Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuulilasin vaihto e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by Trout Mask Replica View Post
    Tampereella E46 tuulilasin vaihdosta kokemuksia?
    Paikka?
    Hinta?
    Työn laatu? (jäikö suhinoita, mahdoliset vuodot)
    Sama kiinnostais helsingin suunnalla? Mitä kustantaa ja onko jotain hyvää mestaa tiedossa?
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by Pande View Post
      Sama kiinnostais helsingin suunnalla? Mitä kustantaa ja onko jotain hyvää mestaa tiedossa?
      En nyt tähän hätään osaa sanoa mitä kustantaa mutta voin taata että pk-seudun halvimmat hinnat. työnlaatu ja palvelu varmasti ensiluokkaista www.tuulilasiveljet.fi

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #48
        Originally posted by Pande View Post
        Sama kiinnostais helsingin suunnalla? Mitä kustantaa ja onko jotain hyvää mestaa tiedossa?
        Tietoa ei ole hyvyydestä mutta edullinen ainakin pitäisi olla => city pitstop. Vm. -96 vectran tuulilasi (halvin vaihtoehto) 180 € sisältäen työt ja lasin, vai oliko se sittenkin 160 € mutta halpaa joka tapauksessa.


        Vakuutusyhtiötkin käyttävät tuota korjaamona joten voiko tuosta sanoa jotain laadusta... ...tuskin.

        Comment

        • Pande
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1324
          • Helsinki

          #49
          thanks.. täytyypä soitella ja kysellä niin saa senkin asian hoidettua
          Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
          330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
          sigpic

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #50


            Tuolta kannattaa myös kysellä hintoja.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #51
              Originally posted by Hemi View Post
              Unohda nyt ne teippiviritykset ja käytä auto lasin asentaneessa firmassa korjattavana. Ne sisäpuolen teippaukset eivät tähän ongelmaan auta, koska kyseessä on lasin väärä asemointi(yleensä lasi on 1-3mm liian alhaalla) jolloin lasin huulitiiviste ei tiivisty katon etu tai sivupokkausta vasten. Ja....se lasi voidaan irroittaa ja kiinnittää vaikka sata kertaa, ilman että sillä olisi mitään merkitystä sen kiinnittymiseen tms.
              Totta todellakin.
              Lasin laittaja vaan tykkää joskus laittaa ruudun vähän alas jolloin seuraavalla vaihtokerralla mahtuu/ voi mahtua saha (paremmin) väliin.

              Originally posted by Stone View Post
              Tähän väliin voisi kysyä, et onko noissa eri valmistajien laseissa miten paljon eroja (esim. kaarevuus ja mitat) ja mikä on sitten alkup. BMW lasien valmistaja?
              BMW:stä en tiedä mutta tarvikelasi toisen merkkisiin on kokemani ja kuulemani mukaan kaarevuudelta, muodolta ja mitoiltaan erilainen

              Originally posted by Hemi View Post
              Siis se on varma että maahantuojaorganisaation piirissä vaihdetusta orggilasista kate tulee juuri lasista, mutta näin ei kyllä voi olla lasiasennustöitä tekevissä firmoissa?
              Työ joka merkkiliikkeessä tehdään alle/ohjeajan/aina?
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by petrolhead View Post
                BMW:stä en tiedä mutta tarvikelasi toisen merkkisiin on kokemani ja kuulemani mukaan kaarevuudelta, muodolta ja mitoiltaan erilainen
                Tämä on nykyisin urbaanilegendaa.
                Toisaalta on suuri mahdollisuus että juuri se "tarvikelasin" valmistaja tekee myös ne orggislasitkin.

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #53
                  Ot, mutta eipä tunnu E38:iin löytyvän hyvää lasia. Pilkington siihen nyt viimeksi laitettiin, tuntuu pehmeältä, tai minä olen hullu. Pyyhkijät jätti jälkensä jo noin kymppitonnin kesäajon jälkeen. lämmitys ei pelannut lasinvaihdon jälkeen(E38:ssa välttämätön varuste). Syviä "kraatereita" tuntuu tulevan helpommin kuin alkuperäisessä lasissa. Alkuperäinen lasi kesti ilman pyyhkijän jättämiä jälkiä parisataatuhatta, uusi Fackingpjonjantong ei kymmentä. Ilmeisesti vielä väärin asennettu, koska koko saatanan ruudun läpi menevä halkeama lähtee konopeiton alta, siis piilosta kiveniskemille. Ei kyllä maksanutkaan kuin jotain 450e, mutta seuraava saa maksaa enemmän. Kunhan toimii edes se saatanan lämmitys
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tämä on nykyisin urbaanilegendaa.
                    No, mitä olen tehnyt niin olen havainnut muuta. Samaa kertoo jokainen minua opastanut peltikeisari.
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Toisaalta on suuri mahdollisuus että juuri se "tarvikelasin" valmistaja tekee myös ne orggislasitkin.
                    Kyllä , mahdollista. Olen nähnyt kyllä akkunoita joissa on sekä Pilkingtonin että General Mistaken logo. Ei aina , ei kaikissa.
                    EDIT: Onhan tuossa omassa e46:ssakin näemmä Pilkkingttoni orkkiksena
                    Last edited by petrolhead; 28-03-2009, 16:14.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #55
                      Originally posted by TFV View Post
                      Ot, mutta eipä tunnu E38:iin löytyvän hyvää lasia. Pilkington siihen nyt viimeksi laitettiin, tuntuu pehmeältä, tai minä olen hullu. Pyyhkijät jätti jälkensä jo noin kymppitonnin kesäajon jälkeen. lämmitys ei pelannut lasinvaihdon jälkeen(E38:ssa välttämätön varuste). Syviä "kraatereita" tuntuu tulevan helpommin kuin alkuperäisessä lasissa. Alkuperäinen lasi kesti ilman pyyhkijän jättämiä jälkiä parisataatuhatta, uusi Fackingpjonjantong ei kymmentä. Ilmeisesti vielä väärin asennettu, koska koko saatanan ruudun läpi menevä halkeama lähtee konopeiton alta, siis piilosta kiveniskemille. Ei kyllä maksanutkaan kuin jotain 450e, mutta seuraava saa maksaa enemmän. Kunhan toimii edes se saatanan lämmitys
                      Vähän vaikea juttu takuun kannalta, ruudun kanssa on helppo vedota ulkoiseen syyhyn kun tulee vaurio.
                      Mikä tuo mainitsemasi lämmitys e38 lasissa on? Itse ruudun vai pyyhkijöiden?
                      Kai sen toiminnan testaus periaatteessa kuuluisi lasinvaihtoon ja ainakin asiakkaalle tiedottaminen jos ei toimi , ennenkuin kaikki laitetaan kasaan
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #56
                        Pyyhkijöiden alla, lasin alareunassa on vastukset. Ilman lämmitystä sulat aina jäässä. Lämpöpuhallus tulee lasille liian "ylös", joten se ei auta.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #57
                          Villi veikkaus että liittimen lukitus tm rikottu ja ajateltu että pysyy se noinkin tai poka ei kaipaa sitä kun ei varmaan edes tiedä lämmityksestä
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            No, mitä olen tehnyt niin olen havainnut muuta. Samaa kertoo jokainen minua opastanut peltikeisari.
                            Sanotaan nyt että ei tämän jälkeen ihan jokainen "peltikeisari", koska minä olen vahvasti eri mieltä. Nimittäin nämä mallinnetaan aivan erilailla kuin ennen vanhaan, muotteja tekemällä. Eli tuotantotelaranssit riippuu aivan vaatimuksista ja tehtaan tyylistä tehdä laseja kun lasin malli/muoto on satkulleen koneessa. Toki joitan "vanhan kansan" valmistajia vieläkin löytyy joiden lasit on mitä sattuu, mutta käytännössä kaikki yleisemmät nykypäivän lasit ovat kyllä kaikki yhtä mitta+muototarkkoja.
                            Ainakaan esim.meillä käytetyissä neljän suurimman valmistajan laseissa(joista yksi on 99.5%:n varmuudella aina myös sen orggislasin valmistaja) ei todellakaan ole ollut enään vuosiin mitään ongelmaa mittojen/muodon suhteen suhteessa orggislasiin.

                            Comment

                            • randall raines
                              BTCF Member
                              • Nov 2008
                              • 124
                              • oulu

                              #59
                              Niinhän siinä kävi että vaihtomääräys tuulilasista tuli omalle e46:selle. Mikä ois oulussa edullisin paikka kyseiseen operaatioon? Ja onko kokemuksia millasta työnjälkeä on missäki tullu? Kiitos avustanne jo etukäteen!..

                              Kysyin tarjouksen V.E.Lipposelta ja sanoivat homman hinnaksi 290€/yksvärisellä lasilla ja 320€/kaks värisellä
                              "don't ride faster than your guardian angel can fly"

                              Käyttis: e38 740i
                              e32 740i(projekti)


                              ex: e39 530da -00, e46 320i touring -02

                              Comment

                              • Juggis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 197
                                • Espoo

                                #60
                                Originally posted by Dani View Post
                                http://www.tuulilasipiste.fi/Vantaan...ipiste_Oy.html

                                Tuolta kannattaa myös kysellä hintoja.
                                Toikkihan on nyt e46:lle mutta kävin tänään kyselemässä tuolta hintaa e36 Coupén lasille ja tuo normaali sävylasi 300e vaihdettuna ja se yläreunastaan tummennettu 320e. Edullinen?
                                F10 535d xdrive msport
                                Ex. e91 325xiA
                                Ex. e36 328i Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎