memebuy23buy

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Originally posted by DaNU_92 View Post
    Löytyykö sulla toimivia releitä omasta takaa jotai olet myymässä vai mitä meinasit?
    Löytyy uusia, pistä privaa jos tarvetta.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Relevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
    Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.
    Löytyykö sulla toimivia releitä omasta takaa jotai olet myymässä vai mitä meinasit?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by DaNU_92 View Post
    Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

    Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

    Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
    Relevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
    Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by zimeon View Post
    EDIT:
    Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€).
    Purkaamolta itse hain muutama vuosi sitten 70e sivulasin, vaihtaminen onnistuu suht helposti itsekin tehden, aikaa menee ensikertalaiselta sellaiset 45min kaikkineen. Tämä kaikki tuossa muutama postaus sitten kerrattuna..

    RASVATKAA SE LUKKOPESÄ HYVIN ENNEN TALVEA NIIN SE TOIMII OIKEIN HIENOSTI!!! Jos se pääsee jäätymään niin toiminta loppuu hyvin nopeasti..

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Joo se löytyikin sieltä Kylläpä on ketuttava vika tuo, kun välillä toimii ja välillä ei sitten millään

    Leave a comment:


  • tonkka alpina b3 3.3
    replied
    Originally posted by DaNU_92 View Post
    Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

    Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

    Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
    Se kaavio löytyy sieltä sulakerasiasta. ainaki itellä. Paikka 60 oli vissii just noihin lukkoihin se sulake.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

    Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

    Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think

    Leave a comment:


  • JNJL
    replied
    Kokeilkaa aukeaako ikkunat kun pitää kaukosäädön ovet auki nappia pohjassa tai avaimella kääntää auki. En tiedä toimiiko mutta tuli mieleen, ainakin pääsee autoon sisälle jos aukeaa.

    Leave a comment:


  • tonkka alpina b3 3.3
    replied
    Originally posted by zimeon View Post
    Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F

    EDIT:
    Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...


    Itellä myös prkl. Mutta rupes taas vehkeet toimimaan kun räläsin sulake pesää. Tuntuu noi ilmat näköjään vaikuttavan noitten toimintaan

    Leave a comment:


  • zimeon
    replied
    Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F

    EDIT:
    Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...
    Last edited by zimeon; 31-12-2012, 10:53.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    KL-varaosista kysyin niin olis 92€ ja vaatii uuden avaimen. Siihen en kuitenkaan lähde..
    Huoltoliike lupas ite selvitellä mistä hankkivat lukkopesän ja pitäs olla sarjotettuna nykyiselle avaimelle.
    Merkkiliikkeen varaosahinta oli Porissa (Rinta-Jouppi) tuo muistaakseni 63e nykyiselle avaimelle sarjoitettuna. Eli ei välttämättä kannata niitä harakiri-liikkeitä aina suosia siinä toivossa että saa halvemmalla

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Koko lukkopesän joutuu juu tilaamaan. Muistaakseni lukkopesällä joku 63e korvilla hintaa runkonumerolla tilattuna.
    KL-varaosista kysyin niin olis 92€ ja vaatii uuden avaimen. Siihen en kuitenkaan lähde..
    Huoltoliike lupas ite selvitellä mistä hankkivat lukkopesän ja pitäs olla sarjotettuna nykyiselle avaimelle.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    No sitten se avaimen ympäri pyöriminen johtuu tässä kuvassa olevasta #11 osassa (sylinteri), sen perässä oleva "akseli" on poikki. Ilmeisesti uutta ei irrallaan saa vaan täytyy koko lukkopesä tilata:
    Koko lukkopesän joutuu juu tilaamaan. Muistaakseni lukkopesällä joku 63e korvilla hintaa runkonumerolla tilattuna.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Sain illalla kahvatkin toimimaan..
    Eli tais johtua vaan siitä, että lukko oli jäänyt johonkin "jumi" asentoon ja siksi ei kahvat reagoineet. Muutaman kerran kun rynkytin ja availin lukkoa alkoi toimimaan.
    Noniin, hieman päivitystä tilanteeseen.

    Auto oli eilen tutkittavana huoltoliikkeessä. Nyt nuppi pomppaa iloisesti ylös ja toimii muutenkin herkästi kaukosäätimestä. huolto oli purkanut kuulemma lukkosysteemit ovesta, putsannut ja rasvannut. Oli ollut niin paskaa täys, että ei jaksanut aueta.. ilmeisesti entinen omistaja oli liiankin innokkaasti crc:llä tms öljynnyt. No nyt se puoli toimii hienosti (sitä ei tiedä kuinka kauan, kun kuitenkin vanha actuator on siinä).

    No sitten se avaimen ympäri pyöriminen johtuu tässä kuvassa olevasta #11 osassa (sylinteri), sen perässä oleva "akseli" on poikki. Ilmeisesti uutta ei irrallaan saa vaan täytyy koko lukkopesä tilata:

    Leave a comment:


  • Harrison
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    E46 coupessa ovien mekanismit on ymmärtääkseni vähän erilaiset, kun sedanissa ja touringissa. Oven kahvat ovat suoraan yhteydessä, lukkoyksikköön joka on yksi metallinen laatikko ja varmuuden vuoksi prässätty pysyvästi kiinni. Kun ovi ei vastaa kahvoihin niin uusimaan joutuu koko yksikön. Kuvassa numero 1.

    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...41&fg=40&hl=12
    Tämä osa juurikin se aikasemmin(Sivu 11) kertomani actuator mikä alkaa temppuilla. Ja ei ole prässätty kiinni mitenkää. Pistoke, vaijerit irti ensiksi ja muutama pultti oven sivusta auki, niin lähtee vekeen.
    Se on taas toinen juttu, kun sen ujuttelee kaikkien kiskojen yms välistä pois.
    ps: kokeilee hermoja ainakin cäbissä

    Jotenkin tunnustaa että tuo actuator temppuilee nytten teillä, kun ei nuppi nouse kunnolla. Nupin+tanko ja kuten edelllä mainuttu kummatkin oven vaijerit yhteydessä tähän mötiskään myös.

    Eikun mötikkä vaihtoon, niin loppuu temppuilu.

    Leave a comment:

Working...
X