Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 perse ääntää!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirius18
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 137

    #16
    Mun entinen auto ei minulla useamman vuoden ollessaan saanut sikaa yhtään, täysin normaalikäyttö oli kyseessä. Ymmärtäisin repeämät jos sillä olisi kahva auki ajettu jatkuvasti mutta kun ei....

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #17
      jos perse ääntää niin kannattaa muuttaa hiukan ruokavaliota terveellisemmäksi

      Asiaan... kyllä se varmaan hitsata kannattais... ei se varmaan nytten niin iso/kallis homma ole? aikaa kyllä voi "hiukan" kulua kun noi pultit tuppaa istumaan aika hyvin kiinni, ite kun vaihdoin vasemman takatukivarren niin sain tuhottua yhen lenkki avaimen ja yhen jatkovarren... tuntuu noi pultit melkeen katkeavan mielummin kuin irtoavan ::think
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #18
        oho tuli vahingossa kahteen kertaan :S
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • puhvc
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 73
          • Oulu

          #19
          jepjep, no pitänee kokeilla hitsata tai jotenki värkätä.. eihän toi nyt varmaa nii iso homma oo, kunhan vaa sit saiski ne kulmat oikee, varsinki ku on madallettu

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #20
            Piti käydä omastakin kattomassa et miltä näyttää ja onneksi kaikki näytti hyvältä.
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #21
              Originally posted by puhvc View Post
              jepjep, no pitänee kokeilla hitsata tai jotenki värkätä.. eihän toi nyt varmaa nii iso homma oo, kunhan vaa sit saiski ne kulmat oikee, varsinki ku on madallettu
              Ja sehän tarvii hitsata myös yläpuolelta eli taka luukun puolelle joutuu tekeen pienen hitsaus luukun.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • puhvc
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 73
                • Oulu

                #22
                jeps niihän tuo näytti ku kattelin, vaa pitää lyyä vaik sit massaa tj siihe päälle nii ei jää tökerön näköseksi!:think

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by puhvc View Post
                  jeps niihän tuo näytti ku kattelin, vaa pitää lyyä vaik sit massaa tj siihe päälle nii ei jää tökerön näköseksi!:think
                  Juuri näin...

                  Comment

                  • Tomppa80
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2088
                    • Raahe

                    #24
                    Juuri tämmöisien asioiden takia yritän välttää alle 30v vanhojen bemareiden ostoa. Ovathan ne erittäin hienoja ja hyviä ajaa, mutta liikaa kalliita vikoja
                    Mercedes Benz E -07
                    BMW 523i -96
                    Volvo v70t5 -99
                    Harley Davidson Electra Glide -00
                    Solifer SM -75

                    Comment

                    • puhvc
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 73
                      • Oulu

                      #25
                      juup, perä hitsattu!

                      yläpuolelta porasin isolla poranterällä reijän ja siitä eka puikolla hitsasin niitte tehtaan "saumojen" kohille, eli just oikeesee paikkaa sai kohistettua sen ku siin oli semmoset löntit jotka uppos koloo, sitte mikillä päälle sinne taaemmas. Alas tein vahviste levyn siihe välii ja puikolla kii ja sit ne ohuet pellit mikillä siihe vieree. massaa älyttömänä päälle ja tuli niinku ei ois mitää vikaa ollutkaa, ja varmasti on lujemmasti ku tehtaan jäljilt

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Hyvä homma kun tuli kuntoon. Mikä on vuosimalli, malli ja paljonko ajettu tuola sinun E46:lla? Näitä periä on vissiin revennyt jo aika pienillä ajokilometreillä
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • puhvc
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 73
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by -PT- View Post
                          Hyvä homma kun tuli kuntoon. Mikä on vuosimalli, malli ja paljonko ajettu tuola sinun E46:lla? Näitä periä on vissiin revennyt jo aika pienillä ajokilometreillä

                          vm 99 318i ajettu jtn 240000 paikkeilla

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #28
                            Rakennetta on parannettu -00 vuoden aikana, olikohan ny niin että se pala on sillon hitsattu kiinni myös sivusta, pitäis kestää paremmin, tiedä sitten.

                            Oon luullu että tää repeeminen olis vaan kutos koneisten ongelma mutta näköjään kaikista repee.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Pred
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 442
                              • E-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Rakennetta on parannettu -00 vuoden aikana, olikohan ny niin että se pala on sillon hitsattu kiinni myös sivusta, pitäis kestää paremmin, tiedä sitten.

                              Oon luullu että tää repeeminen olis vaan kutos koneisten ongelma mutta näköjään kaikista repee.
                              Koskeekohan tämä ongelma myös touring malleja?
                              Tesla Model 3 Performance
                              EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                              EX: VW Touran 2.0 TDI
                              EX: VW R6 Polo GTI
                              EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                              EX: BMW E91 325dA M-sport
                              EX: BMW E46 320d touring M-sport
                              EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                              EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                              EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                              EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                              Comment

                              • -PT-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 580
                                • Rovaniemi

                                #30
                                No niin. Käytin tuota omaa koslaa nosturin päällä. Apurungon puslat oli kunnossa kuten myös perämurikan kannatin puslat. Rättinivel oli hyvässä kunnossa. Välyksiä löytyi laatikon, kardaanin ja perän välillä. Tuo tumpsahdus ääni taitaa johtua juuri noista välyksien summasta. Suurin välys oli perämurikassa. Perä ei pidä mitään ylimääräistä meteliä ajossa. Ei ole vissiin syytä huoleen, että olis perä menossa?
                                Peugeot 407 HDi 136 -04
                                Ex: E46 320i -00
                                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎