Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 airbagin valo palaa.
Collapse
X
-
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
-
-
Eli ongelma on yhä edelleen todellinen. Penkin alle tulee kokonaiset 2(kaksi) johtoa. Johdot ja liitokset olen tutkinut tarkkaan eikä mitään murtumia löydy.
Mutta mitä löytyy tuolta kiristinpanoksen "liitoksesta"? Eli kun piuhat menee sellaisen keltaisen muovilätyskän läpi sinne patruunalle?? Keltaisesta muovilätyskästä löytyy joku käämi ja 3(kolme) liitosta,eli yksi puiha käämiin ja siit ilmeisesti sinne panokselle ja toinen piuha ilmeisesti suoraan panokselle.Kyseessä siis osan numero 2 alaosassa oleva judanssi KLIK. Tuo osa johon panos ja piuhat tulee on jotain seos metallia"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTäällä samaa ongelmaa. Airbagin valo syttyi tänä aamuna, autona 318 e46 ja penkissä sähköinen ristiselän säätö mutta ei lämmitystä tai muita sähköhommia. Pitääkö penkki ottaa kokonaan pois vai miten nuo johdot saa esille?"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostOnko tuo yleensä vänkärin penkin alla tuo vika, vai pitääkö molemmat puolet käyttää auki?"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostOletteko tinanneet noita liitoksia? Auttaako mahdollisesti ongelmaan? Itse ajattelin tinata kaikki liitokset viikonloppuna ja sitten kokeilla kuitata valon. Nyt kun tuo valo palaa, tarkoittaako se sitä että bägi ei laukea kolaritilanteessa...?
Maksaa n.100€ ja vaihtotyö vie aikaa penkin mallista riippuen 1-3 tuntia.
Eli korjaus maksaa n.2-300€ ja verhoiluliikkeet osaa tuon maton vaihdon siististi (ja nopeasti) tehdä ja sitten nollaus huollossa.
Sport-penkeissä yleisempi vika kuin normaaleissa sillä tunnistinmatto "kelluu" siellä vapaana ja jos esim. polvella kovasti painaa niin matto voi mennä ryppyyn ja aiheuttaa sitten katkoksia virtapiireissä josta johtuen airbag-valo palaa.
Bägi luultavasti toimii mutta aina, matkustajasta riippumatta.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostOletteko tinanneet noita liitoksia? Auttaako mahdollisesti ongelmaan? Itse ajattelin tinata kaikki liitokset viikonloppuna ja sitten kokeilla kuitata valon. Nyt kun tuo valo palaa, tarkoittaako se sitä että bägi ei laukea kolaritilanteessa...?
Tunnistinmaton ongelmissa valo sammuu jossain kohdassa ja sen jälkeen lähtee molemmat etubagit vaikka apukuskina ei olisikaan ketään.
Eli silloin kun valo loistaa, ei bagien laukaisujärjestelmä voi aktivoitua ja silloin ne eivät myös laukea(tämä on 100% fakta).
Comment
-
-
Originally posted by soldia View PostKyllä vika on lähes aina tuo tunnistinmatto.
Maksaa n.100€ ja vaihtotyö vie aikaa penkin mallista riippuen 1-3 tuntia.
Eli korjaus maksaa n.2-300€ ja verhoiluliikkeet osaa tuon maton vaihdon siististi (ja nopeasti) tehdä ja sitten nollaus huollossa.
Sport-penkeissä yleisempi vika kuin normaaleissa sillä tunnistinmatto "kelluu" siellä vapaana ja jos esim. polvella kovasti painaa niin matto voi mennä ryppyyn ja aiheuttaa sitten katkoksia virtapiireissä josta johtuen airbag-valo palaa.
Bägi luultavasti toimii mutta aina, matkustajasta riippumatta.
Tilasin KL:ltä eilen e46:n tunnistematon, hintaa tulee matolle 125e+ p.kulut, asennus tietysti mukavan suolanen sit kans.
Olisko jostain saanu halvemmalla uuden maton?F16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostTilasin KL:ltä eilen e46:n tunnistematon, hintaa tulee matolle 125e+ p.kulut, asennus tietysti mukavan suolanen sit kans.
Olisko jostain saanu halvemmalla uuden maton?
Comment
-
-
Minkälainen homma on purkaa tuo apukuskin penkki autosta ja vaihtaa tunnistinmatto penkkiin? Ilmeisesti vikakoodin joutuu käydä nollauttamassa vielä erikseen. Penkissä on sähköinen ristiselän tuen säätö ja lämmitys, muuten pelaa käsisäätöisesti.
Outoa oli, että kun tunnistinmatto temppuili aikaisemmin, bagin valo paloi silloin tällöin jopa minuutteja kun penkkiin istui, mutta aina hävisi sitten itsekseen. Nyt ennen laturiremppaa kun jännite oli alhainen, syttyi bagin valo uudestaan vaikkei penkissä kukaan istunutkaan, eikä millään sammu enää. Testeri näyttää kuitenkin, että matossa se vika on. Saattoihan tuo valo syttyä alhaisen jännitteenkin takia tietysti.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostMinkälainen homma on purkaa tuo apukuskin penkki autosta ja vaihtaa tunnistinmatto penkkiin? Ilmeisesti vikakoodin joutuu käydä nollauttamassa vielä erikseen. Penkissä on sähköinen ristiselän tuen säätö ja lämmitys, muuten pelaa käsisäätöisesti.
Outoa oli, että kun tunnistinmatto temppuili aikaisemmin, bagin valo paloi silloin tällöin jopa minuutteja kun penkkiin istui, mutta aina hävisi sitten itsekseen. Nyt ennen laturiremppaa kun jännite oli alhainen, syttyi bagin valo uudestaan vaikkei penkissä kukaan istunutkaan, eikä millään sammu enää. Testeri näyttää kuitenkin, että matossa se vika on. Saattoihan tuo valo syttyä alhaisen jännitteenkin takia tietysti.
Itse tinailin täs joku aika sitten kuskinpenkin alta nuo liitokset, bägivalo pysyi poissa niin kauan kunnes vaimo kävi kaverinsa kanssa liikenteessä. Eli oma epäily alkaa kallistumaan tuohon tunnistemattoon. Tämä siitäkin syystä, koska tytön ollessa vielä alta vuoden ikäinen joutu emäntä vauhista välillä kurkottelemaan tuttia sun muuta kivaa tytölle, eli polvillaan oli siinä vänkärin penkissä"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Kaimann View PostItse tinailin täs joku aika sitten kuskinpenkin alta nuo liitokset, bägivalo pysyi poissa niin kauan kunnes vaimo kävi kaverinsa kanssa liikenteessä. Eli oma epäily alkaa kallistumaan tuohon tunnistemattoon.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostMutta mitä sieltä kuskin penkin alta tinailit? Kuskin istuimessahan ei sitä tunnistemattoa ole, vai onko meikäläistä taas harhaanjohdettu? Liittyykös nyt ne vöiden paukut kanssa tähän jotenkin, ja jos niin, oliko sulla jotain vikakoodia mistä tiesit käydä niiden kimppuun?"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
Comment