Talouteen tuli eilen 320d -02 automaatti ja nyt mietityttää toi laatikko homma. Yrittäny kuunnella ja kokeilla ääntääkö laatikko niin että turbiinissa olisi jotain vikaa mutta kun on eka diesel IKINÄ eikä automaattejakaan ole juuri ollut niin ei oikein tiedä mitä pitäisi kuulostella. Joten jos espoo, vantaa, kirkkonummi akselilta löytyis joku joka niistä enemmän tietää ja on kokemusta? Vois käydä heittää autolla lenkin ja kuulostella sitä. Kahvit ainakin tarjoan vaivanpalkkaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 330D E46 jyrinä
Collapse
X
-
Bmw e46 330D jyrisee kiihdyttäessä
Tuossa lueskelin muitten juttuja, mutta en löytänyt suoraan omaan ongelmaan viittaavia juttuja.
Auto on bmw e46 touring 330D automaatti vm.02 ajettu n. 230tkm
Eli paikaltaan, tai pienestä vauhdista kun kiihdyttää ripeästi niin perä tärrää aika kovaa, vähän niinku teiden reunoilla on niitä uria jyrsitty että tärrää kun ajaa niihin, niin sellaiselta tärinä tuntuu mutta voimakkaampana
Vaihdettiin vasta perä öljyt ja ne oli aivan puhtaat, ja ollaan pariin otteeseen väännelty lähes jokapaikkaa rengasraudalla pohjasta eikä tunnu löytyvän väljiä paikkoja, ja kardaania koitettu käsin pyöritellä edestakaisin, eikä sielläkään käteen ainakaan päällepäin tunnu väljyyttä, myös kokeiltu kaksia eri rengas sarjoja ja kummillakin tärrää.
Olisiko kenelläkään ajatusta mistä tärinä voisi johtua? Itsellä loppuu keinot, ja ymmärrys kesken, mutta meinaa vähä hirvittää ajella kun ei tiedä mistä vika johtuu. Kiitos jo etukäteen!BMW E46 Touring 330D M-Sport -02
Comment
-
-
Päivää,
kysytäänpäs E46 experteiltä, osaatteko kommentoida seuraavaa:
Hieron tällä hetkellä kauppoja yhdestä 330dA:sta, joka seuraavaa lukuun ottamatta tuntuu n. 250 tkm ajokilometreihin nähden ihan soivalta peliltä. Kuitenkin jostain päin autoa kuuluu melko tasan 3000 kierroksen kohdalla veto päällä voimakas nopea kurahdus/resonaatio jostain auton alta. Ounastelin että voisi ehkä kuulostaa vähän siltä, kun pakoputki osuisi johonkin, voiko esimerkiksi väsyneet moottorin tukikumit heilauttaa konetta riittävästi tuossa kohdalla?
Paikallaan kuitenkaan N:llä polkiessa en saanut tuota ääntä esiintymään. Toki turbiinivika voinee myös olla mahdollinen, ääni siis tulee joka vaihteella tuossa samassa 3000 kierroksen kohdalla, sekä vielä kerran jossain kohtaa ylempänä kierrosalueella kun autolla kiihdyttää?
Muutenkin moottori kuulosti suhteellisen voimakasääniseltä/jyrisevältä auton sisään erityisesti tyhjäkäynnillä ja heilahti melko voimakkaasti kun autoa sammutettaessa, joten tukikumit sieltä lienee loppu joka tapauksessa.
Comment
-
-
Vakionopeusnivel
Originally posted by veikkoz View PostTuossa lueskelin muitten juttuja, mutta en löytänyt suoraan omaan ongelmaan viittaavia juttuja.
Auto on bmw e46 touring 330D automaatti vm.02 ajettu n. 230tkm
Eli paikaltaan, tai pienestä vauhdista kun kiihdyttää ripeästi niin perä tärrää aika kovaa, vähän niinku teiden reunoilla on niitä uria jyrsitty että tärrää kun ajaa niihin, niin sellaiselta tärinä tuntuu mutta voimakkaampana
Vaihdettiin vasta perä öljyt ja ne oli aivan puhtaat, ja ollaan pariin otteeseen väännelty lähes jokapaikkaa rengasraudalla pohjasta eikä tunnu löytyvän väljiä paikkoja, ja kardaania koitettu käsin pyöritellä edestakaisin, eikä sielläkään käteen ainakaan päällepäin tunnu väljyyttä, myös kokeiltu kaksia eri rengas sarjoja ja kummillakin tärrää.
Olisiko kenelläkään ajatusta mistä tärinä voisi johtua? Itsellä loppuu keinot, ja ymmärrys kesken, mutta meinaa vähä hirvittää ajella kun ei tiedä mistä vika johtuu. Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
-
Ketjun innoittamana tilasin omaan (vakiotehoiseen -02) e46 330Da touringiin uuden momentinmuuntimen JN Trading:sta. Vanhojen kunnostuksia ei kuulemma juuri kannata tehdä koska materiaalivahvuudet menevät vähiin, eli liian pilalle ajettuja korjausta ajatellen. Omassani on mittarissa reilu 370 tkm, joten voin todeta osan kestäneen ihan riittävän kauan (lipsuu jo tasakaasulla moottoritievauhdissa).
Vaihteisto on toiminut vielä moitteetta, mutta oletettavasti sielläkin pakoissa ajokilometrit näkyy - ajetaan romuksi asti ja vaihdetaan vaihtoaskia tilalle kun sen aika tulee. Vaihteistoöljyt on vaihdettu 200 tkm ja 300 tkm lukemissa, eli johan se olisi kohta muutenkin öljynvaihdon aika
Comment
-
-
Oisko kellään mitään hajua tärinän aiheuttajasta, kun rupeaa keinot loppumaan kesken...
Auto jyristää n.1500-2000kierrokseen kun pistää täyskaasukiihdytyksen, ja loppuu heti kun höllää kaasua, eli pahin vääntömomentti aiheuttaa tuon. Vika tuli autoon ihan yhtäkkiä ja sen vian kanssa ollaan ajettu jo varmaan 5tkm. Auto on siis manuaalivaihteinen 330d touring vm 05. Jyristäminen tuntuu tulevan selvästi auton takaosasta.
Autoon jo vaihdettuja osia: kaikki alustan puslat, takapyöränlaakerit, tukivarret, raidetangot, moottorin sekä vaihdelaatikon kumit, vetoakseli, lukkoperä vanhan tilalle, kardaanin rättinivel, tukilaakeri, ristikko sekä vakionopeusnivel + tasapainotus, koiranluut jne. Lisäksi katsottu että kori ei ole revennyt (puslien vaihdon yhteydessä).
Pari kertaa nyt koitettu tukilaakeria esijännittää ja laittaa normaalisti kiinni. Ehkä ihan pieni vaikutus, mutta vika ei edelleenkään katoa. Lisäksi tukilaakerin ja korin välissä on myös sinne korjausohjeen mukaan kuuluva "räkä". Kuinka se tukilaakeri tulisi oikeaoppisesti tässä mallissa asentaa? Lisäksi laitoimme tuulilasiliimat tukilaakeriin jäykistämään joustoa, mutta ei vaikutusta.
Tuntuu että enään ei ole muita vaihtoehoja kun vaihdelaatikko? Aika kallis osa jos pitää vain "testata" onko se rikki vai ei. Ei kellään sattuis olemaan ylimääräsenä lainattavaksi VARMASTI ehjää kardaania tähän malliin, jota voisi kokeilla, entäpä laatikkoa? :think
Millasia oireita rikkinäinen dampperi aiheuttaa?Last edited by Hemu__; 20-05-2015, 14:52.
Comment
-
-
Tuli hankittua kesä-autoksi 320d automaatti -03 aj.190tkm.
Tämän ketjun luettua sain jo hyvän osviitan mitä pitäisi ruveta korjaaamaan mutta kysäisen vielä jos jollain olisi viime hetken vinkkejä.
Satunnaisesti kuuluu takaa basso maista jyrinää joka on samanlaista kuin ajaisi kaistaviivan päälle jossa on ne herätteet.
Samoin kun ikkuna auki kuulostelee niin semmoista naputtavaa ääntä kuuluu joka muuttuu kierrosten mukaan. Samanlainen ääni kuin jossain vanhoissa bensa-autoissa ei olisi venat säädöissä.
Voisiko olla joku muu kuin turbiini/mometinmuunnin?
Kesäloma reissu 2500 km pitäisi tehdä viikon päästä eikä oikein taida uskaltaa lähtee työntää näillä diagnooseilla. Kysyn JN Tradingilta jos ensi viikolla saisi pajalle kun sinne päin mennään viikoksi.
Muutoin täytyy löytää Uudeltamaalta joku joka kerkeisi pajoittamaan tätä.
Comment
-
-
Originally posted by Mörö View PostJokos tähän Hemun ongelmaan löyty ratkaisu?
Seuraavaksi on kokeiltava purkukardaania jostakin.
Comment
-
-
Heip!
Löytyisiköhän täältä minullekin apuja.. Elikkäs pari kk ollut -04 330D automaatti turbotechin ohjelmalla. Nyt vastaavanlaisia ongelmia kuin tässäkin threadissa, mutta luulen että pahin ongelma tulee perästä, ei laatikosta. Laatikko vaihtaa mielestäni hyvin ajottaisesta pienestä arpomisesta huolimatta.
Jyrinä alkaa n. 50kmh -> ja edes 100kmh ei oikein tohi ajaa ku tuntuu että ääni vaan pahenee. Toistaiseksi se on lähinnä ääntä, ei auton tärinää / vatkaamista. Odotin pitkään että sain vaihdettua nastat pois nypityistä nastarenkaista kesärenkaisiin ja tottahan se resonaatio pieneni mutta eipä se näköjään ollutkaan kaiken takana.
Automaattilaatikolla koitettu ajaa myös käsivaihtein, eikä muuta asiaa mitenkään. Ei ole kierrosluvuista riippuvainen, vain nopeudesta.
Autoa saatiin pikaisesti nostettua ylös ja perästä lähti jonkinlaista niksutusta akseleista, kun pyöriä pyöritti. Vähän tuntui olevan hankala paikantaa, mistä moinen lähtee. Kerran pari ajon aikana (ohitus) tapahtunut se, että tuntuu kuin olisi ajanut rypyläisen valkoviivan päältä, sellainen tärinä tullut takaa. Ja vieläpä ihan kuin se olisi aavistuksen pahempi kuskin puolella?
Perhana oon täällä Lapissa kaukana kaikista kontakteista ja merkin tuntevista ammattilaisista ? Auton voisin ajaa niin pitkälle kuin tarve vaatii, jotta saisi asianmukaista kohtelua. Vai miten tuolla uskaltaa ajaa? :thinkLast edited by jaahco; 04-07-2017, 15:42.
Comment
-
-
Originally posted by jaahco View PostHeip!
Löytyisiköhän täältä minullekin apuja.. Elikkäs pari kk ollut -04 330D automaatti turbotechin ohjelmalla. Nyt vastaavanlaisia ongelmia kuin tässäkin threadissa, mutta luulen että pahin ongelma tulee perästä, ei laatikosta. Laatikko vaihtaa mielestäni hyvin ajottaisesta pienestä arpomisesta huolimatta.
Jyrinä alkaa n. 50kmh -> ja edes 100kmh ei oikein tohi ajaa ku tuntuu että ääni vaan pahenee. Toistaiseksi se on lähinnä ääntä, ei auton tärinää / vatkaamista. Odotin pitkään että sain vaihdettua nastat pois nypityistä nastarenkaista kesärenkaisiin ja tottahan se resonaatio pieneni mutta eipä se näköjään ollutkaan kaiken takana.
Automaattilaatikolla koitettu ajaa myös käsivaihtein, eikä muuta asiaa mitenkään. Ei ole kierrosluvuista riippuvainen, vain nopeudesta.
Autoa saatiin pikaisesti nostettua ylös ja perästä lähti jonkinlaista niksutusta akseleista, kun pyöriä pyöritti. Vähän tuntui olevan hankala paikantaa, mistä moinen lähtee. Kerran pari ajon aikana (ohitus) tapahtunut se, että tuntuu kuin olisi ajanut rypyläisen valkoviivan päältä, sellainen tärinä tullut takaa. Ja vieläpä ihan kuin se olisi aavistuksen pahempi kuskin puolella?
Perhana oon täällä Lapissa kaukana kaikista kontakteista ja merkin tuntevista ammattilaisista ? Auton voisin ajaa niin pitkälle kuin tarve vaatii, jotta saisi asianmukaista kohtelua. Vai miten tuolla uskaltaa ajaa? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Perhana kun nyt ei pääse nosturille enää omin tutuin.. Laski hydrauliikkaöljyt pihalle nosturi siinä sopivasti noston päätteeksi.. Se olis etittävä joku osaava paja, mistä mahdollisesti löytys jopa tarvittavat varaosat ja ennen kaikkea aikaa laittaa autoa.. Meinaa puskea vähän deadlinea kaiken suhteen päälle, kun paska päätti osua tuulettimeen sitten kerta heitolla
Nyt huomasin että ääni luultavasti tulee kuin tuleekin enemmän toiselta puolelta, sillä vasemmalle kääntäessä jyrinä loppuu. Suoraan ajaessa tai oikealle kääntyessä ei vaikutusta ääneen.
Ajatuksia?
Comment
-
Comment