juuri tähän suuntaan asiaa koitettiin selittää.
että jos leveempi vanne ja sama et ku kapeemmalla nii silloha se tulee ulospäin se kumi kuten vannekkin. koetan lopettaa omalta osalta tähän jos ei ymmärrä tai osaa selittää oikein mitä haetaan...
Eipäs...kapealla vanteella kumi on pystyssä eli about näin || kun taas leveällä vanteella kumi on levitettynä eli about näin / \ . Eli kun vanteissa on sama et niin samanlevyisen kumin keskikohta on millilleen samassa kohtaa, riippumatta vanteen leveydestä...silloin myös kulutuspinnan reuna on millilleen samassa kohtaa. Leveämmällä vanteella kumi vaan ei ole pystyssä vaan ns saksalook tyyliin. Josko se nyt vihdoin menisi perille.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Riippuen hieman kuinka pyöreäolkainen kumi on kyseessa, mutta jos mahdollisimman pyöreäolkainen niin menee jopa et35. Jos taas todella leveä (kokoisekseen) kumi ja kulmikkailla olkaalueilla niin et45 on lähellä totuutta. Kokeilemalla se selviää..
kerroppas robi asiasta tietävänä, että millä merkillä/mallilla olis mahd pyöreäolkainen rengas
esim. tyyliin 225/40/18 kokoluokkaa..tai jopa 235/35/18
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
kerroppas robi asiasta tietävänä, että millä merkillä/mallilla olis mahd pyöreäolkainen rengas
esim. tyyliin 225/40/18 kokoluokkaa..tai jopa 235/35/18
kuitenkin sellainen kohtuu laadukas rengas
Kannattaa muutenkin kattella e46:seen tollasia pyöreäolkasia renkaita ja mielellään mahdollisimman neutraaleita ohjautuvuudeltaan. Muutenkin suht uraherkkä auto ja jos renkaat vielä pahentaa asiaa niin ajaminen on aika tuskaista.
Mikä ET luku ois passeli E46seen edessä ? 8,5"x18" vanteella ja 225/40 renkaalla...ettei jäis ihan sisäänkään, mutta mahtus pyörimään reilummallakin madalluksella
tietääkseni coupella ja sedanilla ei ole eroja tuon ET:n suhteen
itellä edessä 8.0"x18" vanteet 38 et:llä, ja tulee juuri sopivasti siihen vakiokaarien reunaan, mut silti mahtyy raju madallus
Kannattaa muutenkin kattella e46:seen tollasia pyöreäolkasia renkaita ja mielellään mahdollisimman neutraaleita ohjautuvuudeltaan. Muutenkin suht uraherkkä auto ja jos renkaat vielä pahentaa asiaa niin ajaminen on aika tuskaista.
just oon kuullut tosta uraherkkyydestä.
Mitä kaverin e46 avo:lla tuli yks kesä ajeltua, niin se kyllä kulki ihan hyvin, on sitte alustalla, renkailla ollut varmaan merkitystä.
minkä merkkiset on ns. neutraaleita ohjattavuudeltaan?
Ajettavuuden suhteen pitää auto toimia mahd. hyvin, vaikka sitä alustalla ja vanteilla(leveys/ET) pyritäänkin huonontamaan :think
Kertokaas samalla saako 10x17 ET30 vanteet mahtumaan E46:n alle. Renkaat on 245/35/17. Käytin renkaat alla ja tuli kyllä ulos kaarista. Ajattelin vaan että riittääkö kaarien pokkaus, vai tarviiko tehdä jotain suurempaa???
Takavanteet näyttäisi olevan orkkis 8,5"/18 ja 255/35 nahkalla. Et tuntuu aika hurjalle, et50. Jääköhän tuo kuinka sisään, jos jollakin ois samanlaiset niin vois kertoa? Mites mahtumisen kanssa jos laittaisin 10mm levikepalat? Tulis sitten n. et40.
Edessä et oli muistaakseni 45 ja vanne 8" leveä, kumi 225/40. Voiskohan sieltäkin pienentää et:n esim. 35-40?
En viitsisi suotta alkaa ostelemaan speisereitä ja jumppamaan tuolla hangessa renkaitten vaihdon kanssa...
Takavanteet näyttäisi olevan orkkis 8,5"/18 ja 255/35 nahkalla. Et tuntuu aika hurjalle, et50. Jääköhän tuo kuinka sisään, jos jollakin ois samanlaiset niin vois kertoa? Mites mahtumisen kanssa jos laittaisin 10mm levikepalat? Tulis sitten n. et40.
Edessä et oli muistaakseni 45 ja vanne 8" leveä, kumi 225/40. Voiskohan sieltäkin pienentää et:n esim. 35-40?
En viitsisi suotta alkaa ostelemaan speisereitä ja jumppamaan tuolla hangessa renkaitten vaihdon kanssa...
nääthän sen takaa jääkö renkaan ja kaaren väliin 10mm tilaa...
Comment