Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Taka-akseli ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeDee
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 497
    • Rovaniemi

    #16
    Ihan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole?
    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #17
      Originally posted by TeeDee View Post
      Ihan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole?
      Kolahteluna lähdöissä, ehkä jarrutuksissa. Pakilla lähtiessä jne. Ehkä voi aiheuttaa jopa tärinää jossain vaiheessa.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • zaci
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 459
        • Kuopio

        #18
        Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..
        BMW F20 120xDa 2016 140kW

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 666

          #19
          Originally posted by dsl Bimmer View Post
          Mikähän sen repeämän saa aikaan? Moottorin vääntö vai kallistuksen vakaaja? Veikkaisin jälkimmäistä.
          Ois jotenkin sellainen tunne että eniten se sivuttainen vääntö aiheuttaisi rasitusta apurunkoon ja tästä sen kiinnityspisteisiin. Syystä että poikittaiset tukivarret ovat ainoastaan apurungossa kiinni. Moottorin vääntöä pitäisin vähintään hyvänä kakkosena.

          Paskojahan nämä 300 sarjan vehkeet ovat jos vertaa 500 sarjaan. e36 ja e46 korisissakaan ei kärjistäen ole muuta eroa kuin e46: ssa pienempi räminä sisällä. En kyllä ole ajanut kuin molempien sarjojen alkupään autoilla. 500 sarjasta sen verran tietoa mitä noita on tutulla ollut / ite ajanut että kyllä ne on oikeita bmw autoja.

          Ehkä tuota ei ihan vakavissaan kannata ottaa

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1997
            • Tampere/kainuu

            #20
            Meillä kilpurissa E36 M3 on ihan ne vakio laput vain vahvistettu hitsisaumoilla niin hyvin on matkassa pysyneet.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #21
              Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan. Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by zaci View Post
                Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..
                Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • zaci
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 459
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Robi View Post
                  Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.
                  Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?
                  BMW F20 120xDa 2016 140kW

                  Comment

                  • Olsberg
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 349
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by zaci View Post
                    Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?
                    Koritakuuhan on tehtaan myöntämä, joten sillä ei pitäisi periaatteessa olla mitään väliä, onko auto tuotu jälkeenpäin Suomeen vai ei.
                    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by zaci View Post
                      Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?
                      Melko tapauskohtaista...eikä sillä ole mitään merkitystä onko tuonti vai suomiauto..samalta tehtaalta ne on kuitenkin peräisin.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • tyr
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 175
                        • Ilmajoki

                        #26
                        miten on esim. -99 mallin auto jos nyt repeää ja on tuontiauto niin korvaako?
                        e36 328ia
                        Mb sprinter
                        e21 320
                        E12 518

                        Ex. Suzuki b-king -09, Kawa zx9r -04,
                        Ex.M-b c180esprit -94, e39 523ia -96, e36 320 2.5, e46 328 -99, e36 320i -92, e30 316 1.8

                        Comment

                        • erese
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 478
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by tyr View Post
                          miten on esim. -99 mallin auto jos nyt repeää ja on tuontiauto niin korvaako?
                          Varmaan tosiaankin tapauskohtaista...kai se selviää viimeistään tehtaalta/maahantuojalta kysyttäessä.

                          Eipä tuolla, onko se tuonti vai Suomi-auto ole edelleenkään merkitystä...
                          F40 -20
                          F20 -13
                          E46 320D Touring -01
                          E36 "nokivasara" Touring -99

                          Comment

                          • toniwe
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 316
                            • Lahti

                            #28
                            Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
                            Attached Files

                            Comment

                            • kalkkuna
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 864
                              • vaajakoski

                              #29
                              Originally posted by toniwe View Post
                              Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
                              Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?
                              nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.
                              VW sharan 1,8T
                              e30 318i 4d -89 projekti
                              e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2539
                                • Kirkkonummi

                                #30
                                Mitään mahdollisuuksia saada esim. Laakkonen tekemään mitään tuon perän vahvistamiseksi? Ei muuten, mutta auto on tuo sigun 330iA (tehty 01/2001) ja alusta alkaen Suomessa, joten todennäköisyydet jonkin rikkoutumisen alkamiseen ovat kohtuulliset.
                                Last edited by Petteri75; 10-01-2011, 14:49. Reason: Koritakuu 6v..
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎