Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci drifting-projektiin apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2626
    • .fi

    #46
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=408954

    Dualfun postas jonku ohjeen, joka kenties toimis sullakin? ei mitään hajua, kun ei itsellä
    tuota ongelmaa ole ollut.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • sairastikkinen
      Newbiemmer
      • Aug 2021
      • 19
      • Hollola

      #47
      Kiitos!

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1759
        • Karjaa

        #48
        Ilmeisesti käytät vakio moottorinohjausta? Helpoin ratkaisu on bank 1 ja bank 2 edelleen omat ennen kattia olevat happianturit, ja ne katin jälkeiset sitten vain koodataan pois (ns. EURO2-päästöohjelma). Voit kokeilla käyttää vanhojakin antureita, mutta vähän kilometreistä riippuen ne toki saattavat olla jo vaihtokunnossakin. Aika äkkiä sen toki näkee sitten ajaessa.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • samulis
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 440
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by sairastikkinen View Post
          7.Lukkoperä? Tähän mennessä tekemäni tutkimustyön perusteella Quaifen ATB rataslukko vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta. Harjoitusautoon toki hinta on pikkaisen suolainen 1200e. Onko kellään kokemusta näistä? Meneekö bolt-on vai vaatiiko simmailua ja hammaskosketuksen mittaamista? Mitä työkaluja tämä vaatii? Kemppilukko onnistuu kyllä mutta en haluaisi sitä katukäyttöön edes suunnitella.

          Mä ostin jo 188 lukkoperän ja meinasin että rakennan kaverin kanssa siitä lukon 188K perän sisälle. Nopeasti kirkastui että Portugalin lukko on samanhintainen ja säästyy töiltä. Lukko lähti eteenpäin.

          Sulla ei ollut mainintaa välityksistä, ilmeisesti meinaat ajaa vakio välityksillä? Mut jos kaipaat lyhyttä perää niin E83 X3 perät on bolt on e46:siin, tosin 330ci joudut vaihtamaan vetarin ja kardaanin laipat. Sieltä löytyy 3.91 ja 4.44 perää jos oikein lyhyttä tekee mieli. X5 on 188 joten senkin rattaat käy.

          Steering lock kit:ejä oon myös katellu.
          Lueskelin täältä mielipiteitä aiheesta

          Top of the line SLR:n kitti sisältää bumb steering, ackermanin ja roll center säädöt. Tällä hetkellä tarjouksessa $1199

          Puolalaisilta löytyy CNC71:sen budjettikitti 434.57€

          Jos pelkät kääntöpalat riittää niin CNC71 on kuulemma parhaasta päästä, kääntö palat 73€.
          Tosin kääntöpaloja on eBay täynnä parista kympistä ylöspäin.

          Puolan pojilta löytyy myös edulliset Camber/caster säädettävät yläpäät eteen, PMC motorsportshop 129€
          Last edited by samulis; 20-01-2022, 14:48.
          ex:e46 328Ci, e36 318Ti

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2489

            #50
            M54b30, hx40 super ja 350-400 heppaa ei kyllä oikein tunnu sopivan yhteen. Eihän tuo holsteeni ole edes kunnolla herännyt vielä tuossa vaiheessa? :think

            Jos tavoite on ajaa orggis eculla ja tuollaisella tehomäärällä, niin eikö olisi kannattavaa valita turbo sen mukaan? Hx35 esim. riittää noihin lukemiin ja siitä vielä vähän pienempikin. Saisi ainakin paremman käyttöalueen.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #51
              Tämä kannattaa tutkia turbotuksen osien hankinnassa, mielenkiintoinen nettikauppa.

              Comment

              • samulis
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 440
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Tämä kannattaa tutkia turbotuksen osien hankinnassa, mielenkiintoinen nettikauppa.

                https://k64performance.com/turbo-kit...lot-wydech,not
                Kolmas kerta kun linkataan tähän topikkiin, mä koitin tokana

                Sairastikkinen mä laitoin sulle yksityisviestin.
                Last edited by samulis; 02-02-2022, 19:19.
                ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                Comment

                • sairastikkinen
                  Newbiemmer
                  • Aug 2021
                  • 19
                  • Hollola

                  #53
                  Pakosarja olis viimeinkin turbon laippaa vaille valmis. Vedettiin kone ja vaihteisto ulos ja nyt olis sit mulle se haastavin vaihe eli maxxecun johtosarjan tekeminen.

                  Oon tässä jo raapinu päätä että mitens vittu toi homma oikein etenee.
                  Merkkasin johtosarjaa purkaessa kaikki liittimet, nyt pitäis keksiä että mikä johto maxxecun sarjasta menee mihinkin. Löytyykö täältä joku ABC johtosarjojen tekoon? Oon etsinyt useammilla hakusanoilla mutta ei oo tärpännyt. Netistäkään nyt ei oo ollu suurempaa apua tai sitten mulla on väärät hakusanat.

                  Jossain näin sellaisen videon missä tyypit teki ensin vanerista taulun mihin piirrettiin vanhan johtosarjan mukaan johtojen pituudet ja sitten alettiin vääntää uutta sen perusteella.

                  Mun ymmärrys sähköistä rajoittuu fraasiin "se on sinistä". Oonkohan haukannut liian suuren palan kakkua?

                  Kaikki apu otetaan avosylin vastaan!
                  Last edited by sairastikkinen; 31-05-2022, 12:49.

                  Comment

                  • Larppaa
                    Newbiemmer
                    • Jun 2023
                    • 4
                    • HYVINKÄÄ

                    #54
                    Miten kytkit hydraulisen käsijarrun? Vai oliko ihan erillisillä palikoilla? Olis tarkotus rakentaa herrasmies auto, ilman isoa katsastus ongelmaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎