Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #46
    Itse kanssa himoinnu tosi paljon E46 M3, onhan se myönnettävä. Yhtä kävin viimekesänä ajamassa mutta se hinta tuntui vaan niin kovalta normaalista työssäkäyvästä (lähempänä 50 kun 40) niin ei mitenkää kehtaa sellaisille lainoille lähteä autosta.
    Keskityn tällähetkellä vanhojen autovelkojen maksuun, ja kun ne on hoidettu niin sitten voi tuon 328i vaihtaa uudempaan ja tuo E46 m3 sopisi hyvin kriteereihin jos sillä vaan kärsisi talvella ajaa nuo vähäiset ajot mitä itsellä on (10tkm kokonaisuudessa vuositasolla) tolla käyttiksellä.
    Sen olen jo vähän etukäteen päättänyt että tuollaista autoa ei kyllä kuvien perusteella aleta ostamaan, vaan on pakko itse lähteä hakemaan tai ainaskin osaajan mukaan.

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      #47
      Originally posted by K2Ri View Post
      Minkälaisia vikoja SMG:ssä on ollut ja miten kalliita korjata?
      Miten autosta huomaa jos SMG:ssä onkin jotain vikaa?
      Myin kaverille oman 325 missä smg vaihteisto ja n.160 tkm kohdalla rupesi hydraulipumppu sanomaan sopimusta irti.Pumpun vaihto töineen tais olla jotain 500€ paikkeilla.

      Ennen sitä itselläkin kävi pari kertaa niin,että en saanut vaihdetta silmään(pakkasella ja ensi käynnistyksen yhteydessä) silloin havaittiin pientä vuotoa hydraulisylinterissä,stefa tais falskata.

      Lähinnä tuossa smg vaihteistossa on ongelmana iän myötä öljyvuodot ja siitä seurauksena pumpun hajoaminen,vähäisen öljymäärän takia järjestelmässä.

      Itsellä toimi smg vaihteisto kuin kello,lukuunottamatta noita kahta kertaa kun vaihdetta en saanut silmään.Auton kilometrit olivat minulla 45-120tkm

      Yksi erittäin huonopuoli smg vaihteistossa ja coupessa oli talvella...jos ikkunat olivat jäässä ja oven sulkeuduttua ikkuna ei noussut ylös asti niin et saa pykälää silmään,kun järjestelmä luulee että ovi auki...
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #48
        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Myin kaverille oman 325 missä smg vaihteisto ja n.160 tkm kohdalla rupesi hydraulipumppu sanomaan sopimusta irti.Pumpun vaihto töineen tais olla jotain 500€ paikkeilla.

        Ennen sitä itselläkin kävi pari kertaa niin,että en saanut vaihdetta silmään(pakkasella ja ensi käynnistyksen yhteydessä) silloin havaittiin pientä vuotoa hydraulisylinterissä,stefa tais falskata.

        Lähinnä tuossa smg vaihteistossa on ongelmana iän myötä öljyvuodot ja siitä seurauksena pumpun hajoaminen,vähäisen öljymäärän takia järjestelmässä.

        Itsellä toimi smg vaihteisto kuin kello,lukuunottamatta noita kahta kertaa kun vaihdetta en saanut silmään.Auton kilometrit olivat minulla 45-120tkm

        Yksi erittäin huonopuoli smg vaihteistossa ja coupessa oli talvella...jos ikkunat olivat jäässä ja oven sulkeuduttua ikkuna ei noussut ylös asti niin et saa pykälää silmään,kun järjestelmä luulee että ovi auki...
        Jos nyt E46:sta puhut niin 325:ssa on joku SMG (nimeä en muista, ei ole sama kuin E36 M3 SMG) ja E46 M3:ssa on SMG II, joka on kuulemma aivan eri maata kuin toi "normaali".

        Tulipas epäselvää tekstiä

        -Jyri
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #49
          Originally posted by jyrbba69 View Post
          Jos nyt E46:sta puhut niin 325:ssa on joku SMG (nimeä en muista, ei ole sama kuin E36 M3 SMG) ja E46 M3:ssa on SMG II, joka on kuulemma aivan eri maata kuin toi "normaali".

          Tulipas epäselvää tekstiä

          -Jyri
          E46 SMG I mistä puhun...

          E46 SMG II mikä tuli M3:seen

          Molempia ajaneena ero on vain Launch control sekä se että SMG II ei vaihda kun tulee kierrokset vastaan vaan jää hakkaamaan rajoittimeen...ja ratissa vaihdot oikea + ja vasen -
          kun SMG I molemmista vivuista taakse + ja eteen -

          Muuten täysin sama tekniikka.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #50
            Eikös se mene näin:

            SMG 1 - E36 M3
            SMG 2 - E46 M3 (Sasch)
            SSG - E46 (Magneti Marelli)

            Minun mielestä SMG:tä ei ole koskaan saanut minään versiona muuta kuin M autoihin.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #51
              Originally posted by Jochen View Post
              Eikös se mene näin:

              SMG 1 - E36 M3
              SMG 2 - E46 M3 (Sasch)
              SSG - E46 (Magneti Marelli)

              Minun mielestä SMG:tä ei ole koskaan saanut minään versiona muuta kuin M autoihin.
              Näinhän se muuten onkin...

              Sports Sequential Gearbox E46

              Mutta molemmat laatikot ovat sekventiaali vaihteistoja,joissa on tekniikaltaan sama toteutus.SSG on vain yksinkertaistettu ja pienimmillä kustannuksilla toteutettu järjestelmä mikä perustuu SMG vaihteistoon.
              Last edited by b mutteri kasa; 22-01-2009, 20:02.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #52
                Kaapataan topicia hieman, ämmäläiselle pitäisi tilata aika huoltoon, katsastus on edessä eikä töötti toimi. Rele kuulostaa kyllä naksahtavan... jätän tämän merkkihuollon huoleksi Mutta kysymys kuuluu: huollossa olisi tarkotus vaihtaa vakaajien puslat powerflexin malleihin, etutukivarsien taemmat puslat sekä "real trailing arm front bush" puslat taakse. Autossa on ilmenny pientä tunnottomuutta keskialueella ja pientä värinää ratissa kovemmissa nopeuksissa, urissaki mennään aika kovin. Eli kannattaisko vaan tilata uudet etutukivarret (á 400 € ) kun kerran pusliaki vaihdetaan? Lieneekö alapallot paskana vai mistä tuo tunnottomuus johtuis?

                Comment

                • JaniR
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 1077
                  • Rauma

                  #53
                  Pari linkkiä mistä löytyy tietoa E46 M3:sta.

                  m3.madrussian.net is the ultimate enthusiast web site for BMW E46 M3 owners and those considering purchase. We are dedicated to the E46 M3 and feature technical information, FAQ's, forums, galleries, DIY pages, product reviews, links and much much more.

                  Welcome to the BMW M Registry, an information resource for enthusiasts of BMW's most exciting road cars. Here you'll find a comprehensive series of FAQs about each and every M Series BMW, from the original 3.0CSL to the latest E46 M3.


                  Ja jos tykkää katsella kuvia:


                  Ja jos jollain on lisää hyviä E46 M3 ja/tai CSL linkkejä niin kiinnostaisi tietää.
                  -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    #54
                    Originally posted by jyrbba69 View Post
                    Ja saksastakin saa alle 20k€ tosin kuntoa ei tiedä, mutta jos löytäisi edes 20k€ (esim loppuvuodesta 2009 tai 2010 keväällä hyvinkin mahdollista) pyöreästi ja saisi tuotua tommosen 12/2000 (löysin 2 tämmöistä) niin hintaa jäisi 30-33ke kieppeille.

                    Tähän on pakko laittaa vähän omaa kokemusta.. Eli itse katselin päivittäin netistä varteenotettavia vaihtoehtoja noin 4kk ennen kuin kaupat syntyi. Siinä vaiheessa oli vaihtoehtoina 2 eri yksilöä, kummatkin merkkiliikkeistä.

                    Mobilesta tuli soitettua kahden ensimmäisen sivun kaikki M3:set läpi tuloksella: autot joko täysin paskoja, kolaroituja tai koko autoa ei ole edes olemassa. Myöskin saksaa/englantia taitamattomia ja muutenkin luotettavina autokauppiana tunnettuja ählämeitä tuntui vastailevan numeroista melko paljon..

                    Lopulta päätettiin luovuttaa "metsästys" ja uhrattiin suosiolla 5 tonnia enemmän autonhankintaan ja saatiin huippu yksilö merkkiliikkeestä 12kk takuulla. Auto oli ostettu kyseisestä liikkeestä aikoinaan ja huollatettu aina siellä. Koneelta näkyi suoraan "jokainen mutteri" mitä autoon oli ikinä vaihdettu, joten historiaa ei tämän paremmin voinut kai saada selville. Kaupat syntyivät nopeasti ja ammattitaidolla. Hintaa ei tarvinnut edes tinkiä, kun myyjä heitti tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.

                    Summasummarum: Ei kannata käydä arpomaan, vaan etsiä auto osoitteesta www.bmw.de


                    Sen verran tuli noilta ulkomaisilta nettisivuilta lueskeltua, että SMG laatikko on aiheittanut reilusti päänvaivaa.
                    Lisäksi ajankohtana 10/2001 - 4/2002 valmistetuissa autoissa on todettu olevan muistaakseni noin 10 kertaa enemmän valmistusvikoja, kuin ennen tai jälkeen valmistetuissa. Kyseiset viat ovat johtaneet koneen leipomiseen kiinni..

                    Kannattaa siis tutustua noihin ulkomaisiin sivuihin ennen autokaupoille ryntäämistä! E46 M3:sissa(kin) kun on asioita mitä tulisi panna merkille ennen kauppojen tekoa.

                    EDIT:
                    Laittakaahan tuonne kokemuksia säädettävistä alustasarjoista e46 M3:seen, jos sellaisesta faktaa löytyy? Itselle sellaisen hankinta olisi tulossa kevääksi.
                    Last edited by K2Ri; 22-02-2009, 18:33.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • Jochen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1229
                      • Valkeakoski & Trondheim

                      #55
                      Originally posted by K2Ri View Post
                      Lisäksi ajankohtana 10/2001 - 4/2002 valmistetuissa autoissa on todettu olevan muistaakseni noin 10 kertaa enemmän valmistusvikoja, kuin ennen tai jälkeen valmistetuissa. Kyseiset viat ovat johtaneet koneen leipomiseen kiinni..
                      Tuon korjaamiseksi BMW järjesti recall huollot kiertokangen laakerien vaihtamiseksi jonka jälkeen moottorit on ihan yhtä luotettavia kuin muutkin.

                      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                      Comment

                      • negis
                        Newbiemmer
                        • Mar 2006
                        • 2

                        #56
                        M3 E46:tta ostamassa

                        Moi!Muuttokuorma vie Ruotsiin töiden perässä ja nyt olis mahdollisuus sitten hankkia se M3.Kaipaisin arvokasta tietoa,siis käyttökokemuksia,mitä ostaessa kannattaa ottaa huomioon,mahdollisia heikkoja kohtia yms kaikkea tietoa kyseisestä autosta ja hankintaan liittyvästä.Vielä ei ole varmaa päädynkö normi coupe vai avomalliin.Vuosimallit 2002-2004 suurinpiirtein ovat hakusessa.Eli omistajien kokemuksia pyydän,toivottavasti tietoa tulee mahdolisimman paljon

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          #57
                          Ensimmäisissä E46 M3 malleissa oli ainakin kiertokangen laakerit heikko kohta. Osaan autoista on vaihdettu laakerit takuuseen, mutta kaikkiin yksilöihin ei ole välttämättä tehty tätä tehtaan recall huoltoa.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #58
                            Hakua kannattaa myös kokeilla. Asiaa kun on puitu täällä aiemminkin..

                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • jyrbba69
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2394
                              • Kouvola

                              #59
                              Pian omiakin kokemuksia kun pitäisi piakkoin omakin ämmä saada kotia päin Kerkeää ehkä just tykkimäen ratapäiville. Mutta kyllä tällä hetkellä ainakin saa jo alle 20ke ihan ok yksilöitä.

                              -Jyri
                              2015 AMG GTS
                              -----------------------------

                              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                              [email protected]

                              Comment

                              • nikupiku
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 291
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by jyrbba69 View Post
                                Pian omiakin kokemuksia kun pitäisi piakkoin omakin ämmä saada kotia päin Kerkeää ehkä just tykkimäen ratapäiville. Mutta kyllä tällä hetkellä ainakin saa jo alle 20ke ihan ok yksilöitä.

                                -Jyri
                                Minkä ikäisiä saa muka tohon hintaan?? ja puhutko nyt kotimaisista malleista?
                                E61 530xd 2008

                                Ex:
                                E46 M3 2004 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69199
                                E36 323ti compact 1999

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎