Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ilmastointi / lämmityslaitteen sekoilu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #16
    Itse olen E39:ssä huomannut että välillä juurikin jalkojen lämpötilapuhallus on se mikä sekoilee, tosin olen koko talven pärjännyt automaatilla, välillä tosin tuntunut että jalat on välillä turhan kylmät tai kuumat, ei niin paljoa tosin että olisin manuaalille laittanut.

    Mutta tossa kun oli +8 ulkona (auton ulkomittari toimii) ja ajoin autolla aikas pitkään niin alkoi jalat jo hieman hikoamaan, lämpötila asetus 21 asteessa. Koitin, niin aika pirun lämmintä sieltä tuli. Piti laitaa ihan 16-17 tms asetus jolloin rupesi tulemaan kylmää. Autossa oli 22 astetta sellasen erillismittarin mukaan. (Ei kovin tarkka, fm lähettimen lämpömittari).

    Jännä nähdä mitä tuo tekee kun ilmat tästä lämpenee....
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • Orvix
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 140
      • Akaa

      #17
      Softavika

      Olen viime kesänä siirtynyt laatuautoiluun -03 320d ajokin muodossa ja vieläpä automaatti-ilmastoinnilla varustettuna. Ilmojen kylmetessä huomasin lämppärin sekoilevan siten, että se puski aivan liian kuumaa ilmaa. Joskus jopa asetuksella 16.5 oli hytti liian lämmin. Auton liika lämpeneminen ilmeni silloin kun ulkolämpötila laski alle nollan. Suojakelillä lämmitys toimi kuten piti, eli sopiva lämpö tuli kun pyyntö oli 21 asteen tienoilla.

      Selailin TIS:siä ja sieltä löytyi omalta osalta ratkaisu ongelmaan. Vian aiheuttaa lämppäriä ohjaava ohjelma. Vika on softaversioissa 31.0 ja 32.0. Autossa ei siis ole mitään rikki vaan pelkkä ohjelmistopäivitys toi avun vaivaan ja nyt vehje pelaa kuten kuuluukin.

      Huoltoneuvoja ei ollut koskaan kuullut moisesta ja epäili päivityksen auttavan. Kannattaa siis tarkistaa näpyttelemällä mittaristosta mikä ohjelmaversio autossa on ja käydä päivittämässä jos se on joku edellä mainituista.
      E91 325d -10 M-Sport

      Comment

      • Kukkoshka
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 37
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Orvix View Post
        Olen viime kesänä siirtynyt laatuautoiluun -03 320d ajokin muodossa ja vieläpä automaatti-ilmastoinnilla varustettuna. Ilmojen kylmetessä huomasin lämppärin sekoilevan siten, että se puski aivan liian kuumaa ilmaa. Joskus jopa asetuksella 16.5 oli hytti liian lämmin. Auton liika lämpeneminen ilmeni silloin kun ulkolämpötila laski alle nollan. Suojakelillä lämmitys toimi kuten piti, eli sopiva lämpö tuli kun pyyntö oli 21 asteen tienoilla.

        Selailin TIS:siä ja sieltä löytyi omalta osalta ratkaisu ongelmaan. Vian aiheuttaa lämppäriä ohjaava ohjelma. Vika on softaversioissa 31.0 ja 32.0. Autossa ei siis ole mitään rikki vaan pelkkä ohjelmistopäivitys toi avun vaivaan ja nyt vehje pelaa kuten kuuluukin.

        Huoltoneuvoja ei ollut koskaan kuullut moisesta ja epäili päivityksen auttavan. Kannattaa siis tarkistaa näpyttelemällä mittaristosta mikä ohjelmaversio autossa on ja käydä päivittämässä jos se on joku edellä mainituista.
        Miten tuon ohjelmaversion voi tarkastaa?
        BMW 320D E91 LCI Touring -09
        Subaru Forester 2.0X -06

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Kukkoshka View Post
          Miten tuon ohjelmaversion voi tarkastaa?
          Tästä yksi ohje OBC hidden menu read-out.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #20
            Minä otan sen jalkapuhalluksen pois alussa, niin että painan ilmat vain ylös ja keskelle. Kun auto on lämmin, niin voi taas painaa auto nappia.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #21
              Originally posted by MrTiM View Post
              Onkos muuten ihan normaalia taas tämmönen, että kun kaikki puhaltimet on päällä tai automaatti päällä niin sivuikkunoiden puhaltimet puhaltaa aina vaan kylmää?
              onse.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Jake79
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 510
                • Kokkola

                #22
                Onkos kenelläkään ollut sellaista vikaa, että tuo AUTO toiminto menee satunnaisesti pois päältä kun käyttää virtoja pois.

                Toinen ongelma: AUTO nappulassa palaa koko ajan valo, vain teksti näytössä vaihtuu.
                Pitääköhän ruveta etsimään uutta ohjainyksikköä?

                Sopiiko uudemman/vanhemman malliset ohjainlaiteet keskenään ristiin?
                Last edited by Jake79; 20-11-2009, 20:01. Reason: lisäystä
                Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17505
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Jake79 View Post
                  Onkos kenelläkään ollut sellaista vikaa, että tuo AUTO toiminto menee satunnaisesti pois päältä kun käyttää virtoja pois.

                  Toinen ongelma: AUTO nappulassa palaa koko ajan valo, vain teksti näytössä vaihtuu.
                  Pitääköhän ruveta etsimään uutta ohjainyksikköä?

                  Sopiiko uudemman/vanhemman malliset ohjainlaiteet keskenään ristiin?
                  Käytätkö koko ajan samaa avainta? Itse en ainakaan vakiavaimellani ole koskaan tuollaiseen törmännyt.

                  Myös tuo kakkosongelmasi kuulostaa siltä, että jotakin häikkää sulla on.

                  Kolmanteen vastatkoon viisaammat.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Jake79 View Post
                    Toinen ongelma: AUTO nappulassa palaa koko ajan valo, vain teksti näytössä vaihtuu.
                    Mulla on just noin, mutta oletan että se johtuu siitä että kun mulla on termostaatti rikki niin AUTO ei kykene puhaltamaan sitä haluttua lämpötilaa autoon.
                    Pitää ihmetellä lisää kun termostaatti on vaihdettu uuteen, sitten pitää vielä päivittää tuon ohjainboksin ohjelma uusimpaan versioon.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      #25
                      Luultavasti ilmastoinninkompura sökö? Ilmastointi päällä kompura välillä pyörähtää ennenkuin jumittuu ja hihna alkaa luistamaan.

                      Jos vika kompurassa niin uusi Schiedmanilla 400€, alkuperäinen ilmeisesti yli 700€- . Mistä löytyis sitten paras hinta/laatu?

                      E. pelaa sittenkin, magneetti venttiili irroittaa kompuran välillä hetkeksi, kun sitä ei tarvita siitä tuo "jumiutus". Nyt ollaan taas viisaampia.
                      Last edited by ///Jone; 05-05-2010, 16:34.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • reTzki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 54

                        #26
                        lainaan vähän topikkia kun en viiti tehä turhaa uutta.

                        Mikä vois olla ongelmana kun ilmastointi ei anna kylmää ilmaa apukuskin puolelle ollenkaan ja ilmastoinnista kuuluu kohina/rohina? apukuskin puolelle tuleva ilma on huomattavasti lämpösempää kuin kuskin puolelle ja puhaltaa heikommin?

                        Viime kesänä kävin "ilmastointihuollossa" jossa yritettiin laittaa nestettä ilmastointiin mutta ilmastointi ei ottanut vastaan täyttä määrää.

                        Ja tosiaan autona e46 ja automaatti-ilmastointi.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎