Voisiko joku kertoa, että mistä toi "siili" löytyy? Ja et mitä täytyy irroittaa, että pääsee siihen käsiksi. Onko siilin vaihdossa jotain spesiaali kikkoja? Auto on siis 320d -01 farkku automaatti-ilmastoinnilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto
Collapse
X
-
Ilmeisesti myös sulla ruvennut e46 puhaltimen nopeus temppuilemaan?
Itselläni näyttää tekevän niin, että kun autolla on ajettu joku puoli tuntia, niin saattaa puhallin ruveta pumppaamaan nopeutta tai sitten se ei säädy automaatin käsisäädöllä minnekään. Lämpötila toimii normaalisti. Siili lienee aika ehtoopuolella ja kohta lyö kiinni. Tarkoitus olisi vaihtaa se tossa vuoden vaihteen jälkeen.
Jos jollain olisi kuvia missä siili sijaitsee hanskalokeron tienoilla?KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
-
-
Jaha, ja kuskin vai sepsikan puolelta . Repsikanpuolta olen irroittanut hanskalokeron kannen. Sitten koko lokeron jne. Ei vaan osu siilin perse silmään. Pitäiskö nyt mennä kuskin puolta ronuaan. Tosta kiesistä ei ole kohta kun paaliin . Olisin kiitollinen asiallisesta tiedosta, eikä vain sinne päin. Tota tavaraa on kun mateen päässä. Siispä kysynkin. Tarkka paikka ja kuinka sinne pääsee. Meinaan käsiksi siileen/etuvastus mikä lie. Uusi osa jo hankittu. Kyseessä on 330 xda Touring vm-01. Voisko sijainti mallista riippuen vaihdella.
Comment
-
-
Originally posted by NelikkoJaha, ja kuskin vai sepsikan puolelta . Repsikanpuolta olen irroittanut hanskalokeron kannen. Sitten koko lokeron jne. Ei vaan osu siilin perse silmään. Pitäiskö nyt mennä kuskin puolta ronuaan. Tosta kiesistä ei ole kohta kun paaliin . Olisin kiitollinen asiallisesta tiedosta, eikä vain sinne päin. Tota tavaraa on kun mateen päässä. Siispä kysynkin. Tarkka paikka ja kuinka sinne pääsee. Meinaan käsiksi siileen/etuvastus mikä lie. Uusi osa jo hankittu. Kyseessä on 330 xda Touring vm-01. Voisko sijainti mallista riippuen vaihdella.
Comment
-
-
Huh, voiton puolella ja pelittää . Meinas vaan usko mennä, kun on noi kaikki mahdolliset lisävarusteet ja tän kokoinen kiesi. Ahdasta on. Tavaraa on vaan niin perusteellisesti ja sit joka puolella ja tosi paljon.
Tämmöinen 115 kg yrittää ahtautua hanskalokeron alle. Haju ja melu on kamala. Se hyvä puoli, että jos olis pienempi, niin tuskin osais sieltä piuhojen ja roinan seasta pois . Tunkin itteeni onneksi heti oikeeseen hanskalokeroon, kun toisella puolellakin on vähän pienempi hanska/jokumuu lokero.
Niin, kiitokset vielä hyvistä vinkeistä ja siitä kun olitte hengessä mukana. Se on hieno homma kun jotkut tietää, niin kaikki osaa ja autot pysyy hyvässä kunnossa. Ei muuta kun loistavaa vuoden jatkoa kaikille .
Comment
-
-
No niin etuvastus vaihdettu. Kävin kaverin pajalla vaihtadattamassa sen, kun aikana sitä ensin itse sörkin ja sitten minun jälkeen kaverini, joka oli e39 sitä vaihtanut. Vaikea se ei ole, kun hokaa miten se tapahtuu. Kuitenkin e46 se on ilmeisesti hankalampi vaihtaa kuin e39.
Siili löytyy e46 apukuskin puolelta aivan äärimmäisenä jalkatilasta alhaalta läheltä konetilaa. Alkuperäinen on alumiininen. Sitä osittain peittää kaksi muoviosaa, joista ensin pitää ottaa jonkinkaltainen moottori pois, lähtee klipsuista painamalla ja sitten seuraavaksi muovimoottorin jälkeen otetaan se muovirunko pois irrottamalla ruuvi. Tämän jälkeen pitäisi siili lähteä suht simppelisti, ellei siinä ole pikkuklipsua lukkona, niin kuin uudessa oli.
Coupessa ei ainakaan tarvinnut jalkatilan ilmaputkea irrottaa, riitti kun vähän siirti.
Kaikki kiinni päinvastaisessa järjestyksessä, katso että muovirunko tulee oikein kiinni vipuun ja moottori taas muovirunkoon.
Jännä havainto tehtiin, että jos heittää autosta virrat päälle, ei ilmaa tulee jalkatilaan (?). Mutta jos heittää auton käyntiin, läpätkin aukeaa ja kaikki toimii. Tämä aiheutti puolen tunnin ihmettelyn ja uusinta-asennuksen sekä pari kolme no voi vittua.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
paljonkos toi osa maksaa omasta varmaan menossa/menny tuo rikki kun välillä ei toi automaatti säätö toimi ja huutaa täysillä vaikka ois manuaalisesti säädetty minimille.
selvis hinta 70e ja kuulema aika yleinen vika bmwssäLast edited by JayJay-; 02-08-2006, 16:21.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
Comment