BMW:n ohjeethan on tosiaan että isommissa halkeamissa koko takaosan lattia vaihdetaan..ei siis niinkuin Hemi mainitsi että koko korikehikko pitäisi uusia. Takalattian vaihto oli Espoon Laakkosen hinta-arvion mukaan 10k€ mutta totesivat että yhteenkään ei ole Suomessa vielä sitä vaihdettu. On selvitty pienemmillä korjaksilla, eli juurikin noita vahvikepaloja käyttäen. Koritakuuseen on tietääksen kakki mennyt tähän asti jos on ymmärtänyt kysyä asiaa sieltä.
Vikahan esiintyy about kaikissa -98->01 vuotisissa autoissa isommalla koneella. (328i, 330i, 330d)
Onko tässä vuosimalli- / valmistuspäivämäärä-rajauksessa faktaa takana vai onko tämä arvio? Onko tuo vika "eliminoitu" mallisarjan viimeisimmistä? Ts. olisikohan tuo oma -03 330ia touring vapaa tästä kirouksesta??:think
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Onko tässä vuosimalli- / valmistuspäivämäärä-rajauksessa faktaa takana vai onko tämä arvio? Onko tuo vika "eliminoitu" mallisarjan viimeisimmistä? Ts. olisikohan tuo oma -03 330ia touring vapaa tästä kirouksesta??:think
Hyvä kysymys. TIS infossa (SI 41 03 03 025) ongelman mainitaan koskevan autoja valmistuksen alusta ad 2/2000. Missään ei kuitenkaan mainita, eikä osanumeroiden perusteella ole viitteitä, että rakennetta olisi merkittävästi muutettu. Löytyykö faktaa?
Virallisessa ohjeessa tosiaan <20 mm repeämät korjataan vaahdolla ja suuremmissa pitäisi vaihtaa korin takaosan pohjalevy (Nro 1). Järkevimmältä kuulostaisi repeämien hitsaaminen ja vahvikepalat. Tuskin siitä rakennetta tukevasta vaahdotuksestakaan haittaa olisi. Nokilekan linkistä löytyy nuo tarvikkeena saatavat vahvikkeet. Antzan mainitsemia orkkis-vahvikkeita en onnistunut osaluettelosta löytämään.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Rakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Rakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.
Eli sopii olettaa, että 3/2000 lähtien rakennetta on vahvistettu hitsauksia lisäämällä. Skeptisenä ehkä silti harkitsisin vahvikepalojen hitsausta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
aihetta vähä lainaten ja siihen koritakuuseen liittyen:
Mulle väittivät iisalmen hartikaisella, että koritakuu menee, jos ei joka vuosi käy näyttämässä autoa ja tarkastuttamassa koria ja leimaa siitä :think No antaa olla, kyse on vain takaluukun alaosan pikku ruostekohdasta...Tarkemmin ku katselin sitä tänään, ni joku on jäänyt luukun väliin tai raapassut siihen..Oli nimittäin lakka sauma tehty ton kontinlipan reunaan -> tänään vasta huomasin. No ens vuonna tulee CSL-luukku, ni eipä tuo haittaa.
Mutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.
Mutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.
Ei pitäisi olla huolloilla ja tarkistuksilla merkitystä koritakuuseen.
E39 koritakuu-topikissa "WarHead" esitti asian näin:
"koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella."
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Joo, kokemuksesta voin sanoa, ettei ainakaan Helsingin Herttoniemen Laakkosella kyselty mistään naurettavista huolloista !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
itsekkin käytin herttoniemen laakkosella e46 faceliftin konepellin vaihdossa koritakuun piikkiin n 2v sitten. Niin eivät kyselleet mitään ja olivat vielä laittaneet uuden merkinkin konepeltiin. Porvoossa kun kävin näyttämässä Autosalvassa niin lähinnä naureskelivat sille.
No olipahan ukolla huuli pyöreänä kun menin vähän ajan päästä muissa asioissa ja kerroin että helsingissä laittoivat uuden pellin. eli kannattaa kysellä useammastikn korjaamosta mielipidettä.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
E36 ja E46 alustatekniikat ovat keskenään kuin kaksoset, joten noilla kuvilla pitäisi päästä pitkälle. Itsellä vastaava remontti juuri e46:n (farkku) kanssa aluillaan, kirjoittelen varmaan vastaavat teksit myös siitä jahka valmistuu.
Comment