Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt9180
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 3

    E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto

    Voisiko joku kertoa, että mistä toi "siili" löytyy? Ja et mitä täytyy irroittaa, että pääsee siihen käsiksi. Onko siilin vaihdossa jotain spesiaali kikkoja? Auto on siis 320d -01 farkku automaatti-ilmastoinnilla.
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    #2
    Ilmeisesti myös sulla ruvennut e46 puhaltimen nopeus temppuilemaan?
    Itselläni näyttää tekevän niin, että kun autolla on ajettu joku puoli tuntia, niin saattaa puhallin ruveta pumppaamaan nopeutta tai sitten se ei säädy automaatin käsisäädöllä minnekään. Lämpötila toimii normaalisti. Siili lienee aika ehtoopuolella ja kohta lyö kiinni. Tarkoitus olisi vaihtaa se tossa vuoden vaihteen jälkeen.

    Jos jollain olisi kuvia missä siili sijaitsee hanskalokeron tienoilla?
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

    Comment

    • E65
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 130

      #3
      .....
      Last edited by E65; 17-03-2006, 19:11.

      Comment

      • kt9180
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 3

        #4
        Originally posted by E65
        Voin vaihtaa etullisesti.
        Kerroppa meillekkin, et miten se "siili" vaihdetaan, niin ei tartte purkaa koko kojelautaa turhaan

        Comment

        • Nelikko
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 60

          #5
          Sama vika taitaa olla täälläkin, 330d. Autom.ilm. näyttöön tulee nopeuspylväät merkiksi kovasta puhallinnopeudesta, mutta juurikaan ei puhalla. Pätkittäin puhaltaa voimakkaammin. Manuaalisesti ei puhallinnopeus muutu. Kertoisit nyt E65.

          Comment

          • E65
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 130

            #6
            E46 mallissa kannattaa irroittaa hansikaslokero ja sitten siili näkyykin lämmityslaitteen kyljessä. Että saa irroitettua siilin pitää purkaa pari muovi tukea pois edestä.

            Comment

            • Nelikko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 60

              #7
              Jaha, ja kuskin vai sepsikan puolelta . Repsikanpuolta olen irroittanut hanskalokeron kannen. Sitten koko lokeron jne. Ei vaan osu siilin perse silmään. Pitäiskö nyt mennä kuskin puolta ronuaan. Tosta kiesistä ei ole kohta kun paaliin . Olisin kiitollinen asiallisesta tiedosta, eikä vain sinne päin. Tota tavaraa on kun mateen päässä. Siispä kysynkin. Tarkka paikka ja kuinka sinne pääsee. Meinaan käsiksi siileen/etuvastus mikä lie. Uusi osa jo hankittu. Kyseessä on 330 xda Touring vm-01. Voisko sijainti mallista riippuen vaihdella.

              Comment

              • E65
                Bimmer Rookie
                • Jan 2003
                • 130

                #8
                Originally posted by Nelikko
                Jaha, ja kuskin vai sepsikan puolelta . Repsikanpuolta olen irroittanut hanskalokeron kannen. Sitten koko lokeron jne. Ei vaan osu siilin perse silmään. Pitäiskö nyt mennä kuskin puolta ronuaan. Tosta kiesistä ei ole kohta kun paaliin . Olisin kiitollinen asiallisesta tiedosta, eikä vain sinne päin. Tota tavaraa on kun mateen päässä. Siispä kysynkin. Tarkka paikka ja kuinka sinne pääsee. Meinaan käsiksi siileen/etuvastus mikä lie. Uusi osa jo hankittu. Kyseessä on 330 xda Touring vm-01. Voisko sijainti mallista riippuen vaihdella.
                Yleensä hansikaslokero on matkustajan puolella Kyllä se on siellä etuosassa alhaalla lämmityslaitteen kennostoa. Siitä pitää vielä purkaa se yksi läppämoottorin kiinnitys runko (muovinen), pois tieltä.

                Comment

                • Nelikko
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 60

                  #9
                  Huh, voiton puolella ja pelittää . Meinas vaan usko mennä, kun on noi kaikki mahdolliset lisävarusteet ja tän kokoinen kiesi. Ahdasta on. Tavaraa on vaan niin perusteellisesti ja sit joka puolella ja tosi paljon.
                  Tämmöinen 115 kg yrittää ahtautua hanskalokeron alle. Haju ja melu on kamala. Se hyvä puoli, että jos olis pienempi, niin tuskin osais sieltä piuhojen ja roinan seasta pois . Tunkin itteeni onneksi heti oikeeseen hanskalokeroon, kun toisella puolellakin on vähän pienempi hanska/jokumuu lokero.
                  Niin, kiitokset vielä hyvistä vinkeistä ja siitä kun olitte hengessä mukana. Se on hieno homma kun jotkut tietää, niin kaikki osaa ja autot pysyy hyvässä kunnossa. Ei muuta kun loistavaa vuoden jatkoa kaikille .

                  Comment

                  • KoPe
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 251
                    • Helsinki

                    #10
                    Siis missä tarkalleen tämä osa ja mitä pitää purkaa?
                    KoPe
                    --------
                    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                    Comment

                    • KoPe
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 251
                      • Helsinki

                      #11
                      No niin etuvastus vaihdettu. Kävin kaverin pajalla vaihtadattamassa sen, kun aikana sitä ensin itse sörkin ja sitten minun jälkeen kaverini, joka oli e39 sitä vaihtanut. Vaikea se ei ole, kun hokaa miten se tapahtuu. Kuitenkin e46 se on ilmeisesti hankalampi vaihtaa kuin e39.

                      Siili löytyy e46 apukuskin puolelta aivan äärimmäisenä jalkatilasta alhaalta läheltä konetilaa. Alkuperäinen on alumiininen. Sitä osittain peittää kaksi muoviosaa, joista ensin pitää ottaa jonkinkaltainen moottori pois, lähtee klipsuista painamalla ja sitten seuraavaksi muovimoottorin jälkeen otetaan se muovirunko pois irrottamalla ruuvi. Tämän jälkeen pitäisi siili lähteä suht simppelisti, ellei siinä ole pikkuklipsua lukkona, niin kuin uudessa oli.

                      Coupessa ei ainakaan tarvinnut jalkatilan ilmaputkea irrottaa, riitti kun vähän siirti.

                      Kaikki kiinni päinvastaisessa järjestyksessä, katso että muovirunko tulee oikein kiinni vipuun ja moottori taas muovirunkoon.

                      Jännä havainto tehtiin, että jos heittää autosta virrat päälle, ei ilmaa tulee jalkatilaan (?). Mutta jos heittää auton käyntiin, läpätkin aukeaa ja kaikki toimii. Tämä aiheutti puolen tunnin ihmettelyn ja uusinta-asennuksen sekä pari kolme no voi vittua.
                      KoPe
                      --------
                      Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                      Comment

                      • Hardi-E46
                        Newbiemmer
                        • Oct 2004
                        • 6

                        #12
                        No niin, itellä sama homma, löysin linkin jossa löytyy hieman kuviakin.

                        Comment

                        • JayJay-
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 625
                          • jkl

                          #13
                          paljonkos toi osa maksaa omasta varmaan menossa/menny tuo rikki kun välillä ei toi automaatti säätö toimi ja huutaa täysillä vaikka ois manuaalisesti säädetty minimille.


                          selvis hinta 70e ja kuulema aika yleinen vika bmwssä
                          Last edited by JayJay-; 02-08-2006, 16:21.
                          Autoton..
                          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                          Comment

                          • crg
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 4
                            • Turku

                            #14
                            Kävin hakemassa uuden siilin tänään Porin Rinta-Joupilta omaan '00 320d:hn, 80€ verran keveni lompakko
                            Last edited by crg; 16-03-2007, 10:50.
                            320d '00

                            Comment

                            • Lihaville
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 4
                              • Tampere

                              #15
                              Missä kannattaa vaihdattaa?

                              Kun ei itse viitsi, osaamisesta puhumattakaan - onko tämä sellainen keikka, jonka esim. normi- Tammer Diesel osaa hoitaa hajottamatta koko verhoilua - vai pitääkö viedä Autokeskukseen tai näillä Forumeilla pääosin vähemmän kehuttuun Benkaraan?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎