Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320i M52TU röpöttää kylmänä RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    E46 320i M52TU röpöttää kylmänä RATKAISTU

    Tuo minun 320i röpöttää jonkun verran kylmänä. Kun antaa vähän kierroksia ja sen jälkeen kierrokset laskee niin kuuluu vähän aikaa sellaista ihme rallatusta. Tämä rallatus kuuluu jostain sieltä imusarjan tienoilta. Myös kierrokset seilaa jonkun verran.

    Kun laittaa pelkästään virrat päälle niin kuuluu noin 2-3sek sellainen ihme sirinä konehuoneesta. Vikakoodia ei ilmennyt kun katoin tuolla elmscan5:lla. Lämpimänä tuo toimii ihan hyvin lukuun ottamatta sammumisia kovalla pakkasella.

    Tuohon vaihdettu aikasemmin imu ja pako puolen nokka-akselin asentoanturit. Niissä ei varmaan vikaa ole.
    Last edited by -PT-; 02-04-2007, 11:58.
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    tuo sirinä on varmaanki ihan normaalia
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by ammattimies View Post
      tuo sirinä on varmaanki ihan normaalia
      Jep. Hyvä homma.

      Tuohon on noin 15tkm sitten tehty inspection 2 ja silloin on siihen vaihdettu uudet sytytystulpat. Tulpat on mallia Bosch FR7LDC+.

      Realoem.com mukaan ne pitäis olla NGK BKR6EQUP. Mietin tuossa, että olisko tulpissa vika kun tuo röpöttää kylmänä?
      Last edited by -PT-; 18-03-2007, 13:01.
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        millos on tulpan johdot vaihdettu?
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Bmw_e30 View Post
          millos on tulpan johdot vaihdettu?
          Tässä koneessa on joka tulpalla omapuola. Tulpanjohto vikoja ei vissiin hirveästi ole tullut vastaan.

          Noiden Bosch FR7LDC+ tulppien vaihtoväli on 40tkm. Nyt alkaa epäilytään, että onkohan ne laittanut huollossa väärät tulpat. Kun tuon inspection 2 huollon väli on jotain 100tkm ja silloin vaihdetaan tulpat.

          Noiden Boschien vaihtoväli on 40tkm ja se ei riitä tuohon BMW:n huolto ohjelmaan.
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • Spoosh
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 893
            • Espoo

            #6
            Niiden vaihtoväli on tosiaan se 100tkm, eli sen mukaan pitää tulpatkin olla. Nelikärkiset ne ainakin pitää olla ja NGK vissiin, en nyt muista mitkä piti olla malliltaan. Ja maksaa jotain 25e kappale. Voin kanssa tarkastaa sen tuossa kunhan löydän sen faktan jostain täältä... [penkoo]... [penkoo]...
            Last edited by Spoosh; 19-03-2007, 19:43.
            Nykyiset
            Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
            Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
            Yamaha YZF-R6R -06


            Entiset
            BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
            BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
            BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
            BMW 325i 2.5 e36 -91

            Comment

            • Spoosh
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 893
              • Espoo

              #7
              Löytyi!

              Joo, kyllä siinä pitää olla NGK BKR6EQUP siinä sun 320i:ssä.

              Ne sulla olevat Bosch FR7LDC+:t vastaavat NGK:lla BKR6EKC:tä, joka ei ole sinun bemariisi sopiva malli. Eli siitä lähtisin ainakin liikkeelle...
              Nykyiset
              Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
              Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
              Yamaha YZF-R6R -06


              Entiset
              BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
              BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
              BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
              BMW 325i 2.5 e36 -91

              Comment

              • Ralliperuna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 128

                #8
                JOko on selvinnyt röpötyksen aiheuttaja?
                On oma lehmä ojassa ja jos tästä jotain tietoa vois soveltaa omaan koslaan.
                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                Comment

                • -PT-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 580
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by Spoosh View Post
                  Joo, kyllä siinä pitää olla NGK BKR6EQUP siinä sun 320i:ssä.

                  Ne sulla olevat Bosch FR7LDC+:t vastaavat NGK:lla BKR6EKC:tä, joka ei ole sinun bemariisi sopiva malli. Eli siitä lähtisin ainakin liikkeelle...
                  Jep. Taidan laittaa tulpat vaihtoon.
                  Peugeot 407 HDi 136 -04
                  Ex: E46 320i -00
                  Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9977
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by -PT- View Post
                    Jep. Taidan laittaa tulpat vaihtoon.
                    No käy nyt ainakin vaihdattamassa ne tulpat siellä liikkeessä,joka on huollossa (väärän lämpöarvon?) tulpat asentanut.Ja sanot heti,ettei artisti maksa,vaan huoltoliike maksaa viulut.Sanot vaan,että ei ole kunnolla kylmänä huollon jälkeen käynyt päivääkään.

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      #11
                      Myös minä lähtisin ensiksi vaihtamaan tulppia. On tullut useammasta paikasta luettua, että vain nuo nimenomaiset NGK:t kelpaa. Boschin vastaava (FGR7DQP) ei kuulema ole hyvä. Hessumobiilista saa nuo NGK:t 10.50e/kpl.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        No käy nyt ainakin vaihdattamassa ne tulpat siellä liikkeessä,joka on huollossa (väärän lämpöarvon?) tulpat asentanut.Ja sanot heti,ettei artisti maksa,vaan huoltoliike maksaa viulut.Sanot vaan,että ei ole kunnolla kylmänä huollon jälkeen käynyt päivääkään.
                        Inspection 2 huolto on oli tehty edellisen omistajan toimesta Ruotsissa juuri ennen kuin ostin tuon auton. Kyllä se vähän sapetti kun huomasin, että oli väärät tulpat vaihdettu. En jaksanut soitella Ruotsiin enään noista tulpista vaan menin suoraan varaosa liikkeeseen ja hain sieltä uudet tulpat.

                        Tulpat on nytten vaihdettu oikeisiin ja käynti näyttäisi tasoittuvan . Mutta seurataan tilannetta....
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Aavistus osu oikeaan. Nytten pari päivää olen ajellut noilla uusilla tulpilla ja käynti on hyvä . Aika ranttu tuo M52TU motti on noista tulpista
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #14
                            Mulle vaihdettiin kans boschin 2-kärkitulpat ja nyt huomannu et kylmänä rallattaa/säksättää. Kuitenkin KL-Varaosista ostettu kyseiset tulpat.:think Onko tuo paha asia että se hetken aikaa säksättää kylmänä, lämpimänä toimii moitteetta ja sivuääniä ei kuulu.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Bouma View Post
                              Mulle vaihdettiin kans boschin 2-kärkitulpat ja nyt huomannu et kylmänä rallattaa/säksättää. Kuitenkin KL-Varaosista ostettu kyseiset tulpat.:think Onko tuo paha asia että se hetken aikaa säksättää kylmänä, lämpimänä toimii moitteetta ja sivuääniä ei kuulu.
                              Kyllä se sittenkin säksättää myös lämpimänä, ihan kuin se tulisi jostain pakosarjalta. Voiko pakosarjojen(tiivisteet paskana) vuoto teettää tuommoista säksätystä? Kumma juttu jos nuo Boschin 2-kärkitulpat ei muka ole käypät tuohon koneeseen?

                              Autona siis sigun E46 328i
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎