Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #91
    Originally posted by ipi75 View Post
    Katsastussedän terveiset.... Vasen etu vakaajantanko välyksellinen. Mitä sieltä kannattaa vaihtaa?
    Koiranluuhan se, vaihda molemmin puolin. Itse vaihtelin varsin ne runkopuslatkin vakaajaan vaikkei ne varsinaisesti vaihtokunnossa olleet, mutta olipahan melkoisesti jo suurentuneet reiät niissä, joten ihan tyytyväinen olin, että vaihdoin.

    Last edited by Antsah; 10-05-2010, 09:18.

    Comment

    • ipi75
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 19
      • helsinki

      #92
      Originally posted by Antsah View Post
      Koiranluuhan se, vaihda molemmin puolin. Itse vaihtelin varsin ne runkopuslatkin vakaajaan vaikkei ne varsinaisesti vaihtokunnossa olleet, mutta olipahan melkoisesti jo suurentuneet reiät niissä, joten ihan tyytyväinen olin, että vaihdoin.

      Ok. Onko jotain muuta huomioitavaa/kannattaako samalla vaihtaa muutakin?

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #93
        No ei varmaan jos auto pelaa muuten hyvin. Eli ei siis täristä rattia yms vipatuksia.

        Comment

        • BimmerM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1137
          • Kemi

          #94
          Puslat alkas oleen itellä vaihdon tarpeessa ja autoa on madallettu aika raakasti joten ei varmaankaan kannat ottaa nuita oem puslia. Eikös ne meinaa rajusti madalletussa autossa mennä aika äkkiä juurikin nuo öljypuslat? Vielä kun tuo rengasprofiilikin on 25 niin ei varmaan ainakaan edes auta nuitten puslin kestoikää Kannattaisko hommata sitten nuo powerflexit ja onko jotain suositusta mistä kannattais hommata? Schmiedmanilla näytti olevan eteen nuo takinmaiset puslat 70 kieppeillä ja taakse 60 :think

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #95
            Noi meylen HD tukivarret on vissiin-vähän-lyhyemmät orkkikset , molemmille puolille oli ilmestynyt haritusta parikytä minuuttia ja camber oli vähentynyt 10 min per puoli. No , nyt menee taas niinku pitää
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Jebbunen
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 514
              • Pirkkala

              #96
              Onkos kukaan vaihtanu madallettuun e46 lyhempiä koiranluita ? vaikutusta ?
              Porsche

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #97
                Edelliseen vaihdoin V-Maxx lyhyemmät koiranluut kun alustana oli H&R CupKit(55/35mm), tiedä mihin sen pitäis vaikuttaa mutta oletan että olivat kestävämmät kun orkkikset.
                Nykyiseen taitaa tulla samat kun ovat loppu.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #98
                  Originally posted by Jebbunen View Post
                  Onkos kukaan vaihtanu madallettuun e46 lyhempiä koiranluita ? vaikutusta ?
                  Mitä vaikutusta sitten odotat tai oletat niillä olevan ? Koiranluun pituuden ei pitäisi siis kallistusjäykkyyteen vaikuttaa.-Jarno
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • bmw330ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 231
                    • Etelä-Suomi

                    #99
                    No niin tuli nyt viikonloppuna vaihdettua noi kaikki etupään kriittiset osat ja kyllä tuli autosta tosi jämäkän oloinen. Eli vaihdoin meylen hd tukivarret + vaico raidetangot ja powerflexit etutukivarren takapusliksi.
                    Varsinkin jarrutuksissa ennen ilmennyt tärinä on tipo tiessään Loppuviikosta olis viel tarkoitus päästä kulmien säätöön.

                    Tuossa viel kuva uusista/ vanhoista rojuista.
                    Attached Files
                    Last edited by bmw330ci; 23-05-2010, 20:25.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7513
                      • Kotona

                      Originally posted by bmw330ci View Post
                      No niin tuli nyt viikonloppuna vaihdettua noi kaikki etupään kriittiset osat ja kyllä tuli autosta tosi jämäkän oloinen.
                      Kauas meni aikaa moiseen operaatioon ja oliko mitään mainittavia hankaluuksia uusien osien asennuksessa? :think
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • bmw330ci
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 231
                        • Etelä-Suomi

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Kauas meni aikaa moiseen operaatioon ja oliko mitään mainittavia hankaluuksia uusien osien asennuksessa? :think
                        Sanotaan ,että varmaan tuollainen 10h meni hommassa tällaiselta amatööriltä ihmettely ym. taukojen kanssa ja tuosta ajasta varmaan puolet etsin työkaluja.
                        Nuo vanhat osat olivat aika "hapettuneita" joten niiden irrottaminen vaati vähän lekaa ja ärräpäitä

                        Mutta itse uusien osien asennus meni tosi mukavasti...eli kun vanhat osat ovat laittialla niin alat olemaan jo voiton puolella
                        Last edited by bmw330ci; 23-05-2010, 22:33.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Kauas meni aikaa moiseen operaatioon ja oliko mitään mainittavia hankaluuksia uusien osien asennuksessa? :think
                          Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
                            Kyllä nuokin lähtee kun murtohaarukkaa ja tarpeeksi isoa moskaa käyttää. Itsellä oli käytössä vain normaali vasara ja meinas usko loppua. Mutta jos varaa sellaisen moskan missä on n. nyrkin kokoinen pää niin pitäisi lähteä suht kivuttomasti...
                            Last edited by wta; 23-05-2010, 22:51.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Pyytää kaverin vähän vipuamaan tukivartta alas ja lyö (huom ei naputa vaan lyö) sivusta tukivarren nivelpesään.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • grandpa-look
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 531
                                • Vaasa/Seinäjoki

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
                                Originally posted by wta View Post
                                Kyllä nuokin lähtee kun murtohaarukkaa ja tarpeeksi iso moskaa käyttää. Itsellä oli käytössä vain normaali vasara ja meinas usko loppua. Mutta jos varaa sellaisen moskan missä on n. nyrkin kokoinen pää niin pitäisi lähteä suht kivuttomasti...
                                Tuli kans eilen tuollaiseen 328 e46 coupeen vaihdettua kuskinpuoleinen alatukivarsi. 4 eripituista jatkovartta + nivel ja 21mm hylsy niin sai yläkautta tuon takimmaisen mutterin. Onneksi tuli motonetista tuollainen 6 euron lyöntihaarukka hommattua.. vähän meinasi hiki tulla vaikka oli hyvän kokonen moska, tunkkiviritystä ja haarukkaa välissä Lisäksi vanhasta tukivarresta piti irroittaa se pusla ehjänä ja asentaa uuteen tukivarteen. Meni siinä varmaan pari tuntia kaiken kaikkiaan, mutta onpahan katsastus inssi taas tyytyväinen hetkeksi
                                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎