E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nuke
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Empä ny tiiä, voihan tuon koodata ncs:llä poiskin koko maton, jollon tekee saman kun tuo diodikötöstys. Onko se ncs-koodauskin laitonta?

    Jos on niin voisit pistää linkkiä johonkin lakiin tai asetukseen sillä kukaan ei tähän mennessä ole osannut sellaista osoittaa.
    Tästä olisi hyvä saada faktaa

    Leave a comment:


  • Nuke
    replied
    Originally posted by 5/5 View Post
    Mulla oli kanssa vänkärin puolen matto rikki ja tein siihen kahesta vastuksesta ja diodista sen simulointi jutun, ja sillä sammu valo
    Mikä järki sanoo toimimaan näin? Jos kolaroit tai myyt auton eteenpäin tuollaisena niin onnea vaan. Että heti se tunnistinmatto vaihtoon!

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Empä ny tiiä, voihan tuon koodata ncs:llä poiskin koko maton, jollon tekee saman kun tuo diodikötöstys. Onko se ncs-koodauskin laitonta?

    Jos on niin voisit pistää linkkiä johonkin lakiin tai asetukseen sillä kukaan ei tähän mennessä ole osannut sellaista osoittaa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Laittomia virityksiä.

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Last edited by 5/5; 10-03-2013, 14:51.

    Leave a comment:


  • Nuke
    replied
    Noni, tänää tuli jumpattua airbag-hilppeiden kanssa... Vaihtoon meni tunnistinmatto ja kuskin turvavyönkiristimen piuha + kiristin.
    Inpalla nollaus ja valo sammu. Melkonen projekti.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En bypassista tiedä mutta oletan olevan jotain laittomuuksiin viittaavaa joten ensin kuntoon se. Belt tensioner eli vyöpanos mahdollisesti rikki, näitä on ollut. Tarkasta kuitenkin liittimet läpi, ja varsinkin se panoksen puoleinen liitin, että siinä on varmasti lukitusklipsi paikallaan ja pohjassa. Yhdestä nelikutosesta oli tuo irronnut, ja vaikka liitin oli kiinni, ei saanut kontaktia, ja näinollen herjaili tuota.
    Meitsillä

    Lukitusklipsi oli irronnut liittimestä kuskin penkin alle ja vaikka liitin oli "pohjassa" ei saanut tarpeeksi kontaktia. Eli aika tarkka on kontaktin suhteen.
    Se lukitusklipsi on sitten helvetin pieni, vaikea huomata jos se liittimestä puuttuu.

    Leave a comment:


  • ollitepa
    replied
    E: laitoin vihdoin sen kiristäjän tilaukseen.[/QUOTE]

    Meikäläisellä (E46-2003) oli vastaavaa vikaa kiristimen kanssa. Uusi orkkisjohto Käyttöautosta muistaakseni jotain 15e ja sillä vika poistui. Uudelta se vanhakin johto näytti mutta kuitenkin jotain kontaktihäiriötä esiintyi.

    Melkein kokeilisin uutta johtoa ennenkö vaihdat koko kiristimen, vaikka vaihtaisitkin niin onpa valmiiksi uusi johto.

    Leave a comment:


  • gei
    replied
    -----
    Last edited by gei; 23-04-2013, 17:07.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by gei View Post
    noniin sainkin tutulta purkuautosta ton tunnistinmaton edullisesti, eipä ollu iso homma vaihtaa se suoraan. Patentit pois välistä ja ei sitä vikakoodia enää.

    Mutta nyt pitäisi se turvavyönkiristin saada. Johdot näyttävät ihan hyviltä ja liittimet tiukoilta, mistä sieltä pitäisi löytää vika?

    Ei tommonen 90e nyt ehkä budjettia kaada, mutta lähtisikö se vikakoodi uuden asentamisella varmasti?
    Eihän nyt täysin varma voi koskaan olla, mut jos johdot on ehjät ja liittimet tiukat, niin sinne kiristinpanokseenhan se viittaisi. Onko vikakoodit kuitattu remontin jälkeen? Jos sulla on komponentteja irti ja virrat päällä, niin saat kaikenlaisia herjoja.
    Last edited by Skarpa; 06-02-2013, 14:57.

    Leave a comment:


  • gei
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei nuo kiristimet yleensä rikki ole, useimmiten se vika on johdotuksissa. Nuo rahat voi käyttää siihen ehjään tunnistinmattoon.
    noniin sainkin tutulta purkuautosta ton tunnistinmaton edullisesti, eipä ollu iso homma vaihtaa se suoraan. Patentit pois välistä ja ei sitä vikakoodia enää.

    Mutta nyt pitäisi se turvavyönkiristin saada. Johdot näyttävät ihan hyviltä ja liittimet tiukoilta, mistä sieltä pitäisi löytää vika?

    Ei tommonen 90e nyt ehkä budjettia kaada, mutta lähtisikö se vikakoodi uuden asentamisella varmasti?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by gei View Post
    mutku liikkeessä suositeltiin...
    Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

    Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?
    http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29746503
    Ei nuo kiristimet yleensä rikki ole, useimmiten se vika on johdotuksissa. Nuo rahat voi käyttää siihen ehjään tunnistinmattoon.

    Leave a comment:


  • gei
    replied
    mutku liikkeessä suositeltiin...
    Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

    Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?

    Leave a comment:


  • gei
    replied
    mutku liikkeessä suositeltiin...
    Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

    Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?
    http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29746503
    Last edited by gei; 31-01-2013, 18:52.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by gei View Post
    Moi, elikkäs airbagvalo palaa.
    Aluksi antoi vikakoodin matkustajan penkkiin, tein liittimeen sen "bypass" tempun. Vikakoodi nollautu, mutta valo palaa edelleen ja nyt antaa vikakoodiksi :
    03 Belt tensioner, front passanger.

    Mistäs aloitetaan?
    En bypassista tiedä mutta oletan olevan jotain laittomuuksiin viittaavaa joten ensin kuntoon se. Belt tensioner eli vyöpanos mahdollisesti rikki, näitä on ollut. Tarkasta kuitenkin liittimet läpi, ja varsinkin se panoksen puoleinen liitin, että siinä on varmasti lukitusklipsi paikallaan ja pohjassa. Yhdestä nelikutosesta oli tuo irronnut, ja vaikka liitin oli kiinni, ei saanut kontaktia, ja näinollen herjaili tuota.

    Leave a comment:

Working...
X