Announcement

Collapse
No announcement yet.

miksi e46 jyristää kiihdyttäessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cooppper
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 217
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Olio View Post
    Sehän täs onkin perseestä että jos/kun ei oo mitään näkyvää vikaa niin VAIHDA niitä osia Onx halpaa?
    Onko sul rättinivel vaihdettu? mulla tosiaan se autto jonkin verran, varsinkin kylmänä juristaa edelleen...

    Bemu oy.n äijän vaihtoehdot oli kytkin, kardaanin tasapainotus, kaksoismassavauhtipyörä( mulla suljettu osittain pois kun ei väpätä kauheesti)
    Ota näistä nyt selvää kun kukaan ei mistään mitään tiiä
    Ei oo rättiniveltä vaihdettu. Mites huomaakohan ne katsastuksessa tuota vikaa ku tällä viikolla meinasin käyttää?
    Sutimisen iloa.
    Bmw e36 316i Sedan -91
    Ex Bmw e36 325i Coupé -92
    Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
    Ex Bmw
    e36 325i Sedan -94
    Ex Bmw e30 316i Coupé -89

    ******************
    http://jrauto.1g.fi/kuvat/

    Comment

    • Harzzza
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 218
      • Tampere

      #17
      Ite vaihoin just kardaanin hilut omaan V8 - E34 :een. Täristi kiihdyttäessä mukavasti, tasasella ei mittää.


      Uutta tuli rättinivel, (oli aika huonossa hapessa, sisukset tursus ) tulilaakeri, (rohisi, kumi oli väljä ja väsynyt ) vaihdelaatikon kannatinkumit. ( litistyneet sentin )

      Ristiniveltä ei pystyny ite vaihtaan, oli prässätty kardaaniin.

      Hommaan ei menny kun 4 päivää. Jippii. Ei muuten mutta kun pakoputket piti irrottaa kokonaan tieltä pois ja ne 4 kpl etukäyrän laippoja ja niiden 8 kpl pultteja oli VÄHÄN kiinni. Kannat ruostuneet pois kokonaan. Piti ostaa dremal taipusalla jatkovarrella ja rälläköidä silla ahtaassa paikassa pultit poikki. Sitten piti ostaa kunnon porakone ja perkeleesti helvetin kovia teriä että sai ne umpiruostuneet pultit porattua pois laippojen reijistä. Kasaus oli kyllä sit nopee homma, mut se purku ja kasauksen valmistelu kesti... no, hiihtolomat menikin sitten siihen ja vähä liikaa rahaa. n. 350€ työkaluihin, ja reilu 100€ osiin. Ja paikat on viäkin kipeenä taistelusta.

      Comment

      • Cooppper
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 217
        • Kuopio

        #18
        Joo eli tänään käytin autoo leimalla ja katsastusmies huomas et siel on rättinivel paskana. Hyvä että vika selvis. Tarkastuskorttiin ei kuitenkaan laittanu että nivel on hajonnut. Mikäs tämän rättinivelen oikee nimi on? tärinänvaimenninko? motonetistä en löytäny nii vissii pitää bmw merkkihuollosta käydä vai?
        Last edited by Cooppper; 04-03-2009, 20:38.
        Sutimisen iloa.
        Bmw e36 316i Sedan -91
        Ex Bmw e36 325i Coupé -92
        Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
        Ex Bmw
        e36 325i Sedan -94
        Ex Bmw e30 316i Coupé -89

        ******************
        http://jrauto.1g.fi/kuvat/

        Comment

        • Olio
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 139
          • Kerava

          #19
          Originally posted by Cooppper View Post
          Joo eli tänään käytin autoo leimalla ja katsastusmies huomas et siel on rättinivel paskana. Hyvä että vika selvis. Tarkastuskorttiin ei kuitenkaan laittanu että nivel on hajonnut. Mikäs tämän rättinivelen oikee nimi on? tärinänvaimenninko? motonetistä en löytäny nii vissii pitää bmw merkkihuollosta käydä vai?

          Näyttäshän tuolla motonetis olevan sulle moinen! kardaanin kuminivel
          Last edited by Olio; 04-03-2009, 23:25.

          Comment

          • Cooppper
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 217
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Olio View Post
            Näyttäshän tuolla motonetis olevan sulle moinen! kardaanin kuminivel
            Niin onkii, en vaan arvellu et se on kuminivel
            Sutimisen iloa.
            Bmw e36 316i Sedan -91
            Ex Bmw e36 325i Coupé -92
            Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
            Ex Bmw
            e36 325i Sedan -94
            Ex Bmw e30 316i Coupé -89

            ******************
            http://jrauto.1g.fi/kuvat/

            Comment

            • Olio
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 139
              • Kerava

              #21
              Originally posted by Olio View Post
              Mulla e36 M3 3.0 täristää/jurisee lähinnä 2 ja 3 vaihteilla kiihdyttäessä ja motin kierrosten ollessa 2000-3500rpm...
              rättinivel oli halkeillu monesta kohtaa, se vaihdettiin nyt perjantaina bemu oy.ssä, vaiva helpotti aika paljonkin mutta ei poistunut kokonaan. Ehdotuksia?

              Bemu oy.n äijä oli alunperin koeajettuaan autoa sitä mieltä että saattas olla kytkin, kun on hänen mielestään outo... kuulostaa musta aika kaukaa haetulta :think
              Nytkun oon tolla ajellu niin oon huomannu että täristää edelleen kylmänä, mutta lämpimänä toimii niinku pitääkin

              Arvauksia?!

              Comment

              • Cooppper
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 217
                • Kuopio

                #22
                Joo eli huomenna olis tarkotus käydä motonetistä toi kuminivel ostamassa ja viikonloppuna vaihtaa.

                Nii mikäs näistä käy?

                Kard kuminivel BMW523-E39/36BMW 3-SARJA E36 91->98
                323/325 E36 Kuminivel ø38/106x32mm (ei Autom)
                67.90 €

                Kardaanin kuminivel BMW 6pulttBMW 3-SARJA E36 91->98
                323Autom/325 E36 Kuminivel ø40/107x28mm
                33.50 €

                Kardaanin kuminivel BMWBMW 3-SARJA E36 91->98
                320/323/325 E36 Kuminivel ø38/111x32mm (ei Autom)
                44.50 €
                Sutimisen iloa.
                Bmw e36 316i Sedan -91
                Ex Bmw e36 325i Coupé -92
                Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
                Ex Bmw
                e36 325i Sedan -94
                Ex Bmw e30 316i Coupé -89

                ******************
                http://jrauto.1g.fi/kuvat/

                Comment

                • Cooppper
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 217
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Cooppper View Post
                  Joo eli huomenna olis tarkotus käydä motonetistä toi kuminivel ostamassa ja viikonloppuna vaihtaa.

                  Nii mikäs näistä käy?

                  Kard kuminivel BMW523-E39/36BMW 3-SARJA E36 91->98
                  323/325 E36 Kuminivel ø38/106x32mm (ei Autom)
                  67.90 €

                  Kardaanin kuminivel BMW 6pulttBMW 3-SARJA E36 91->98
                  323Autom/325 E36 Kuminivel ø40/107x28mm
                  33.50 €

                  Kardaanin kuminivel BMWBMW 3-SARJA E36 91->98
                  320/323/325 E36 Kuminivel ø38/111x32mm (ei Autom)
                  44.50 €
                  Tänään tuli vaihdettua rättinivel ja jyrinä loppui heti

                  Tämän ostin motonetistä ja hyvin kävi:

                  Kardaanin kuminivel BMWBMW 3-SARJA E36 91->98
                  320/323/325 E36 Kuminivel ø38/111x32mm (ei Autom)
                  44.50 €
                  Last edited by Cooppper; 15-03-2009, 19:33.
                  Sutimisen iloa.
                  Bmw e36 316i Sedan -91
                  Ex Bmw e36 325i Coupé -92
                  Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
                  Ex Bmw
                  e36 325i Sedan -94
                  Ex Bmw e30 316i Coupé -89

                  ******************
                  http://jrauto.1g.fi/kuvat/

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    E32 jyrinää/tärinää

                    eli ilmeni parin päivän ja noin 1000km lomareissunaikana että kun lähtee liikkeelle pysähdyksistä ja kiihdyttää niin tärisee kovasti jossain kardaani/vetarit linjalla ja lievemmin motari vauhtisissa kiihdytyksissä, tasakaasulla jyrisee ja kaikilla nopeuksilla. Kaasua höllätessä loppuu nuo alzheimerit. Threadin luin mutten tullut paljon viisaammaksi. Semmoinen vaikutelma jäi, että risteyksessä käännyttäessä ja samalla kiihdyttäessä olis pahinta tuo tärinä ja tuntuu kuin vetari olis irti ja hakkais pohjaa! Oisko samantapaisia kokemuksia?
                    Last edited by bember; 11-06-2010, 22:20.

                    Comment

                    • Alhimiq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 194
                      • Helsinki

                      #25
                      tuosta jyrinästä.

                      Omaan autoon vaihdettiin laakeri sekä rättinivel - ei vaikutusta. Sittemmin kardaani hieman purettiin, rasvattiin ja tukilaakerin päälle laitettiin tuollainen musta laku (osa nro 12. http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=26&fg=10).

                      Äänet miltei kaikosi. Ehkä pääkopassani kuulen niitä jyritöitä vielä, en ole varma, kuuluuko autosta. Ainaskaan ennen tätä toimeenpidettä (laku) 140 vauhdeissa kävi autoa sääliksi, kun jyrisi kovaa. Nyttemmin on aika hiljaista.

                      xzxz
                      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                      Comment

                      • bember
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 479
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        tänään kävin nosturilla ja huomasin että kolme kuudesta pultista jotka yhdistää kardaanin perään on poikki. Muuta en sitten nähnytkään kun pakoputki estää näkyvyyden.
                        Vaikea kuvitella etteikö tuo olisi seuraus jonkin muun pettämisestä.
                        Huomenna olis aika verstaalla jolloin ottavat pakoputken pois ja silloin pitäis olla käsillä vaihdettavat osat; ite arvaan rättiniveltä (oisko motonetin "kuminivel") ja kardaanin tukilaakeria kumeineen, mutten ristiniveltä.
                        Saako tukea? Laakkoselta ei löytynyt niitä M8X60 pultteja, mutta sanoivat että ihan vakiokamaa.. oisko? Pitäiskö olla jotain sitkeempää metalliseosta vai mitä?
                        Last edited by bember; 14-06-2010, 20:14.

                        Comment

                        • Juggis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 197
                          • Espoo

                          #27
                          Itsellä on pirssi juuri toista kertaa pajalla saman vaivan takia Tai itseasiassa kolmatta kertaa jos kardaaniremontti lasketaan mukaan.

                          Uusintaottelu tosin johtuu ilmeisesti vain ryssitystä edelliskerrasta... nyt eri pajalla.
                          F10 535d xdrive msport
                          Ex. e91 325xiA
                          Ex. e36 328i Coupé

                          Comment

                          • bember
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 479
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            otettiin pakoputki pois ja todettiin ettei tuossa (autom.) rättineveltä ole ja tukilaakeri vaikutti kelvolliselta joten laitettiin kuusi uutta mustaa M8x60 pulttia kardaanin takaosaan. Mutta "värisee" vieläkin kiihdyttäessä, vaikkakin huomattavasti vähemmän. Pahimmin pysähdyksistä täysillä kiihdyttäessä ja silloin tuntuu niin kuin rummutukselta pohjassa etupenkkien välissä.
                            Jos on ristinivel niin miten ongelmallinen sen vaihto on ja tekevätkö edes missään? Paljonko kustantais?

                            Comment

                            • Juggis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 197
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by bember View Post
                              otettiin pakoputki pois ja todettiin ettei tuossa (autom.) rättineveltä ole ja tukilaakeri vaikutti kelvolliselta joten laitettiin kuusi uutta mustaa M8x60 pulttia kardaanin takaosaan. Mutta "värisee" vieläkin kiihdyttäessä, vaikkakin huomattavasti vähemmän. Pahimmin pysähdyksistä täysillä kiihdyttäessä ja silloin tuntuu niin kuin rummutukselta pohjassa etupenkkien välissä.
                              Jos on ristinivel niin miten ongelmallinen sen vaihto on ja tekevätkö edes missään? Paljonko kustantais?
                              Tismalleen samat oireet mulla. Ei ole pajalta vielä kuulunut mitään. Auto seisoo vielä huollon parkissa siinä mihin sen jätinkin. Perjantaiksi viimeistään lupailivat autoa takaisin. Pistän infoa sitten, että miten kävi, ja liikkeen nimen jos homma onnistuu niin voin suositella. Tosiaan tuntuu aika herkkä ja tarkka paikka olevan tämä homma.

                              Kaikkihan alkoi jo viime kesänä huomaamatta kardaaniremontin yhteydessä, joka kulminoitui kuminivelen & tukilaakerin hajoamiseen. Nyt ne on pari viikkoa sitten vaihdettu ja kardaani värisee edelleen hiukan. En haluaisi uudelleen uusia noita heti perään...
                              F10 535d xdrive msport
                              Ex. e91 325xiA
                              Ex. e36 328i Coupé

                              Comment

                              • Juggis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 197
                                • Espoo

                                #30
                                Voi v*tun... kukkanen.

                                Pajalta soitettiin, eivät kuulemma löytäneet mitään vikaa. Missään ei tuntunut väljää tai mitään muutakaan. Epäilivät kardaanin tasapainotusta, jota eivät siellä pysty tekemään. Soitin sitten sinne Ko-Met -firmaan Juvanmalmille, jossa tuohon oltiin koko kardaaniremontti viime kesänä tehty. Siellä taas oireista arvelivat, että jossain nivelessä on väljää, vaikka tuolla toisessa paikassa sanottiin, että kaikki on uutta ja kunnossa Yllättävää, koska ristikot, kuminivel ja tukilaakeri on vastikään vaihdettu.

                                Mitä ihmettä sitä nyt sitten tekis?? Alkaa ketutuskäyrä nousemaan aika huolella...

                                Kysytään nyt vielä kenties typerä kysymys, että tuleeko kardaani tasapainottaa myös kuminivelen & tukilaakerin vaihdon jälkeen? Entä voiko tasapainotus mennä väärin ajettaessa rikkinäisillä osilla? Ajattelin viedä vielä kardaanin tonne Ko-Mettiin huoltoon kuitenkin. Juuri nuo rasvaukset sun muut rukkaukset. Värinä nimittäin on kuitenkin hyvin vaimeaa, mutta ärsyttävää. Ainakin puhelimessa sanoi, että tuntevat nämä autot ja vian pitäisi pystyä paikallistamaan. Vien auton kokonaisena sinne enkä ala irroittelemaan osia niin toivottavasti saatais kerralla viimeinkin kuntoon.
                                Last edited by Juggis; 18-06-2010, 14:57.
                                F10 535d xdrive msport
                                Ex. e91 325xiA
                                Ex. e36 328i Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎