Originally posted by MNi
View Post
E46 Akku tyhjenee
Collapse
X
-
Mahtoivatko jaksaa odottaa että auto meni unitilaan ja osasivat huijata takaluukun/ovien anturit kiinni-asentoon?
Leave a comment:
-
Itselläni söi myös e46 320d -02 akkua jostain ja sain mitattua että se söi noin 0,5A. Alkoi tekemään sitä että kun vähän päälle päivän seisoi vähänkään kylmällä kelillä niin ei lähtenyt käymään.
Käytin sitten huoltamossa, että mittasivat mikä sitä akkua söi. Minulla on autossa tuo alkuperäinen radio/navigaattori. Tuon navigaattorin se navigointi boxi söi sitä. Kun sen otti irti niin virrankulutus tippui lähes nollaan.

Ihan vain näin esimerkkinä, jos jollakin syö että voi myös tuo olla vikana.
Onkohan tuo navigointi boxi hajalla? vai onkohan joku ohjainboxi vika?
Varmaan vedän virtapiuhan väliin vain katkaisijan, jotta jos pitempään seisoo niin voi sillä katkaista virran tuonne navigaattorille.
Leave a comment:
-
Hyvä että selvisi. Omasta 330d:stä startti hyytyi, se alkoi kovin laiskasti pyörittämään konetta ajan saatossa. Uusi startti pyöräyttää M57N:n sekunnissa tulille.
Leave a comment:
-
Startti rikki. Käynnistäessä imee virtaa niin paljon ettei uusikaan akku jaksa käynnistää.
Autosalpa
Startin hinta 360e plus työt 190e.
Auto E46 330i
Siinä inffoa muillekkin.
Leave a comment:
-
En löytäny, Sain vaan hälyt soimaan korvanjuuressa ku revin sulakkeita
Virrankukutus oli mukavuustoiminnot päällä noin 8A.
Leave a comment:
-
On se kumma ku ei löydy keravalta korjaamoa joka ottais mun E46 vastaan.. Paitsi varmaa joku Autosalpa..
Leave a comment:
-
Voihan myös olla että startti(kin) on finaalissa.Originally posted by Raekae View PostOlenpa taas kädetön kun en löydä takaluukun kytkintä mistään!
Löytyipäs avattavan takaluukun ikkunan alta helposti.
vuoto on vain 1A. oletin isompaa ku oli vetäny 80ah akun yössä tyhjäks! Tai sitten vika ilmenee sillontällöin.
Enään ei starttaakkaan! Valot syttyy ja kaikki ok mutta startti ei pyöri.
Tuo lepovirran rohmu pitää löytää ensin, sulakkeita yksi kerrallaan irti kunnes lepovirta putoaa.
Leave a comment:
-
Olenpa taas kädetön kun en löydä takaluukun kytkintä mistään!
Löytyipäs avattavan takaluukun ikkunan alta helposti.
vuoto on vain 1A. oletin isompaa ku oli vetäny 80ah akun yössä tyhjäks! Tai sitten vika ilmenee sillontällöin.
Enään ei starttaakkaan! Valot syttyy ja kaikki ok mutta startti ei pyöri.Last edited by Raekae; 18-10-2013, 18:32.
Leave a comment:
-
Pitäisi nukahtaa (~16min) mutta herää jos avaat jonkun luukun mikä ei ollut aikaisemin auki tai käytät kaukkaria tmv.Originally posted by Raekae View PostKiitos! Katsotaan mitä löytyy.
"Nukahtaako" auto vaikka ovet on auki tai jatkaako auto unia vaikka avaan ovet keskuslukituksesta?
Paras toki pitää luukut kiinni, takaluukun voi ruuvarilla sulkea ja simuloida että se olisi kiinni niin ei turhaan valo pala ja vie virtaa. En muista kuuluuko takaluukun valo edes katkaistaviin piireihin.
Leave a comment:
-
Kiitos! Katsotaan mitä löytyy.
"Nukahtaako" auto vaikka ovet on auki tai jatkaako auto unia vaikka avaan ovet keskuslukituksesta?
Leave a comment:
-
Etsi puhaltimen sulake, irroita ja mittaa virrankulutus kun laitteet ei ole päällä.Originally posted by Raekae View PostNostetaan taas!
Autoni e46 330i toukka 120tkm ajettu.
Keskiviikkona ostettu uusi akku ja perjantaina ei lähteny enään käyntiin. Lataus jänö reilu 14v.
Ennenkun vien ton autosähkärille niin miten voisin varmistaa tuon esivastuksen itse?
Olen sähkömies toiselta ammatiltani joten yleismittari pysyy käsissä. Neuvoja?
EDIT: Pihtivirtamittari on myös kätevä, laittaa päävirtakaapelin ympärille, odottaa että auto nukahtaa ja katsoo mitä se sanoo.
Muistaakseni e46 tapauksessa lepovirta pitäisi olla noin 40mA luokkaa. Jos on enemmän niin nyppimään sulakkeita irti ja katsomaan milloin tippuu.
Leave a comment:
-
Nostetaan taas!
Autoni e46 330i toukka 120tkm ajettu.
Keskiviikkona ostettu uusi akku ja perjantaina ei lähteny enään käyntiin. Lataus jänö reilu 14v.
Ennenkun vien ton autosähkärille niin miten voisin varmistaa tuon esivastuksen itse?
Olen sähkömies toiselta ammatiltani joten yleismittari pysyy käsissä. Neuvoja?
Leave a comment:
-
318 E46 purki akun pari kertaa ja syyllinen oli hapettunut takavalon liitin, johon syntyi oikosulkuOriginally posted by teekkis View PostTäällä kans ongelmaa (-01 330dA), keväällä purki useemmin, nyt yllätti taas tyhjällä akulla.
Keväällä vaihdettu uusi akku tilalle, ja toi puhaltimen siili on kans uus. Mitään vinkkejä missä vois olla vikkaa vikkaa?
Leave a comment:
Leave a comment: