Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    E46 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla

    Auto on e46 328 ja tossa ei vaihdekeppi keskitä iha niin hyvin kuin vois, vaihteet vaihtuu erittäin nätisti eikä mitään vikaa ihmeellistä ole. Keppi ei ole kuin puurokauha! Mikä osa on vaihtokunnossa kun 1,2 vaihteilta keskittää ni keskittää melko lepsusti ja 5 vaihteelta meinaa vähän jumia. Kertokaa ja näyttäkää real oemia avuksi käyttäen et mikä/mitkä osat on syytä vaihtaa. Joutuuko irroittamaan vaihdelaatikon/ onko iso homma jos teettää liikkeessä?
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Martti.Kaij View Post
    Auto on e46 328 ja tossa ei vaihdekeppi keskitä iha niin hyvin kuin vois, vaihteet vaihtuu erittäin nätisti eikä mitään vikaa ihmeellistä ole. Keppi ei ole kuin puurokauha! Mikä osa on vaihtokunnossa kun 1,2 vaihteilta keskittää ni keskittää melko lepsusti ja 5 vaihteelta meinaa vähän jumia. Kertokaa ja näyttäkää real oemia avuksi käyttäen et mikä/mitkä osat on syytä vaihtaa. Joutuuko irroittamaan vaihdelaatikon/ onko iso homma jos teettää liikkeessä?
    Tulipa mieleen et voiko olla et tosta vaihekepin puslista on rasvat kuluneet pois et se on ihan kuiva ja sen takii ei keskitä kunnolla, Wetterillä alkovat jo povaa mulle uutta vaihelaatikkoa ku soitin ja kysyin Onko kellää ollu samanlaisia onkelmia? Mitkä osat ne vaikuttaa just toho keskityksee?:think
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      No toihan on ZF-laatikon tyyppivika jolle Bmw on antanut jatketun 4 vuoden takuun.

      Ongelma korjattiin 2003 malleihin eli takuut taitaa olla ohi.

      Vika on siinä että 5-vaihteen palautus holkki jossa jousi jää jumiin koska tehty liian tiukaksi.

      Korjaus vaatii vaihteiston irroituksen ja oikealla ylhäällä kyljessä olevan yhden torksin alla olevan holkki/jousi systeemin irroituksen ja puhdistuksen. Siellä on niitä 3 kpl ja tämä ongelmakohta on se alin niistä.

      Ja sen jälkeen toimii normaalisti.

      Työnä vie aikaa n.4-5 tuntia.

      Eli korjaus maksaa n.300€ liikkeessä.
      Last edited by soldia; 24-09-2007, 21:26.

      Comment

      • Martti.Kaij
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 356
        • Oulu

        #4
        Originally posted by soldia View Post
        No toihan on ZF-laatikon tyyppivika jolle Bmw on antanut jatketun 4 vuoden takuun.

        Ongelma korjattiin 2003 malleihin eli takuut taitaa olla ohi.

        Vika on siinä että 5-vaihteen palautus holkki jossa jousi jää jumiin koska tehty liian tiukaksi.

        Korjaus vaatii vaihteiston irroituksen ja oikealla ylhäällä kyljessä olevan yhden torksin alla olevan holkki/jousi systeemin irroituksen ja puhdistuksen. Siellä on niitä 3 kpl ja tämä ongelmakohta on se alin niistä.

        Ja sen jälkeen toimii normaalisti.

        Työnä vie aikaa n.4-5 tuntia.

        Eli korjaus maksaa n.300€ liikkeessä.
        Paljonko toi bmw antaa normisti takuuta vaihteistolle/ voimansiirrolle?
        E46 328i

        REDLINE OILS
        UUC Motorwerks

        Comment

        • soldia
          Banned
          • Feb 2006
          • 725
          • Planet X

          #5
          Originally posted by Martti.Kaij View Post
          Paljonko toi bmw antaa normisti takuuta vaihteistolle/ voimansiirrolle?
          Oisko vuoden?

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by soldia View Post
            Oisko vuoden?
            Ok. Ootko asiasta 110€ varma? Pitää nyt alkaa ettii korjaamoo joka ois tehny ton operaation ennenkin et ne osaa.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • soldia
              Banned
              • Feb 2006
              • 725
              • Planet X

              #7
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              Ok. Ootko asiasta 110€ varma? Pitää nyt alkaa ettii korjaamoo joka ois tehny ton operaation ennenkin et ne osaa.
              100% varma.

              Muutama tullut teetettyä...

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                Originally posted by soldia View Post
                100% varma.

                Muutama tullut teetettyä...

                Ok. Tässä tuli tämmönen juttu viel et joskus ku o kylmä auto ni vaihekeppi saattaa jumittaa sillee et se keskittää suoraan 5 vaihteelle. Kaikki vaihteet kuitenkin toimivat vaikka keskitys ei niin hyvin.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • soldia
                  Banned
                  • Feb 2006
                  • 725
                  • Planet X

                  #9
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  Ok. Tässä tuli tämmönen juttu viel et joskus ku o kylmä auto ni vaihekeppi saattaa jumittaa sillee et se keskittää suoraan 5 vaihteelle. Kaikki vaihteet kuitenkin toimivat vaikka keskitys ei niin hyvin.
                  Juuri sitä se ongelma tekee.

                  5-vaihteen palautus jousi/holkki jumittaa.

                  Kannattaa putsata kaikki kolme samalla.

                  Eli puhdistus ja hionta poistaa ongelman.

                  Comment

                  • FastFred
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 73
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by soldia View Post
                    Juuri sitä se ongelma tekee.

                    5-vaihteen palautus jousi/holkki jumittaa.

                    Kannattaa putsata kaikki kolme samalla.

                    Eli puhdistus ja hionta poistaa ongelman.

                    Olisko sulla heittää jotain RealOEM kuvaa jotta minäkin saisin tiedon mikä jousi/holkki on kyseessä?
                    Mjuussia...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      TIS:stä löytyy asiasta virallinen bulletin (SI 230104063) ja korjausohjeet (RA 2311565). Holkit (nro 12, 14, 16).
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Martti.Kaij
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 356
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        TIS:stä löytyy asiasta virallinen bulletin (SI 230104063) ja korjausohjeet (RA 2311565). Holkit (nro 12, 14, 16).
                        Kannattaako noi holkit siis vaihtaa vai riittääkö pelkkä puhdistus ja hionta jne? Itellä o varattu korjaamolle aika 5.11. 400€ maksaa toi "vian" korjaus.
                        E46 328i

                        REDLINE OILS
                        UUC Motorwerks

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #13
                          Ote TIS:stä:

                          Complaint:
                          • It is difficult to move the gear lever into and out of the 5th/reverse gear shift gate.
                          • The gear lever does not automatically move from the 5th/reverse gear shift gate back to the centre position.

                          Cause: Selector shaft locking pin sticking in bearing bush.

                          Remedy: Replace 5th and reverse gear locking pin bushes.

                          Parts: Repair kit for bearing bushes (Part N:o 23117542726)
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ote TIS:stä:

                            Complaint:
                            • It is difficult to move the gear lever into and out of the 5th/reverse gear shift gate.
                            • The gear lever does not automatically move from the 5th/reverse gear shift gate back to the centre position.

                            Cause: Selector shaft locking pin sticking in bearing bush.

                            Remedy: Replace 5th and reverse gear locking pin bushes.

                            Parts: Repair kit for bearing bushes (Part N:o 23117542726)

                            En löytäny tota osaa real oemista. Pitäskö löytyy sielt vai ku sanoo ton numerosarjan marmoritiskillä ni osaavat auttaa?. Jos löytyy realoemista tai vastaavasta ni laita linkkiä
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Martti.Kaij View Post
                              En löytäny tota osaa real oemista. Pitäskö löytyy sielt vai ku sanoo ton numerosarjan marmoritiskillä ni osaavat auttaa?. Jos löytyy realoemista tai vastaavasta ni laita linkkiä
                              Juu ei löydy näköjään osaluettelosta, kuten ei montaa muutakaan vastaavaa settiä. Kyllä sen korjaussarjan tilauksen pitäisi onnistua tuolla osanumerolla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎