Mitä mieltä ootte mahtaako tuo slip ring vai mikskä sitä sanotaan rikki, kun korjaamolla paikansi että vika on siinä, mut bägi valo ei oo nyt tullu takasi, ajettu kuittaamisen jälkeen ~500km.. Ja oli ollu ennen tota kuittaamista ratti irti ja liittimet putsasin. Et olisko ollu noissa liittimissä vaan jottai? :think
Ja onko tuolla merkkikorjaamolla joku "ostovelvollisuus", kun tilasivat sinne uuden tollasen slip ringin? Jossei vika nyt ollukkaa itse osassa niin turha kait sitä vaihtaa?
Jos tosissaan olit niin "polttimon" irrotuksella ei pitkälle pötkitä kun sen valon pitää syttyä kun virrat laitetaan päälle. Minusta tuntuu että vika on matkustajan penkissä vaikka driveria antaakin, matto tai johdoissa häikkää. Kokeile ropata penkin alla olevat johtojen liittimet irti ja takaisin paikalleen?
Joo, aukes.. oli toi torxit hapettuneet ilmeisesti kiinni kun ei meinannu millään aueta. Nyt on slipring vaihdettu ja vikakin katosi siinä samalla. JES!
Ja komento takaisin.. Niin siellä taas palaa iloisesti tuo joulun punainen valo. Voi ny...
Taas antaa kuskin airbag vikaa eli onkohan se ny sitten koko airbag jostain syystä muka rikki. Ei tässä muuten mitään hätää, mut tarvis leimalla käydä tän viikon aikana tai loppuu ajo.
Vinkkejä? Revinkö vaan polttimon irti ja toivon että katsastusmies ei sen enempää ihmettele.. vai saako jotekin muuten ohitettua.
Ratin ison pultin momentti 33 32 1AZ: KLIK eli 62,5 Nm. Siinä saa olla kaveri apuna. Airbägin TX30 pulteissa taisi olla 2 Nm, eli lienevät hapettuneet kiinni?
Joo, aukes.. oli toi torxit hapettuneet ilmeisesti kiinni kun ei meinannu millään aueta. Nyt on slipring vaihdettu ja vikakin katosi siinä samalla. JES!
Ratin ison pultin momentti 33 32 1AZ: KLIK eli 62,5 Nm. Siinä saa olla kaveri apuna. Airbägin TX30 pulteissa taisi olla 2 Nm, eli lienevät hapettuneet kiinni?
Ei kai viiksien johdotus mene slip ringin läpi? Ennemminkin BC-napin johto poikki (liki tyyppvika, kait sulla on vilkunviiksen päässä BC-nappi?), hanki joko käytetty viiksi tai korjaa tämän mukaan: KLIK.
Jaa.. älä ny
Joo oli huonosti kysytty.. mut mikähän mahtaa tuon osan nimi olla kun alkaa etsimään.
Vahvasti näyttää vika olevan siinä, nyt scanneri näytti myös että "vilkun vipu olis oikosulussa" vikaa tässä ei ole ollut, mutta varmaan johtunee tuosta.
Jaa.. älä ny
Joo oli huonosti kysytty.. mut mikähän mahtaa tuon osan nimi olla kun alkaa etsimään.
Vahvasti näyttää vika olevan siinä, nyt scanneri näytti myös että "vilkun vipu olis oikosulussa" vikaa tässä ei ole ollut, mutta varmaan johtunee tuosta.
Totta. Jos rattinapit pätkii, niin siinä tapauksessa liukurengas/jousi on varmaan todennäköisempi syyllinen.
Osa 3 tuolta: .
DIY-ohjetta tuolta: KLIK. Kuvissa on uudempi sporttiratti, aibägin irroitus voi olla pikkuisen erilainen. Oliko siellä peräti ruuvit takana? Uudemmassa on vaan reiät joista tuikataa ruuvimeisselit ja väännetään lukitusjousia auki, se operaatio vaatiin neljä kättä.
...vai olisiko kosketinrulla/spiraali tiensä päässä, varsinkin jos kerran ratin napitkaan ei toimi kunnolla?
Itse airbagin vioittuminen on todella harvinaista suhteessa spiraalivikoihin.
Leave a comment: