Eikö sinun mielestä inferno saa rahalle vastinetta jos ostan pakosarjan,nokat, vaimentimen+säädöt? Eli muuttuuko vain äänet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i virittely?
Collapse
X
-
Originally posted by culli View PostJa lisäksi jos saat sen 10-20 hp lisää, mitä iloa siitä on?
Auto tuntuu hieman tehokkaammalta yhden tai kaksi päivää, sitten olet jo tottunut siihen eikä enää mee mihinkää.
Jos rahat on tiukoilla on toi ihan hölmöläisen hommaa. Jos taas rahaa on, 15000e väliin ja m3 alle. Saat 110 hp lisää ja auton jonka jälleenmyynti arvo säilyy paljon paremmin.
Comment
-
-
Originally posted by P10neer1 View PostEikö sinun mielestä inferno saa rahalle vastinetta jos ostan pakosarjan,nokat, vaimentimen+säädöt? Eli muuttuuko vain äänet?
Itse hankkisin sinuna esimerkiksi marteliukselta tai muulta jälleenmyyjältä sipersprintin pakoputkiston sekä mahdollisesti korkeintaan jonkun laadukkaan lastun. Näillä muutoksilla ei kauheasti tehoja saa, mutta ääntä ja näköä tulee sipivasti lisää.
Muut muutokset maksaa maltaita ennenkuin niistä on oikeasti hyötyä ja tällöin tuo M3 olisi kyllä jo parempi valinta kun loppupeleissä erot menoissa on muutosten jälkeen aika pienet. Lisöksi nuo muutokset eivät vaikuta autosi arvoon mitään, ehkä jopa laskevat auton arvoa.
Itse panostaisin rahat laadukkaaseen pakoputkistoon, hyviin renkaisiin ja vanteisiin sekä jousitukseen.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMittauksia vapareista muuten löytyy bellin kirjasta. Vanha toki mutta ei nuo suodattimet mihinkään ole muuttuneet.
Comment
-
-
Originally posted by P10neer1 View PostMistä sen kirjan voi ostaa?
Comment
-
-
Tuota, M52TU/M54 moottoreissa jossa katit ovat kiinteä osa pakosarjaa, ei pakosarjojen vaihto ole ihan läpihuutojuttu?:
M52TU/M54 moottoreissahan on lisäksi DME:n sähköisesti ohjaama kaksoiskanavaimusarja, joten sen vaihtaminen korkeamman kokonaissuorituskyvyn tuottavaan "viritykseen" lienee käytännössä lähes mahdotonta. Toisaalta, näihinhän ei käsittääksen ole olemassakaan "viri-imusarjoja". Se kannattaa lisäksi huomioida, että kaikki moottoripuolen muutokset vaikuttavat suoraan myös tuon stepin toimintaan/sen ohjelmiin niin että kokonaissuorituskyky laskee todella helposti ellei myös sen ohjelmia saada optimoitua moottorin muuttuneisiin ohjelmiin/toimintatapaan.
Comment
-
-
Noniin kyllähän tämäkin topikki piti kääntää vaparivirittämisen haukkumisen suuntaan. Tokihan se on kalliimpaa ja vaatii huomattavasti enemmän osaamista ja virityskohteiden "yhteensovittamista" kuin pelkän turboruuvin kääntäminen.
Nokat saa tosiaankin 900 eurolla. Vaihto BMW-merkkiliikkeessä on alle 400e. Pakosarja, uudet katit sekä loppuputkisto pidennettyine lambdoineen on ehkä 1000e. Pelkästään näillä päästään jo n. 260-270hv lukemiin. Ja moottoriin saadaan kummasti enemmän luonnetta. Tosi asia on, että vastaavilla modauksilla + lukkoperällä on pöllyytetty M3:sia turpaan stripillä (12.8s).
Omakohtaisista kokemukista voin kertoa, että vakioboksilla ei aluksi huomaa suurta eroa pelkkien nokkien vaihdon jälkeen. Mutta kilometrien karttuessa ECU osaa adaptoitua jonkin verran paremmin säätäen mm. sytkäennakoita sopivimmiksi, alkaa eron huomata.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by culli View PostJa lisäksi jos saat sen 10-20 hp lisää, mitä iloa siitä on?
Auto tuntuu hieman tehokkaammalta yhden tai kaksi päivää, sitten olet jo tottunut siihen eikä enää mee mihinkää.
Comment
-
-
Tuota, M52TU/M54 moottoreissa jossa katit ovat kiinteä osa pakosarjaa, ei pakosarjojen vaihto ole ihan läpihuutojuttu?:
Tietty jos se checkengine valo eihaittaa niin sittenniille lambdoille ei tartte tehdä mitään. Moottorin ohjauksen pitäisi selvitä muutoksesta ilman säätöä, mutta pakosarjat + putkisto modilla kannattaisi kyllä jo käydä säädättämässä ecu uudestaan. Jos jakun teen itselle koko putkiston uusiksi menee varmaan ohjelmakin muokattavaksi. Äänet ei muutu juuri ollenkaan, mutta yli 4000r kierroksilla saundi on hieman kireämpi.
Täällä vielä lisää ja tuolta löytyy serchillavielä paljon enemmän...
Kyselin noita pakosarjoja autotalentilta ja suostuvat postittamaan suomeen. Hintaa lystille tulee n. 800e. Sitten löysin SS kopiot ebaystä niin halvalla että oli pakko ostaa pois kuljeksimasta.
Mahtaisko JC:n shark injectoria saada euroautoihin. Pääsis kokonaan eroon kakkoslambdosita ilman mitään kikkalua.Last edited by Juppe; 06-01-2008, 20:28.
Comment
-
-
-
Originally posted by Antza View PostPelkästään näillä päästään jo n. 260-270hv lukemiin. Ja moottoriin saadaan kummasti enemmän luonnetta. Tosi asia on, että vastaavilla modauksilla + lukkoperällä on pöllyytetty M3:sia turpaan stripillä (12.8s).
E: Paljonko oli loppunopeutta?Last edited by leppala; 06-01-2008, 20:52.
Comment
-
Comment