Mulla ois sitte yks pakopuolen anturi myytävänä mikäli tarvii. uusi ja paketissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton
Collapse
X
-
Originally posted by EsaE View PostTaas tuli vika päälle
Eli nyt vähäsen oireet muuttu.. mutta pikkusen uudenlaistakin ilmeni..
Eli tehoton ja nyt se ei enää riitä että joutuu starttaan välillä pitkään, vaan nyt rupes jo sammuileen kesken ajonkin
Itellä alkaa oleen semmonen olo näin perstuntumalta, että vika olis jossain anturissaSpeed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by iikka View Postnokka-akselin imu- tai pakopuolen anturi todennäkösesti pimeenä! eli käys testerin nokassa kattoon kumpi se on.. Tohtisin veikata tota imupuolen anturia, se taitaa yleisemmin niistä mennä!!!?
Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..
Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassae91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postm52TU/m54 moottoreissa ei kuitenkaan ole enään ongelmia kampiakselin asentotunnistimien kanssa, johtuen aivan eri konstruktiosta suhteessa vanhempiin singlevanos m50/m52 moottoreihin.
Imu+pakonokkien asentotunnistimia näistä kyllä sitten menee ja huomioitavaa on se että aina ongelma EI NÄY testerillä.
Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?
Comment
-
-
Originally posted by EsaE View Post:think Minkähänlaista arvoa näitten tunnistimien pitäisi ehjänä näyttää?
Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..
Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassa
oisko noitten antureiden hinnat ollu jotain 50-90€/kpl jotain sitä luokkaa..
joo nyrkki pajojen testereillä ei kyl yleensä nää paljo mitään.. suosittelen vaan soittaan sinne merkkihuoltoon, kyllä ne johonki väliin yhen vikakoodinluvun saa laitettua ilman että tarttee oottaa montaa päivää!Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMissä hinnoissa nämä imu+pakonokkien anturit ovat?
Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?
Kesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.
Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.
Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.
Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.
Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Soittelin tänään tampereen kl-varaosiin ja kertoivat anturien hinnoiksi 45€ ja 55€...
Kurkkasin myös pellin alle ja löysin ainakin tämän toisen anturin jossa on kiinteä johto.. se näytti antavan tasasta arvoa, eli varmaankin kunnossa..
Missäs tämä toinen anturi sijaitsee??? Vai olisiko se tämä koneen etuosassa vasemalla puolella oleva 3 napainen anturi?e91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.
Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.
Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.
Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.
Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.
Comment
-
-
Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Tozi View Post
Eli tosta linkistä noi "18" ja "5" ovat nämä nokka-akselin tunnistimete91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Noniin
Nyt kulkee taas hetken ainakin hyvin...
Kävin luetuttaan vikakoodit ja kummatkin nokan asentotunnistimet oli päällä (sekä ajonesto oli antanut kans koodin että jotain ongelmaa oli ollut myös 2-avaimen tunnistamisen kanssa)
Kummatkin nokan tunnistimet on nyt siis vaihdettu ja sen jälkeen koodit nollattu.
Ennen vikakoodien lukua oon irrotellut noita antureiden johtoja ja toi nro "5" liitin oli jopa hetken irti kun auto oli käynnissä.. eli se on saattanut antaa jo siitäkin syystä vikakoodin
Nro "18" tunnistimen johto näytti hivenen saaneen rasitusta siellä anturin päässä.. eli vika tod. näk. siellä
Eli nyt auto on toiminut hyvin semmotteen 5 km ajolenkine91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Ja sirkus jatkuu
Eli auto toimi eilen vikakoodien nollauksen jälkeen oikeasti hyvin semmotteet 40km ja nyt tänään rupes taas kettuilemaan...
Kaikkein erikoisinta on, että auto toimi paremmin kuin koko aikana kun vika on ollut päällä..
Korjaamon tyyppi ehdotti että josko tuo ilmamassa-mittari antais osittain väärää tietoo ja sen takia ei antais vikakoodia.
Tapahtuuko siis vikakoodien nollauksen yhteydessä joitain muitakin nollaantumisia moottorin-ohjausjärjestelmässä?
Olisko kellään lainata toimivaa ilmamassa-mittaria vaikka Tampereen lähistöltä?e91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Hoh hoh..
Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :thinke91 320i -10
e36 Z3 -98
e36 320i Coupe -94
e46 328i -98
Comment
-
-
Originally posted by EsaE View PostHoh hoh..
Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :thinkPeugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Comment