Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by Bimmer-05 View Post
    Ei toimi kaukosäätö mistään kohtaan autoa, koko auton kävin läpi avain pellissä kiinni eikä minkäänlaista reagointia.

    Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30

    Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?

    Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.
    Touringissä näemmä eri lailla nuo antennivahvistimet mutta tuosta kuvasta selkeästi osa 2 koskapa siinä on lisämaininta 433 MHz.

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Kuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.

    Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.

    Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.

    Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.

    Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.

    Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.

    Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.
    Ei toimi kaukosäätö mistään kohtaan autoa, koko auton kävin läpi avain pellissä kiinni eikä minkäänlaista reagointia.

    Onko kyse takaluukussa kuskin puolen seinässä olevasta antennivahvistimesta vai takaluukun "spoilerin" sisällä olevasta antennivahvistimesta? Autossani alkuperäisesti ollut on-board monitor. http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=65&fg=30

    Paristo oli täydessä tikissä kun sen vaihdoin ja onhan se nyt ollut avaimessa jo toukokuusta asti. Paristonhan pitäisi latautua käsittääkseni virtalukon ympärillä olevasta kehyksestä?

    Jes tarvii varmaan jatkaa operaatiota vikakoodin luvulla ja kuskin oven lukon korjaamisella. Autossa myös muita murheita mekaanisellisesti, mutta alkaa kilsojakin olemaan jo kunnioitettava määrä, hiljaa hyvä tulee.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Kuskin oven lukituksessa selvä vika jossei mene lukkoon keskuslukituksesta.

    Toimiiko keskuslukitus avaimesta edes kuskinpuolen C-pilarin vierestä, siis alle puolen metrin päästä antennivahvistimesta? Jos toimii, muttei kauempaa, niin antennivahvistin vaatinee vaihtoa. Ei vaadi koodausta tms.

    Jos ei toimi edes antennivahvistimen vierestä, voi olla joko antennivahvistin sökö tai avaimen lähetin finaalissa. Oliko avaimen akku ladattu täyteen? WDS:ssä muistaakseni sanotaa että täysin tyhjästä akku latautuu ~30 tunnin ajon aikana täyteen. Puoli tuntia muistaakseni riittää n. 10 avaukseen.

    Uusi avain ehkä saattaa ratkaista mutta arvaukseksi menee kummassa vika, avaimessa vai antennivahvistimessa. Avain kuitenkin jollain tapaa toimii ja on enabloitu EWS:ssä kun sillä auton kuitenkin saa käyntiin.

    Ehkä epäilisin antennivahvistinta. Kannattanee etsiä purkuosa.

    Jälkiasennusradio osaa käyttää vain yhtä kolmesta auton antennista, orkkisradio valitsee diversity controllilla parhaiten kuuluvan antennin. Diversity controllia ei ole mahdollista ohjata jälkiasennusradiolla. Orkkisradiossa on pieni koaksiaaliliitin diversity controllille, jos ihmettelit sitä.

    Vikakoodeista kannattaa luetuttaa INPAlla jollakulla foorumilaisella, ottaa printti talteen ja nollata kaikki koodit. Sitten katsoo mitä sieltä oikeesti jää päälle.

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Mulla myös keskuslukituksen kanssa ongelmia ollut jo auton ostettuani, autona vm. -00 bmw e46 320d touring. Kaukosäätö avaimesta ei ole omana aikanani pelittänyt kertaakaan.

    Avaimia autooni minulla on ainoastaan yksi (+ muovinen huoltoavain). Avain on salmiakin muotoinen, johon merkkiliikkeessä kun kävin kysymässä pariston vaihtoa, väittivät että on tilattava uusi avain (~250€), päätin jättää tilaamatta. Tilasin itse pariston (Panasonic VL2020), halkaisin avaimen ja vaihdoin sen itse.

    Patterin vaihto ei auttanut asiaan, jäivät vieläkin ovet aukeamatta. Yritin koodata avainta foorumin neuvojen mukaan ja pitäisi kuitata lukitsemalla ja avaamalla ovet, mutta ei tätä tehnyt monen monen yrityksen jälkeen.

    Kun pääavain oli ilman paristoa, huomasin ainakin sellaisen ominaisuuden, että autoa ei tällä avaimella silloin saanut käyntiin, virrat sai normaalisti päälle ja ovet auki, mutta ei startannut. Muovisella huoltoavaimella taas sai auton käymään. Patterin vaihdettuani kyllä auto taas kerran käynnistyi pääavaimella.

    Keskuslukitus sisänapista lukitsee kaikki muut ovet paitsi kuskin oven. Onko tämä normaali käytäntö vai onko kuskin oven lukossa häikkää (lukkomoottori vaihdettu 13.11.2007 kuitin mukaan)? Avaimella ovesta käännettäessä lukitsee kaikki ovet, myös luonnollisesti kuskin oven, koska tämä on ainut ovi missä on avaimen reikä.

    Vielä mainitakseni tästä asiasta lueskellessani radion olen vaihtanut jälkiasennusvermeeseen, jossa radio kuuluu jossain paikoissa erittäin hyvin, mutta jossain paikoissa taas todella kehnosti.

    Vikakoodeja en ole vähään aikaan lukenut, siellä oli vaikka mitä koodia päällä, huoltomiehen mukaan tuskin oli vikalistaa koskaan nollattu.

    Apuja kaivataan, olisi vihdoin kiva saada tämmöinen hyödyllinen ominaisuus käyttöön jälleen ajokissani, käyttöautosta kumminkin kyse.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by riippis View Post
    Mikäs vikana kun pakkasten tultua kuskin oven nappi ei suostu nousemaan ja aukeamaan kaukosäädöllä? Lukkoon kyllä menevät napista. Avainta kääntämällä aukeaa. Muut ovet toimii.
    Kuulostaa siltä, ettei moottori jaksa lukitusta avata. Joko moottori vetelee viimeisiään tai sitten vivut kaipaavat vähän voidetta.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Mikäs vikana kun pakkasten tultua kuskin oven nappi ei suostu nousemaan ja aukeamaan kaukosäädöllä? Lukkoon kyllä menevät napista. Avainta kääntämällä aukeaa. Muut ovet toimii.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    15 metriä lienee ehdoton maksimi. Niinkauan kun ottaa siltä etäisyydeltä ei ole huolta. Sitten jos menee viikko tai pari että ottaa vasta oven vierestä, on syytä epäillä antennivahvistinta.
    No hyvä kiitos tiedosta toimii sitten ihan normaalisti

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    15 metriä lienee ehdoton maksimi. Niinkauan kun ottaa siltä etäisyydeltä ei ole huolta. Sitten jos menee viikko tai pari että ottaa vasta oven vierestä, on syytä epäillä antennivahvistinta.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Kuinkas pitkä kantama kakessa pitäs olla kun kaikki on kunnossa itsellä max 15 metriä ja välillä saa olla halaamassa kuskinovea, että aukeaa tai lukittuu?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Eihän siinä montaa vaihtoehtoa ole, mekanismi paskana tai jäässä. Sisätilalämppäriä olis voinu kokeilla mutta jos mekanismi on kaput niin paljoa muuta ei ole tehtävissä.

    Leave a comment:


  • pikkumiäs
    replied
    Jaahas, lukko pyörii tyhjää eikä akut pelitä avaimissa. Takaluukun saa auki, aukeaako keskuslukko, mikäli akun irroittaa (muistan kuulleeni)? Kikkoja otan vastaan mielelläni! Lasin rikkominen ei voi olla ainut vaihtoehto! Noni ny ovet auki. Avain auki ja 3v patterista virta, kuskin ovi jäi edelleen lukkoon. Eikä meikäläisen näppäryydellä päässy irroittamaan saati vääntämään sitä karaa, sevverra ahras kolo. Hermo petti ja porasin lukon. Maanantaina tilaamaan lukko n.70€ ja avain n.190€.
    Last edited by pikkumiäs; 30-11-2013, 11:24.

    Leave a comment:


  • seppo-eno
    replied
    BMW E46 Coupen

    Kuskin oven lukko ei aukea kaukosäätimellä. Ääntä pitää kyllä, mutta lukko ei aukea. Keskikonsolissa olevasta nappulastakaan ei ovi aukea. Apparin ovi toimii normaalisti.

    Moduuli, aktuaattori, akku vai mitä lie?

    edit. kahvasta vetämällä saa kyllä sisäpuolelta lukon auki.

    edit2. Actuator se sitten on. Ei kellään ois toimivaa ylimääräisenä..
    Last edited by seppo-eno; 03-10-2013, 22:33.

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Kiitoksia

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Eihän se tietty ihan halpa ole.

    Ota Schmiedmann.fi auki, cut-copy-paste osanumero 65246907121 niin saat hyvän arvion paljonko maksaa.

    Purkaamoilta kannattaa alkaa metsästää tai ebay.de hakusanoilla bmw e46 antennenverstärker ja ehkä vimpat 7 numeroa osanumerosta. Siellä niitä on alkaen kympistä ylöspäin.

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Ja maksaa hunajaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎