Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 madaltaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #16
    Eipä tuohon juuri muuta voi sanoa kun että kyllä se sinne menee. Onko iskari varmasti aivan ulos asti vedettynä? Ja jouset puristettuna mahdollisimman pitkältä matkalta?
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by Tuiske View Post
      Eipä tuohon juuri muuta voi sanoa kun että kyllä se sinne menee. Onko iskari varmasti aivan ulos asti vedettynä? Ja jouset puristettuna mahdollisimman pitkältä matkalta?
      Iskaria sain vedettyä ulos noin 10/15mm. Jouset puristin siitä kohtaa jossa jousi alkaa ottamaan jousilautaseen kiini.
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • takatalvi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1019
        • Jokela

        #18
        apuva

        Laitetaan tähän topikkiin tämmönen ongelma tällä kertaa, mites kun tuo takaiskarin alapää lumpsahti issestään pois paikoiltaan, niin kuinka sen takasin sais? Tuo "pultti" näyttää jotenkin oudolle?
        kuva kertovat varmaan tilanteen... Toinen puoli sentään vielä paikoillaan, mutta kuinkas tämän saa sitten auki?
        Last edited by takatalvi; 02-05-2008, 16:20.
        BMW i3

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4627
          • Tampere

          #19
          Originally posted by takatalvi View Post
          Laitetaan tähän topikkiin tämmönen ongelma tällä kertaa, mites kun tuo takaiskarin alapää lumpsahti issestään pois paikoiltaan, niin kuinka sen takasin sais? Tuo "pultti" näyttää jotenkin oudolle?
          kuva kertovat varmaan tilanteen... Toinen puoli sentään vielä paikoillaan, mutta kuinkas tämän saa sitten auki?

          Iskarin on normaalilla pultilla navassa kiinni. pultti kulkee iskarin alapäässä kumiin vulkanoidun holkin läpi. Tämä holkki nyt on sulla revennyt vulkanoinneistaan irti. Eli avaat pultin niin sulle jää se holkki käteen mikä pitäs olla siinä kumissa kiinni..

          Iskari on tullut tiensä päähän.. jollei sitten rupea harrastamaan kepulikonsteja..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • takatalvi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1019
            • Jokela

            #20
            Originally posted by fraatti View Post
            Iskarin on normaalilla pultilla navassa kiinni. pultti kulkee iskarin alapäässä kumiin vulkanoidun holkin läpi. Tämä holkki nyt on sulla revennyt vulkanoinneistaan irti. Eli avaat pultin niin sulle jää se holkki käteen mikä pitäs olla siinä kumissa kiinni..

            Iskari on tullut tiensä päähän.. jollei sitten rupea harrastamaan kepulikonsteja..
            No juu, näinhän siinä oli päässy käymään. Oishan tuo pitäny heti tajuta. Onneksi sain pultit auki ja nyt on uudet iskarit paikoillaan!
            BMW i3

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #21
              Originally posted by -PT- View Post
              Apuaa.....Onko kellään mitään hyviä ideoita, että millä tuon sais kasaan?
              Jouset niin kasaan kuin menee ja sen jälkeen tonkeilla kiinni siitä iskarin varresta sieltä jousen välistä ja vääntää päätä ulos samalla kun se toinen käsipari painaa sen yläpään siihen paikalleen ja laittaa mutterin kiinni. Yksin tuskin saat ja siitä iskarin päästä on turha vetää kun se ylälautanenkin pitäisi siihen saada. Eli toinen käsipari auttamaan niin kyllä se siitä
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Jargo
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 1

                #22
                Omalta osaltani heitän kanssa kysymyksen kehiin tähän threadiin...

                E46:sen oikea takakulma 2cm alempana ku muut. (ilmeisesti jousi poikki... selviää illalla) Edessä vanteen keskiöstä loksun reunaan se 36cm kuten vasen takakulmakin.. Eli ilmeisesti siinä on alla tuo
                alkuperäin sport alusta??

                Nyt pitäis sitten muutenkin kesäkumien saavuttua laittaa madallusta peliin. Käykös toi H&R -55/35mm pelkkä jousisarja noitten alkuperästen iskareitten kaa kivuttomasti? Budjetti on hieman tiukalla enkä tässä vaiheessa ainakaan raaski investoida kuin pelkkää jousiin. Toinen vaihtoehto on sitten se H&R -35mm/20mm?

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Jargo View Post
                  Omalta osaltani heitän kanssa kysymyksen kehiin tähän threadiin...

                  E46:sen oikea takakulma 2cm alempana ku muut. (ilmeisesti jousi poikki... selviää illalla) Edessä vanteen keskiöstä loksun reunaan se 36cm kuten vasen takakulmakin.. Eli ilmeisesti siinä on alla tuo
                  alkuperäin sport alusta??

                  Nyt pitäis sitten muutenkin kesäkumien saavuttua laittaa madallusta peliin. Käykös toi H&R -55/35mm pelkkä jousisarja noitten alkuperästen iskareitten kaa kivuttomasti? Budjetti on hieman tiukalla enkä tässä vaiheessa ainakaan raaski investoida kuin pelkkää jousiin. Toinen vaihtoehto on sitten se H&R -35mm/20mm?
                  Yleensä aina kannattaa uusia iskarit. Noi alkuperäiset toimii hetken aikaa mutta kun iskarin toimintaalue muuttuu niin vaimennusteho heikkenee nopeasti. Muijan autoon laitettiin tossa alkutalvesta 50/20 jouset orkkis M-Sport iskareiden kavereiksi ja iskarit kesti vajaan kymppitonnin ja sitten olivat täysin lopussa. Tai on edelleen mutta kunhan Bilsteinin PSS coiloversarja saapuu niin taas toimii.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Tume3
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 141
                    • Iisalmi

                    #24
                    Heitetään tähän samaan sarjaan sellanen kysymys et kuinka ne takajouset saa vaihdettua?
                    Tuli tuossa yritettyä vaihtaa niitä mut iskarin irrotukseen se vaan jäi ja sama vanha jousi edelleen paikallaan? Paikallaan tällä hetkellä alkuperäiset jouset.

                    Kun iskarin alapään irroittaa niin täytyykö sen jälkeen vielä kovin paljoa puristimilla puristaa? Jousta sai puristettua vähäsen mut puristimesta loppui vara.
                    Auton perä oli ilmassa pukkien päällä koko toimenpiteen ajan.

                    Onko jousi irronnut muilla pelkällä iskarin alapään irroituksella vai miten?

                    Comment

                    • Bääm
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 401
                      • Pori

                      #25
                      Iskarinalapää ja tukivarsi irti (kolme pulttia pohjassa), joku piuha siinä menee, niin se kannattaa höllätä (nipsut) ettei mee poikki kun "tippuu" alas, sitten vähän työntää jarrulevystä alaspäin ja nappaa jousen pois.
                      ja edit. ei siinä tarvita puristimia
                      Last edited by Bääm; 27-04-2007, 02:29.
                      330d -03 M57N

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Kyllä se takajousi pitäisi tulla tuon iskarin irroituksen jälkeen ulos, kun samalla painaa nurkan ripustuksia alaspäin?

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #27
                          Originally posted by Bääm View Post
                          Iskarinalapää ja tukivarsi irti (kolme pulttia pohjassa), joku piuha siinä menee, niin se kannattaa höllätä (nipsut) ettei mee poikki kun "tippuu" alas, sitten vähän työntää jarrulevystä alaspäin ja nappaa jousen pois.
                          ja edit. ei siinä tarvita puristimia
                          Ei tavi muuta kuin irrottaa se iskarin alapää ja sen jälkeen painaa jarrulevystä kelkkaa alas, aivan kuten Hemi jo sanoikin. Eli ei tartte irrotella mitään tukivarsia sun muita.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Näin. Ja kun vielä muistaa että mikäli tuon pitkittäisen alatukivarren etupään menee irroittamaan, niin takapään auraukset menee persiilleen saman tien.
                            Eli tuo auraus-säätö on ko.alatukivarren etupäässä, jolloin sen irroitus tietää välitöntä alustakulmien mittausta(voi nimittäin mennä pieleen ja paljon).
                            Eli se jousi kyllä tulee pois pelkällä iskarin irroituksella ja jos ei tulisikaan, niin siinä tapauksessa irroitetaan ylätukivarren ulkopää.

                            Comment

                            • Bääm
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 401
                              • Pori

                              #29
                              Selvä homma, olin väärässä. Itse vaihdoin puslat niin otin sen auki. Ja kulmat menee säätöön, mutta vasta keskiviikkona. Eipä se silti mihinkään vetele, kun yritin pistää samaan kohtaan kun olikin. No, säädössä näkee paljon on pielessä...
                              330d -03 M57N

                              Comment

                              • hj325hml
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 729
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                e46 coupen madaltaminen

                                Paljonko noi vakio m-sarjan jouset tiputtaa sedanin orkkis jousiin verrattuna?

                                Millanen tiputus edessä olis minimissään järkevä ulkonäöllisesti coupeen, 19` alujen kanssa?
                                F16 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎