Orkkisosaa on GP:ltä tullut.
e46 paisuntasäiliö
Collapse
X
-
Comment
-
Saisikos täältä apuja, oma e46 työntää vedet pihalle paisarin pohjaan tulevan osan välistä( kuvassa osa 1 ? ) ja siis nimenomaan kun kone saa kierroksia niin tuota ohkaisempaa lähtöä yrittää paine työntää ulos, jolloin nestettä tulee sieltä tiivisteen välistä. Joutuuko tuon osan ostamaan koko kehyksen kanssa vai saako pelkästään sitä "tulppa" osaa erikseen? Muita keinoja miten tuon saisi loppumaan?
Uusittua : letkut, vesipumppu, termari (Bmw orig) , paisari (Bmw orig) korkki (orig 2.0bar)
Last edited by toNmbbA; 13-01-2016, 19:57.Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
En tiedä auttaako tuohon hommaan, mutta kai olet uusinut myös paisarin korkin? Siihen kannattaa ilmeisesti bensakoneissakin laittaa dieselmallien 1,4 bar -versio vs. bensamalleissa normaalisti oleva 2 bar..E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Originally posted by toNmbbA View PostSaisikos täältä apuja, oma e46 työntää vedet pihalle paisarin pohjaan tulevan osan välistä( kuvassa osa 1 ? ) ja siis nimenomaan kun kone saa kierroksia niin tuota ohkaisempaa lähtöä yrittää paine työntää ulos, jolloin nestettä tulee sieltä tiivisteen välistä. Joutuuko tuon osan ostamaan koko kehyksen kanssa vai saako pelkästään sitä "tulppa" osaa erikseen? Muita keinoja miten tuon saisi loppumaan?
Uusittua : letkut, vesipumppu, termari (Bmw orig) , paisari (Bmw orig) korkki (orig 2.0bar)
[ATTACH]135331[/ATTACH]Originally posted by Wespa View PostEn tiedä auttaako tuohon hommaan, mutta kai olet uusinut myös paisarin korkin? Siihen kannattaa ilmeisesti bensakoneissakin laittaa dieselmallien 1,4 bar -versio vs. bensamalleissa normaalisti oleva 2 bar..Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Paisarin korkki 330xi
Löytyiskös täältä apua/tietoa/kokemuksia?
330xi e46 vm2003, M54B30 motilla.
Alkanu tiputtelemaan kylmänä nesteitä juurikin tuon korkin kautta. Järjestelmä muuten tiivis ja käytön aikana ei vuotoa, mutta yön yli parkissa niin pientä lätäkköä alla??
Tässä mallissa siis 2.0 bar korkki, ihmettelivät ääneen jopa autokeskuksessa onkohan oikea
Jostain olen lukenut että näissä olis tehtaalla asennettu väärä ja 1.4 bar voisi olla tähänkin sopivampi???
Comment
-
Originally posted by vesq12 View PostLöytyiskös täältä apua/tietoa/kokemuksia?
330xi e46 vm2003, M54B30 motilla.
Alkanu tiputtelemaan kylmänä nesteitä juurikin tuon korkin kautta. Järjestelmä muuten tiivis ja käytön aikana ei vuotoa, mutta yön yli parkissa niin pientä lätäkköä alla??
Tässä mallissa siis 2.0 bar korkki, ihmettelivät ääneen jopa autokeskuksessa onkohan oikea
Jostain olen lukenut että näissä olis tehtaalla asennettu väärä ja 1.4 bar voisi olla tähänkin sopivampi???Ennemminkin paisuntasäiliön tiivisteiden tai sitten jäähdyttimestä itsestään. 2 barin korkki on tarkoitettukkin alunperin bensakoneisiin, mutta dieselin 1,4 barin on pidemmän päälle parempi vaihtoehto paisarin heikon muovilaadun takia.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Uusi e46:n omistaja täällä. Parissakin paikassa sanottu että tuo paisarisäiliö *tulee hajoamaan* ja täällä viestit on 3v vanhoja about. Kun en tiedä paljonko tuolla omalla säiliöllä on ajettu, niin mikä on nykään paras paikka tilata uusi laatusäiliö? Onko vielä konsensus että riisselin 1.4bar korkki kehiin?e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
Originally posted by Kähmy View PostUusi e46:n omistaja täällä. Parissakin paikassa sanottu että tuo paisarisäiliö *tulee hajoamaan* ja täällä viestit on 3v vanhoja about. Kun en tiedä paljonko tuolla omalla säiliöllä on ajettu, niin mikä on nykään paras paikka tilata uusi laatusäiliö? Onko vielä konsensus että riisselin 1.4bar korkki kehiin?
Siis hajoaahan se kenties joskus mutta älä nyt ala vaihtamaan ennen kuin hajoaa. Voi nimittäin olla että menee jäähdytin ennen ja jos oli tuota integroitua mallia niin siinä uudessa jäähdyttimessäkin tulee sellainen mukana.
Se 2.0bar korkki on syystä siinä päällä. Näissä on sen verran tuota käyntilämpötilaa että jos jostain syystä lämmöt pääsevät nousemaan niin 1.4bar korkki päästää nesteet helposti ulos ennenaikaisesti juuri kun mittari alkaa nousta pois keskeltä.
Comment
-
Originally posted by Muurahainen View PostSiis hajoaahan se kenties joskus mutta älä nyt ala vaihtamaan ennen kuin hajoaa. Voi nimittäin olla että menee jäähdytin ennen ja jos oli tuota integroitua mallia niin siinä uudessa jäähdyttimessäkin tulee sellainen mukana.
Se 2.0bar korkki on syystä siinä päällä. Näissä on sen verran tuota käyntilämpötilaa että jos jostain syystä lämmöt pääsevät nousemaan niin 1.4bar korkki päästää nesteet helposti ulos ennenaikaisesti juuri kun mittari alkaa nousta pois keskeltä.
Lähinnä tuo vaan mietityttää, kun lapset tuolla ajaa että jos se posahtaa niin motti pitää saada nopeesti sammuksiin, ettei kansi mene.
EDIT: tuo huoli siis tuli kun luin tuota listaa:
Last edited by Kähmy; 01-07-2019, 11:26.e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
Originally posted by Kähmy View PostOK, annetaan siis olla. Kun laturin vaihdoin niin katoin että siistiltä se säiliö näyttää ja pinta oli oikein kylmällä ja lämpimänä. En kattonut oliko integroitu tosin.
Lähinnä tuo vaan mietityttää, kun lapset tuolla ajaa että jos se posahtaa niin motti pitää saada nopeesti sammuksiin, ettei kansi mene.
EDIT: tuo huoli siis tuli kun luin tuota listaa:
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1111029
Paisari alkaa tiputtamaan nestettä alleen mutta en ikinä ole nähnyt että se posahtaisi kerrasta.
Eikä se kansikaan niin helposti mene kunhan nyt sammuttaa kun alkaa lämmöt hiipiä punaiselle.
Comment
-
No siis jos nyt paisari Hella/Behr maksaa 25-30eur + uusi oem korkki merkkarilta 20e, onko syytä olla vaihtamatta?
Manuaaliin on vielä helppo vaihtaa kun ei hajoa se ATF termari kun paisarin nostaa ylös.
Jos haluaa mielenrauhaa, vaihtaa paisarin ja korkin + ilmaus. Aika helppo homma kuiteskin ja youtubessa hyviä videoita avuksi.
Se orkkis paisari voi kestää aika pitkäänkin, meillä kesti sedanissa 230tkm tms. enneku alkoi vuotamaan.
Comment
-
Originally posted by Antti O View PostNo siis jos nyt paisari Hella/Behr maksaa 25-30eur + uusi oem korkki merkkarilta 20e, onko syytä olla vaihtamatta?
Manuaaliin on vielä helppo vaihtaa kun ei hajoa se ATF termari kun paisarin nostaa ylös.
Jos haluaa mielenrauhaa, vaihtaa paisarin ja korkin + ilmaus. Aika helppo homma kuiteskin ja youtubessa hyviä videoita avuksi.
Se orkkis paisari voi kestää aika pitkäänkin, meillä kesti sedanissa 230tkm tms. enneku alkoi vuotamaan.
Mulla automaatti, siihen on (prkl) tietenkin hankalampi vaihtaa tuo?? 211 on mittarissa joten kyllä tuon voisi vaihtaa jos työ ei ole kovin kummoinen. Tulispa nesteetkin vaihdettua samalla..e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
Comment