memebuy23buy

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AAte
    replied
    Mories!

    Nyt on sitte täälläki keskuslukituksen kanssa vikaa. Kaukosäätimelläa (patteritoiminen, patterit vaihdettu) auto ei oo meillä olemisen aikana kertaakaa tehny mitää, mutta avaimella aina toiminu. Auton siis -99 sedani. Nyt se yhtäkkiä lopetti toimimisen avaimellaki. Eli ku kuskin puolelta avainta kääntää, ni se on ku ihan tyhjää. Mikään ei laita vastaan. Mikä avuksi ja mikä ongelmana?

    -Atte

    Leave a comment:


  • Touring
    replied
    E46 keskuslukko ongelmia täälläkin. Eli ovet menee aina nätisti lukkoon kaukosäätimestä, auki saaminen tuottaa välillä ongelmia. Jos ovet ei aukea napista, niin ei ne mulla aukea myöskään kuskin oven lukosta? Kuskinoven lukko pyörii vain 90 astetta kumpaankin suuntaan mutta ei tee mitään? Aavistuksen ottaa päähän könytä sisään takaluukusta tai kuskinpuolen ikkunasta, Ikkunathan aukeaa kun pitää kaukosäätimen avausnappia pitkään auki. No vika on paikallistettu tuohon korimoduuliin ja sen releisiin, ohjeet näytti olevan foorumilla. Onko kenelläkään tiedossa mistä noita releitä, voisi suomesta hakea?

    Ne patteriautot...

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    varashäly/ajonesto?

    terse.
    Kaverin puolesta laitan tänne.

    Autona E46 328CIA -00, tammikuun loppupuolelta

    Kaukosäädin avaa "normaalisti" ovet, eli nastat pomppaa ylös ja kuuluu normaali naps ääni. Sisävalot syttyy myös. Mutta kumpikaan ovi ei aukea ulkoapäin kahvasta vetämällä, vaan aina joutuu avaamaan ikkunan käukosäädöllä ja sit sisäpuolelta ovet. Takakontti aukeaa normaalisti ja ei vaikuta "vialta", siitä seuraavassa.

    Autossa on jälkiasennettu ajonestolaite/varashälytin Mallia Altonika BT 71-l , Johon ilmeisesti kuuluu oma kaukosäädin oven avaukseen. Säädintä ei kuitenkaan ole missään koska auto haettiin virosta ilman sitä. Keskikonsolissa on myös "palikka" jonka on oltava tietyssä kohtaa ettei pillit huuda ja moottori voi käynnistyä.


    Otin kojelautaa auki ja joku sinne on tosiaan kajonnut alkuperäisiin johtoihin ja laittanut tuon helvetinkoneen sinne.

    Miten tuota nyt kannattais alkaa selvittämään et sais ne ovet kaukolla auki? ei myöskään aukea avaimella kääntämällä. Tuon hälyn vois jättää sinne jos keksis ohittaa sen jollain tapaa ettei joka kerta tarttis ikkunan kautta ovia avata.

    toivottavasti joku ymmärsi.

    Leave a comment:


  • japee
    replied
    no niin tilasin kans ne releet ja nyt ne on kolvattu kiinni ja hyvin alko pelittään keskuslukko kolvaus ei ollu kyllä helpoin mahdollinen ku siinä on se suojalakka päällä mutta sen ku tosivarovasti raaputti pois niin sai lämmitettyä kolvilla tinauskohtia ja otettua vanhat releet irti ja sitten muutako uudet releet kiinni. Hyvin alko toimiin ja tosiaan hieman halvempi vaihtoehto kuin uuden poksin osto. Keskuslukon korjaus tuli maksamaan 24,50€ ja samalla vaihdoin sähkölasien releet ku ne on samaisessa poksissa ja koko hommalle tuli hintaa 44,50€

    Leave a comment:


  • Heke68
    replied
    Originally posted by japee View Post
    kun tilasit nuo releet tuolta niin miten maksoit ne? tuossa kun katselin enkä löytäny että miten olis paypalilla pystyny maksaan että täytyy vissiin maksaa pankissa
    Sähköpostiin tuli lasku, jonka pystyi Paypalin kautta maksaa. 80 senttiä piti lisätä loppusummaan, kun oli alle 40 euroa.

    Leave a comment:


  • japee
    replied
    Originally posted by Heke68 View Post
    Olihan ne suhtkoht vaikeat vaihtaa (1,5 h meni), varsinkaan jollei ole kokemusta. Piti varoa, ettei piirikortilta lähtenyt foliot irti, kun vanhoja releitä irroitti. Kahdessa päivässä tuli Saksasta releet. Edelleen toiminut keskuslukko hyvin.

    kun tilasit nuo releet tuolta niin miten maksoit ne? tuossa kun katselin enkä löytäny että miten olis paypalilla pystyny maksaan että täytyy vissiin maksaa pankissa

    Leave a comment:


  • Heke68
    replied
    Originally posted by japee View Post
    oliko vaikea vaihtaa ne releet? itsellä on sama homma edessä ja nuita releitä yrittäny tässä kysellä mutta ei oikeen tunnu löytyvän.. Menikö kauan odotellessa kun tilasit saksasta kyseiset releet?
    Olihan ne suhtkoht vaikeat vaihtaa (1,5 h meni), varsinkaan jollei ole kokemusta. Piti varoa, ettei piirikortilta lähtenyt foliot irti, kun vanhoja releitä irroitti. Kahdessa päivässä tuli Saksasta releet. Edelleen toiminut keskuslukko hyvin.

    Leave a comment:


  • japee
    replied
    oliko vaikea vaihtaa ne releet? itsellä on sama homma edessä ja nuita releitä yrittäny tässä kysellä mutta ei oikeen tunnu löytyvän.. Menikö kauan odotellessa kun tilasit saksasta kyseiset releet?

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Saimpas aikaiseksi rikkoa kiinnikkeitä ja irroitettua spoilerin että sain sen mötikän esiin. Tuon testaaminen taitaa kotikonstein olla aikalailla mahdotonta mutta saipahan kaiveltua tarvittavat numerot tarrasta talteen. Olennaiset taitaa olla toi varaosanumero 8 377 815 ja 433.92Mhz. Jos nyt ihan täysin väärässä ole niin eikö tämä ole aivan sama osa kaikissa näissä? taajuus vaan saattaa vaihdella.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Touringista löytyy kaksi antennivahvistinta, toinen cd-boksin vierestä ja toinen kattospoilerin alta. Kyseinen vahvistin on kattospoilerin alla oleva.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Siis tämä sama antenninvahvistin joka menee myös soittimelle? Touringista löytyy jostain sieltä cd-boxin lähistöltä?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Antennivahvistin saattaa olla sökö, kyseinen boksi ottaa vastaan avaimen lähettämän signaalin. Tämä on se halvempi boksi josta vikaa voi koittaa paikallistaa. Toinen on korimoduli ja tämä on se kalliimpi vaihtoehto. Vikakoodien luvusta voi löytyä jotain apua tai sitten ei, koska oma pirssi ei herjaa mitään.

    Purkaamoilta löytyy molempia bokseja vähän edullisempaan hintaan, mutta voi olla ettei edes ohjelmoinnilla saa toimimaan jos varusteissa on paljon eroa. Mutta jos varusteet sattuu osumaan kohdilleen, niin merkkihuollossa pitäisi uudelleen ohjelmointi onnistua.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Mistäpäin kannattaa lähteä miettimään vikaa kun kumpikaan kaukosäädin ei pelaa yhtään? Siis ei aukene ovet muuten kuin avaimella kääntämällä. Eikä kummallakaan avaimella tee mitään kun istahtaa autoon ja koittaa ohjelmointia http://bmwgm5.com/Key_Recode.htm ohjeen mukaan. Toisen avaimen testimielessä "halkaisin" puukolla jotta näkisi että onko akku kuollut mutta siitäkin sain mitattua 3.5V jännitettä. Kun nappia painoi putos jännite 3.3V. Eli jotain se kake tekee mutta mitä? :think Ostin auton siis tällä vialla varustettuna. Toinen avaimista on uusittu muutenkin joskus vuosien saatossa.

    Leave a comment:


  • Insto
    replied
    Jeps, kokeilin yllämainitun BMWGM5.com -sivuilta löytyneitä avaimen uudelleenkoodausohjeita(... pidä Avaa-nappi pohjassa ja paina Lukitse-nappia kolmesti... jne.) eikä avainten tilanteeseen tullut suurta muutosta. Onnistuin kyllä vaihtamaan kauko-ohjauksen avaimesta toiseen mutta molempiin samanaikaisesti en kaukoa saanut. Tulipahan testattua, että molempien avainten radio toimii.
    Toivottavasti Hartikaisen pojilla on muitakin keinoja avainten koodaukseen kuin tuo em. kikka.

    Suihkautin myös sulakkeeseen nro 60 hiukkasen CRC:tä ja keskuslukon toiminnan todennäköisyys tuntuis parantuneen hieman (~1/4 -> ~1/2).
    Seuraavaksi pitänee kaivaa GM esille ja tehdä kirurginen poraus- ja suihkausoperaatio.

    Leave a comment:


  • Insto
    replied
    Originally posted by Tiko View Post
    Ite kiroilin keskulukon kanssa aikani, kunnes tein kylmästi pienet reiät korimoduulin releisiin ja sumutin crc:tä sisään. Nyt on toiminut vajaan vuoden keskuslukko moitteetta. Ennen temppuili aina jos ulkolämpötila vaihteli rajusti kesällä tai talvella. Korimoduulin irrotus ei jätä mitään vikakoodeja jos muistaa vaan ottaa akun irti.
    Meidänkin Bemussa on ollu samaa keskuslukko-oireilua. Tällä viikolla pitäisi käydä Hartikaisella tarkistamassa toisen avaimen toiminta/koodaus. Mikäli se ei auta niin sitten pitänee kokeilla tuota CRC-temppua.

    Mihin kohti relettä, Tiko, porasit nuo reiät? Veikkaisin, että releen osat eivät ole kuitenkaan ihan heti kuoren alla, joten hieman pelivaraa reiän tekemiseen löytynee.


    Uskaltautuukos joku Kuopion seudulta tarjoamaan kolvauspalveluja, mikäli releiden vaihto tulee ajankohtaiseksi?

    Leave a comment:

Working...
X