Originally posted by roobertti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 330D E46 jyrinä
Collapse
X
-
Samaa veikkasin itsekkin.....huomenna auto takas pajalle
Edit. auto kävi pajalla ja laatikon öljymäärä olí OK
vikakoodin nakannut kakkosvaihteen luistamisesta ---> sytyttää vikavalon
lisäksi tuo perkele tärisee kuin traktori olipa vaihe päällä tai ei, samalla kuuluu armoton jurina.
toiseksi herjaa moottorin öljymäärää ( öljykannun kuva palaa keltaisena ) vaikka öljyn pinta on Ok....mistä mahtane johtua ???
alkaa vahvasti veikkaukset mennä sinne turbiini/vaihdelaatikko osastolle =/
Edit. laatikko + turbiini sökö
jurina+tärinä johtuu viallisesta turbiinista ja koska laatikko luistaa kakkosella kiihdytettäessä on sielläkin tapahtunut jotain ei toivottua.Last edited by roobertti; 14-06-2011, 20:02.Leka et Lommo Custom's
Kulkupelit:
-13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
-01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
-20 Tunturi Active *munamankeli*
-Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita
Comment
-
-
Mahtaakohan kenelläkään olla tämän Jari Niemen numeroa/yhteystietoja joka rassaa turbiineja ja laatikoita käsittääkseni Naantalissa ???Leka et Lommo Custom's
Kulkupelit:
-13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
-01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
-20 Tunturi Active *munamankeli*
-Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita
Comment
-
-
Kiitokset tiedosta....katsotaan miten homma etenee
Autohan on toistaiseksi laatikkovikaisena myynnissä mutta jos ei piakkoin vaihda omistajaa niin lähtee sit pajalle jossain vaiheessa.Leka et Lommo Custom's
Kulkupelit:
-13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
-01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
-20 Tunturi Active *munamankeli*
-Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita
Comment
-
-
Turbiini vikaa täälläkin? Auto 328iA e46.
Autossa tuntuu nykimistä ajoittain ja kierroslukumittarissa näkyy noin 200-300 kierroksen heittoa nopeuksissa 50-120km/h. Välillä peräpäästä kuuluu sekunnin kestoinen jyrärähdys ja kierrokset heittää koneessa samaan aikaan. Yleensä tämä vaatii pientä ylämäkeä ts. kuormitusta koneessa. Jyrinä ei kuulu jatkuvana.Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d
Comment
-
-
Mikähä vika itellä on.. Auto 320d ajettu 240tkm. 2002 vuosimalli
Jyrisee ripeästi kiihdyttäessä kakkos ja kolmos vaihteilla kuuluu kaikista selvästi se jyrinä. Vaihdettu kardaanin rättinivel ja tukilaakeri. Oli metro-autossa tarkastuksessa eikä mekaanikot löytäneet vikaa. Sitten fixus huollossa missä sano että perässä väljyyttä varmaan liikaa samoin vetoakseleissa.:think
Mistähän tuo sitten oikeasti tulee?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
kai näihin nyt joka toveri laittaa sitten paremman turbiinin? näyttäis jenkkilässä olevan aika hyvin tarjontaa erilaisista turbiineista. onko nää yhdellä levyllä vakiona? saa näköjään kolmellakin levyllä billettinä. ittelle haaveilin ramiin 5 levyistä alkais pysyä väännöt sielä mihin ne kuuluu.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View Postkai näihin nyt joka toveri laittaa sitten paremman turbiinin? näyttäis jenkkilässä olevan aika hyvin tarjontaa erilaisista turbiineista. onko nää yhdellä levyllä vakiona? saa näköjään kolmellakin levyllä billettinä. ittelle haaveilin ramiin 5 levyistä alkais pysyä väännöt sielä mihin ne kuuluu.''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostMissä oot katellu eri mallisia tarvike turbiineja bemariin?
edit: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Recon...item5ae0bf1faa
esim siinä. eikös se nyt 5L40E oo se toosa?No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Ei vieläkään oo ongelma selvinnyt! Voiskos joku jelppiä?
Eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. Tärisee 100+ km/h vauhdissa, nelosvaihteella kiihdytyskaistalla kuuluu jäätävän iso kolina ja tärinä alustasta. Kun kierrokset ylittäny 2500rpm. Vitosella tasasta tärinää 1000rpm+
Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin.
Metroautolla oli valohoidossa, ei löytänyt mitään vikaa vaikka itse myönsi myös tärinän koeajossa. Fixus korjaamolla vanhempi asentaja sanoi että perä väljä ja vetarit rikki/kulunut.. Johtuuko se tärinä tosiaan noista vioista?
Autossa on ollut kahdet eri rengassarjat ja molemmilla täristäneet, en usko että ois renkaista kyse.
APUJA? KiitosG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostEi vieläkään oo ongelma selvinnyt! Voiskos joku jelppiä?
Eli auto e46 320d facelift, ajettu 240tkm. Tärisee 100+ km/h vauhdissa, nelosvaihteella kiihdytyskaistalla kuuluu jäätävän iso kolina ja tärinä alustasta. Kun kierrokset ylittäny 2500rpm. Vitosella tasasta tärinää 1000rpm+
Tuttu vaihtanut kardaanin rättinivelen ja etummaisen tukilaakerin.
Metroautolla oli valohoidossa, ei löytänyt mitään vikaa vaikka itse myönsi myös tärinän koeajossa. Fixus korjaamolla vanhempi asentaja sanoi että perä väljä ja vetarit rikki/kulunut.. Johtuuko se tärinä tosiaan noista vioista?
Autossa on ollut kahdet eri rengassarjat ja molemmilla täristäneet, en usko että ois renkaista kyse.
APUJA? Kiitos
Moottorin tukikumit?
Moottorin värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä?
Onko perän apurungon korin kiinnitykset kunnossa?
Noi nyt äkkiä tulee mieleen..''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostOnko auto manuaali vai automaatti? Manuaalissa kaksoismassavauhtipyörä yksi vaihtoehto, jos on automaatti niin turbiinin tärinä tulee vain 4 ja 5 vaihteilla, joilla turbiini lukittuu.
Moottorin tukikumit?
Moottorin värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä?
Onko perän apurungon korin kiinnitykset kunnossa?
Noi nyt äkkiä tulee mieleen..G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostManuaali. Duunikaverin nosturille menee tulevalla viikolla niin täytyy tarkistaa edellämainitut vaihtoehdot. ääni ei tuu konehuoneen puolelta vaan kardaanista tai peräpäästä. Missä on moottorin värinävaimennin, meinaatko kannatinkumeja? heijastuuko se kardaaniin jos ne on rikki Kiitos avusta
KLIK
Jaa a en tiedä tarkalleen kuvailla miten tuon äänestä tunnistaisi, mutta tärinä ainakin lisääntyy kun värinänvaimennin päättää antautua..
Lueskeleppa tämä topicci.Last edited by Pekuz; 26-09-2011, 20:54.''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Muistelen kun otettiin kardaani tuossa kuukausi sitten irti niin
Osa nro 1 oli jotenkin rikkinäisen oloinen, jousi paisto sieltä eikä näyttänyt mitenkään normaalilta. Kävin eilen hakemassa motonetistä semmosen.
Osa nro 10 eli joku butyylinauha pitäis laittaa siihen yhden tukilaakerin ja korin väliin, toivottavasti näillä tärinät lähtis. Pitää etsiä jostain tuota butyylinauhaa vai käyköhän korimassa:think
EDIT: Kiitos linkistä pekuz, luin koko topicin ja täytyy ihan ensimmäisenä vaihtaa nuo moottorin kumityynyt ja laittaa vetoniveleihin moS2 rasvaa. Halpoja investointeja nuo.Last edited by janne30; 27-09-2011, 21:44.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Comment