Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sturbi
    replied
    Mitä mieltä ootte mahtaako tuo slip ring vai mikskä sitä sanotaan rikki, kun korjaamolla paikansi että vika on siinä, mut bägi valo ei oo nyt tullu takasi, ajettu kuittaamisen jälkeen ~500km.. Ja oli ollu ennen tota kuittaamista ratti irti ja liittimet putsasin. Et olisko ollu noissa liittimissä vaan jottai? :think

    Ja onko tuolla merkkikorjaamolla joku "ostovelvollisuus", kun tilasivat sinne uuden tollasen slip ringin? Jossei vika nyt ollukkaa itse osassa niin turha kait sitä vaihtaa?

    Leave a comment:


  • dolby
    replied
    Jos tosissaan olit niin "polttimon" irrotuksella ei pitkälle pötkitä kun sen valon pitää syttyä kun virrat laitetaan päälle. Minusta tuntuu että vika on matkustajan penkissä vaikka driveria antaakin, matto tai johdoissa häikkää. Kokeile ropata penkin alla olevat johtojen liittimet irti ja takaisin paikalleen?

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Joo, aukes.. oli toi torxit hapettuneet ilmeisesti kiinni kun ei meinannu millään aueta. Nyt on slipring vaihdettu ja vikakin katosi siinä samalla. JES!
    Ja komento takaisin.. Niin siellä taas palaa iloisesti tuo joulun punainen valo. Voi ny...
    Taas antaa kuskin airbag vikaa eli onkohan se ny sitten koko airbag jostain syystä muka rikki. Ei tässä muuten mitään hätää, mut tarvis leimalla käydä tän viikon aikana tai loppuu ajo.

    Vinkkejä? Revinkö vaan polttimon irti ja toivon että katsastusmies ei sen enempää ihmettele.. vai saako jotekin muuten ohitettua.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Bägin irroitus: KLIK. Ratin irroitus: KLIK.

    Ratin ison pultin momentti 33 32 1AZ: KLIK eli 62,5 Nm. Siinä saa olla kaveri apuna. Airbägin TX30 pulteissa taisi olla 2 Nm, eli lienevät hapettuneet kiinni?
    Joo, aukes.. oli toi torxit hapettuneet ilmeisesti kiinni kun ei meinannu millään aueta. Nyt on slipring vaihdettu ja vikakin katosi siinä samalla. JES!

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Bägin irroitus: KLIK. Ratin irroitus: KLIK.

    Ratin ison pultin momentti 33 32 1AZ: KLIK eli 62,5 Nm. Siinä saa olla kaveri apuna. Airbägin TX30 pulteissa taisi olla 2 Nm, eli lienevät hapettuneet kiinni?

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Millä ihmeellä tästä p...laitoksesta saa ratin irti? Kohta alkaa hermo kiristyyn.
    Ratti tämän kuvan mukainen:
    Kuva

    Ratin takaa löytyy kyllä 2 torx ruuvia, mutta ne ei liiku mihinkään suuntaan. Kahden miehen punnerruksetkaan ei auttaneet.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Ei kai viiksien johdotus mene slip ringin läpi? Ennemminkin BC-napin johto poikki (liki tyyppvika, kait sulla on vilkunviiksen päässä BC-nappi?), hanki joko käytetty viiksi tai korjaa tämän mukaan: KLIK.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Jaa.. älä ny
    Joo oli huonosti kysytty.. mut mikähän mahtaa tuon osan nimi olla kun alkaa etsimään.
    Vahvasti näyttää vika olevan siinä, nyt scanneri näytti myös että "vilkun vipu olis oikosulussa" vikaa tässä ei ole ollut, mutta varmaan johtunee tuosta.
    Kosketinrulla/kierrejohdin.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Jaa.. älä ny
    Joo oli huonosti kysytty.. mut mikähän mahtaa tuon osan nimi olla kun alkaa etsimään.
    Vahvasti näyttää vika olevan siinä, nyt scanneri näytti myös että "vilkun vipu olis oikosulussa" vikaa tässä ei ole ollut, mutta varmaan johtunee tuosta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Suuri kiitos!
    Löytyyköhän tuota osaa kuinka ja mistä :think Uskaltaako käytettyä ottaa... saattaa olla sama vika päällä.
    Uskaltaa ostaa käytetyn(ei ole varsinaisesti kulutusosa tässä kohtaa/rikkuu väärn asennuksesta) ja varsinkin jos sen ostaa takuupurkaamosta:

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Suuri kiitos!
    Löytyyköhän tuota osaa kuinka ja mistä
    Bmw-osia löytyy bmw-liikkeestä, joko marmori tai kl-varaosat, merteil, schmiedmann.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Suuri kiitos!
    Löytyyköhän tuota osaa kuinka ja mistä :think Uskaltaako käytettyä ottaa... saattaa olla sama vika päällä.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Totta. Jos rattinapit pätkii, niin siinä tapauksessa liukurengas/jousi on varmaan todennäköisempi syyllinen.

    Osa 3 tuolta: .

    DIY-ohjetta tuolta: KLIK. Kuvissa on uudempi sporttiratti, aibägin irroitus voi olla pikkuisen erilainen. Oliko siellä peräti ruuvit takana? Uudemmassa on vaan reiät joista tuikataa ruuvimeisselit ja väännetään lukitusjousia auki, se operaatio vaatiin neljä kättä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    ...vai olisiko kosketinrulla/spiraali tiensä päässä, varsinkin jos kerran ratin napitkaan ei toimi kunnolla?
    Itse airbagin vioittuminen on todella harvinaista suhteessa spiraalivikoihin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎