Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11701
    • Kouvola

    Empä ole tainnu sellaista putkiviritystä vielä kuullakkaan E46 M3:ssa mikä miellyttäisi omaa korvaa. Sellainen halvan kuuloinen peltinen pärinä ja noilla aftermarket-osilla tuo ominaisuus vaan korostuu. Toki jossain CSL:ssä äänet on omiaan enempi race-henkisenä, mutta muuten..

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      Originally posted by Esko View Post
      Empä ole tainnu sellaista putkiviritystä vielä kuullakkaan E46 M3:ssa mikä miellyttäisi omaa korvaa. Sellainen halvan kuuloinen peltinen pärinä ja noilla aftermarket-osilla tuo ominaisuus vaan korostuu. Toki jossain CSL:ssä äänet on omiaan enempi race-henkisenä, mutta muuten..
      Se E46 M3:n resonointiääni on tietysti vähän makuasia. Sitä saa noilla välivaimentimilla (resonaattoriksikin kutsutaan) vaimennettua tai jos jättää pois kokonaan niin korostettua oman maun mukaan. Itsekään en niin hirveästi siitä välitä, että jos takavaimentimen vaihtaa äänekkäämpään niin varmaan tuo välivaimennin vaihdettava tehokkaammin resonointia vähentäväksi.
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • BioBio
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 6
        • Lahti

        Eisenmann

        Mulla on kiinni Eisenmann Sport pakoputkisto ja välillä kyllä ainakin motarilla alkaa toi pärinä väsyttämään. Ja kaupungilla päät kääntyilee, kun äänet on todellakin "vähän" räyhäkkäämmät. Jos ja kun tuo putkisto hajoaa, niin vaihdan kyllä vakio-putken takaisin.

        E46 M3 -2002 SMGII

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          Tällä hetkellä mulla on ac schnitzerin takapönttö kiinni ja hieman tuli räyhäkämmät äänet matalilla kierroksilla ja korkealta laulaa komeasta - raspia tuli myös reilusti lisää jota halusinkin. huomattavasti kevyempikin on kuin orig. putkisto. miinuksena on pieni drone 90 - 110 vauhdissa jota ei vakioputkistolla ole. myös ulkonäkö jakaa mielipiteet

          Comment

          • Raaseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 118
            • Helsinki

            Ja jos aikoo puslat hankkia, mulla onm juurikin noi tuossa uutena ja ylimääräsenä. Varmasti marmoria halvemmalla saat.


            Miika

            Originally posted by Transatlantic View Post
            Ootko katsonut Eisenmannin tarjonnan?




            Todennäköisesti RTABit lopussa, omassa autossaa tekee samaa kun kiihdyttää ripeästi ja vaihtaa vaihdetta. Osa# 4 tästä kuvasta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/
            En oo ollu siellä päinkään!

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              Omasta löytyy Schmidt-Technikin vaimentaja. Auton sisälle on normaali ajossa melko vaikea erottaa onko alla vakio vai em vaimentaja. Ulkopuolella eron kuulee selvemmin, äänet on paljon matalammat ja muhkeammat. Kun kierrättää yli 4 tonnia niin alkaa tapahtumaan ja äänet on ainakin omasta mielestä paljon racemmat, kuin ne vakio peltipurkin räminät.
              Ulostulot ovat 4x89mm, eli jonkun verran isommat kuin muitten valmistajien vastaavissa. Vakiot näyttävät noitten rinnalla lähinnä noloilta. Ainoa miinus tulee putkenpäitten sisällä olevista rumista ritilöistä, mutta kyllä kait nekin saisi leikattua sieltä irti..




              Tuossa youtubesta löytämäni video vastaavasta vaimentajasta:
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • K2Ri
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1829
                • London, UK & Germany

                Hohhoijjaa..

                Ehtihän se tämäkin threadi pysyä sen kymmenisen sivua asiallisena, ennen kuin meni taas täysin hiekkalaatikkoleikiksi.


                *EDIT!*
                Siivottu esim. M3 vs M5 hintakeskustelua ja muuta yleistä huttua poies. Koitetaan pitää topic sellaisena kuin tää alkoikin

                - mailman
                Last edited by mailman; 20-05-2010, 08:35.
                sigpic
                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                Comment

                • Terou
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 791
                  • Tampere

                  Originally posted by K2Ri View Post
                  Omasta löytyy Schmidt-Technikin vaimentaja. Auton sisälle on normaali ajossa melko vaikea erottaa onko alla vakio vai em vaimentaja. Ulkopuolella eron kuulee selvemmin, äänet on paljon matalammat ja muhkeammat. Kun kierrättää yli 4 tonnia niin alkaa tapahtumaan ja äänet on ainakin omasta mielestä paljon racemmat, kuin ne vakio peltipurkin räminät.
                  Ulostulot ovat 4x89mm, eli jonkun verran isommat kuin muitten valmistajien vastaavissa. Vakiot näyttävät noitten rinnalla lähinnä noloilta. Ainoa miinus tulee putkenpäitten sisällä olevista rumista ritilöistä, mutta kyllä kait nekin saisi leikattua sieltä irti..



                  Tuossa youtubesta löytämäni video vastaavasta vaimentajasta:
                  http://www.youtube.com/watch?v=Z_BmvDiYasc
                  Jostain syystä tämä Schmidt-Technik herätti kiinnostuksen. Melko jumbot nuo putkenpäät, vakiothan on 65mm. Aika tarkalle menee että nuo tulee vakiodiffuusorista läpi, mutta eiköhän ne ole tarkkaan mitoitettu.
                  E46 M3 perän lukkoyksikkö
                  Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                  www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    Originally posted by Terou View Post
                    Jostain syystä tämä Schmidt-Technik herätti kiinnostuksen. Melko jumbot nuo putkenpäät, vakiothan on 65mm. Aika tarkalle menee että nuo tulee vakiodiffuusorista läpi, mutta eiköhän ne ole tarkkaan mitoitettu.
                    Vakio diffuusorin kanssa menee juuri ja juuri paikoilleen, mutta tuosta "CSL" diffuusorista joutui sisäreunoista lohkaista pikku palat pois.

                    Onhan ne vähän joo sellaiset "tuningit". Itsekin meinasin alkuun että miltähän näyttää, mutta yllätyin lopputulokseen positiivisesti. Ainoastaan ne sisäritilät on kauheat, mutta menköön..
                    Tuon hiilaridiffuusorin muoto lisäksi vähän hillitsee putkien massiivista optiikkaa.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • Transatlantic
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 240
                      • Laru

                      Originally posted by K2Ri View Post
                      Vakio diffuusorin kanssa menee juuri ja juuri paikoilleen, mutta tuosta "CSL" diffuusorista joutui sisäreunoista lohkaista pikku palat pois.

                      Onhan ne vähän joo sellaiset "tuningit". Itsekin meinasin alkuun että miltähän näyttää, mutta yllätyin lopputulokseen positiivisesti. Ainoastaan ne sisäritilät on kauheat, mutta menköön..
                      Tuon hiilaridiffuusorin muoto lisäksi vähän hillitsee putkien massiivista optiikkaa.
                      Minkäs hintainen tuo pönttö on ja paino vs. OEM?
                      E46 M3 Coupe '02 Phoenix Yellow

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6751
                        • PK-seutu

                        Pidä Leo tunkkis!

                        Edelleen puhuttiin E46 M3:sta. Mee siivoomaan muuta paskaa foorumilta
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • K2Ri
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1829
                          • London, UK & Germany

                          Originally posted by Transatlantic View Post
                          Minkäs hintainen tuo pönttö on ja paino vs. OEM?
                          http://www.insideperformance.de/onli...products_id/39 Tuolta voi tilata. Oman löysin käytettynä. Ei tietoa kuinka kauan ollut kiinni, mutta kunto oli uutta vastaava. Eli laadultaan/kestävyydeltään todennäköisesti melko hyvä? Jonkun verran noita näkyy olevan muillakin kiinni, mutta on varmasti yksi harvinaisimmista aftermarket pöntöistä mitä M3:siin on saatavilla.

                          Lupaavat 12hv/10nm tehon nousun , uskokoon ken tahtoo. Oma persdyno ei ainakaan rekisteröinyt minkäänlaista muutosta. Jossain oli painotkin ilmoitettu, mutta en nyt tähän hätään niitä mistään löydä. On se kuitenkin jonkun verran kevyempi kuin OEM.
                          sigpic
                          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            Kyselin vähän tuosta. Toimitusaika on 4-5 viikkoa. Takuu 2 vuotta. 20-30% kevyempi kuin originaali vaimennin.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • ///Masa
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 1468
                              • Salo

                              Originally posted by Terou View Post
                              Kyselin vähän tuosta. Toimitusaika on 4-5 viikkoa. Takuu 2 vuotta. 20-30% kevyempi kuin originaali vaimennin.
                              On syytäkin olla kevyempi, orkkis painaa muistaakseni 27kg.
                              BMW E30 M3
                              BMW E46 M3
                              BMW E118 1800

                              Comment

                              • SSi
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 163
                                • Espoo

                                Kysellääs kokemuksia pyöränkulmista M3:ssa. Heinäkuulle on aika varattu pyöränkulmien säätöön kun tulee eteen uudet alatukivarret ja powerflexin puslat alatukivarsien taakse.

                                Castereista en edes mainitse kun niiden säätö ei juurikaan onnistu vakiopalikoilla joten auraus ja varsinkin camber kiinnostavat. OEM suositukset ovat melko rauhalliset mielestäni etu camberin osalta ja Ground Control firma suositteleekin agressiivisempia etu camber kulmia myös kadulle. Toi rata setup menee jo vähän yli normaaliin katuajoon eikä varmaan edessä riitä säätövarakaan noin isolle negatiiviselle camberille(puhdas arvaus). Tekis mieli laittaa noi GC firman kadulle suosittelemat arvot niin noilla pärjäisi varmasti radallakin ihan hyvin. Nimimerkki "takatuuppari" oli ainakin kirjottanut ajavansa lähes noilla arvoilla ja kuulisin mielelläni takatuupparilta ja muilta kokemuksia eri asetuksista ja niiden vaiktuksesta ajokäyttäytymiseen sekä renkaiden kulumiseen. Mainitaan nyt vielä, että rengaskokona on 225/40/19 ja 255/35/19.

                                OEM
                                Edessä
                                Auraus 0.16' +-0.07'
                                Camber -1.00' +-0.20'

                                Takana
                                Auraus 0.22' +-0.06'
                                Camber -1.45' +-0.15'

                                Ground Control firman suositukset joita m3forumilla porukka tuntuu suosittelevan

                                KADULLE
                                Edessä
                                Auraus 0.06'
                                Camber -2.00'

                                Takana
                                Auraus 0.15'
                                Camber -1.50'

                                RADALLE
                                Edessä
                                Auraus 0.12'(haritusta)
                                Camber -3.20'

                                Takana
                                Auraus 0.12'
                                Camber -2.20'
                                Last edited by SSi; 23-06-2010, 08:48. Reason: Rengaskoko lisätty
                                BMW E46 M3 Titan Silber
                                BMW E61 535d M-Sport LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎