Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D E46 jyrinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksum
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 6

    #31
    Turpiini Vaihdettiin Ja Jyrinä Loppui:d Auto On 320da.e46.

    Comment

    • miccou
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 488
      • Iisalmi

      #32
      Originally posted by miksum View Post
      Turpiini Vaihdettiin Ja Jyrinä Loppui:d Auto On 320da.e46.
      Paljonkos tuli kustantamaan ja mistä hommasit uuden turbiinin?
      VW Passat 1.8t -04


      X1 20Da X-Drive -13
      E39 530Da Touring -01
      E39 525iA Touring -01
      E46 325iA Sedan -01
      E46 320D Touring -00
      Audi A3 1.9TDI -01
      VW Multivan 2.5 TDI -05

      Comment

      • kimpale
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 4
        • Ulkomailla

        #33
        Samat oireet vm. 2003:n 320DA:ssa, mittarissa 82tkm. Huomenna soitto JN Tradingiin ja auto telakalle. Speksailen miten hommassa kävi.

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          #34
          Koskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali

          xzxz
          Last edited by Alhimiq; 06-10-2008, 13:21.
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            #35
            Originally posted by Alhimiq View Post
            Koskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali

            xzxz
            Vastaavanlaiset oireet oli minulla, ei kun tarkastamaan ja vaihtamaan kardaanin kuminiveltä:

            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • Alhimiq
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 194
              • Helsinki

              #36
              No arvatkaas

              kun minä juuri kävin vaihdattamassa nuo kardaanin nivelet. Löysin tuon ketjun muutamia tunteja myöhemmin ja eikun heti soittelemaan pajalle, jossa nuo nivelet ja muut vaihdettiin. "#"#% kun pitää luottaa ammattilaisiin tai "ammattilaisiin", että työt tulevat tehdyksi. He tekevät varmaankin työn hyvin, mutta saattavat ehkä jättää ruuvin ruuvaamatta. "#%". Kerrankin kun laitettiin vaihtomoottori e36:een, niin työt oli tehty muuten hemmetin hyvin, mutta moottori oli jäänyt ruuvaamatta runkoon. Tuollaisen huomasin heti liikkeelle lähtiessä. KUITENKIN!! ://

              Silloin kun auton hain, en osanut edes kokeilla autoa tuolta jurinalta. Ei tullut edes mieleen. Silloin piti häivyttää toinen ääni kokonaan. Toivottavasti selvää saatte

              xzxz
              "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

              Comment

              • sassi
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 412
                • Nivala

                #37
                Originally posted by Alhimiq View Post
                kun minä juuri kävin vaihdattamassa nuo kardaanin nivelet. Löysin tuon ketjun muutamia tunteja myöhemmin ja eikun heti soittelemaan pajalle, jossa nuo nivelet ja muut vaihdettiin. "#"#% kun pitää luottaa ammattilaisiin tai "ammattilaisiin", että työt tulevat tehdyksi. He tekevät varmaankin työn hyvin, mutta saattavat ehkä jättää ruuvin ruuvaamatta. "#%". Kerrankin kun laitettiin vaihtomoottori e36:een, niin työt oli tehty muuten hemmetin hyvin, mutta moottori oli jäänyt ruuvaamatta runkoon. Tuollaisen huomasin heti liikkeelle lähtiessä. KUITENKIN!! ://

                Silloin kun auton hain, en osanut edes kokeilla autoa tuolta jurinalta. Ei tullut edes mieleen. Silloin piti häivyttää toinen ääni kokonaan. Toivottavasti selvää saatte

                xzxz
                No nyt meni kyllä yli hilseen

                Siis tuon jyrinän takia vaihdettiin kardaanin kuminivel ja mahdollisesti muitakin niveliä? Vai ilmaantuiko jyrinä vasta sen remontin jälkeen?

                Kummassakin tapauksessa suosittelisin kääntymään sinne korjaamon puoleen ja kertomaan, että vika ei tullut korjattua/tuli uusi tilalle...
                --
                Sassi
                - F10 530d
                - KTM 690 Enduro
                Ex. E90 330d, E46 330d

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  #38
                  Originally posted by Alhimiq View Post
                  Koskeeko tuo turbiini-korjaus myös bensa-autoja tai onko tämä diesel-auton juttuja? Vai miksiköhän bensa-autot sitten jyrisee? Meinaa itelläni alkoi jyrisemään 90-130 km nopeudessa, kun painaa viitosella kaasua. Outoa, ettei muilla vaihteilla vastaavaa ole. Ja autohan on manuaali

                  xzxz
                  Manuaalissa ei ole turbiinia vaihteistossa. Kyseinen vika on automaatti dieseleiden (en ainakaan tähän hätään huomannut että kukaan olisi valittanut bensa-automaatin jyrinästä ja oma ei tähän päivään mennessä ole alkanut jyrisemään) ongelma ja ainakin JN trading:n mukaan aiheutuu siitä että turbiinin lukituksessa on vikaa, joka aiheuttaa jyrinää.

                  Toinen jyrinän aiheuttaja on sitten nämä kardaaniongelmat kuten edellä on mainittu.
                  Last edited by miccou; 07-10-2008, 14:24.
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Jos turbiinissa alkaa olla alkavaa vikaa(kierrokset heittelee) niin onko siitä haittaa esim. laatikolle? Vika on päällä vasta kylmällä laatikolla ajettaessa n.70-120km/h nopeuksia ja tasaantuu tuo meno aika nopeesti kunhan lämmöt nousee hieman.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • saarijon
                      Newbiemmer
                      • Apr 2008
                      • 12

                      #40
                      laatikko on toiminut

                      Moi,

                      Ajattelin vaan kertoa kaikkille, että laatikon korjauksen jälkeen ajettun 34 000 km ja toimii edelleen tosi hyvin.

                      Comment

                      • Pitbull44
                        Newbiemmer
                        • Oct 2007
                        • 3

                        #41
                        Morjes!

                        Autoni on E46 320 autom. -99 (bensa)

                        Laatikko tekee seuraavaa:

                        Paikoiltaan lähtiessä liikkeelle esim. liikennevaloista, laatikko vähän arpoo mitä vaihdetta laittaisi pesään. Tuntuu pienenä ravistuksena.

                        Kun noin 80km/h lähtee kiihdyttämään tasaisesti nopeutta, tuntuu nykäisy ja kuuluu pieni "pamahdus" jostain (laatikosta tai perästä) vaikea paikantaa mistä ääni kuuluu. Tämä tapahtuu ainoastaan tuolla samalla nopeudella ja nimenomaan kun vauhtia alkaa kasvattamaan siitä hiljaa ja tasaisesti.

                        Muutaman kerran on tehnyt ohituksen yhteydessä pienen polkemisen jälkeen senkin, että kun vauhtia sitten alkaa kasvattamaan esim. 100km/h nopeudessa painaa kaasua, niin alkaa kauhea jyrinä ja auto tärisee vedolla, kun jalan löysää kaasulta jyrinä loppuu. Ja tämä jyrinä tuntuu sitten tosiaan joka nopeudessa eli aina kun laatikko on vedolla. Ja kun auton sitten pysäyttää tien laitaan tyhjäkäynnille, käy moottori epätasaisesti ja ravistaa koko autoa, ikään kuin ei kävisi kaikilla pytyillä. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen tämä vika poistuu ja auto toimii taas moitteettomasti.

                        Käytin autoa merkkiliikkeessä eikä siellä löydetty mitään poikkeavaa alustasta eikä nivelistä eikä vikakoodejakaan ollut. Huoltomies oli havainnut kyllä tämän pienen vaihteen arpomisen liikkeelle lähdettäessä.

                        Heidän arvio tilanteeseen oli että vaihtaisi kahteen kertaan laatikon öljyt. Eli ensin uudet öljyt laatikkoon, noin 60km ajoa, öljyt ulos (tarkoituksena saada myös kaikki kerääntynyt lika pois laatikosta) ja vaihtaa sitten uudelleen öljyt ja myös suodatin.

                        Vähän epäillyttää poistuuko tuo vika tuolla öljyn vaihdolla, maksaa kuitenkin yli 500€

                        Mitä ootte mieltä kannattaako kokeilla tuota öljyn vaihtoa?

                        Pakko kai se on jotain yrittää..

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17505
                          • Turku

                          #42
                          En ota tuohon öljynvaihtoon kantaa, mutta ehdotan rättinivelen tai kardaanivetonivelen rikkoontumista ja uusimista?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Adolf
                            Newbiemmer
                            • Jun 2009
                            • 3
                            • Turku

                            #43
                            Terve,itsellä kanssa -00 330d automaatti.Tekee vastaavaa jyrryytystä kuin threadin aloittajalla.Auto nostettiin ylös ja sillä "ajettiin" siinä.Perämurikka heilui todella voimakkaasti,mutta laatikko ei.Voisiko siis mahdollisesti olla tuo perä rikki,ei viitteisi laatikkoa turhaan ostaa .Kardaanista perään menevä nivel vaihdettu,oli aivan loppu,sekä tukivarsien puslat,jotka olivat myös korkanneet,peräöljyt myös laitettiin uudet.Rättinivel ja keskilaakeri ainakin näyttävät ja tuntuvat ehjiltä joten saivat olla.Laatikko toimii muuten hyvin,ei arvo eikä pätki...

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #44
                              Ole varovainen sen "jyrinän" kanssa (330d, 530d) se voi olla automaattivaihteiston momentinmuuntimen lukko. Omassa 330d se ilmeni n. 100 vauhdissa ensin 5. vaihteella kun painoi kaasua, myöhemmin 4:sellakin. Sen voi todeta laittamalla vakionopeudensäätimen päälle ja vaihde tiptronic puolelle. Siinä vaihtelee 4-5 vaihteiden väliä, jos jyrinä muuttuu se on melko varmaan vaihteistosta. Olen soitellut useisiin automaattivaihteisto korjaamoihin ja aina sama vastaus: nopeasti korjaamolle ja mieluummin hinurin lavalla, jotta koko laatikkoa ei tarvitsisi korjata/vaihtaa. Tai voihan sillä alle 75-80 vauhtia ajaa jolloin lukko ei vielä mene päälle. Jos kitkapinnat momentinmuuntimen lukosta kulunut loppuun, alkaa metallia irrota vaihteistoöljyyn ja se rikkoo sitten loputkin paikat. Tekevät kyllä laatikon puhdistuksia purkamalla se osiin, mutta sekään ei aina riitä. Muut jyrinät sitten ei ehkä näin kalliita.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Adolf
                                Newbiemmer
                                • Jun 2009
                                • 3
                                • Turku

                                #45
                                Soitettu JN Tradingiin,ja oli vahvasti ton turbiinivian kannalla.Maanantaina vien limpun tohtorille,toivottavasti ei ole loota ehtinyt ottamaan itseensä.

                                Sinne hävis jyrinät,toivottavasti lopullisesti.
                                Last edited by Adolf; 29-07-2009, 23:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎