Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Dbimmeri
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 58

    E46 airbagin valo palaa.

    Eli bagin valo palaa ja välillä sammuu ajon aikana...Katsottiin kaapelilla ja ilmotti vikakoodin "repsikan istuin" tms.. Availin kaikki liittimet penkin alta (miinus kaapeli irroitettuna) ja laitoin takaisin mutta valo palaa edelleen...
    Missä vika? Kuulemma tyyppivika E46 korisissa?:think
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by 330Dbimmeri View Post
    Eli bagin valo palaa ja välillä sammuu ajon aikana...Katsottiin kaapelilla ja ilmotti vikakoodin "repsikan istuin" tms.. Availin kaikki liittimet penkin alta (miinus kaapeli irroitettuna) ja laitoin takaisin mutta valo palaa edelleen...
    Missä vika? Kuulemma tyyppivika E46 korisissa?:think
    Siellähän menee piuhat istuinlämmittimelle sekä tunnistematolle.(mikäli sähkösäätöinen penkki, niin myös moottoreille)
    Eli pelkääjänpuolen tunnistematto ei ota kontaktia järjestelmään.
    Onko kuitattu testerillä liittimien irroittelun jälkeen?
    Mikäli kuittaamalla ei lakkaa palamasta, niin tunnistematto on sökö
    Penkin istuinosan purkamalla saa maton näkyville.

    Comment

    • jambbe
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 13

      #3
      Helpoiten pääset ku ajat auton laakkosen huoltoon...hommassa menee vajaa puoltuntia ja maksaaki vaan sen n.200 eskoo..... Eli halpaa ku makkara

      Comment

      • 330Dbimmeri
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 58

        #4
        ei oo penkinlämmittimiä ja penkki ei säädy sähköllä. Ei oo viä kuitattu testerillä mutta jos se matto on sökö niin vien sen kyl sit korjaamolle.

        olisko huono idea laittaa vähä crc.tä tms. liittimin ennen kun kuittaa sen koodin?

        Ja onko se ihan "normaali vika" että se bagin valo palaa vain joskus? Nyt kun laitoin liittimiä uudestaa kii ni se valo palaa kokoajan

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          Kuitata tuo pitää ennen ku sammuu. Itelläni tuon valon sytytti kuskin puolen turvavyön lukko, kake hoiti kuittauksen. no hetken päästä valo syttyi uudestaan. Vähän (lue AIKA REILUSTI) airsenson cleaneriä lukon sisään ja uudestaan kaken luo(yritin vanteita kaupata muttei perhana ostanu) kuittaamaan, eikä ole enää syttyny. Mutta miten toimia jos toi matto on sökö sitä mä en tiedä. Eikä kakekaan ostanu niitä vanteita
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

            #6
            ja uutta tietoa bägi valosta. Tänään ripustin peräkärryn auton perään, töpseli kiinni, sit autoon ja auto käyntiin ja kas niin saatiin bägi valo sytytettyä taas. Alkaa ottaan kaalin tuo valo.
            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by 330Dbimmeri View Post
              ei oo penkinlämmittimiä ja penkki ei säädy sähköllä. Ei oo viä kuitattu testerillä mutta jos se matto on sökö niin vien sen kyl sit korjaamolle.

              olisko huono idea laittaa vähä crc.tä tms. liittimin ennen kun kuittaa sen koodin?

              Ja onko se ihan "normaali vika" että se bagin valo palaa vain joskus? Nyt kun laitoin liittimiä uudestaa kii ni se valo palaa kokoajan
              Jos se bagin valo palaa silloin tällöin voi vika olla ainoastaan apukuskin istuintunnistimessa tai ko.tunnistimen liittimessä.

              Kaimann: Tinaa pankin alapuoliset piuhat kiinni niin pääset ko.ongelmasta.

              Comment

              • 330Dbimmeri
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 58

                #8
                jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...

                Comment

                • Tomppa123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1980
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                  jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...
                  Ostat käytettynä niin ei paljon maksa, samalla säästyy räpellyksiltä..:think

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                    jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...
                    Ruotsinpoikien foorumilta löytyy kyllä ohjeet, jossa tunnistinmatto "korvataan" muistaakseni vastuksella, konkalla ja diodilla. Omaan käyttöautoon tuota modia voisin harkitakin, myytävään autoon ei voi suositella kenellekään.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                      jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...
                      Onko pari sataa sitten kauhea raha kun sen saa helposti tuhlattua baariin yhdessä illassa. Kalliimmaksi se sitten käy kun tutkijalautakunta selvittää kuka sen bägijärjestelmän on modannut ja pääset korvaamaan mahdollisesti jonkun kuoleman aiheuttaman bägin laukeamattomuuden. Koska sehän selvitetään sitten kolarin jälkeen jos ei ole bägi lauennut.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                        jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...
                        Nimittäin...nythän tämän modauksen "artisti" tulevaisuudessa löytyy tämän keskustelun kautta kun vakuutustarkastaja/yhtiö hakee maksumiestä jonkun huono-onnisen apukuskin kuntoutukseen....

                        Comment

                        • stokenator
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 46
                          • Porvoo

                          #13
                          Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                          jos sais jostian tietää sen tunnistin maton resistanssin nii sen vois sillata vastuksella ja auto luulis että siinä istuis aina joku:think Ei oikenn innosta upottaa tohon enää kauheita rahoja kun auto pitäis myydä...
                          Itsellä anto kans vänkärinpuolen tunnistinmaton vikakoodia, jota sitte laakkosella tutkailtiin ihan muutamaan otteeseen enneku vika löyty.
                          Selvis, että saksassa olivat "ohittaneet" tunnistinmaton jollai ohjelmamuutoksella (en tiiä tarkkaan).

                          Valon sammumiseen tarvitsi itsellä ohjainyksikön vaihdon ja ohjelmoinnin.
                          Tunnistinmatto ei ole käytössä tälläkään hetkellä, vaan auto luulee vänkärin paikalla aina jonkun istuvan. Eli aina kun airbagit laukeaa, laukeaa ne automaattisesti myös vänkärin puolella, vaikkei siellä olisi edes matkustajaa (näin ainakin uskalsivat väittää). Auto oli huollossa Espoon Laakkosella. Auto e46 320d -99
                          E46 320d -99

                          Comment

                          • 330Dbimmeri
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 58

                            #14
                            Juuri tuota hommaa yritin hakee mitä Stokenator selvitti. Jos yksin karauttaa mettään nii ainakin palomiesten kannalta on paljon turvallisempaa kiskoo kuski pois autosta jos repsikan turvatyyny on jo lauennut

                            Comment

                            • puppezed
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 12

                              #15
                              Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                              Eli bagin valo palaa ja välillä sammuu ajon aikana...Katsottiin kaapelilla ja ilmotti vikakoodin "repsikan istuin" tms.. Availin kaikki liittimet penkin alta (miinus kaapeli irroitettuna) ja laitoin takaisin mutta valo palaa edelleen...
                              Missä vika? Kuulemma tyyppivika E46 korisissa?:think
                              Itsellä sama vika vm02 320d Touringissa. Tuli todettua siten, että kun kaveri istahtaa repsikan paikalle, niin valo syttyy. Kaveri nousee pois, niin n 10s kuluttua valo sammuu.

                              Virtojen päällelaittamisen jälkeen airbag valo palaa n 5s. Ilmeisesti tämäkin kertoo jostain probleemasta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎