Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D E46 jyrinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by roobertti View Post
    Edit. laatikkoon vaihdatettu öljyt + suodatin merkkiliikkeessä ----> nakkaa laatikon vikatilaan heti kun kiihdyttää ( tätä ei tehnyt aiemmin )
    Väärä öljymäärä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • roobertti
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 889
      • Finland

      Samaa veikkasin itsekkin.....huomenna auto takas pajalle


      Edit. auto kävi pajalla ja laatikon öljymäärä olí OK

      vikakoodin nakannut kakkosvaihteen luistamisesta ---> sytyttää vikavalon
      lisäksi tuo perkele tärisee kuin traktori olipa vaihe päällä tai ei, samalla kuuluu armoton jurina.

      toiseksi herjaa moottorin öljymäärää ( öljykannun kuva palaa keltaisena ) vaikka öljyn pinta on Ok....mistä mahtane johtua ???


      alkaa vahvasti veikkaukset mennä sinne turbiini/vaihdelaatikko osastolle =/



      Edit. laatikko + turbiini sökö

      jurina+tärinä johtuu viallisesta turbiinista ja koska laatikko luistaa kakkosella kiihdytettäessä on sielläkin tapahtunut jotain ei toivottua.
      Last edited by roobertti; 14-06-2011, 20:02.
      Leka et Lommo Custom's


      Kulkupelit:
      -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
      -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
      -20 Tunturi Active *munamankeli*

      -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

      Comment

      • roobertti
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 889
        • Finland

        Mahtaakohan kenelläkään olla tämän Jari Niemen numeroa/yhteystietoja joka rassaa turbiineja ja laatikoita käsittääkseni Naantalissa ???
        Leka et Lommo Custom's


        Kulkupelit:
        -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
        -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
        -20 Tunturi Active *munamankeli*

        -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

        Comment

        • LS1Fmont
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 52
          • Forssa



          Vinkkaa sitten mullekin mitä suositellaan tehtäväks ja mitä maksaa...
          Japanese Dailydriver
          Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
          Mustang notch -88 Project??? :think

          Comment

          • roobertti
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 889
            • Finland

            Kiitokset tiedosta....katsotaan miten homma etenee

            Autohan on toistaiseksi laatikkovikaisena myynnissä mutta jos ei piakkoin vaihda omistajaa niin lähtee sit pajalle jossain vaiheessa.
            Leka et Lommo Custom's


            Kulkupelit:
            -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
            -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
            -20 Tunturi Active *munamankeli*

            -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

            Comment

            • iikori
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 122
              • Espoo

              Turbiini vikaa täälläkin? Auto 328iA e46.

              Autossa tuntuu nykimistä ajoittain ja kierroslukumittarissa näkyy noin 200-300 kierroksen heittoa nopeuksissa 50-120km/h. Välillä peräpäästä kuuluu sekunnin kestoinen jyrärähdys ja kierrokset heittää koneessa samaan aikaan. Yleensä tämä vaatii pientä ylämäkeä ts. kuormitusta koneessa. Jyrinä ei kuulu jatkuvana.
              Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Mikähä vika itellä on.. Auto 320d ajettu 240tkm. 2002 vuosimalli

                Jyrisee ripeästi kiihdyttäessä kakkos ja kolmos vaihteilla kuuluu kaikista selvästi se jyrinä. Vaihdettu kardaanin rättinivel ja tukilaakeri. Oli metro-autossa tarkastuksessa eikä mekaanikot löytäneet vikaa. Sitten fixus huollossa missä sano että perässä väljyyttä varmaan liikaa samoin vetoakseleissa.:think
                Mistähän tuo sitten oikeasti tulee?
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • MrBubbles
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 799
                  • Seinäjoki

                  kai näihin nyt joka toveri laittaa sitten paremman turbiinin? näyttäis jenkkilässä olevan aika hyvin tarjontaa erilaisista turbiineista. onko nää yhdellä levyllä vakiona? saa näköjään kolmellakin levyllä billettinä. ittelle haaveilin ramiin 5 levyistä alkais pysyä väännöt sielä mihin ne kuuluu.
                  No life, no friends, just motorsport!

                  -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                  -jokunen e30.
                  -e28

                  Comment

                  • Pekuz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 687
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by MrBubbles View Post
                    kai näihin nyt joka toveri laittaa sitten paremman turbiinin? näyttäis jenkkilässä olevan aika hyvin tarjontaa erilaisista turbiineista. onko nää yhdellä levyllä vakiona? saa näköjään kolmellakin levyllä billettinä. ittelle haaveilin ramiin 5 levyistä alkais pysyä väännöt sielä mihin ne kuuluu.
                    Missä oot katellu eri mallisia tarvike turbiineja bemariin?
                    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                    Comment

                    • MrBubbles
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 799
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Pekuz View Post
                      Missä oot katellu eri mallisia tarvike turbiineja bemariin?
                      ebay noita on täynnä.

                      edit: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Recon...item5ae0bf1faa

                      esim siinä. eikös se nyt 5L40E oo se toosa?
                      Last edited by MrBubbles; 17-09-2011, 19:26. Reason: keksiin lisää asiaa
                      No life, no friends, just motorsport!

                      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                      -jokunen e30.
                      -e28

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        Ei vieläkään oo ongelma selvinnyt! Voiskos joku jelppiä?

                        Eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. Tärisee 100+ km/h vauhdissa, nelosvaihteella kiihdytyskaistalla kuuluu jäätävän iso kolina ja tärinä alustasta. Kun kierrokset ylittäny 2500rpm. Vitosella tasasta tärinää 1000rpm+

                        Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin.

                        Metroautolla oli valohoidossa, ei löytänyt mitään vikaa vaikka itse myönsi myös tärinän koeajossa. Fixus korjaamolla vanhempi asentaja sanoi että perä väljä ja vetarit rikki/kulunut.. Johtuuko se tärinä tosiaan noista vioista?

                        Autossa on ollut kahdet eri rengassarjat ja molemmilla täristäneet, en usko että ois renkaista kyse.

                        APUJA? Kiitos
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • Pekuz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 687
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by janne30 View Post
                          Ei vieläkään oo ongelma selvinnyt! Voiskos joku jelppiä?

                          Eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. Tärisee 100+ km/h vauhdissa, nelosvaihteella kiihdytyskaistalla kuuluu jäätävän iso kolina ja tärinä alustasta. Kun kierrokset ylittäny 2500rpm. Vitosella tasasta tärinää 1000rpm+

                          Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin.

                          Metroautolla oli valohoidossa, ei löytänyt mitään vikaa vaikka itse myönsi myös tärinän koeajossa. Fixus korjaamolla vanhempi asentaja sanoi että perä väljä ja vetarit rikki/kulunut.. Johtuuko se tärinä tosiaan noista vioista?

                          Autossa on ollut kahdet eri rengassarjat ja molemmilla täristäneet, en usko että ois renkaista kyse.

                          APUJA? Kiitos
                          Onko auto manuaali vai automaatti? Manuaalissa kaksoismassavauhtipyörä yksi vaihtoehto, jos on automaatti niin turbiinin tärinä tulee vain 4 ja 5 vaihteilla, joilla turbiini lukittuu.

                          Moottorin tukikumit?

                          Moottorin värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä?

                          Onko perän apurungon korin kiinnitykset kunnossa?

                          Noi nyt äkkiä tulee mieleen..
                          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            Originally posted by Pekuz View Post
                            Onko auto manuaali vai automaatti? Manuaalissa kaksoismassavauhtipyörä yksi vaihtoehto, jos on automaatti niin turbiinin tärinä tulee vain 4 ja 5 vaihteilla, joilla turbiini lukittuu.

                            Moottorin tukikumit?

                            Moottorin värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä?

                            Onko perän apurungon korin kiinnitykset kunnossa?

                            Noi nyt äkkiä tulee mieleen..
                            Manuaali. Duunikaverin nosturille menee tulevalla viikolla niin täytyy tarkistaa edellämainitut vaihtoehdot. ääni ei tuu konehuoneen puolelta vaan kardaanista tai peräpäästä. Missä on moottorin värinävaimennin, meinaatko kannatinkumeja? heijastuuko se kardaaniin jos ne on rikki Kiitos avusta
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by janne30 View Post
                              Manuaali. Duunikaverin nosturille menee tulevalla viikolla niin täytyy tarkistaa edellämainitut vaihtoehdot. ääni ei tuu konehuoneen puolelta vaan kardaanista tai peräpäästä. Missä on moottorin värinävaimennin, meinaatko kannatinkumeja? heijastuuko se kardaaniin jos ne on rikki Kiitos avusta
                              Värinänvaimennin osa 1

                              KLIK
                              Jaa a en tiedä tarkalleen kuvailla miten tuon äänestä tunnistaisi, mutta tärinä ainakin lisääntyy kun värinänvaimennin päättää antautua..

                              Lueskeleppa tämä topicci.
                              Last edited by Pekuz; 26-09-2011, 20:54.
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • janne30
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 2198
                                • Vantaa

                                Muistelen kun otettiin kardaani tuossa kuukausi sitten irti niin

                                Osa nro 1 oli jotenkin rikkinäisen oloinen, jousi paisto sieltä eikä näyttänyt mitenkään normaalilta. Kävin eilen hakemassa motonetistä semmosen.

                                Osa nro 10 eli joku butyylinauha pitäis laittaa siihen yhden tukilaakerin ja korin väliin, toivottavasti näillä tärinät lähtis. Pitää etsiä jostain tuota butyylinauhaa vai käyköhän korimassa:think




                                EDIT: Kiitos linkistä pekuz, luin koko topicin ja täytyy ihan ensimmäisenä vaihtaa nuo moottorin kumityynyt ja laittaa vetoniveleihin moS2 rasvaa. Halpoja investointeja nuo.
                                Last edited by janne30; 27-09-2011, 21:44.
                                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                                1 x F20
                                3 x E30
                                2 x E36
                                5 x E46
                                3 x E9X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎