Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #46
    Originally posted by juzu3 View Post
    Tämä väite ei muuten pidä paikkaansa. VoimaaCom:n softa tehdään ihan oman firman sisällä olevien kavereiden toimesta,eikä siten tilata suoraan keneltäkään "ulkopuoliselta". Digillä näin toimitaan, EMJ:stä en osaa sanoa.
    Näinköhän on, epäilen vahvasti:think
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      #47
      [QUOTE=janne320d;2199323]
      Originally posted by juzu3 View Post
      Tämä väite ei muuten pidä paikkaansa. VoimaaCom:n softa tehdään ihan oman firman sisällä olevien kavereiden toimesta,eikä siten tilata suoraan keneltäkään "ulkopuoliselta". Digillä näin toimitaan, EMJ:stä en osaa sanoa.



      juurikin emj asentaja sanoi että ovat käytännössä samaa puljua digituningin kanssa ja ohjelmat tulevat samasta paikasta saksasta kummallekkin,kait niille on joku yhteinen nimikin kehitteillä,kun kyselin emj:n tarraa niin sanoi että tarroja ei tehdä tällähetkellä kun se nimi saattaa muuttua
      Nyt kun mainitsit niin muistan itsekin nähneeni jossain mainoksessa että EMJ ja DT olisivat tänä päivänä samaa puljua ja tosiaan ohjelma tulee jostain ulkopuoliselta.

      VoimaaCom ei liity mitenkään näihin kuvioihin vaan softa tehdään tosiaan itse ajoneuvon alkuperäistä ohjelmaa muokaten. Optimoinnin alussa ajoneuvosta "imetään" alkuperäisen softan kopio omalle koneelle, jonka jälkeen se lähetetään softalabraan muokattavaksi. Odotellaan n.10-60min riippuen ajoneuvosta ja saadaan muokattu softa takaisin. Tämän jälkeen kirjoitetaan muokattu softa alkuperäisen päälle ajoneuvon ohjauslaitteeseen.
      Näin siis VoimaaCom:lla. Itse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #48
        [QUOTE=juzu3;2199329]
        Originally posted by janne320d View Post
        Itse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
        Minullakin on jonkinlainen kuva em. firmasta ja sen synnystä, ei kovin luottamusta herättävää toimintaa.

        Mitä asentaja pystyy nykyään tekemään sillä orja pulikallaan?
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #49
          [QUOTE=juzu3;2199329]
          Originally posted by janne320d View Post
          VoimaaCom ei liity mitenkään näihin kuvioihin vaan softa tehdään tosiaan itse ajoneuvon alkuperäistä ohjelmaa muokaten. Optimoinnin alussa ajoneuvosta "imetään" alkuperäisen softan kopio omalle koneelle, jonka jälkeen se lähetetään softalabraan muokattavaksi. Odotellaan n.10-60min riippuen ajoneuvosta ja saadaan muokattu softa takaisin. Tämän jälkeen kirjoitetaan muokattu softa alkuperäisen päälle ajoneuvon ohjauslaitteeseen.
          Näin siis VoimaaCom:lla. Itse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
          Ai että joku odottaa koneella ja tekee sen odottaessa? ei varmaankaan. Se on sitten eri asia jos oikeaa versiota ei löydy. Sama toimintatapahan on Turbotec.illä (karala), jälleenmyyjiä on kolmattakymmentä suomessa, ja ensin alkuperäinen lähetetään järjestelmään, (maksetaan,) ja paluupostissa tulee automaattisesti oikea muokattu ohjelma. Tällä varmaan varmistetaan varmasti oikea versio.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • juzu3
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 237

            #50
            [QUOTE=jsr85;2199352]
            Originally posted by juzu3 View Post

            Minullakin on jonkinlainen kuva em. firmasta ja sen synnystä, ei kovin luottamusta herättävää toimintaa.

            Mitä asentaja pystyy nykyään tekemään sillä orja pulikallaan?
            Tiedän itsekin tästä synnystä ihan oikeaa faktaa. Ja mielestäni ihan normaali firman syntyminen on aikoinaan tapahtunut. Tarinoitahan on varmaan monenlaisia, riippuen kertojasta ja hänen suhteestaan firmaan/henkilöihin.
            Asentaja pystyy sillä lukemaan ja kirjoittamaan VoimaaCom:n oman softapajan tekemän softan. Tekemisen määrä riippuu tietenkin myös laitteesta jolla optimointi tehdään, niitäkin on käytössä monia erilaisia.

            [QUOTE=Esal;2199418]
            Originally posted by juzu3 View Post

            Ai että joku odottaa koneella ja tekee sen odottaessa? ei varmaankaan. Se on sitten eri asia jos oikeaa versiota ei löydy. Sama toimintatapahan on Turbotec.illä (karala), jälleenmyyjiä on kolmattakymmentä suomessa, ja ensin alkuperäinen lähetetään järjestelmään, (maksetaan,) ja paluupostissa tulee automaattisesti oikea muokattu ohjelma. Tällä varmaan varmistetaan varmasti oikea versio.
            Joku odottaa koneella ja tekee softan odottaessa/viiveellä. Miten sitten onkaan sovittu softapuolen kanssa. Tottakai hyödyksi voi käyttää osittain samaa softaa jos tehdään 10x samanlaista 530d:tä, mutta jokainen softa on kuitenkin erikseen kyseiseen vehkeeseen tarkistettu eikä vain automaattisesti tietokoneen lähettämä. Ja kun puhutaan tästä "omasta" ohjelmasta, niin sehän on oma/oman firman sisällä tehty vaikka olisikin tehty jo joskus aiemmin softapankkiin. Silti se ei ole "jostain saksasta" tilattu softa vaan oma.

            EDIT: Kaikesta huolimatta on varmaan turha tässä sen enempiä jauhaa VoimaaCom:sta tai muistakaan firmoista yleistä bullshittiä. VoimaaComilla on suomen n.40-50 jälleenmyyjän lisäksi mm.Ruotsissa,Kanadassa,Norjassa jne. jälleenmyyjiä, joten jos joku jälleenmyyjistä on antanut epäammattimaisen kuvan niin sehän voi olla mahdollista. Alotin itse tästä jauhamisen siksi koska halusin oikaista käsityksen VoimaaCom:n "samasta" softasta DT,EMJ:n tms. kanssa.
            Last edited by juzu3; 18-11-2010, 16:58. Reason: Bullshit loppuu
            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
            MB Vito 116cdi 4x4 special
            BMW E92 320d
            Kawasaki Z750
            EX:
            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #51
              .
              Kyllä ne autojen softat on ihan bulkkitavaraa tehtaalta tullessaan.
              Ei niitä saa mitenkään yksilölliseksi, vaikka miten vääntäisi.
              Esim bemareihin, vaikkapa samantehoisiin kolmelitraisiin, piezo suuttimilla ja hiukkaspöntöllä niitä voisi vaikkapa kymmenkunta erilaista softaa olla edc-16 boxiin.
              Jos on sama ecun numero ja sama softan numero, niin silloin sen voi turvallisesti korjoittaa ko. autoon, vaikkei se siitä alunperin olisi luettukkaan, mutta se on se sama softa.
              Varusteet voi olla mitä on, mutta niiden käyttöjärjestelmät löytyy sieltä softasta, jos siis vaan on samannumeroinen.
              Ja kun siihen samaan softaan on joskus saanut tehtyä toimivan lastun, niin melkeinpä fiksuinta on kirjoituttaa juuri se softa, jonka tietää varmasti toimivan, kuin että alkaa käytännössä niitä samoja karttoja siirtämään softasta toiseen, virheen mahdollisuus kasvaa vaan.
              Sitten muutetut autot on erikseen, tai jos joku erikseen haluaa jotain tiettyä muutosta.
              Lähes kaikilla jälleenmyyjillä on ne "orjapurkit", niistä on turha kiihdytellä, ei ne ole mitenkään Voimaa commin etuoikeus, tai häpeä, miten vaan, samalla periaatteella toimii moni muukin firma tämän asian tiimoilla.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • juzu3
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 237

                #52
                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Kyllä ne autojen softat on ihan bulkkitavaraa tehtaalta tullessaan.
                Ei niitä saa mitenkään yksilölliseksi, vaikka miten vääntäisi.
                Esim bemareihin, vaikkapa samantehoisiin kolmelitraisiin, piezo suuttimilla ja hiukkaspöntöllä niitä voisi vaikkapa kymmenkunta erilaista softaa olla edc-16 boxiin.
                Jos on sama ecun numero ja sama softan numero, niin silloin sen voi turvallisesti korjoittaa ko. autoon, vaikkei se siitä alunperin olisi luettukkaan, mutta se on se sama softa.
                Varusteet voi olla mitä on, mutta niiden käyttöjärjestelmät löytyy sieltä softasta, jos siis vaan on samannumeroinen.
                Ja kun siihen samaan softaan on joskus saanut tehtyä toimivan lastun, niin melkeinpä fiksuinta on kirjoituttaa juuri se softa, jonka tietää varmasti toimivan, kuin että alkaa käytännössä niitä samoja karttoja siirtämään softasta toiseen, virheen mahdollisuus kasvaa vaan.
                Sitten muutetut autot on erikseen, tai jos joku erikseen haluaa jotain tiettyä muutosta.
                Lähes kaikilla jälleenmyyjillä on ne "orjapurkit", niistä on turha kiihdytellä, ei ne ole mitenkään Voimaa commin etuoikeus, tai häpeä, miten vaan, samalla periaatteella toimii moni muukin firma tämän asian tiimoilla.
                Näinpä. Näistä turha kiihdytellä kenenkään mihinkään suuntaan, ylipäänsä koko asiasta. Alunperin tämän keskustelun tosiaan aloitin oikaistakseni väärän käsityksen DT:n,EMJ:n ja VoimaaComin "samasta" softasta.
                Jälleenmyyjillä kyllä "orjapurkit" niinkuin monella muulla toimijalla, mutta softa tulee oman talon sisältä joko softapankista (aiemmin VoimaaComin tekemä samanlainen softa) tai sitten yksilöidysti. Ja softapäässä päivystää käytännössä koko ajan oikea ihminen jolloin softan muokkaus lennossa onnistuu.
                Eiköhän olla sovussa joka ikinen ja jatketaan mulkkuina pemaristeina olemista ja morjestellaan ku nähdään ja lopetetaan bullshit.
                VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                MB Vito 116cdi 4x4 special
                BMW E92 320d
                Kawasaki Z750
                EX:
                E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  #53
                  e46 320d -00

                  Minullakin on tuo lastutettu mutta en tiedä mikä ohjelma siinä on koska oli jo ostattaessa.
                  Tuntuu kuitenki hyvin liikkuvan koska lähtee paremmin kuin tuo minun entinen lastutettu m50b25vanos ja se oli motorsportin lastulla lähti paljon paremmin kuin vakiona.
                  Jos tuon lyö piuhan päähän niin selviääkö siitä ohjelma?
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    #54
                    Originally posted by Tupelex View Post
                    Minullakin on tuo lastutettu mutta en tiedä mikä ohjelma siinä on koska oli jo ostattaessa.
                    Tuntuu kuitenki hyvin liikkuvan koska lähtee paremmin kuin tuo minun entinen lastutettu m50b25vanos ja se oli motorsportin lastulla lähti paljon paremmin kuin vakiona.
                    Jos tuon lyö piuhan päähän niin selviääkö siitä ohjelma?
                    Kyllä selviää että onko jo ohjelmoitu jos kytketään piuhat kiini...ja tietysti penkityksessä se miten hyvin se toimii...
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • van_gils
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 117
                      • keski-suomi

                      #55
                      Millaisia käppyröitä on porukka saanut E46 330:siin? Kun ajattelin että voisi kesäksi päräyttää joltain softan tms autooni! Mitenkäs tämä bemarin vaihdelaatikko(automaatti) kestää väännön nousun? Entäpä muut osat? Ja siis auto johon ajattelin piristystä hakea on 330xdA elikkäs nelikko(talvella erittäin mukava) Koitin haun kautta etsiä aiheesta jotajn mut ainakaan vielä ei ole kohdilleen osunut, joku voisi tänne laittaa linkin jos jossain on 330:sen lastutuksesta, kiitoa ja anteeksi....

                      Comment

                      • elreino
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 90
                        • s-joki

                        #56
                        mersuun ja moneen muuhun käy bulkki softa jos ecun numero ja ohjelman numero sama
                        mutta ei bemariin samalla ecun/softan numerolla
                        samalla softan numerolla tiedän pahimmillaan löytyvän 8 erilaista versiota
                        kyllä ne joutuu jokaisen erikseen hakkaamaan ettei tuu yllätyksiä
                        Last edited by elreino; 23-01-2011, 18:34.

                        Comment

                        • bimmer e46
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 35
                          • kiiminki

                          #57
                          320d lastu ongelma

                          eli laitetaan tännekki et jos joku oulun alueella osais korjata lastuja niin vois laittaa vaik viestiä tulemaan.itsellä lastussa joku vika ku saattaa sammua auto ajosta ja muutaman kerran ei ole käynnistynyt ku pitkän starttauksen jälkeen.ilman lastua toimii moitteetta.

                          Comment

                          • jak89
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 1
                            • Helsinki

                            #58
                            320d -02

                            onko kukaan laittanut lastua 320d?
                            jos on niin kuinka hankala asentaa ja paljo tuo lisä heppoja?
                            ja tietoa kuinka paljon maksaa?

                            Comment

                            • Niok
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 31
                              • Haukipudas

                              #59
                              kävin asennuttaan voimaacomin ohjelman 320da -00 autoon vakiona oli 136hv/280nm ja ohjelman jälkeen erikseen kävin penkittämässä ihan eri firmalla nii tehoja oli tullut 180hv/420nm keskimäärin. tietysti voimaacomin kaverin kans pitkään puhuttuun tuosta ja päädyttiin siihen että otetaan vielä kohtuu turvallisesti tuota tehoa, koska auto muuten vakio. tarkoituksena oli ottaa noin 170hv mutta tuli vähän extraa niiden normaali ohjelmalla olisi tullu 163hv/335nm mutta se ei olis riittäny joten tehtiin täysin yksilöity ohjelma. nyt olis kiva päästä kokeileen että miten tuolla pärjää 3litran dieselille.
                              "Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 926
                                • Sotkamo--Oulu

                                #60
                                Originally posted by Niok View Post
                                kävin asennuttaan voimaacomin ohjelman 320da -00 autoon vakiona oli 136hv/280nm ja ohjelman jälkeen erikseen kävin penkittämässä ihan eri firmalla nii tehoja oli tullut 180hv/420nm keskimäärin. tietysti voimaacomin kaverin kans pitkään puhuttuun tuosta ja päädyttiin siihen että otetaan vielä kohtuu turvallisesti tuota tehoa, koska auto muuten vakio. tarkoituksena oli ottaa noin 170hv mutta tuli vähän extraa niiden normaali ohjelmalla olisi tullu 163hv/335nm mutta se ei olis riittäny joten tehtiin täysin yksilöity ohjelma. nyt olis kiva päästä kokeileen että miten tuolla pärjää 3litran dieselille.
                                Tuskin pitää paikkaansa tuo mitattu vääntö ( ja siitähän tuo tehokin lasketaan). No voi se aika lähellä olla, mutta nelivetojen penkitys on haasteellista kun voimalinja ei ole "yhtä puuta"
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎