Tänään tuli KL:stä pumppu mutta sehän oli VDO:n irtopumppu, elikkä miten se kaulus lähtee ehjänä irti vanhasta? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D siirtopumppu taisi hajota? -Sen teki, uusi vaihdettu!-
Collapse
X
-
Tänään vaihdoin pumpun.
Olihan tuo vissiin jo aikaki :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo niin, ajonesto kun tuli kuntoon niin johan taas tuli vikaa!!!Starttaa muttei käynnisty. Siirtopumppu ei surraa penkin alla... joten vika taitaa olla selvä ei jaksa tälle illalle enää selvitellä tota. Huomanna mittaan tuleeko pumpulle jännitettä, 99% varma et on pumppu finaalissa.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Simpel View PostOT: Missä salavalikossa?:P
1,0/15,1/16,2 eli siis vasen tankki/oikea tankki/yhteensä
voikos tästä sitten päätellä jotakin? ollut vähän nykimis oireita autossa, että oliskos siirtopumppu menossa?
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostTänään tuli KL:stä pumppu mutta sehän oli VDO:n irtopumppu, elikkä miten se kaulus lähtee ehjänä irti vanhasta? :think
Comment
-
-
Kysellääs täältä tämmöistä. Omasta autosta kuuluu surinaa juurikin tuosta kuskin alta, eli siirtopumpusta. Ainakin siihen äänen paikallistin. Ajossa vaihtelevaa, joskus kuuluu kovemmin joskus ei.(kuulee paikallaan myös radion äänen yli) Mutta voimistunut kuitenkin kokoajan auton omistuksessaoloajan. Nyt se on alkanyt nyppimään, niin ajattelin vaihtaa pumpun pois, ennenkun hajoaa kokonaan. Vai onko kuitenkin vikaa siellä tankin päässä?:think Jos se antaa vaihtelevaa painetta josta johtuisi penkin alla olevan pumpun äännähtely?Vai puhunko ihan huuhaata?
Alkuviikosta menee kyllä vikakoodin lukuun ja muutenkin tutkittavaksi paikalliseen korjaamoon. Mutta aattelin kysyä ekaksi täältä..F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Originally posted by tuomoo View PostEikö kukaan ole vaihtanut? Jube?
takapenkki pois ja sen alla on vänkärin puolella luukku tankkiin....pumppu löytyy sieltä ja jos on originaali tai vastaava niin vaihto sujuu muitta mutkitta vanhan irroittamalla ja uusi tilalle.
hommassa ei tarvi ihme työkaluja eikä kauaa mene. onnistui jopa meikäläiseltä mökin nurmikolla bmw:n omilla työkaluilla
Comment
-
-
hyviä kuvia ja hyvät selkeet ohjeet pumpun vaihtoon
Oliko autoissa mitä kilometrejä kun pumput olivat tuossa kunnossa? Vai kuuluuko tää siihen kategoriaan "kesto tuntematon"Original ist Besser!
-e46 330 Dt
-66 Mustang Ht
ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316
Comment
-
-
Njahas.. Nyt jos paikalla käy enään ketään. Itsellä vm. 01 530d ja 187k km. Taitaapi olla tuo siirtopumppu heittänyt veivin nurkkaan?
Omat ongelmat:
Kun kiihdyttää.. alkaa auto nykimään 4000rbm kohdilla erittäin kovin ja kierrokset eivät nouse enään millään. Alakierroksilla auto toimii hyvin.
Korjautus hetkeksi, kun vaihdoin dieselsuodattimen ja pian alkoi ongelmat kasaantumaan uudestaan. Suodattimen tyhjennyskokeilu korjasi vian taas hetkeksi, mutta tuli takaisin noin 70km jälkeen.
Vikakooditkin luetutin ja tuli vain:
-Pakokaasun kierrätys ongelma
-Ilmamäärämittari (varmastikkin vanha herja)
-Hehkutulpista tullut herjaHarrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by tuomoo View PostEikö kukaan ole vaihtanut? Jube?
En siis löydä valikkoa, josta näkisin kaikki ketjut joihin olen kirjoittanut siinä järjestyksessä kuinka kauan sitten mihinkin ketjuun on tullut uusia vastauksia :think
Mutta itse asiaan, eli tankkia ei tarvitse irroittaa.
Takapenkin istuinosa irti -> kolmella (muistaakseni) ruuvilla kiinni oleva peltiluukku hanttimiehen puolelta irti -> putket irti -> sitten sellainen iso "mutteri" auki jolla pumppupaketti kiinnittyy tankkiin -> sen jälkeen vaan käsikopelolla tankkiin irroittamaan "kehikko" jossa itse pumppu on kiinni!
Ei ole läheskään noin monimutkainen homma käytännössä miltä kuulostaaNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostEn siis löydä valikkoa, josta näkisin kaikki ketjut joihin olen kirjoittanut siinä järjestyksessä kuinka kauan sitten mihinkin ketjuun on tullut uusia vastauksia :think..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Comment