Turpiini Vaihdettiin Ja Jyrinä Loppui:d Auto On 320da.e46.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 330D E46 jyrinä
Collapse
X
-
Originally posted by miksum View PostTurpiini Vaihdettiin Ja Jyrinä Loppui:d Auto On 320da.e46.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Koskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali
xzxzLast edited by Alhimiq; 06-10-2008, 13:21."Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostKoskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali
xzxz
--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
No arvatkaas
kun minä juuri kävin vaihdattamassa nuo kardaanin nivelet. Löysin tuon ketjun muutamia tunteja myöhemmin ja eikun heti soittelemaan pajalle, jossa nuo nivelet ja muut vaihdettiin. "#"#% kun pitää luottaa ammattilaisiin tai "ammattilaisiin", että työt tulevat tehdyksi. He tekevät varmaankin työn hyvin, mutta saattavat ehkä jättää ruuvin ruuvaamatta. "#%". Kerrankin kun laitettiin vaihtomoottori e36:een, niin työt oli tehty muuten hemmetin hyvin, mutta moottori oli jäänyt ruuvaamatta runkoon. Tuollaisen huomasin heti liikkeelle lähtiessä. KUITENKIN!! ://
Silloin kun auton hain, en osanut edes kokeilla autoa tuolta jurinalta. Ei tullut edes mieleen. Silloin piti häivyttää toinen ääni kokonaan. Toivottavasti selvää saatte
xzxz"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View Postkun minä juuri kävin vaihdattamassa nuo kardaanin nivelet. Löysin tuon ketjun muutamia tunteja myöhemmin ja eikun heti soittelemaan pajalle, jossa nuo nivelet ja muut vaihdettiin. "#"#% kun pitää luottaa ammattilaisiin tai "ammattilaisiin", että työt tulevat tehdyksi. He tekevät varmaankin työn hyvin, mutta saattavat ehkä jättää ruuvin ruuvaamatta. "#%". Kerrankin kun laitettiin vaihtomoottori e36:een, niin työt oli tehty muuten hemmetin hyvin, mutta moottori oli jäänyt ruuvaamatta runkoon. Tuollaisen huomasin heti liikkeelle lähtiessä. KUITENKIN!! ://
Silloin kun auton hain, en osanut edes kokeilla autoa tuolta jurinalta. Ei tullut edes mieleen. Silloin piti häivyttää toinen ääni kokonaan. Toivottavasti selvää saatte
xzxz
Siis tuon jyrinän takia vaihdettiin kardaanin kuminivel ja mahdollisesti muitakin niveliä? Vai ilmaantuiko jyrinä vasta sen remontin jälkeen?
Kummassakin tapauksessa suosittelisin kääntymään sinne korjaamon puoleen ja kertomaan, että vika ei tullut korjattua/tuli uusi tilalle...--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by Alhimiq View PostKoskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali
xzxz
Toinen jyrinän aiheuttaja on sitten nämä kardaaniongelmat kuten edellä on mainittu.Last edited by miccou; 07-10-2008, 14:24.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Jos turbiinissa alkaa olla alkavaa vikaa(kierrokset heittelee) niin onko siitä haittaa esim. laatikolle? Vika on päällä vasta kylmällä laatikolla ajettaessa n.70-120km/h nopeuksia ja tasaantuu tuo meno aika nopeesti kunhan lämmöt nousee hieman.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Morjes!
Autoni on E46 320 autom. -99 (bensa)
Laatikko tekee seuraavaa:
Paikoiltaan lähtiessä liikkeelle esim. liikennevaloista, laatikko vähän arpoo mitä vaihdetta laittaisi pesään. Tuntuu pienenä ravistuksena.
Kun noin 80km/h lähtee kiihdyttämään tasaisesti nopeutta, tuntuu nykäisy ja kuuluu pieni "pamahdus" jostain (laatikosta tai perästä) vaikea paikantaa mistä ääni kuuluu. Tämä tapahtuu ainoastaan tuolla samalla nopeudella ja nimenomaan kun vauhtia alkaa kasvattamaan siitä hiljaa ja tasaisesti.
Muutaman kerran on tehnyt ohituksen yhteydessä pienen polkemisen jälkeen senkin, että kun vauhtia sitten alkaa kasvattamaan esim. 100km/h nopeudessa painaa kaasua, niin alkaa kauhea jyrinä ja auto tärisee vedolla, kun jalan löysää kaasulta jyrinä loppuu. Ja tämä jyrinä tuntuu sitten tosiaan joka nopeudessa eli aina kun laatikko on vedolla. Ja kun auton sitten pysäyttää tien laitaan tyhjäkäynnille, käy moottori epätasaisesti ja ravistaa koko autoa, ikään kuin ei kävisi kaikilla pytyillä. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen tämä vika poistuu ja auto toimii taas moitteettomasti.
Käytin autoa merkkiliikkeessä eikä siellä löydetty mitään poikkeavaa alustasta eikä nivelistä eikä vikakoodejakaan ollut. Huoltomies oli havainnut kyllä tämän pienen vaihteen arpomisen liikkeelle lähdettäessä.
Heidän arvio tilanteeseen oli että vaihtaisi kahteen kertaan laatikon öljyt. Eli ensin uudet öljyt laatikkoon, noin 60km ajoa, öljyt ulos (tarkoituksena saada myös kaikki kerääntynyt lika pois laatikosta) ja vaihtaa sitten uudelleen öljyt ja myös suodatin.
Vähän epäillyttää poistuuko tuo vika tuolla öljyn vaihdolla, maksaa kuitenkin yli 500€
Mitä ootte mieltä kannattaako kokeilla tuota öljyn vaihtoa?
Pakko kai se on jotain yrittää..
Comment
-
-
En ota tuohon öljynvaihtoon kantaa, mutta ehdotan rättinivelen tai kardaanivetonivelen rikkoontumista ja uusimista?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Terve,itsellä kanssa -00 330d automaatti.Tekee vastaavaa jyrryytystä kuin threadin aloittajalla.Auto nostettiin ylös ja sillä "ajettiin" siinä.Perämurikka heilui todella voimakkaasti,mutta laatikko ei.Voisiko siis mahdollisesti olla tuo perä rikki,ei viitteisi laatikkoa turhaan ostaa .Kardaanista perään menevä nivel vaihdettu,oli aivan loppu,sekä tukivarsien puslat,jotka olivat myös korkanneet,peräöljyt myös laitettiin uudet.Rättinivel ja keskilaakeri ainakin näyttävät ja tuntuvat ehjiltä joten saivat olla.Laatikko toimii muuten hyvin,ei arvo eikä pätki...
Comment
-
-
Ole varovainen sen "jyrinän" kanssa (330d, 530d) se voi olla automaattivaihteiston momentinmuuntimen lukko. Omassa 330d se ilmeni n. 100 vauhdissa ensin 5. vaihteella kun painoi kaasua, myöhemmin 4:sellakin. Sen voi todeta laittamalla vakionopeudensäätimen päälle ja vaihde tiptronic puolelle. Siinä vaihtelee 4-5 vaihteiden väliä, jos jyrinä muuttuu se on melko varmaan vaihteistosta. Olen soitellut useisiin automaattivaihteisto korjaamoihin ja aina sama vastaus: nopeasti korjaamolle ja mieluummin hinurin lavalla, jotta koko laatikkoa ei tarvitsisi korjata/vaihtaa. Tai voihan sillä alle 75-80 vauhtia ajaa jolloin lukko ei vielä mene päälle. Jos kitkapinnat momentinmuuntimen lukosta kulunut loppuun, alkaa metallia irrota vaihteistoöljyyn ja se rikkoo sitten loputkin paikat. Tekevät kyllä laatikon puhdistuksia purkamalla se osiin, mutta sekään ei aina riitä. Muut jyrinät sitten ei ehkä näin kalliita.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Comment