e46 paisuntasäiliö

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #61
    Orkkisosaa on GP:ltä tullut.

    Comment

    • Tiikeritapaus
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 2
      • Hämeenkyrö

      #62
      Bingo! Omasta alko kans kuseen kuukausi takaperin. ei oo ihan poskettomissa hinnoissa onneksi.

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2332
        • Espoo

        #63
        Saisikos täältä apuja, oma e46 työntää vedet pihalle paisarin pohjaan tulevan osan välistä( kuvassa osa 1 ? ) ja siis nimenomaan kun kone saa kierroksia niin tuota ohkaisempaa lähtöä yrittää paine työntää ulos, jolloin nestettä tulee sieltä tiivisteen välistä. Joutuuko tuon osan ostamaan koko kehyksen kanssa vai saako pelkästään sitä "tulppa" osaa erikseen? Muita keinoja miten tuon saisi loppumaan?

        Uusittua : letkut, vesipumppu, termari (Bmw orig) , paisari (Bmw orig) korkki (orig 2.0bar)

        Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	68.1 KB
ID:	4833649
        Last edited by toNmbbA; 13-01-2016, 19:57.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1888
          • Karjaa

          #64
          En tiedä auttaako tuohon hommaan, mutta kai olet uusinut myös paisarin korkin? Siihen kannattaa ilmeisesti bensakoneissakin laittaa dieselmallien 1,4 bar -versio vs. bensamalleissa normaalisti oleva 2 bar..
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2332
            • Espoo

            #65
            Originally posted by toNmbbA View Post
            Saisikos täältä apuja, oma e46 työntää vedet pihalle paisarin pohjaan tulevan osan välistä( kuvassa osa 1 ? ) ja siis nimenomaan kun kone saa kierroksia niin tuota ohkaisempaa lähtöä yrittää paine työntää ulos, jolloin nestettä tulee sieltä tiivisteen välistä. Joutuuko tuon osan ostamaan koko kehyksen kanssa vai saako pelkästään sitä "tulppa" osaa erikseen? Muita keinoja miten tuon saisi loppumaan?

            Uusittua : letkut, vesipumppu, termari (Bmw orig) , paisari (Bmw orig) korkki (orig 2.0bar)

            [ATTACH]135331[/ATTACH]
            Originally posted by Wespa View Post
            En tiedä auttaako tuohon hommaan, mutta kai olet uusinut myös paisarin korkin? Siihen kannattaa ilmeisesti bensakoneissakin laittaa dieselmallien 1,4 bar -versio vs. bensamalleissa normaalisti oleva 2 bar..
            Juu korkki myös uusittu, muokattu tuohon aikaisempaan viestiin.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2332
              • Espoo

              #66
              Nyt on itsestään asettunut,pari päivää vuoti sieltä välistä ja sit loppui.
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • vesq12
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 1
                • Finland

                #67
                Paisarin korkki 330xi

                Löytyiskös täältä apua/tietoa/kokemuksia?
                330xi e46 vm2003, M54B30 motilla.

                Alkanu tiputtelemaan kylmänä nesteitä juurikin tuon korkin kautta. Järjestelmä muuten tiivis ja käytön aikana ei vuotoa, mutta yön yli parkissa niin pientä lätäkköä alla??

                Tässä mallissa siis 2.0 bar korkki, ihmettelivät ääneen jopa autokeskuksessa onkohan oikea
                Jostain olen lukenut että näissä olis tehtaalla asennettu väärä ja 1.4 bar voisi olla tähänkin sopivampi???

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #68
                  Originally posted by vesq12 View Post
                  Löytyiskös täältä apua/tietoa/kokemuksia?
                  330xi e46 vm2003, M54B30 motilla.

                  Alkanu tiputtelemaan kylmänä nesteitä juurikin tuon korkin kautta. Järjestelmä muuten tiivis ja käytön aikana ei vuotoa, mutta yön yli parkissa niin pientä lätäkköä alla??

                  Tässä mallissa siis 2.0 bar korkki, ihmettelivät ääneen jopa autokeskuksessa onkohan oikea
                  Jostain olen lukenut että näissä olis tehtaalla asennettu väärä ja 1.4 bar voisi olla tähänkin sopivampi???
                  Tuskin se korkin välistä tiputtelee Ennemminkin paisuntasäiliön tiivisteiden tai sitten jäähdyttimestä itsestään. 2 barin korkki on tarkoitettukkin alunperin bensakoneisiin, mutta dieselin 1,4 barin on pidemmän päälle parempi vaihtoehto paisarin heikon muovilaadun takia.
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • Kähmy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 422
                    • Kempele

                    #69
                    Uusi e46:n omistaja täällä. Parissakin paikassa sanottu että tuo paisarisäiliö *tulee hajoamaan* ja täällä viestit on 3v vanhoja about. Kun en tiedä paljonko tuolla omalla säiliöllä on ajettu, niin mikä on nykään paras paikka tilata uusi laatusäiliö? Onko vielä konsensus että riisselin 1.4bar korkki kehiin?
                    e46 325xi
                    Yamaha FZR 1000 EXUP
                    ex-e39 530i Touring

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #70
                      Originally posted by Kähmy View Post
                      Uusi e46:n omistaja täällä. Parissakin paikassa sanottu että tuo paisarisäiliö *tulee hajoamaan* ja täällä viestit on 3v vanhoja about. Kun en tiedä paljonko tuolla omalla säiliöllä on ajettu, niin mikä on nykään paras paikka tilata uusi laatusäiliö? Onko vielä konsensus että riisselin 1.4bar korkki kehiin?

                      Siis hajoaahan se kenties joskus mutta älä nyt ala vaihtamaan ennen kuin hajoaa. Voi nimittäin olla että menee jäähdytin ennen ja jos oli tuota integroitua mallia niin siinä uudessa jäähdyttimessäkin tulee sellainen mukana.


                      Se 2.0bar korkki on syystä siinä päällä. Näissä on sen verran tuota käyntilämpötilaa että jos jostain syystä lämmöt pääsevät nousemaan niin 1.4bar korkki päästää nesteet helposti ulos ennenaikaisesti juuri kun mittari alkaa nousta pois keskeltä.

                      Comment

                      • Kähmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 422
                        • Kempele

                        #71
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Siis hajoaahan se kenties joskus mutta älä nyt ala vaihtamaan ennen kuin hajoaa. Voi nimittäin olla että menee jäähdytin ennen ja jos oli tuota integroitua mallia niin siinä uudessa jäähdyttimessäkin tulee sellainen mukana.


                        Se 2.0bar korkki on syystä siinä päällä. Näissä on sen verran tuota käyntilämpötilaa että jos jostain syystä lämmöt pääsevät nousemaan niin 1.4bar korkki päästää nesteet helposti ulos ennenaikaisesti juuri kun mittari alkaa nousta pois keskeltä.
                        OK, annetaan siis olla. Kun laturin vaihdoin niin katoin että siistiltä se säiliö näyttää ja pinta oli oikein kylmällä ja lämpimänä. En kattonut oliko integroitu tosin.

                        Lähinnä tuo vaan mietityttää, kun lapset tuolla ajaa että jos se posahtaa niin motti pitää saada nopeesti sammuksiin, ettei kansi mene.

                        EDIT: tuo huoli siis tuli kun luin tuota listaa:

                        Last edited by Kähmy; 01-07-2019, 11:26.
                        e46 325xi
                        Yamaha FZR 1000 EXUP
                        ex-e39 530i Touring

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 267
                          • jyväskylä

                          #72
                          Kaipa se tärkein tuossa asiassa olisi tietää että on uusittu paisarin korkki ja mulla ei ole tarvikelaadut toimineet. Eiköhän se paisari hajoa kun korkki ei päästäkkää ylipainetta pois.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #73
                            Originally posted by Kähmy View Post
                            OK, annetaan siis olla. Kun laturin vaihdoin niin katoin että siistiltä se säiliö näyttää ja pinta oli oikein kylmällä ja lämpimänä. En kattonut oliko integroitu tosin.

                            Lähinnä tuo vaan mietityttää, kun lapset tuolla ajaa että jos se posahtaa niin motti pitää saada nopeesti sammuksiin, ettei kansi mene.

                            EDIT: tuo huoli siis tuli kun luin tuota listaa:

                            https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1111029

                            Paisari alkaa tiputtamaan nestettä alleen mutta en ikinä ole nähnyt että se posahtaisi kerrasta.

                            Eikä se kansikaan niin helposti mene kunhan nyt sammuttaa kun alkaa lämmöt hiipiä punaiselle.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6947
                              • N/A

                              #74
                              No siis jos nyt paisari Hella/Behr maksaa 25-30eur + uusi oem korkki merkkarilta 20e, onko syytä olla vaihtamatta?
                              Manuaaliin on vielä helppo vaihtaa kun ei hajoa se ATF termari kun paisarin nostaa ylös.
                              Jos haluaa mielenrauhaa, vaihtaa paisarin ja korkin + ilmaus. Aika helppo homma kuiteskin ja youtubessa hyviä videoita avuksi.
                              Se orkkis paisari voi kestää aika pitkäänkin, meillä kesti sedanissa 230tkm tms. enneku alkoi vuotamaan.

                              Comment

                              • Kähmy
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 422
                                • Kempele

                                #75
                                Originally posted by Antti O View Post
                                No siis jos nyt paisari Hella/Behr maksaa 25-30eur + uusi oem korkki merkkarilta 20e, onko syytä olla vaihtamatta?
                                Manuaaliin on vielä helppo vaihtaa kun ei hajoa se ATF termari kun paisarin nostaa ylös.
                                Jos haluaa mielenrauhaa, vaihtaa paisarin ja korkin + ilmaus. Aika helppo homma kuiteskin ja youtubessa hyviä videoita avuksi.
                                Se orkkis paisari voi kestää aika pitkäänkin, meillä kesti sedanissa 230tkm tms. enneku alkoi vuotamaan.
                                Aika halpaa, mistäs tuohon hintaa saa paisarin. Ne mitä oon ite kattonut (Hella/Behr) on ollut 70-80€.

                                Mulla automaatti, siihen on (prkl) tietenkin hankalampi vaihtaa tuo?? 211 on mittarissa joten kyllä tuon voisi vaihtaa jos työ ei ole kovin kummoinen. Tulispa nesteetkin vaihdettua samalla..
                                e46 325xi
                                Yamaha FZR 1000 EXUP
                                ex-e39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X