut tarkentaa että tässä tapauksessa se toimiminen viittasi mekaanisen toimimisen ohella vähintään yhtä isosti siihen, että lopulta aika harvoin on sellainen keli että sillä viitsisi mitään pyyhkiä. Aina on joko kuraa ja/tai jäätä sen verran että ei tee mieli naarmuttaa lasia.
                                Ja tällaisen vompatin tapauksessa sillä ei kyllä tee mitään. Eihän nämä nosta lunta takalasille :think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎