Auto E46 touring vm 2004 ja siihen tuli hommattua BBS CH vanteet kesäksi. Eteen tulee 8 1/2x19", ET 35, renkaat 235/30/19" ja taakse 9 1/2x19", ET 40, renkaat 265/30/19". Autoon näillä näkymin tulossa 55/30mm madallus, mahtaako joutua kaaria levittämään?? Toinen vaihtoehto olisi 40/30mm madallus, olisikohan parempi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 4BMW View PostAuto E46 touring vm 2004 ja siihen tuli hommattua BBS CH vanteet kesäksi. Eteen tulee 8 1/2x19", ET 35, renkaat 235/30/19" ja taakse 9 1/2x19", ET 40, renkaat 265/30/19". Autoon näillä näkymin tulossa 55/30mm madallus, mahtaako joutua kaaria levittämään?? Toinen vaihtoehto olisi 40/30mm madallus, olisikohan parempi?Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
-
-
Originally posted by henri View PostTakana voi ottaa kiinni, itellä ainaki coupessa ottaa juuri samaisella yhdistelmällä (m-sport alusta), ei muuta ku kaaria pokkauttamaan, niin kyllä ne siellä pyörii, puskurin kiinnikkeeseen saattaa sitte ottaa kanssa (takana)
Comment
-
-
Originally posted by 4BMW View PostTarviiko levittää vai riittääkö jos "lyttää" takana lokarin reunan sisään? Ei ole kokemusta kaarien pokauksesta.
Veikkaisin, että pitää tehä muutaki ku vaan taittaa se kantti sisään...Ainaki tolla 265 kumilla...riippuu tietty renkaan mallista, joillaki mallilla ku 255 on leveempi ku jonki merkin 265:nen ja sitte siitä renkaa muodosta, onko pyöreämpi vai kantikkaampi kylki, mutta ET lukuna tuo 40 ja vanteen leveys (9,5") ei ole sinällään mikään kriittinen mittaLast edited by henri; 13-02-2009, 21:59.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Kyllä se sinne menee...Mulla on enemmän tontissa ja kaaria pokkaamalla sai suht raapimattomaksi. Puskurin kiinnikettä kun vähän vielä käsitteli niin ei raavi enään.Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by 4BMW View PostAuto E46 touring vm 2004 ja siihen tuli hommattua BBS CH vanteet kesäksi. Eteen tulee 8 1/2x19", ET 35, renkaat 235/30/19" ja taakse 9 1/2x19", ET 40, renkaat 265/30/19". Autoon näillä näkymin tulossa 55/30mm madallus, mahtaako joutua kaaria levittämään?? Toinen vaihtoehto olisi 40/30mm madallus, olisikohan parempi?
Miksi muuten eteen tulee selvästi suuremman halkaisijan 235/30-19", kun 225/30-19" antaisi e46:een oikean halkaisijan lisäksi oikean vierintäkehäparin tuolle aiotulle takarenkaalle?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTakavanteen et saisi olla et42-45 välissä niin menisi, nyt vaatii kevyen kaarien rullauksen jos haluaa 100% raapimattoman.
Miksi muuten eteen tulee selvästi suuremman halkaisijan 235/30-19", kun 225/30-19" antaisi e46:een oikean halkaisijan lisäksi oikean vierintäkehäparin tuolle aiotulle takarenkaalle?
Comment
-
-
Originally posted by 4BMW View PostAnteeksi tuli kirjoitusvirhe aiemmin, rengas edessä on siis juuri mainitsemasi 225/30.
hemillä tuli näppivirhe... eturenkaan pitää siis olla 225/35. 30 sarjalainen on liian matala eteen.
Comment
-
-
Originally posted by 4BMW View PostAsiaa hetken tuumittuani tulin siihen tulokseen että kaaria ei levitä, eli minkä kokoisen renkaan taakse voi laittaa ysi puokille vanteelle niin ettei kuitenkaan näytä miltään Saksa-lookilta liikaa? Onko vastaavaa esim 245:sta rengasta??
Eturenkaan tarkistin niin on 225/35/19"
Toisaalta, 19" kokoluokasta ei löydy oikean halkaisijan rengasta 235-245-255 leveysluokissa. Eli 30-profiilisena jää Honda Civic kokoluokan halkaisijaan ja 35-profiilisena menee e39 ja e38 halkaisijoihin.
Myöskään tuon 225-leveyden eturenkaan kanssa ei näistä kokoluokista löydy paria, jolloin ainakin uudemmat e46:en elektroniikka/jarrut/ajonhallinta ei pidä näin suurista vierintäkehäeroista.
Ainoaksi käytännön vaihtoehdoksi jää siis jäljelle vain tuo tällä et:llä hieman raapiva 265/30-19" tai kaarien manklaus....tai vanteiden vaihto 42-45et:n vanteisiin.
Comment
-
-
Originally posted by 4BMW View PostAsiaa hetken tuumittuani tulin siihen tulokseen että kaaria ei levitä, eli minkä kokoisen renkaan taakse voi laittaa ysi puokille vanteelle niin ettei kuitenkaan näytä miltään Saksa-lookilta liikaa? Onko vastaavaa esim 245:sta rengasta??
Eturenkaan tarkistin niin on 225/35/19"Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by juha2005 View Postvoiko nää pitää paikkaansa nuo rs 710 extralip 19 tuumaisina ni ton vanne.fi linkin mukaan 8.5 ja 9.5 ja et 35 kävis E46.. millähän rengastuksella..
http://www.toimisait.com/vanne/userD...ersio-2009.pdf
ei millään. ainakaan sedaniin ja touringiin vakio kaarilla. coupessa ilmeisesti enemmän tilaa, niin voisi mennä kapeilla kumeilla.
Comment
-
Comment