Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D siirtopumppu taisi hajota? -Sen teki, uusi vaihdettu!-

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #46
    Kuulostaisko tämä tankin siirtopumpun kuolemalta?

    Eli auto hyytyi kiihdytyksessä(normaali) ja hehkuvalo syttyi. Ei enää lähde käymään mutta startti kyllä pyörittää ja kuskin penkin alta kuuluu surinaa sen 60sek kun kääntää virrat. Konehuoneessa olevassa läpinäkyvssä putkessa ei kuulemma oikein tahdo näkyä mitään läpi kun kyselin että liikuskeleeko siellä ilmakuplia.

    Edit: ainiin, nafta oli aika vähissä> valo syttynyt juuri
    Edit2:auto lähti käymään kun muutaman kerran starttasi>nyt naftaa haettu tankki täyteen ja pelaa. Soitto seinäjoen rinta-joupille mistä auto ostettu> lupasivat maksaa sen pumpun eli nyt sitten sitä hakemaan auto-kaarelta. Näinhän sen pitäisi aina mennä, mutta aika usein vain tahtoo olla lujan takana ennenkuin saa myyjäliikkeen jotain suosiolla maksamaan. Toki varsin pieni kuluhan tuo autoliikkeelle oli, uusi orkkis pumppu oli 280e. Tarvikkeen toki sais puoleenhintaan tuosta mutta ei nyt maksa vaivaa etsiä sellaista kun ei kerta tarvitse sitä itse maksaakkaan.
    Tuohon pumpun vaihtamiseen liittyen, onko väliä vaikka tankki on nyt melkein täynnä? Eli millä korkeudella tuo kansi on, tuleeko naftaa ulos jos sen nyt nyppää irti?
    Last edited by joko; 14-11-2009, 10:13.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • toperi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 105

      #47
      Originally posted by joko View Post
      Kuulostaisko tämä tankin siirtopumpun kuolemalta?

      Eli auto hyytyi kiihdytyksessä(normaali) ja hehkuvalo syttyi. Ei enää lähde käymään mutta startti kyllä pyörittää ja kuskin penkin alta kuuluu surinaa sen 60sek kun kääntää virrat. Konehuoneessa olevassa läpinäkyvssä putkessa ei kuulemma oikein tahdo näkyä mitään läpi kun kyselin että liikuskeleeko siellä ilmakuplia.

      Edit: ainiin, nafta oli aika vähissä> valo syttynyt juuri
      Edit2:auto lähti käymään kun muutaman kerran starttasi>nyt naftaa haettu tankki täyteen ja pelaa. Soitto seinäjoen rinta-joupille mistä auto ostettu> lupasivat maksaa sen pumpun eli nyt sitten sitä hakemaan auto-kaarelta. Näinhän sen pitäisi aina mennä, mutta aika usein vain tahtoo olla lujan takana ennenkuin saa myyjäliikkeen jotain suosiolla maksamaan. Toki varsin pieni kuluhan tuo autoliikkeelle oli, uusi orkkis pumppu oli 280e. Tarvikkeen toki sais puoleenhintaan tuosta mutta ei nyt maksa vaivaa etsiä sellaista kun ei kerta tarvitse sitä itse maksaakkaan.
      Tuohon pumpun vaihtamiseen liittyen, onko väliä vaikka tankki on nyt melkein täynnä? Eli millä korkeudella tuo kansi on, tuleeko naftaa ulos jos sen nyt nyppää irti?

      ei sieltä löpyä ulos tule mutta toki vaihtaminen mukavempaa mikäli tankki ei olisi piri pinnassa...

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #48
        Mites kun oli juttua tuosta salavalikosta mistä näkee että paljonko ainetta tankissa, mites ku mulla ensimmäinen luku on 0 ja sit on esim 20 ja 20
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • esorvist
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 127
          • Oulu

          #49
          Otetaan tämä taas ylös.
          Eli 530d :ssä kun laittaa virrat 2. asentoon alkaa tankista kuulumaan jaksottaista "pulputusta". Ajossa kylmänä lähdettäessä tasakaasulla välillä yhtäkkiä "innostuu" kiihtymään hieman itsekseen, oisko tämä sitten "nykimistä" ? Lämpimänä ei havaitse "nykimisiä". Tuo on kuitenkin pientä ja maallikko ei varmaan huomais mitään.

          Ilmakuplia polttoaine linjassa (puolikirkaissa letkuissa) ei näy/pysty havaitsemaan.
          Salavalikosta test nro 06 polttoainemäärät 1.0/27.0/28 ja polttoaine mittari näyttää 30l
          Siirtopumpun surina kuulostaa normaalilta kuskin penkin kohdalla mutta mottoritilassa kuuluu "sihinää" polltoaine letkujen alueelta.
          Carsoftista ei näy mitään tähän viittaavaa
          Itse kallistuisin tankin pumppuun tuon test nro 6 perusteella mutta entiedä mitä se normaalisti näyttää tuolla polttoaine määrällä
          Eli onkohan se nyt tankin pumppu vaikko siirtopumppu tai jotakin muuta, kellään ollut vastaavaa?
          Ja sitten jos/kun löydän vian, lupaan raportoida sen tähän ketjuun.
          -Espen-

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #50
            Originally posted by esorvist View Post
            Ajossa kylmänä lähdettäessä tasakaasulla välillä yhtäkkiä "innostuu" kiihtymään hieman itsekseen, oisko tämä sitten "nykimistä" ?
            n. 1500rpm kohdalla "ryntää" kylmänä?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • esorvist
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 127
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Cell View Post
              n. 1500rpm kohdalla "ryntää" kylmänä?
              Joo, termii "ryntää" on oikea kuvaamaan tuota käytöstä kylmänä. En ole varma kierrosluvusta mutta esim päivittäin kun lähtee parkkihalissa ajelee ramppeja niin tekee tuota, vois olla varmaa 1500rpm kohdalla.
              -Espen-

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #52
                Originally posted by esorvist View Post
                Joo, termii "ryntää" on oikea kuvaamaan tuota käytöstä kylmänä. En ole varma kierrosluvusta mutta esim päivittäin kun lähtee parkkihalissa ajelee ramppeja niin tekee tuota, vois olla varmaa 1500rpm kohdalla.
                En toki tiedä miten raju tuo ryntäys sinulla on, mutta olisin taipuvainen sanomaan, että kyseessä on enemmän ominaisuus. Vaste kaasupolkimen liikkeeseen voi olla hieman erikoinen, kun kone on kylmä. Mutta ei tuota kovin kauan kestä, kun kone vähänkin lämpiää.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Samaa tekee täällä, on tehnyt koko ajan kun on auto ollut. Eli tosiaan kun kylmänä lyö tulille ja lähtee, nousee hitaasti kierrokset n. 1500rpm asti jossa yhtäkkiä lähtee vetämään kovempaa. Tämä kaasun asentoa muuttamatta ja menee siis ohi alle kilsan matkalla. Tiedä sitten liittyykö softaan vai turbon toimintaan.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • esorvist
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 127
                    • Oulu

                    #54
                    Joo, "ryntäily" on mietoa eli kyse siis ominaisuudesta jos muillakin on samaa.
                    Kävin ajeleen ja tankilla, seurailin samalla noita tankki lukemia test06:sta, vasemman tankin lukemat hyppi 0 -4 litran välillä päätyen pyöriin nollaan/1 litraan kun pysähdyin ja jätin käyntiin. Oikean tankin lukeman pysyi 28 litrassa.

                    Tankkasin täyteen ja nyt lukemat on 34/31/65.
                    Aiempi tankista kuuluva pulputus on nyt poissa. Pitänee seurata miten tuo lähtee tyhjentymään. Luulisi että tyhjentyminen kuuluisi olla tasaista molempien tankin puoliskojen välillä, no katellaan.
                    -Espen-

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Ei tuo tankinpuoliskojen tyhjentyminen kuulukaan olla tasaista. Pumppu on tankissa oikealla. Myös paluulinja tulee tankkiin oikealle. Vasemmalta siirretään polttoainetta kardaanitunnelin yli oikealle omalla pumpullaan (Nr 7).
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • esorvist
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2003
                        • 127
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ei tuo tankinpuoliskojen tyhjentyminen kuulukaan olla tasaista. Pumppu on tankissa oikealla. Myös paluulinja tulee tankkiin oikealle. Vasemmalta siirretään polttoainetta kardaanitunnelin yli oikealle omalla pumpullaan (Nr 7).
                        Aha, ajattelin että painojakauma syystä tyhjentyisi tasaisesti, no ehkä sillä niin väliä ole kun ei mistään rata autosta ole kyse.
                        Alkaa vaikuttaa siltä ettei mulla mitään vikaa polttoaine systeemissä olekaan. Ehkä se "pulputuskin" kuullui asiaan.
                        -Espen-

                        Comment

                        • Jaymz
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 178
                          • Kuopio

                          #57
                          Itsekin tilailin jo tankkiin tulevan pumpun vastaisuuden varalle kl-varaosasta.

                          Pumppu on merkiltään ja osanumeroltaan vdo 405-052-005-001z, jos joku haluaa muualta etsiskellä.

                          Itse pumpusta tuo oli raaputettu pois, mutta pakkauksessa teipin alla se vielä luki.
                          ex. -01 530d man
                          ex. -92 audi s2 coupe

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            #58
                            Ebaystä sopivasti? http://cgi.ebay.com/BMW-E39-5-SERIES...es_CarParts_SM

                            Comment

                            • Dr_ink
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 402
                              • Vantaa

                              #59
                              Kysästään ja kerrataan nyt vielä varmuudeksi.

                              Eli vanhemman pumpun (<-05/2001 no.16126756157) tilalle käy uudempi (05/2001-> no.16117165590) pumppu?
                              Erona ainastaan jokin "kumisylinteri" jonka voi siirtää vanhasta uuteen?
                              Liittimet jne. yhteneväiset?

                              Kiitos.
                              - Trying is the first step towards Failure -

                              Comment

                              • esorvist
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2003
                                • 127
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by esorvist View Post
                                Tankkasin täyteen ja nyt lukemat on 34/31/65.
                                Aiempi tankista kuuluva pulputus on nyt poissa. Pitänee seurata miten tuo lähtee tyhjentymään. Luulisi että tyhjentyminen kuuluisi olla tasaista molempien tankin puoliskojen välillä, no katellaan.
                                Päivitetääs tilanne nyt puolitoista vuotta myöhemmin. Tähän asti toiminut normaalisti mutta sitten yhtäkkiä moottoritiellä alkoi nykimään ja kun otin sivuun niin auto sammui. Starttailin aikani mutta ei anna. Muistin hämärästi tämän keskustelun ja tarkistin tankkilukemat jotka oli 0/14.2/14.3. Tunkkasin autoa ylös vänkärin puolelta niin paljon kuin orkkistunkilla uskaltaa ja starttasin jolloin lähti. Sitten vaan heti lähimmälle asemalle ja naftaa täyteen. Pari viikkoa ajelin ilman oireita tankkipumppua odotellessa. Tottakai huolehtien että naftaa on koko ajan riittävästi.

                                Testailin pumppuja pöydällä ja vanhakin pyöri mutta epätasaisin kierroksin. Hiilet ja roottorin liukupinnat varmaankin samaan tapaan loppu niinkuin topicin kuvissa.
                                -Espen-

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎