Itsellä oli tarkoitus tehdä tuota Kellenersin settiä vastaava paketti. Nyt on vaihdettu Schrickin nokat sekä K&N ilmanotto. Nokilla moottorin luonnetta sai muutettua selvästi ja keski/yläpäähän lisää vetoja. Ja on täysin laillinen jos sillä on jotain merkitystä. Vielä pitäisi löytää paja, missä osaavat ECUn säätää, jotta saisi täyden hyödyn (löytyykö Suomesta Siemensin säätäjiä?). Pelkällä catback-putkistolla tuskin montaa lisähevosta saa, sen sijaan pakosarjan vaihtamalla kyllä (ks. kuva vakiosta pakosarjasta niin ymmärrät). Ebaysta saa alle 200 eurolla jos uskaltaa kokeilla Itselläkin tämä vielä mietinnässä.
Vertailuksi erään kanadalaisen hemmon E46 330i, johon vaihdettu niin ikään nokat, pakosarja, ilmanotto sekä valmis lastu (jota ei ole edes tehty tuolle kokoonpanolle): +230hv takapyöriltä eli samaa luokkaa kuin E36 M3 3.0. Niin ja lukkoperän sekä pitävien renkaiden avittamana ajettu 12.8s varttimaili.
Vertailuksi erään kanadalaisen hemmon E46 330i, johon vaihdettu niin ikään nokat, pakosarja, ilmanotto sekä valmis lastu (jota ei ole edes tehty tuolle kokoonpanolle): +230hv takapyöriltä eli samaa luokkaa kuin E36 M3 3.0. Niin ja lukkoperän sekä pitävien renkaiden avittamana ajettu 12.8s varttimaili.
Comment