Ihan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole?
E46 Taka-akseli ongelmat
Collapse
X
-
Kolahteluna lähdöissä, ehkä jarrutuksissa. Pakilla lähtiessä jne. Ehkä voi aiheuttaa jopa tärinää jossain vaiheessa.Originally posted by TeeDee View PostIhan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole?
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Ois jotenkin sellainen tunne että eniten se sivuttainen vääntö aiheuttaisi rasitusta apurunkoon ja tästä sen kiinnityspisteisiin. Syystä että poikittaiset tukivarret ovat ainoastaan apurungossa kiinni. Moottorin vääntöä pitäisin vähintään hyvänä kakkosena.Originally posted by dsl Bimmer View PostMikähän sen repeämän saa aikaan? Moottorin vääntö vai kallistuksen vakaaja? Veikkaisin jälkimmäistä.
Paskojahan nämä 300 sarjan vehkeet ovat jos vertaa 500 sarjaan. e36 ja e46 korisissakaan ei kärjistäen ole muuta eroa kuin e46: ssa pienempi räminä sisällä. En kyllä ole ajanut kuin molempien sarjojen alkupään autoilla. 500 sarjasta sen verran tietoa mitä noita on tutulla ollut / ite ajanut että kyllä ne on oikeita bmw autoja.
Ehkä tuota ei ihan vakavissaan kannata ottaa
Comment
-
Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan.
Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.Originally posted by zaci View PostOnko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?Originally posted by Robi View PostTiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
Koritakuuhan on tehtaan myöntämä, joten sillä ei pitäisi periaatteessa olla mitään väliä, onko auto tuotu jälkeenpäin Suomeen vai ei.Originally posted by zaci View PostMiten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
Melko tapauskohtaista...eikä sillä ole mitään merkitystä onko tuonti vai suomiauto..samalta tehtaalta ne on kuitenkin peräisin.Originally posted by zaci View PostMiten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Varmaan tosiaankin tapauskohtaista...kai se selviää viimeistään tehtaalta/maahantuojalta kysyttäessä.Originally posted by tyr View Postmiten on esim. -99 mallin auto jos nyt repeää ja on tuontiauto niin korvaako?
Eipä tuolla, onko se tuonti vai Suomi-auto ole edelleenkään merkitystä...F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
Comment
-
Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?Originally posted by toniwe View PostVanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.
nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
Mitään mahdollisuuksia saada esim. Laakkonen tekemään mitään tuon perän vahvistamiseksi? Ei muuten, mutta auto on tuo sigun 330iA (tehty 01/2001) ja alusta alkaen Suomessa, joten todennäköisyydet jonkin rikkoutumisen alkamiseen ovat kohtuulliset.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
Comment