Vein autoni huollettavaksi BMW-merkkihuoltoon. Tarkoituksena oli vaihtaa perän puslat plus muuta pientä. Aamulla totesin tiskillä, että olisko perä revennyt kun kolahtaa niin ikävästi. Olin jopa tulostanut BMW TIS-paperit kyseisestä E46 tyyppiviasta, joista ilmeni miten repeämät pitäisi korjata. Papereista kävi jopa ilmi, että BMW on ainakin muissa maissa maksanut kyseiseisiä korjauksia koritakuun piikkiin tai ainakin osan laskusta. Miten on BWM Suomessa repeämiä korvannut?
Noh... Iltapäivällä kun kävin hakemassa auton, niin korjaaja ilmoitti, että vasemman takimmaisen puslan vierestä oli löytynyt melkein 10cm repeämä ja että se on nyt hitsattu!!! Öh??? Meniköhän tämä nyt ihan oikein? BMW:n papereissa kun luki, että alle 2cm repeämät korjataan vaahdolla ja yli 2cm repeämät johtaa koko alustan osan vaihtoon. Kestääkö tuollainen hitsaus? Romahtiko auton jälleenmyyntiarvo? Miksi repeämä korjataan KYSYMÄTTÄ hitsaamalla, kun BMW:n papereissa lukee ihan muuta??? Mitä minun pitäisi tehdä?
Noh... Iltapäivällä kun kävin hakemassa auton, niin korjaaja ilmoitti, että vasemman takimmaisen puslan vierestä oli löytynyt melkein 10cm repeämä ja että se on nyt hitsattu!!! Öh??? Meniköhän tämä nyt ihan oikein? BMW:n papereissa kun luki, että alle 2cm repeämät korjataan vaahdolla ja yli 2cm repeämät johtaa koko alustan osan vaihtoon. Kestääkö tuollainen hitsaus? Romahtiko auton jälleenmyyntiarvo? Miksi repeämä korjataan KYSYMÄTTÄ hitsaamalla, kun BMW:n papereissa lukee ihan muuta??? Mitä minun pitäisi tehdä?
Comment