Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P10neer1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 114

    #46
    Eikö sinun mielestä inferno saa rahalle vastinetta jos ostan pakosarjan,nokat, vaimentimen+säädöt? Eli muuttuuko vain äänet?

    Comment

    • P10neer1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 114

      #47
      Originally posted by culli View Post
      Ja lisäksi jos saat sen 10-20 hp lisää, mitä iloa siitä on?
      Auto tuntuu hieman tehokkaammalta yhden tai kaksi päivää, sitten olet jo tottunut siihen eikä enää mee mihinkää.
      Jos rahat on tiukoilla on toi ihan hölmöläisen hommaa. Jos taas rahaa on, 15000e väliin ja m3 alle. Saat 110 hp lisää ja auton jonka jälleenmyynti arvo säilyy paljon paremmin.
      Eli siis kannattaa säästää rahat seuraavaan autoon eikä virittää?

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #48
        Onhan näitäkin

        Comment

        • Inferno
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 36
          • Stadi

          #49
          Originally posted by P10neer1 View Post
          Eikö sinun mielestä inferno saa rahalle vastinetta jos ostan pakosarjan,nokat, vaimentimen+säädöt? Eli muuttuuko vain äänet?
          Puhutaan jo kohtalaisesta muutoksesta kun jo nokat sekä pakosarjakin on vaihdettu. Tässä tullaan varmasti siihen tilanteeseen että auto pitää säädättää jossakin ja lisäkustannuksia pari-kolmetuhatta euroa tulee uuden moottorinohjausjärjestelmän hankinnasta säätötöineen. Nuo uudet nokat ja pakosarjat eivät lähes varmuudella toimi alkuperäisen moottorinohjausjärjestelmän kanssa.

          Itse hankkisin sinuna esimerkiksi marteliukselta tai muulta jälleenmyyjältä sipersprintin pakoputkiston sekä mahdollisesti korkeintaan jonkun laadukkaan lastun. Näillä muutoksilla ei kauheasti tehoja saa, mutta ääntä ja näköä tulee sipivasti lisää.

          Muut muutokset maksaa maltaita ennenkuin niistä on oikeasti hyötyä ja tällöin tuo M3 olisi kyllä jo parempi valinta kun loppupeleissä erot menoissa on muutosten jälkeen aika pienet. Lisöksi nuo muutokset eivät vaikuta autosi arvoon mitään, ehkä jopa laskevat auton arvoa.

          Itse panostaisin rahat laadukkaaseen pakoputkistoon, hyviin renkaisiin ja vanteisiin sekä jousitukseen.

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #50
            hölmöläisen hommaa.
            Menetettyyn rahamäärään nähden. Ja käytännön ajomukavuus kärsii esim. nokkien vaihdosta -> alakierrosvääntö pienenee..
            Ja automaattilaatikko saattaisi kaivata myös päivitettyä ohjelmaa??
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • TheLate
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 418

              #51
              Originally posted by Cell View Post
              Mittauksia vapareista muuten löytyy bellin kirjasta. Vanha toki mutta ei nuo suodattimet mihinkään ole muuttuneet.
              Suosittelen kyllä ostamaan tuon Bellin viritys oppaan, mikäli aikoo sitä vaparia lähteä virittämään(miksei ahdettuakin). Todella rahan arvoinen kirja, jota jaksaa lukeakin

              Comment

              • P10neer1
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 114

                #52
                Originally posted by TheLate View Post
                Suosittelen kyllä ostamaan tuon Bellin viritys oppaan, mikäli aikoo sitä vaparia lähteä virittämään(miksei ahdettuakin). Todella rahan arvoinen kirja, jota jaksaa lukeakin
                Mistä sen kirjan voi ostaa?

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #53
                  Originally posted by P10neer1 View Post
                  Mistä sen kirjan voi ostaa?
                  Kannattaiskohan vähän käyttää sitä kuuluisaa oma aloitteellisuutta?
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Tuota, M52TU/M54 moottoreissa jossa katit ovat kiinteä osa pakosarjaa, ei pakosarjojen vaihto ole ihan läpihuutojuttu?:


                    M52TU/M54 moottoreissahan on lisäksi DME:n sähköisesti ohjaama kaksoiskanavaimusarja, joten sen vaihtaminen korkeamman kokonaissuorituskyvyn tuottavaan "viritykseen" lienee käytännössä lähes mahdotonta. Toisaalta, näihinhän ei käsittääksen ole olemassakaan "viri-imusarjoja". Se kannattaa lisäksi huomioida, että kaikki moottoripuolen muutokset vaikuttavat suoraan myös tuon stepin toimintaan/sen ohjelmiin niin että kokonaissuorituskyky laskee todella helposti ellei myös sen ohjelmia saada optimoitua moottorin muuttuneisiin ohjelmiin/toimintatapaan.

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      #55
                      Noniin kyllähän tämäkin topikki piti kääntää vaparivirittämisen haukkumisen suuntaan. Tokihan se on kalliimpaa ja vaatii huomattavasti enemmän osaamista ja virityskohteiden "yhteensovittamista" kuin pelkän turboruuvin kääntäminen.

                      Nokat saa tosiaankin 900 eurolla. Vaihto BMW-merkkiliikkeessä on alle 400e. Pakosarja, uudet katit sekä loppuputkisto pidennettyine lambdoineen on ehkä 1000e. Pelkästään näillä päästään jo n. 260-270hv lukemiin. Ja moottoriin saadaan kummasti enemmän luonnetta. Tosi asia on, että vastaavilla modauksilla + lukkoperällä on pöllyytetty M3:sia turpaan stripillä (12.8s).

                      Omakohtaisista kokemukista voin kertoa, että vakioboksilla ei aluksi huomaa suurta eroa pelkkien nokkien vaihdon jälkeen. Mutta kilometrien karttuessa ECU osaa adaptoitua jonkin verran paremmin säätäen mm. sytkäennakoita sopivimmiksi, alkaa eron huomata.
                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #56
                        Originally posted by culli View Post
                        Ja lisäksi jos saat sen 10-20 hp lisää, mitä iloa siitä on?
                        Auto tuntuu hieman tehokkaammalta yhden tai kaksi päivää, sitten olet jo tottunut siihen eikä enää mee mihinkää.
                        Näinhän se menee. Viimeksi kun itse turbo autosta ruuvasin muutaman kymmenen konia lisää niin alta viikon se oli kun lisää jo kaipasi joten lähtötilanteessa oltiin
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #57
                          Tuota, M52TU/M54 moottoreissa jossa katit ovat kiinteä osa pakosarjaa, ei pakosarjojen vaihto ole ihan läpihuutojuttu?:
                          On se. Kakkoslambdojen tilalle vaan o2-simulaattorit ja katit putkistoon niin homma on siinä. Polttoaineenkulutus laskee n. 1L/100km (m54b25 koneessa) ja tehoa ja vääntöä tulee sopivasti lisää. Dinanin CAI + eisenmann race putkisto kunnollisilla kateilla sekä pakosarjoilla on tuottanut 260-270hv tuloksia 330i:ssä. Technikin pakosarjoilla on tullut paras tehon ja väännön nousu, mutta kyllä noilla kiinalaisilla supersprintin kopioillakin mukaviin tehonnousuihin päästään. Täytyy käydä lähiviikkoina penkissä vielä toteamassa tarkat tehonnousut.

                          Tietty jos se checkengine valo eihaittaa niin sittenniille lambdoille ei tartte tehdä mitään. Moottorin ohjauksen pitäisi selvitä muutoksesta ilman säätöä, mutta pakosarjat + putkisto modilla kannattaisi kyllä jo käydä säädättämässä ecu uudestaan. Jos jakun teen itselle koko putkiston uusiksi menee varmaan ohjelmakin muokattavaksi. Äänet ei muutu juuri ollenkaan, mutta yli 4000r kierroksilla saundi on hieman kireämpi.

                          Täällä vielä lisää ja tuolta löytyy serchillavielä paljon enemmän...


                          Kyselin noita pakosarjoja autotalentilta ja suostuvat postittamaan suomeen. Hintaa lystille tulee n. 800e. Sitten löysin SS kopiot ebaystä niin halvalla että oli pakko ostaa pois kuljeksimasta.

                          Mahtaisko JC:n shark injectoria saada euroautoihin. Pääsis kokonaan eroon kakkoslambdosita ilman mitään kikkalua.
                          Last edited by Juppe; 06-01-2008, 20:28.

                          Comment

                          • TheLate
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 418

                            #58
                            Originally posted by P10neer1 View Post
                            Mistä sen kirjan voi ostaa?


                            Tuolta tilasin...

                            Comment

                            • leppala
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 190
                              • järvenpää

                              #59
                              Originally posted by Antza View Post
                              Pelkästään näillä päästään jo n. 260-270hv lukemiin. Ja moottoriin saadaan kummasti enemmän luonnetta. Tosi asia on, että vastaavilla modauksilla + lukkoperällä on pöllyytetty M3:sia turpaan stripillä (12.8s).
                              Siis hetkinen, mitä toi e46 painaa, jos se tommosilla tehoilla menee 12.8 vartilla?

                              E: Paljonko oli loppunopeutta?
                              Last edited by leppala; 06-01-2008, 20:52.

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by leppala View Post
                                Siis hetkinen, mitä toi e46 painaa, jos se tommosilla tehoilla menee 12.8 vartilla?

                                E: Paljonko oli loppunopeutta?
                                Varmaan alle 1000kg
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎