Mahtavaa, kiitoksia!
Täytynee viikonloppuna perehtyä ratin anatomiaan ja käydä liittimet läpi.
Hyvä syy samalla tsekata myös radion-ohjaimet kun nekin toimii vähän miten sattuu
Ratin airbägin liittimet tarkasteluun, jos näyttävät olevan vailla oksidaatiota eikä irroituksen jälkeen viat häviä niin bägi vaihtoon, käytettynä löytyy varmasti.
Syytä ottaa miinuskarva akusta irti (eikä sitten lyödä konttia kiinni tai varmistetaan ensin että mekaaninen kontin lukko toimii).
Seat occupancy detector voi olla joko liitin (liki tyyppivika, edullinen vaihtaa jos tämä) tai itse tunnistinmatto (työläs mutta tehtävissä), DIY täältä: KLIK.
Sigun auto valittaa side airbag front left koodia. Onko vinkkejä antaa mitkä kaikki liittimet kannattaisi käydä läpi ja minkälaisia arvoja noista pitäisi tulla? Kuuluuko tuo sivutörmäys tunnistin samaan piiriin vai antaako se omaa koodia jos siellä on hapettumaa tms. Paljon on tullut searchia käytettyä mutta ei tunnu nämä oven bägin ongelmat niin yleisiä olevan.:think
Vm 2001 330i E46 sedan ja airbagin valo on palanut silloin tällöin. Välillä ollut pidempiäkin aikoja sammuneena. Lähtökohtaisesti olen epäillyt tunnistinmattoa, kun se valo on yleensä apuskin paikalle istumisen/nousemisen seurauksena syttynyt/sammunut.
BMW:ltä tuli kirje että E46-mallit on kutsuttu airbagmoduulin vaihtoon.
Ajoin sinne merkkivalot sammuneena mutta takas huollosta lähdin airbagin valo palavana.
Nyt se on ehkä kerran käyny nopeesti pois päältä, mutta muuten "huollon" jälkeen palanut kokoajan.
Mulla on aika sinne perjantaina, mutta mitäs mieltä muut on?
Jännä että se merkkivalo on nyt just "huollon" jälkeen jäänyt palamaan vaikka aikaisemmin se kyllä sammui yleensä.
Mitä Vaasan käyttöauto veloittaa jos ne vaihtaa sen tunnistematon?
En tiedä velottaako ne tuosta lukemisesta jotain, mutta kerroin kyllä että valo jäänyt nimenomaan niiden huollon jälkeen palamaan.
E: Vastataan itselle. Vikakoodi tuli apukuskin tunnistinmatosta. Matto 150€ ja työ 250€.
auttakaas tyhmää ja ensikertalaista. airbagin merkkivalo loistaa ku naantalin aurinko. menin viisaana irroittamaan vänkärin penkin alle entisen omistajan toimesta asennetun moduulin, joka ilmeisesti huijaa järjestelmää ja korvaa rikkoutuneen tunnistematon ( http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/971267 ) ja liitin penkin tunnistematolta tulevat johot irrotetun mutikan tilalle. airbakin vikavalo syttyi kun laitoin auton käyntiin, joten ei muutako moduuli takasin paikolleen ja uudelleen testaus, bägin valo jatkaa kirkasta loistoaan. elikkä kysymys kuuluu että pitääkö autosta käydä vikakoodinlukijalalla kuittaamasa merkkivalo pois päältä? niin ja missä hintahaarukoissa koodin lukuhommat pyörii.
En ota tuohon tunnistinmattoon/sen ohittamiseen mitään kantaa, mutta jos bägin moduulissa on vikakoodeja tallennettuna, jää valo palamaan vaikka kaikki olisikin nyt "OK". Nollausta siis vaatii.
Katso oman paikkakuntasi vikakoodinlukutopic, niin eiköhän sieltä löydy foorumilainen joka sulle tuon nollaa.
auttakaas tyhmää ja ensikertalaista. airbagin merkkivalo loistaa ku naantalin aurinko. menin viisaana irroittamaan vänkärin penkin alle entisen omistajan toimesta asennetun moduulin, joka ilmeisesti huijaa järjestelmää ja korvaa rikkoutuneen tunnistematon ( http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/971267 ) ja liitin penkin tunnistematolta tulevat johot irrotetun mutikan tilalle. airbakin vikavalo syttyi kun laitoin auton käyntiin, joten ei muutako moduuli takasin paikolleen ja uudelleen testaus, bägin valo jatkaa kirkasta loistoaan. elikkä kysymys kuuluu että pitääkö autosta käydä vikakoodinlukijalalla kuittaamasa merkkivalo pois päältä? niin ja missä hintahaarukoissa koodin lukuhommat pyörii.
Suurella todennäköisyydellä tunnistinmatto, omassa alkoi samalla tavalla oireet. Silloin tällöin välähteli ja lopuksi se jää palamaan. Schmiedmannilla matto 113e ja risat, suurinpiirtein saman taisin maksaa omastakin merkkiliikkeessä kun vähän tinkasi hintaa.
Näillä ohjeilla onnistuu myös sporttipenkkiin tuon tunnistinmaton vaihto, ei ole paha rasti.
Kannattaa toki seurata tilannetta, kokeilla et liitin kiinni, johdot ehjät jne.. Ja toki vikakoodinluku jos/kun valo jää lopullisesti palamaan.
Asia harvinaisen selvä Kauankos sulla kesti siihen pisteeseen että rupes sitten kokoaika palamaan?
Eli mulla on tommonen -02 e46 jossa on sporttipenkit.
Kun repsikka tulee istuun kyytiin ja laitan auton käyntiin niin arbaginmerkkivalo jää palamaanhetkeksi (10-20sec) jonka jälkeen sammuu. Eikä syty ajossa enään misäänkohti palamaan? Osaakohan kukaan sanoa onko liittimissä vai penkintunnistematossa vikaa?
Paljonkos muuten tuolle tunnistinmatolle on hintaa?
Suurella todennäköisyydellä tunnistinmatto, omassa alkoi samalla tavalla oireet. Silloin tällöin välähteli ja lopuksi se jää palamaan. Schmiedmannilla matto 113e ja risat, suurinpiirtein saman taisin maksaa omastakin merkkiliikkeessä kun vähän tinkasi hintaa.
Näillä ohjeilla onnistuu myös sporttipenkkiin tuon tunnistinmaton vaihto, ei ole paha rasti.
Kannattaa toki seurata tilannetta, kokeilla et liitin kiinni, johdot ehjät jne.. Ja toki vikakoodinluku jos/kun valo jää lopullisesti palamaan.
Eli mulla on tommonen -02 e46 jossa on sporttipenkit.
Kun repsikka tulee istuun kyytiin ja laitan auton käyntiin niin arbaginmerkkivalo jää palamaanhetkeksi (10-20sec) jonka jälkeen sammuu. Eikä syty ajossa enään misäänkohti palamaan? Osaakohan kukaan sanoa onko liittimissä vai penkintunnistematossa vikaa?
Paljonkos muuten tuolle tunnistinmatolle on hintaa?
Leave a comment: