E46 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 3001
    • Tallinn

    Originally posted by ColdFusion View Post
    Mitäs täällä asiantuntijat tuumaa. Nyt on vanteet hommattu E46 Cabrioon: OZ futura 8x17 et 35, 10x17 et 19. Tiedän että takakaaria joudutaan mankeloimaan ja stro-normistolla voi pyyhkiä persettä, mutta osaisiko joku sanoa onko jo vanteilla olevia 215/40 ja 245/35 kumeja mahdollista saada pyörimään raapimatta alle mankeloinnin jälkeen madalluksella (vähintään niin ettei kumin ja kaaren välissä ole ilmaa sivusta katsottuna vai kannattaako suosiolla tilata uudet kapeammat takarenkaat? Jos noita vanhoja renkaita ei voi hyödyntää niin mikä koko sinne mahtuisi? Mielellään sitten vielä semmoinen koko, joita saa kohtuuhintaan tilattua. Jos autoa ei madalla ihan niin paljoa onko toi nykyinen setuppi silloin mahdollista saada pyörimään järkevästi?
    Kannattaa kyllä kokeilla sovittaa noita, että saa vähän osviittaa siitä kuinka ne sinne sopii.

    Toi rengastus on kyllä jo jonkinverran pienempi, kun normaalirengastus, joten -camberia tulee eteen, että taakse varmaan suht reilusti pelkästään madaltamisen vuoksi. Toi saattaa ehkä pelastaa sen tilanteen, että mahtuu jopa pyörimäänkin mankeloinnin jälkeen. Tuolla on esimerkkiautoja, mistä voi vähän verrata siihen omaan tulevaan rengastukseen.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Originally posted by ColdFusion View Post
      Mitäs täällä asiantuntijat tuumaa. Nyt on vanteet hommattu E46 Cabrioon: OZ futura 8x17 et 35, 10x17 et 19. Tiedän että takakaaria joudutaan mankeloimaan ja stro-normistolla voi pyyhkiä persettä, mutta osaisiko joku sanoa onko jo vanteilla olevia 215/40 ja 245/35 kumeja mahdollista saada pyörimään raapimatta alle mankeloinnin jälkeen madalluksella (vähintään niin ettei kumin ja kaaren välissä ole ilmaa sivusta katsottuna vai kannattaako suosiolla tilata uudet kapeammat takarenkaat? Jos noita vanhoja renkaita ei voi hyödyntää niin mikä koko sinne mahtuisi? Mielellään sitten vielä semmoinen koko, joita saa kohtuuhintaan tilattua. Jos autoa ei madalla ihan niin paljoa onko toi nykyinen setuppi silloin mahdollista saada pyörimään järkevästi?
      Pistä 205/50R17 ja 225/45R17 ni menee aika kivasti. Eteen vaatii melkeen spaceria ettei näytä hölmölle takavanteeseen verrattuna.
      Omassa cäbissä takana 10x18 ET19 225/40 renkaalla ja raapii jos ruuvaa ihan tonttiin, kaaretkin rullattu.
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by Ravermeister View Post
        Pistä 205/50R17 ja 225/45R17 ni menee aika kivasti. Eteen vaatii melkeen spaceria ettei näytä hölmölle takavanteeseen verrattuna.
        Omassa cäbissä takana 10x18 ET19 225/40 renkaalla ja raapii jos ruuvaa ihan tonttiin, kaaretkin rullattu.

        Ai jumalauta, ihanko tosissaan laittaisit tollasen 225/45 sirkkelipullan omaan autoosi?

        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Ai jumalauta, ihanko tosissaan laittaisit tollasen 225/45 sirkkelipullan omaan autoosi?
          On kai se hölmön näkönen jos kaaren ja renkaan väliin mahtuu nyrkki


          Tossa siis edellämainittu 225/40R18 ja 10" vanne
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • ColdFusion
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 410
            • Tampere

            Originally posted by Ravermeister View Post
            On kai se hölmön näkönen jos kaaren ja renkaan väliin mahtuu nyrkki
            Ratkasuhan tähän on vetää auto vaan aivan kenttään Camber lisääntyy ja leveämmätkin matalammalla profiililla olevat kumit mahtuu teoriassa pyörimään paremmin. Se mikä tilanne tulee olemaan todellisuudessa on tietysti hankala ennustaa kun riippuu sen renkaankin muodosta ja mankeloinnin määrästä.

            Osaakos kukaan suositella todella pätevää kaarien pyörittäjää? Ajattelin tällä kertaa säästyä itse vaivalta ja antaa jonkun osaavan kaverin hoitaa homman. Auton käyn hakemassa vasta kolmen viikon päästä Saksasta joten mikään kiirehän näillä hommilla ei ole, mutta hyvä jo miettiä valmiiksi..
            E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Ravermeister View Post
              On kai se hölmön näkönen jos kaaren ja renkaan väliin mahtuu nyrkki


              Tossa siis edellämainittu 225/40R18 ja 10" vanne

              40 sarjalainen nyt vielä just menettelee, mutta 45 on jo niin korkea, että ei saa mitenkään näyttämään hyvaltä. Muutenkin alkaa jo noin korkean ja kapean renkaan venyttäminen 10" vanteelle raskaan auton alle olla vähintään kyseenalaista...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 3001
                • Tallinn

                Originally posted by ColdFusion View Post
                Ratkasuhan tähän on vetää auto vaan aivan kenttään Camber lisääntyy ja leveämmätkin matalammalla profiililla olevat kumit mahtuu teoriassa pyörimään paremmin. Se mikä tilanne tulee olemaan todellisuudessa on tietysti hankala ennustaa kun riippuu sen renkaankin muodosta ja mankeloinnin määrästä.

                Osaakos kukaan suositella todella pätevää kaarien pyörittäjää? Ajattelin tällä kertaa säästyä itse vaivalta ja antaa jonkun osaavan kaverin hoitaa homman. Auton käyn hakemassa vasta kolmen viikon päästä Saksasta joten mikään kiirehän näillä hommilla ei ole, mutta hyvä jo miettiä valmiiksi..
                Nimimerkillä Cride on kova näissä hommissa. Itse menossa ens viikolla, niin näyttää cabrion takakaarille mankelia ja samalla menee kaverin auto myös mankeloitavaksi.

                Edellisen auton takakaaret myös kaveri rullasi ja jälki oli priimaa.

                EDIT: Ja komppailen bemu2000 tuossa profiiliasiassa. Eli ehdottomasti, jos lähetään 17" vannetta e46:n alle laittamaan, niin ehdottomasti pienellä profiililla. Mikäli siis halutaan, että vanteet näyttävätkin joltain. Ja sitten vaan wheelgapit pois ja auto matalaksi.
                Last edited by McBeast; 14-04-2012, 22:53.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  40 sarjalainen nyt vielä just menettelee, mutta 45 on jo niin korkea, että ei saa mitenkään näyttämään hyvaltä. Muutenkin alkaa jo noin korkean ja kapean renkaan venyttäminen 10" vanteelle raskaan auton alle olla vähintään kyseenalaista...
                  Tästä kumien venytys-asiasta on aika turha vängätä, jos ei silmää miellytä niin minkäs sille voi...
                  Alkuperäinen kysymys oli kuitenkin miten 10x17 ET19 menisi E46:seen ja totuus on että ilman rajuja kaaritöitä on turha koittaa tunkea niitä auton alle 245 leveällä renkaalla oli profiili sitten miten pieni tahansa.
                  EDIT: 10,75x17 ja 225/45 rengas, tollasella setupilla tuli ajeltua monta tuhatta kilometriä ilman ongelmia. Enkä kyllä näe ulkonäössäkään eroa verrattuna venytettyyn 40-sarjalaiseen: http://jamo.kuvat.fi/kuvat/E34%20540...9/Venyyyyy.jpg
                  Last edited by Ravermeister; 14-04-2012, 23:12.
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • bitzer223
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 78
                    • Oulu

                    Omassa autossa kesävanteena BMW Star spoke 137 koossa 17X8. Kun täällä räntäsateessa ei ole vielä mahdollista kesärenkaita vaihtaa niin kävin vähän lähemmin tutustumassa vanteen merkintöihin. Siellä oli merkintä IS 47 :think, mahtaako olla ET tuolle :think
                    EDIT: olihan se
                    Haluaisin pysytellä tuossa 17" koossa, joten minkälainen ET tuossa voi olla että mahtuu vielä pyörimään tuossa koossa (ET 34)?
                    Olikohan tarpeeksi epäselvästi esitetty kysymys asioista mitään tietämättömältä
                    Last edited by bitzer223; 15-04-2012, 19:14.

                    Comment

                    • ColdFusion
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 410
                      • Tampere

                      Originally posted by bitzer223 View Post
                      Omassa autossa kesävanteena BMW Star spoke 137 koossa 17X8. Kun täällä räntäsateessa ei ole vielä mahdollista kesärenkaita vaihtaa niin kävin vähän lähemmin tutustumassa vanteen merkintöihin. Siellä oli merkintä IS 47 :think, mahtaako olla ET tuolle :think
                      EDIT: olihan se
                      Haluaisin pysytellä tuossa 17" koossa, joten minkälainen ET tuossa voi olla että mahtuu vielä pyörimään tuossa koossa (ET 34)?
                      Olikohan tarpeeksi epäselvästi esitetty kysymys asioista mitään tietämättömältä
                      Riippuu tietysti täysin siitä mitkä renkaat aiot laittaa noille vanteille/mitkä renkaat niissä mahdollisesti on jo päällä ja minkä auton alle niitä ollaan laittamassa?
                      E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Originally posted by bitzer223 View Post
                        Omassa autossa kesävanteena BMW Star spoke 137 koossa 17X8. Kun täällä räntäsateessa ei ole vielä mahdollista kesärenkaita vaihtaa niin kävin vähän lähemmin tutustumassa vanteen merkintöihin. Siellä oli merkintä IS 47 :think, mahtaako olla ET tuolle :think
                        EDIT: olihan se
                        Haluaisin pysytellä tuossa 17" koossa, joten minkälainen ET tuossa voi olla että mahtuu vielä pyörimään tuossa koossa (ET 34)?
                        Olikohan tarpeeksi epäselvästi esitetty kysymys asioista mitään tietämättömältä
                        8x17" vanne ET34 225/45 renkaalla mahtuu pyörimään vielä ilman mitään ongelmaa. Touring, sedan, coupe tai cabrio, kaikissa pyörii ilman ongelmaa
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • bitzer223
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 78
                          • Oulu

                          Originally posted by ColdFusion View Post
                          Riippuu tietysti täysin siitä mitkä renkaat aiot laittaa noille vanteille/mitkä renkaat niissä mahdollisesti on jo päällä ja minkä auton alle niitä ollaan laittamassa?
                          Hups,
                          225/45R17 E46 Sedan
                          Tämä siis sunnitteluasteella, vanteita vasta katselemassa.

                          Comment

                          • Esca
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1664
                            • Pirkkala

                            Osaakos kukaan suositella todella pätevää kaarien pyörittäjää? Ajattelin tällä kertaa säästyä itse vaivalta ja antaa jonkun osaavan kaverin hoitaa homman. Auton käyn hakemassa vasta kolmen viikon päästä Saksasta joten mikään kiirehän näillä hommilla ei ole, mutta hyvä jo miettiä valmiiksi..
                            Mikäli haluat laadukasta jälkeä.

                            Comment

                            • Cyanide
                              Newbiemmer
                              • Aug 2011
                              • 3
                              • Piikkiö

                              Mimmonen ET pitäsi olla jos havittelen Beyernin Mesh 5:ia 18" eteen 8,5 taakke 9,5 leveinä e46 M-sport toukkan alle? Ja mimmosia kummeja te expertit suosittelisitte? :think

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                Originally posted by Cyanide View Post
                                Mimmonen ET pitäsi olla jos havittelen Beyernin Mesh 5:ia 18" eteen 8,5 taakke 9,5 leveinä e46 M-sport toukkan alle? Ja mimmosia kummeja te expertit suosittelisitte? :think
                                8,5x18" ET38 ja 9,5x18" ET45 ja renkaat 225/40 ja 255/35. Tuollaisella setupilla ei raavi varmasti mihinkään.
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X