Ostin vaan sellasen Vortexin eilen ja yritin asentaa sitä samalla, kun ilmanputsarin vaihdoin. Ei se separaattori ihan sopinut huoparullan tilalle vaikka 110 kW:n koneissa sopii!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 320d -03 öljyt pihalle
Collapse
X
-
Originally posted by Heke68 View PostOstin vaan sellasen Vortexin eilen ja yritin asentaa sitä samalla, kun ilmanputsarin vaihdoin. Ei se separaattori ihan sopinut huoparullan tilalle vaikka 110 kW:n koneissa sopii!VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
En alkanut muokkaa sitä, vaan palautin sen eilen ja tilasin huoparullan tilalle, maksoi vaan tuplaten enemmän, 53 €. Se oli vaan parista millistä kiinni, että se vortex olisi mahtunut. Yläosaan se sopi täydellisesti, mutta siihen alaosaan, joka on venttiilikopan päällä, niin ei sopinut. Jopa toinen tiiviste oli samanlainen, just se vortexin puoli.
Originally posted by kalkkuna View PostSaiko sen sinne kuitenkin mahtumaan muokkaamalla? Vai onko parempi ostaa tuo huoparulla?E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by voima@hell View Postolisikohan kellään kokemuksia seuraavasta viasta: öljyt tulee pakoputkesta pihalle, nostaa painetta moottoriin. 4 sylinterin pakoaukko märkä öljysta. turbo jo vaihdettu, ei apua kyseiseen vikaan. onko kyseisetä moottorimallista kenties kannen tiivisteitä mennyt? huohottimia tukossa??? lohkoja halki. kertokaa joku mistä lähteä liikkeelle.
jos tarvit kantta ois tarjolla 450e..
040-9102833
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostSelvennykseksi kysymystä.. Onko 2000 mallisessa M47 koneessa sama "ongelma" tuon tukkeutuvan suodattimen kanssa?? Kannattaa ilmeisesti vaihtaa ennakkoon vaikka ongelmia ei olisikaan..?F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
-
Nyt tarvittaisiin valistuneita arvauksia avuksi. E46 320dA alkoi savuttamaan reilusti ja sylkemään öljyä korkin kautta ulos ja tämän topicin perusteella auto pajalle. No, autolla kerettiin savutella parikymmentä kilometriä, kunnes päästiin pajalle.
Purettiin tuo öljynerotin / huohotin tuosta imusarjan vierestä ja ihan umpitukossahan se vanha paperi/huoparulla oli. Samaan syssyyn vaihdettiin öljyt, suodattimet ja se uus "vortex"-separaattori.
Toiveikkaana auto käyntiin ja sehän lähti. Savua tuli putkesta, mutta sitten minuutin jälkeen pikkuisen jalkaa kaasulle ja kaasu hirtti pohjaan (tai siis kone alkoi kiertää aikalailla täysiä). No, jalka välittömästi ylös kaasulta ja virrat pois ja auto sen kun jatkaa huutamista. Muutaman sekunnin se huusi aikalailla täysiä kunnes sammui (siis avaimet jo poissa virtalukosta).
Kone oli siis käynnistettäessä täysin kylmä. Episodin jälkeen vikakoodeja löytyi kampiakselin asentotunnistimesta ja ecusta itsestään. Muuten ei mitään erityistä.
Dieselihän tietenkin käy ilman virtojakin, eli olisko sitä öljyä ollut niin paljon kanavissa ja missä sattuu, että se innostui palamaan?
Lähinnä siis se kysymys, että mitäs nyt? Uskalletaanko kokeilla autoa uudestaan käyntiin vai viedäänkö suosiolla pajalle tuomiolle?
Onko kellekään sattunut mitään vastaavaa ja miten episodissa kävi?Last edited by Ironic32; 05-10-2012, 19:31.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Välijäähdyttimeltä ahtoletkut irti ja valuttelee sen tyhjäksi.
Ennen starttia voi irrottaa ahtoletkun ennen imusarjaa (EGR:ää). Sitä öljyä saattaa siltikin ampua sieltä, eli kannattaa varautua sotkuun.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVälijäähdyttimeltä ahtoletkut irti ja valuttelee sen tyhjäksi.
Ennen starttia voi irrottaa ahtoletkun ennen imusarjaa (EGR:ää). Sitä öljyä saattaa siltikin ampua sieltä, eli kannattaa varautua sotkuun.
Mites, kun lueskelin jostain brittiforumeilta, että vastaavaa oli sattunut vuotavan suuttimen takia. Voiko tuo öljysotku rikkoa suuttimia / jumittaa niitä auki, joka sitten aihuttais moista?E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Muotoillaanpa kysymystä hieman uusiksi. Jos tuo letkun ottaa EGR:ltä ja johtaa sen vaikka johonkin sankoon, niin missä määrin sieltä on oletettavissa öljysotkua, jos oletetaan, että turbon tiivisteet on vielä ehjät?
Ilmeisesti sitä voi vähän tulla kuitenkin?
Kyllähän noita tapauksia näytti aika paljon youtubeakin myöten löytyvän, mutta kyllä tuo auto niin äkkiä kuitenkin sammui ja nätisti ilman paukkumista / kilkettä, että ehkä ei kaikki toivo ole vielä mennyttä.
Näyttihän näitä tapauksia olevan forumilla muillakin, mutta liekö kukaan selvinnyt moisesta "säikähdyksellä" vai onko automaattisesti luvassa enemmän remonttia?E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Kiitos Clavurionille vinkeistä! Hieman lisää apua tarvittaisiin.
Välijäähy käytettiin irti ja tulihan sieltä vähän öljyä (ehkä desilitra?).
Putsattiin välijäähy ja EGR:lle menevä ahtoputki. Laitettiin pakka kasaan ja ahtoletku EGR:stä irti.
Kone pyörittää (laiskahkosti), mutta ei lupaakaan. Kokeiltiin myös ahtoputki paikallaan ja sama homma. Ei roiskinut putkesta mitään. Voi toki olla, että akkukin alkaa oleen finaalissa, mutta mitähän tuolle seuraavaksi keksisi?
Voiko sitä öljysotkua olla vielä sylintereissä / imusarjassa ja olisko kellään hyviä ideoita seuraavaksi?
Edit: Vikakoodeja ei anna mitään (starttiyritysten jälkeen luettuna)E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Hieman lisää infoa edelliseen. INPA:lla virrat päällä fuel rail pressure ei nouse kuin arvoon 4-6 (eli ei oikeastaan yhtään). Virrat päällä pumppu huutaa koko ajan. Ei pysähdy ollenkaan.
Nyt kun latailtiin hieman akkua, niin kun pikkuisen kauemmin pyörittää, niin fuel rail pressure nousee pikkuhiljaa ja lopulta saavuttaa desired -arvon ja silloin kone jo yrittää hieman käynnistyä.
Pitäisikö tuon rail pressuren nousta jo virtojen ollessa päällä ja eikös pumpun pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa pysähtyä (kun saa paineet nostettua)?
Edit: Auto siis E46 320da 2004 ~210tkm.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Onko siirtopaine riittävä, siinä 4 barin tuntumassa (virrat 2 asennossa)? Näkyykö PA-letkussa ilmakuplia (tankin pumppu)? Rail-paineen pitäisi nousta startatessa sinne 300 bar tienoille. Lataa nyt ensin se akku täyteen, että saat startilla riittävästi kierroksia, niin rail-paineiden nousu ei ainakaan siitä jää kiinni.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnko siirtopaine riittävä, siinä 4 barin tuntumassa (virrat 2 asennossa)? Näkyykö PA-letkussa ilmakuplia (tankin pumppu)? Rail-paineen pitäisi nousta startatessa sinne 300 bar tienoille. Lataa nyt ensin se akku täyteen, että saat startilla riittävästi kierroksia, niin rail-paineiden nousu ei ainakaan siitä jää kiinni.
Mutta akku on kyllä heikossa hapessa, kun sisävalotkin vilkkuu startatessa, eli kokeillaanpa ladatulla akulla huomenna uudestaan.
Onko tässä jossain kohtaa pa-järjestelmässä pätkä kirkasta letkua, mistä noita kuplia voisi bongata?E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
Comment