Auto on e46 328 ja tossa ei vaihdekeppi keskitä iha niin hyvin kuin vois, vaihteet vaihtuu erittäin nätisti eikä mitään vikaa ihmeellistä ole. Keppi ei ole kuin puurokauha! Mikä osa on vaihtokunnossa kun 1,2 vaihteilta keskittää ni keskittää melko lepsusti ja 5 vaihteelta meinaa vähän jumia. Kertokaa ja näyttäkää real oemia avuksi käyttäen et mikä/mitkä osat on syytä vaihtaa. Joutuuko irroittamaan vaihdelaatikon/ onko iso homma jos teettää liikkeessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 vaihdekeppi ei keskitä kunnolla
Collapse
X
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostAuto on e46 328 ja tossa ei vaihdekeppi keskitä iha niin hyvin kuin vois, vaihteet vaihtuu erittäin nätisti eikä mitään vikaa ihmeellistä ole. Keppi ei ole kuin puurokauha! Mikä osa on vaihtokunnossa kun 1,2 vaihteilta keskittää ni keskittää melko lepsusti ja 5 vaihteelta meinaa vähän jumia. Kertokaa ja näyttäkää real oemia avuksi käyttäen et mikä/mitkä osat on syytä vaihtaa. Joutuuko irroittamaan vaihdelaatikon/ onko iso homma jos teettää liikkeessä?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
-
-
No toihan on ZF-laatikon tyyppivika jolle Bmw on antanut jatketun 4 vuoden takuun.
Ongelma korjattiin 2003 malleihin eli takuut taitaa olla ohi.
Vika on siinä että 5-vaihteen palautus holkki jossa jousi jää jumiin koska tehty liian tiukaksi.
Korjaus vaatii vaihteiston irroituksen ja oikealla ylhäällä kyljessä olevan yhden torksin alla olevan holkki/jousi systeemin irroituksen ja puhdistuksen. Siellä on niitä 3 kpl ja tämä ongelmakohta on se alin niistä.
Ja sen jälkeen toimii normaalisti.
Työnä vie aikaa n.4-5 tuntia.
Eli korjaus maksaa n.300€ liikkeessä.Last edited by soldia; 24-09-2007, 21:26.
Comment
-
-
Originally posted by soldia View PostNo toihan on ZF-laatikon tyyppivika jolle Bmw on antanut jatketun 4 vuoden takuun.
Ongelma korjattiin 2003 malleihin eli takuut taitaa olla ohi.
Vika on siinä että 5-vaihteen palautus holkki jossa jousi jää jumiin koska tehty liian tiukaksi.
Korjaus vaatii vaihteiston irroituksen ja oikealla ylhäällä kyljessä olevan yhden torksin alla olevan holkki/jousi systeemin irroituksen ja puhdistuksen. Siellä on niitä 3 kpl ja tämä ongelmakohta on se alin niistä.
Ja sen jälkeen toimii normaalisti.
Työnä vie aikaa n.4-5 tuntia.
Eli korjaus maksaa n.300€ liikkeessä.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by soldia View Post100% varma.
Muutama tullut teetettyä...
Ok. Tässä tuli tämmönen juttu viel et joskus ku o kylmä auto ni vaihekeppi saattaa jumittaa sillee et se keskittää suoraan 5 vaihteelle. Kaikki vaihteet kuitenkin toimivat vaikka keskitys ei niin hyvin.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostOk. Tässä tuli tämmönen juttu viel et joskus ku o kylmä auto ni vaihekeppi saattaa jumittaa sillee et se keskittää suoraan 5 vaihteelle. Kaikki vaihteet kuitenkin toimivat vaikka keskitys ei niin hyvin.
5-vaihteen palautus jousi/holkki jumittaa.
Kannattaa putsata kaikki kolme samalla.
Eli puhdistus ja hionta poistaa ongelman.
Comment
-
-
Originally posted by soldia View PostJuuri sitä se ongelma tekee.
5-vaihteen palautus jousi/holkki jumittaa.
Kannattaa putsata kaikki kolme samalla.
Eli puhdistus ja hionta poistaa ongelman.
Olisko sulla heittää jotain RealOEM kuvaa jotta minäkin saisin tiedon mikä jousi/holkki on kyseessä?Mjuussia...
Comment
-
-
TIS:stä löytyy asiasta virallinen bulletin (SI 230104063) ja korjausohjeet (RA 2311565). Holkit (nro 12, 14, 16).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTIS:stä löytyy asiasta virallinen bulletin (SI 230104063) ja korjausohjeet (RA 2311565). Holkit (nro 12, 14, 16).E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Ote TIS:stä:
Complaint:- It is difficult to move the gear lever into and out of the 5th/reverse gear shift gate.
- The gear lever does not automatically move from the 5th/reverse gear shift gate back to the centre position.
Cause: Selector shaft locking pin sticking in bearing bush.
Remedy: Replace 5th and reverse gear locking pin bushes.
Parts: Repair kit for bearing bushes (Part N:o 23117542726)E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by Clavurion View PostOte TIS:stä:
Complaint:- It is difficult to move the gear lever into and out of the 5th/reverse gear shift gate.
- The gear lever does not automatically move from the 5th/reverse gear shift gate back to the centre position.
Cause: Selector shaft locking pin sticking in bearing bush.
Remedy: Replace 5th and reverse gear locking pin bushes.
Parts: Repair kit for bearing bushes (Part N:o 23117542726)
En löytäny tota osaa real oemista. Pitäskö löytyy sielt vai ku sanoo ton numerosarjan marmoritiskillä ni osaavat auttaa?. Jos löytyy realoemista tai vastaavasta ni laita linkkiäE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostEn löytäny tota osaa real oemista. Pitäskö löytyy sielt vai ku sanoo ton numerosarjan marmoritiskillä ni osaavat auttaa?. Jos löytyy realoemista tai vastaavasta ni laita linkkiäE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment