Tuskin pitää paikkaansa tuo mitattu vääntö ( ja siitähän tuo tehokin lasketaan). No voi se aika lähellä olla, mutta nelivetojen penkitys on haasteellista kun voimalinja ei ole "yhtä puuta"
Miten tuo nelivetojen penkitys tähän 320da -00 liittyy? Tais mennä sekaisin tuon ylempänä olleen 23.1 2011 kysytyn kanssa
Mitähän huoltotoimenpiteitä / kevyitä päivityksiä kannattaisi tehdä ennen lastutusta? Autolla ajettu n 266tkm
ensin kannattaa ainakin käydä ottaan autosta livedataa että kaikki pelaa ja kaikki pyynnit ja saannit vastaavat. Esimerkiksi mulla ilmanmassa mittari ei antanut ku 1/3:n sen takia lastutuksen jälkeen tuntui ettei lisää tehoa ollut edes tullut. Kävin luetuttaan ja ilmanmassa mittari ei antanut edes vikakoodia, mutta livedatalla näki ettei täysiä ilmoja tullu. Tämän putsattua auto käyttäytykin sitten ihan erinlailla ja tehot tuli takaisin
"Vauhti on jumalani, auto on kirkkoni ja BMW on uskontoni, jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
ensin kannattaa ainakin käydä ottaan autosta livedataa että kaikki pelaa ja kaikki pyynnit ja saannit vastaavat. Esimerkiksi mulla ilmanmassa mittari ei antanut ku 1/3:n sen takia lastutuksen jälkeen tuntui ettei lisää tehoa ollut edes tullut. Kävin luetuttaan ja ilmanmassa mittari ei antanut edes vikakoodia, mutta livedatalla näki ettei täysiä ilmoja tullu. Tämän putsattua auto käyttäytykin sitten ihan erinlailla ja tehot tuli takaisin
mjaahas, miltähän tuon ilmamassamittarin datan pitäisi näyttää , piuhathan ja inpat mutta ei ymmärrystä
Mitenkä tuo lastutus vaikuttaa automaattilootan käyttäytymiseen? Nythän pienenkin loivan ylämäen kohdalla vaihtaa pienempää, vaikka tuntuisi ettei todellakaan tarvitsisi. vai onko lukko joka lähtee pois ja tuntuu kuin pienempää menisi päälle? Eli saako tuota ohjelmoinnilla muutettua?
Tämä automaatin lukittumis asia kiinnostaa itseäkin. Omassa tuo lukko menee päälle vasta siinä 100kmh vauhdissa ja tuntuu hölmöltä kun vaikka ajaa 80 niin kierrokset tietenkin seilaa jonkun verran kun lukko ei mene aikaisemmin päälle vaikka tosiaan vääntöä varmaa olisi sen verta tarjolla että voisi hyvin pitää lukittunakin. Jostakin automaattia käsittelevästä topikista kyllä luin että tuo on normaali käytös näitten automaatti laatikoille. :think mielestäni pienempää ei kyllä vaihda mutta tosiaan ei kierroksellaan pysy vakiona kuitenkaan.
Audi A6 C4 2.5TDI QUATTRO, Kupla standard 1200 -70
Ex Bemut
E36 323 sedan -96, E30 318is-M50b25, e36 M3 -94, e32 735iA, e34 525iA -94, e46 320d M-sport ll -02, e36 328 coupe -98,
e36 328 touring -95
Ja sellainen juttu että kannattaa pyytää lastuttajaa ohittamaan tuo maf kokonaan, kestää laittaa syötöt "tappiin" 1,4 ahdoilla ilman kummoista savutusta jolloin se ilmamassan mittaus on ihan turha. Kytkin ei pidä kyllä enään tässä kohdassa muutakun hetken aikaa uutena. Pienet suuttimet siis rajoittaa menoa. Kärkikuppeja sais maailmalta, niillä tehojen nosto onnistuu taas seuraavalle pykälälle.
Kattelin nettiautossa yhtä -03 320d:tä, johon oli laitettu kuulema merkkiliikkeessä eko-ohjelma. Pitäisi pienentää kulutusta ja lisätä vääntöä, niinhän kaikki virittäjätkin mainostaa.
Mutta onko jollakin tarkempaa tietoa tosta ohjelmasta?
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
MAF:in kartassa maffin arvoja voi nostaa 900mg --> 950mg. Vakiosuuttimet antaa sen verran ruokaa että saa kytkimen luistamaan niilläkin. 65mg suuttimien maksimisyöttö ja lisää saa duraatiota lisäämällä. vakiona maksimi syöttö 50mg luokkaa. MAF mittauksen ohitus voi olla järkevää suurempia tehoja haettaessa, mutta saattaa tuoda pientä turbolagia, sillä ECU lukee aina MAF arvon ennen MAP:ia.
Kulutuksen väheneminen = tehon/väännön nousu on urbaania legendaa. Kulutusta saa himenan pienennettyä vakio-ohjelmassa hienosäätämällä ruiskutuksen aloitusta eri kierrosluvuilla.
Suuttimia saa paria eri merkkiä +50% syötön nousulla. Firad HF 748 ja DLLA145P748 +50%. Bosiolta mallilla BLLA 145 P 748
Last edited by JoonasT; 24-07-2014, 15:53.
Reason: typo
- Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
- INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
- NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
- SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)
Comment